Ruoka ketju

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Sinettisormus
Viesti:

Re: Ruoka ketju

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Alettiin muuten mieheni kanssa syömään taateleita, ihan sellaisenaan. Ovat meidän karamelleja nyt.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Magda-sisko

Painon hallintaan

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tässä oiva ravinto-ohje, jossa voit nauttia ruokia laskematta kaloreja. Kyse on ravintoaineiden yhdistämisestä. Syö rajoittamatta alla olevista 5 ryhmästä, vain mainittuja ruokia samalla kertaa.
Pidä väliä 1,5 - 2 tuntia seuraavaan ateriaan tai välipalaan.
Hieman hankala opetella, mutta kannattaa. Tämä laihduttaa takuuvarmasti, eikä tule puutoksia mistään.
Auttaa loistavasti pitämään painon, kun tavoite on saavutettu.

Kaikki lihat, kalat ja munat + vihannekset – ei juureksia

Viljatuotteet + kasvikset

Peruna tai bataatti + vihannekset – ei juureksia

Hedelmät ja marjat + siemenet, pähkinät, mantelit

Maitotuotteet joko yksinään tai + vihanneksia

Kaikki öljyt, happamat marjat ja hedelmät sekä mausteet sopivat kaikkien ruokaryhmien kanssa. Makeuttajaksi sopii parhaiten Stevia. Vältä prosessoituja tuotteita.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Magda-sisko

Hedelmächutney. Chutney on happaman-suolaisen-makea sose erityisesti liharuokien kanssa.
Tässä minun herkun hedelmät. Sekoitus voi olla mikä hyvänsä tai vain yhtä hedelmää tai marjaa.
Tämän voi tarjota hedelmien ollessa paloina, sileäksi soseutettuina tai niiden väliltä.

hedelmt.JPG
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos vinkistä Magda-sisko! Tein tänään mangochutneytä kun oli jokin aika sitten kaupassa kokonaisia mangoja. Nyt on purkki ulkona viilenemässä 😊
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Magda-sisko

Eero kirjoitti: 14 Loka 2020, 14:39 Kiitos vinkistä Magda-sisko! Tein tänään mangochutneytä kun oli jokin aika sitten kaupassa kokonaisia mangoja. Nyt on purkki ulkona viilenemässä 😊
Mangochutney on loistava lisäke. Hyvä Eero!

Nyt alkaa olla monilla omenapuut täynnä. Chutney on hyvä vihje myös niille.
Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Nyt ihan ruokoton kysymys: poimin kipollisen raakoja mansikoita. Voiskohan niitä jotenkin hyödyntää?
Sinettisormus
Viesti:

Löysin tämmöisen tuohon mansikka kysymykseen.
Pikkelsöidyt mansikat :
https://www.iltalehti.fi/pippuri/a/2015080720140418
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

Sinettisormus
Viesti:

Angelicus

Olipas kivan oloisia reseptejä. Eihän kaapista noita kaikkia hienouksia löytynyt, joten viipaloin niitä raakileita pannukakkuun. Kyllä me siitä tykättiin kun kahdestaan einehdittiin. Loput laitoin uuniin jälkilämpöön, saapa nähdä miten niiden nyt käy, tuleeko korppuja vai sosetta.
Angelicus

Kuivatut raa’at mansikkaviipaleet ovat nyt sellaisia pastillin ja kolikon kokoisia. Ensin karvaisia ja hapahkoja, mutta sitten tuli mansikan makukin. Käyvät hyvin karkin korvikkeesta. Mutta en silti jatkossa kuitenkaan ala mansikoita raakoina poimimaan muuten kuin syksyn viimeisiä.:)
Sinettisormus
Viesti:

Reseptejä voi myös soveltaa, mielensä ja makunsa mukaan. Itse olen sellainen soveltaja. 🤗😍

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ostin Elovena kauraryynejä. Tytöllä ei ollut Kansallispuvussa. Puku oli muutettu tumman siniseksi, tai mustaksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Angelicus

Se viestittää ko. firman uudesta "arvopohjasta".
Angelicus

Johdatusta ruokakauppaan menossa: Kirjoitin kauppalistaan vain liha. Sitten mietin, että naudan lihaa, mutta kallista on. Piti käydä apteekissa, ja koska siinä sopivasti vieressä on kauppa, meninkin sinne, enkä tavallisesti käyttämääni kauppaan. Siellä oli juuri sopivan kokoinen pala alessa! Tämmöiset kaikki arjen pikkujutut ovat johdatusta ja Jumalan huolenpitoa. Jos niitä ei huomaa, ei mieli saa kiitollisuuslannoitetta.
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Näitä arjen ”pikkujuttuja” on kyllä mukava huomata, kyllä Pyhä Henki ohjaa meitä koko ajan jos vaan on korvat höröllä. Niissä mun mielestä näkyy se Kristuksen rikkaus, joka on meille suotu, ei liikaa eikä liian vähän, vaan sopivasti!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Hernekeitto johon punasipulia, valkosipuliua ja loraus oliiviöljyä. Yllättäen myös cashewpähkinät käyvät hernekeittoon.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 24 Loka 2020, 14:44 Näitä arjen ”pikkujuttuja” on kyllä mukava huomata, kyllä Pyhä Henki ohjaa meitä koko ajan jos vaan on korvat höröllä. Niissä mun mielestä näkyy se Kristuksen rikkaus, joka on meille suotu, ei liikaa eikä liian vähän, vaan sopivasti!
Aamen. :)
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.
Magda-sisko

Tuunattu hernari

Valmis hernekeittopurkki. Lisäsin siihen porkkanaa, lihaa, liemikuution, mausteita ja ranskalainen sipulikeitto -pussin!
Elegantti soppa oli valmis. Pitää suolan kanssa olla tarkkana, kun sipulikeitossa sitä on.
Halpa ja hyvä herkku! :D
Sinettisormus
Viesti:

Magda-sisko

Talvinen hedelmäsalaatti

HPIM1955.JPG
HPIM1955.JPG (49.58 KiB) Katsottu 1648 kertaa

Talvinen vitamiinipläjäys. Ettei olisi liian äitelää, lisäsin greippiä ja puolukoita.
Kirpeyden vastapainoksi ripauttelin sokeria. Onko tämä sitä naisen logiikkaa?

Hintaa tuli 17 egeä. Syön tätä viisi päivää, joten päiväannoksen hinnaksi tulee 3,40 €.
Vastaa Viestiin