Suviseurat

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Roope83

Suviseurat

Viesti Kirjoittaja Roope83 »

Hei

Olen pohtinut voikohan suviseuroilla mennä ihan yksikseen ihmettelemään ja tutustumaan ihmisiin. Tuomitaanko minut muutaman tatuoinnin perusteella tai joudunko häpeämään itseäni ? Voisinko toimia siellä vapaaehtoistyössä, jolloin minulla olisi helpompi olla.

Elämän aikana olen kokenut paljon kiusatuksi tulemista ja hyväksikäyttöä. Olen ollut ja olen helppokohde, koska en osaa tunnistaa tilanteita. Osittain johtuu myös ujoudestani, mutta suviseuroista lukeneena sieltä voisi löytyä hyväntahtoisia ihmisiä. Toivon vain että saan itseni voimaan hyvin ja olen huomannut että siihen auttaa myös muiden keskuudessa olo yksin olemisen sijaan.

Haluan kiittää jeesusta ja teitä kaikkia siitä että olen päässyt pahimman yli ja maasta polvilleni. rukoilen kaikkien puolesta. Pitkä matka on vielä kuljettavana ja vaikeita hetkiä koettelemuksia tulossa paljon. Rukoilen myös kahden pienen pojan ja heidän onnen puolesta

Kiitos ja aamen
Angelicus

Re: Suviseurat

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Lähempänä Tamperetta olisi Sleyn juhlat Karkussa. Ei tarvitsisi matkustaa niin kauas.
Roope83

Kiitos, pitääpäs tutustua milloin on.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Kyllä voit mennä, jos haluat. Väki on erittäin ystävällistä. Väkeä on yhden kaupungin verran samalla pellolla eikä kukaan tiedä kuulutko kerhoon ellet itse kerro. Tapahtumassa pyörii varsinkin viikonloppuisin paljon muutakin väkeä ihmettelemässä menoa.
On ainoa iso tapahtuma jonka tiedän ilman minkäänlaisia järjestyshäiriöitä. Olen yhdet seurat ollut paikanpäällä poliisin virka-apuna.
Vaikka en olekaan lestadiolainen enkä Raamatun opetuksen mukaisesti hyväksy lahkoilua, olin todella yllättynyt siitä sydämellisyydestä mitä saimme väeltä osaksemme koko tapahtuman ajan.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Roope83

Kiitos, pitääpä pohtia jos uskaltaudun menemään.
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Vaihtoehto kans vapaakirkon kesäjuhlat Tampere

https://tapahtumat.tampere.fi/fi-FI/pag ... kes-juhlat

Aamulehden menokoneesta löytyy kaikki vähän pienemmätkin tapahtumat, kun valitsee tuon aatteelliset tapahtumat
https://www.aamulehti.fi/menokone/?cate ... onalEvents

Yksin kannattaa ehdottomasti liikkua, eipä tule porukalla liikkuessa niin paljoa juteltua muiden kanssa, kuin yksin liikkuessa.
Suviseuroista en osaa sanoa. Niin kauankun kun ollaan ihmisten keskuudessa, aina on riski että joku ei pidä meistä ja tekee sen selväksi. Tämä pätee myös uskonyhteisöihin. Toki oikeat uskovathan ei tuomitse ketään ja menneisyys on vain huikea todistusaihe Jeesuksen muuttavasta voimasta.

Suviseurat vetää nuoria todella paljon, joten voisi kuvitella että ilmapiirissä on jotain tosi positiivista, joka saa uskonjärjestöstä irtautuneetkin käymään seuroilla. Eikä siinä ihmispaljoudessa muutenkaan ole aikaa kiinnittää huomiota ihmisten taustoihin.

https://www.tamperehelluntai.fi/series/aija-ilta/
Tuokin vois olla kiva. Vaikka äkkiseltään sauna tuntuu intiimiltä paikalta, olen ymmärtänyt että miehille se on jonkinlainen matalan kynnyksen paikka, jossa kaikki on samalla tasolla. AO:lla on kans joku evlut pohjanen saunajuttu Tampereen suunnalta mitä on mainostanut täällä.

Menet sitten minne tapahtumaan tahansa tai etsit itsellesi seurakuntayhteyttä, älä jätä menemättä pelon takia tai epävarmuuden siitä, mitä voi sattua. Sä menetät sitä kautta paljon enemmän, kun että otat riskin, että jossain voi joskus olla joku, joka ei pidä sinusta.

Sä voit rukoilla Jeesusta, että poistaa esteet sun elämästä ja antaa rauhan kuhunkin tapahtumaan. Kun pyydät Pyhää Henkeä ohjaamaan, harvoin menee mitään vikaan.

Älä siis oikeuta itsellesi vain työnkautta oikeutta mennä tilaisuuksiin, vaan uskalla mennä rohkeasti mukaan. Otetaan rukouksen alle sun asiat, että Jeesus sais parantaa vanhoja haavoja ja antaa rohkeutta mennä eteenpäin.

Matalan kynnyksen paikkana voi toimia myös jokin seurakunta, jossa puhuja tulee "alemmalta" tasolta historiansa suhteen. Esim monta entistä linnakundia on nykyään pastoreita/puhujia ja sitä kautta voi itselle olla helpompaa mennä joukkoon mukaan ja näin ollen paikan päällä ymmärtää, että kyse ei ole yhdestä eikä kymmenestä tatuoinnista, kun ollaan Jeesuksen kanssa samaa porukkaa.

Toi kannattaa myös laittaa mietintämyssyn alle. Netti sivuilta saa vähävaraiset hakea anomusta päästä kurssille ja jos sinne haluat, varmaan tän palstan kauttakin pystyy jotain avustusta järjestämään

https://keokarkku.fi/leirit-ja-kurssit/ ... ikonloppu/

Miesten viikonloppu
5.9.2025 - 7.9.2025

Ilmoittautuminen 1.9.2025 mennessä.

Perjantai 5.9.
16.30 Ilmoittautuminen alkaa
17.00-18.00 Päivällinen
17.45 Ryhmyrien aloitus
18.00 Salissa musiikki
18.45 Luento: Rikkinäisestä riittävän eheäksi, Ari Takku
19.35-21.05 Ryhmät
21.05-21.30 Iltapala
21.30 Sauna

Lauantai 6.9.
8.00 Aamupala
8.40 Musiikki ja aamuhartaus salissa
9.00 Luento: Elämänkaaren ehtoopuoli, Keke Airosto
9.45 Ryhmät
11.15-12.15 Lounas
12.45 Musiikki salissa
12.55 Luento: Mies, sinut on kutsuttu, Marko Jauhiainen
13.45 Ryhmät & kahvit mukaan
15.15 Virkistystauko, Can-Am mönkijöiden esittely
17.00 Päivällinen
18.00 Musiikki
18.15 Todistus
18.30 Luento: Riippuvuuden tuhovoima, Tapio Savukoski (ei ryhmiä)
19.30 Musiikki
19.50 Rukousilta
20.30 Iltapala saunalla
Sauna, makkarat

Sunnuntai 7.9.
8.00-8.30 Aamupala
8.30 Musiikki ja aamuhartaus
8.45 Luento: Opi tuntemaan Jumala Sanan kautta, Markku Soini
9.30-10.50 Ryhmät
11.00 Messu
12.20 Lounas ja kahvi
13.00 Kotiin

Mä kyllä tunnistan noi sun tunteet. Itsellä oli aikanaan hirveä kynnys mennä seurakuntaan. Yritin päästä "sisälle porukkaan" juuri työnteon kautta, joka johti palvelutehtävään jota en edes halunnut, koska en vain uskaltanut mennä omana itsenä sinne.

Tämähän tuntuu täysin absurdilta sellaisesta ihmisestä, jolla ei ole samankaltaista rikkonaista taustaa kun sulla ja mulla.

Ihmiselle joka pelkää omaa varjoaankin, on turhaa sanoa, että älä pelkää, koska varjo seuraa perässä, halusit tai et. Varjon kanssa on opittava elämään ja se onnistuu vaan menemällä omalla tahdilla kohti uusia parantavia ja korjaavia kokemuksia 🩷
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Suviseurat taitaa olla Lopella tänä vuonna, voisi olla kyllä mielenkiintoista käydä katsomassa tunnelma kun kerrankin itseä lähellä.

Ja jos noi suviseurat on lähellä sydäntä niin linkki muillekin avonaisiin työtehtäviin. Esim liikenteenohjauskin on tärkeää työtä ja varmasti matalan kynnyksen paikka. Paikkoja vielä runsaasti auki:

https://www.varauslista.fi/event/36
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin