Trumpin touhut

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Uskon Jeesukseen

Re: Trumpin touhut

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

:?:
Eero kirjoitti: 09 Helmi 2025, 23:30 Joo, tää on hyvinkin mahdollista, mutta huomasitko mitä tuossa videon tekstityksessä ruudun ylälaidassa lukee: ”in the beginning of Elijah”, se on siis todennäköisesti koneen tekemä käännösmoka, mutta aika mielenkiintoinen sellainen.
In the beginning of aliyah... konekäännös onko "kuullut" väärin tuon aliyah-sanan ja veikannut että sana on elijah... :?:

LISÄYS MYÖHEMMIN: en lukitse vastausta, koska tämän viestin jälkeen on tullut muukin vaihtoehto lauseen kuulemiselle... :D

Aliyah eli suomeksi Alija (hepr. ‏עלייה‎, "nousu") tarkoittaa juutalaisten muuttoa Israeliin... :idea:
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 10 Helmi 2025, 07:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Eero kirjoitti: 09 Helmi 2025, 23:30 Joo, tää on hyvinkin mahdollista, mutta huomasitko mitä tuossa videon tekstityksessä ruudun ylälaidassa lukee: ”in the beginning of Elijah”, se on siis todennäköisesti koneen tekemä käännösmoka, mutta aika mielenkiintoinen sellainen.
"is the beginning of a larger ceasefire" oli Trumpin sanat, joista A LARGER kuulostaa hieman samalta kuin ELIJAH.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Uskon Jeesukseen

Rutger kirjoitti: 10 Helmi 2025, 03:53
"is the beginning of a larger ceasefire" oli Trumpin sanat, joista A LARGER kuulostaa hieman samalta kuin ELIJAH.
Kuvankaappauksessa luki:
"In the beginning of elijah and more enduring peace"...

Olisikin:

"Is (=In) the beginning of a larger (=elijah) ceasefire (~and more enduring peace)

In-sanako kuullosti is-sanalta... :?:

Entä tuo ceasefire-sana.... :?

Jos a larger "kuultuna" on kuin elijah niin ceasefire tulis tulisi olla kuultuna and more enduring peace :roll:
...ceasefire-sanan cease voi kuulostaa peace-sanalta, mutta and more enduring-sanat putoavat kyllä kyydistä pois... :(

Tuo pohdinta voi vaikuttaa saivartelulta ja enkä väitä etteikö Trump olisi sanonut "Is the beginning of a larger ceasefire", mutta sanoiko juuri tuossa kohti puhetta... :geek:

En siis ole kuullut ko. puhetta... ;)
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, tää vaan pisti silmään tuolla somessa, tuon videon tarkoituksena oli seurata Netanjahun reaktiota Trumpin puheeseen, tuliko se hänelle mahdollisesti yllätyksenä ja kyllä siinä jotain pientä liikehdintää oli havaittavissa, vaikka Netanjahu onkin nyt tosiaan "ylistänyt" Trumpin suunnitelmaa.

Mutta joo, siksi tuo käännösmoka oli mun mielestä mielenkiintoinen, koska Elijah eli profeetta Elia on Malakian mukaan tulossa vielä ennen suurta ja peljättävää Herran Päivää:
Mal. 4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Tietenkin Jeesus on myös sanonut, että Elia on jo tullut Johannes Kastajan muodossa (Matt. 17:11-13), mikä on myös tietenkin totta, mutta ainakin juutalaiset kaiketi odottavat häntä edelleen tulevaksi, koska eivät tunnistaneet Johannes Kastajaa, eivätkä tietenkään Jeesustakaan Messiaanaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Kuvankaappauksen päällä lukee mitä lukee.
Video josta kuva kaapattu on Fletch17 magatyypin 51 sekunnin video, josta voi jokainen kuunnella mitä oikeasti sanotaan.
Minä kuuntelin sen useita kertoja.
Fletch on muuten tyyppi joka ei Israelista kovin perusta.
Trump on sanoja mongertava tyyppi ja hän sanoo A LARGER, se kuulostaa tältä EILAATSÖH.
ELIJAH taas kuulostaa oikeasti tältä IILAITSA kun se oikein englanniksi sanotaan.
AALIYAH taas kuulostaa oikein sanottuna tältä AALIJA.
Kone on tulkinnut EILAATSÖn ELIJAKSI.
Trust me. Olen puhunut sujuvaa englantia 3 vuotiaasta saakka. Idiomit opin jo pentuna.
Olen puolijenkki.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Okei, oli vaan mielenkiintoinen huomio juuri tässä yhteydessä, ehkä se Elias sieltä tulee, tiedä häntä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Tulee tulee. Toinen todistajista.
Rutger
Site Admin

BREAKING NEWS!
Hamas on rikkonut tulitauko- ja panttivankisopimusta niin monesti, että nyt tuli Trumpilla ja Bibillä mitta täyteen.
Egypti ennakoi jo kovaakin kovempaa iskua Gazaan. Se ajaa tankkejaan ja kuskaa joukkoja Gazan rajalle ottaakseen "lämpimästi" vastaan alueelta pakoon pyrkivät terroristit.
Ukaasi on seuraava: panttivangit on vapautettava viimeistään lauantaina klo 12:00 mennessä tai "all hell breaks loose", Trumpin sanat.
IDF on perunut kaikkien sotilaiden lomat.
Taitaa Hamas tällä hetkellä tajuta, että loppu on lähellä.
Ellei panttivankeja vapauteta määräaikaan mennessä, koko Gaza pommitetaan sileäksi.
Lienette tietoisia, että Israelilla on käytössään Hannibal Directive, joka mahdollistaa jopa omien kansalaisten tuhonnan estääkseen näiden joutumisen panttivangiksi. Panttivangiksi joutuneen sotilaan saaminen vapaaksi saattaa vaatia tuhansien terroristien vapauttamista vankilasta, ja tämän estämiseksi on tehty Hannibal Directive.
Tämä saattaa päätyä traagisesti jäljellä olevien panttivankien osalta, joukossa on myös amerikkalaisia.
Jos ja kun isku aloitetaan, se viedään maaliin asti. Gazassa ei tarvita sen jälkeen kuin puskutraktoreita tasoittelemaan montut.
Rajua hommaa.
Rutger
Site Admin

Lisäyksenä viimeöiseen. Trump jättää asian kuitenkin Israelin käsiin. Trump haluaa (ainakin julkisuuteen kertomansa mukaan) Israelin itse hoitavan tilanteen.
Rutger
Site Admin

Trump ottaa kysymyksiä medialta.
Kannattaa kuunnella.
Kesto reilu 36 min. Alkuosassa on Gabbardin virkavalatilaisuus.
https://youtu.be/IFFQaFJzUuY?si=CI_iHvV8iwXJ1iLj
Rutger
Site Admin

Trumpin koko puhe CPAC 2025:ssa viimeyönä.
Kesto noin tunti ja vartti.
https://youtu.be/PyFc81hs688?si=FlTHjnsbXQNE0BVA
Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 21 Tammi 2025, 23:53 Trump allekirjoitti toimeenpanomääräyksen, joka sallii Hamasia tukevien opiskelijoiden karkottamisen, jotka ovat Yhdysvalloissa opintoviisumilla yliopistoista ja Yhdysvalloista.

Toimeenpanomääräys määrää, että opiskelijaviisumin myöntäjät varmistavat, että opiskelijat eivät ole vihamielisiä Yhdysvaltoja, sen kansalaisia, periaatteita, instituutioita ja kulttuuria kohtaan eivätkä tue terroristijärjestöjä
Ihan kateeks käy tällaista pelkästään sen takia ettei Suomella liene koskaan ollut johtajaa joka ajattelisi suomalaisten suojelua.
Ainakaan minun elinaikana.
Maaret

Jotenkin tuntui tahalliselta se ettei valan vaatija odottanut Trumpin perheen saapumista vaan aloitti hätiköiden vaatia valaa.
Lieneekö enne siitä ettei kaudesta tulekaan Jumalan tahdon mukainen vaan pedon kausi.?
Maaret

Rutger kirjoitti: 26 Tammi 2025, 21:42 Kolumbian sosialisti presidentti Gustavo Petro teki elämänsä munauksen, kun kielsi kahden laittomia palauttavan lennon laskeutumisen Kolumbiaan.
Tuota Trump ei unohda vaan aloitti välittömästi viikoittain kiristyvät sanktiot Kolumbiaa kohtaan.
Jos Petro olisi viisas, tämä nopeasti pyytelisi anteeksi ja sallisi laittomien palautukset, mutta tuskin on.
Tällä tiellä on vain yksi lopputulema. Oma kansa häätää Petron pois palatsista.
https://youtu.be/K-TKC7S3jRY?si=Vei4xCV6F76KRU6r
Muutenkin nämä toimii kuten terroristivaltiot, jotka ei anna omien ihmistensä palata kotimaahansa.
Rutger
Site Admin

Maaret kirjoitti: 24 Helmi 2025, 11:17 Jotenkin tuntui tahalliselta se ettei valan vaatija odottanut Trumpin perheen saapumista vaan aloitti hätiköiden vaatia valaa.
Lieneekö enne siitä ettei kaudesta tulekaan Jumalan tahdon mukainen vaan pedon kausi.?
Korkeimman Oikeuden Presidentti Robertsin (joka vannotti virkavalan) nimi on useita vuosia kiertäneiden väitteiden mukaan eräällä kohta julkistettavalla saarilomailijoiden listalla ja on kuulemma oikea aktiivilomailija. Näin väitetään.

Vaikka onkin republikaanin nimittämä, hän on Bushilaisia. Bushit taas ovat Skull and Bones-salaseurassa.

Hänellä on antipatiat Trumpia kohtaan ja se on näkynyt hänen oikeuspäätöksissään jo vuosia.
Ennenkuin Trump sai sisään hieman tolkumpia ja oikeudessa puntit olivat vielä tasan, Roberts usein KO Presidentin äänellään kallisti keissit demareille.
Nyt kun vaaka on enemmän konservatiivisella puolella, on Robertsin turha yrittää keikuttaa laivaa vaan voi esiintyä konservatiivisena.
En luota tuohon tyyppiin pätkän vertaa.
Uskon Jeesukseen

Netissä:
"USA lopetti juuri sotilasavun Ukrainalle."

Netissä:
Presidentti Trump hyväksyi juuri 3 miljardin dollarin asekaupan Israelin kanssa – kymmeniä tuhansia pommeja, taistelukärkiä ja panssaroituja puskutraktoreita matkalla.
...

Aiemmin uutisten mukaan *Zélênsky olisi "heitetty" ulos valkoisesta talosta... kova kina ollut Trúmpin ja Vancen kanssa... Sopimusta luonnonvaroista ei allekirjoitettu...

Netti: *Norjalainen polttoainejätti Haltbakk Bunkers on lopettanut tankkauksen Yhdysvaltain laivastolle ja kehottaa Eurooppaa seuraamaan esimerkkiä.
Eli tämä ymmärtääkseni seurausta Zelenskyn ulosheitolle...

Erikoista... Norjahan on Usan Natokumppani... ja onko Norjalla myös isäntämaasopimus Usan kanssa kuten Suomella...

Trúmpin mukaan Zelênsky ei ole valmis rauhaan... voi tulla takaisin kun on siihen valmis...

Usa lähettämässä aseistusta Iśraeliin... Nyttemmin Gazan aselepo päättymässä... Israel käymässä lopullisesti Hamasin kimppuun tms.
Lisäys: Aselepo päättynyt... Israel aloittamassa täyden mittakaavan taistelutoimet Gazassa... Kuinka on panttivankien laita... onko Israelilla kenties käytössä Hannibal-direktiivi, jonka mukaan omat ihmiset saattavat kutakuinkin joutua isossa taistelussa sotatoimien kohteeksi kansakunnan edun vuoksi

Iltalehti hiljan:
Onko USA vetämässä ydinasepelotetta Euroopan yltä? Näin asiantuntijat kommentoivat

Suomessa olevat (olivatkohan Usan vai Naton, jotka sanoivat...) joukot sanoivat turvaavansa Usan arktisia etuja...
(Ei ihme jos Venäjä tuosta syystä nappaisi Tukholman profetian alueet itselleen puskurivyöhykkeeksi...)

Alkaako Tukholman profetia toteutumaan... jos Usa lähtee Euroopasta...

Trumpin wokestopit ym. kaikki *hyvältä näyttävä hyväksi Usalle... mutta Suomelle ei hyvää tapahtumassa näillä näkymin jos Ukrainan sodassa jokin lopullinen käänne... Venäjä päättäisi sen voimalla... jos Usan apu Ukrainalle loppu tai Zelensky suostuisi rauhaan Usan/Trumpin painostuksen alla... Ei hyvää Ukrainalle tapahtumassa... Venäjä joko voittaisi aluevaatimuksin tai sota jatkuisi niin että Usa tiemmä tukisi mutta/tai ainakin Ukraina joutuisi antamaan luonnonvarojaan Usalle ilman turvatakuita...

Kohtako Zelensky vaihdetaan toiseen...?

*AI-rokotteet ja Stargatejuttu eivät näytä hyviltä... Dogen ansiosta korruptio tulee esiin, mutta Muskin toimet huolestuttavia... hänelläkö liikaa vaikutusta Trumpiin... Tuleeko ihmistyöntekijöiden tilalle Muskin robotit...

Kuinka jatkossa Usan/Trumpin Grönlanti-, Gaza- ym. suunnitelmat...

Massakarkoitukset Usasta...

Media ei juurikaan tai jopa ollenkaan puhu Bidenista ja Harrisista...?
Uskon Jeesukseen

Eilen:
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio allekirjoitti tänä iltana hätämääräyksen, jonka tarkoituksena on nopeuttaa neljän miljardin dollarin turvallisuusavun siirtämistä Israelille

??? :arrow:
Telegram:
Pääministerin kanslia:
Pääministeri Netanjahun johtaman turvallisuuskeskustelun jälkeen, johon osallistuivat puolustusministeri, korkeat puolustusviranomaiset ja neuvotteluryhmä, päätettiin: Israel hyväksyy Yhdysvaltain presidentin lähettilään Steve Witkoffin linjaukset väliaikaisesta tulitauosta ramadanin ja pääsiäisen ajaksi. Suunnitelman ensimmäisenä päivänä puolet panttivangeista, sekä elävistä että kuolleista, vapautetaan, ja lopussa - jos pysyvästä tulitauosta päästään sopimukseen - loput panttivangit, sekä elävät että kuolleet, vapautetaan. Witkoff ehdotti linjausta tulitauon pidentämiselle saatuaan vaikutuksen, että tässä vaiheessa ei ollut mahdollisuutta yhdistää osapuolten näkemyksiä sodan lopettamiseksi ja että neuvotteluihin pysyvästä tulitauosta tarvittiin lisäaikaa. Vaikka Hamas on toistuvasti rikkonut sopimusta, Israel ei riko sitä. Sopimuksen mukaan Israel voi palata taisteluihin 42. päivän jälkeen, jos se on vakuuttunut neuvottelujen tehottomuudesta. Tätä lauseketta tuki Yhdysvaltain edellisen hallinnon sivukirje, ja se sai myös Trumpin hallinnon tuen. Vaikka Israel suostui Wittkoffin suunnitelmaan, jonka tarkoituksena on palauttaa siepatut, Hamas on toistaiseksi pysynyt kieltäytyessään hyväksymästä tätä suunnitelmaa. Jos Hamas muuttaa kantaansa, Israel aloittaa välittömästi neuvottelut kaikista Wittkoffin suunnitelman yksityiskohdista.

Yllä olevat viestit ehkä enemmän johonkin Israel-viestiketjuun sopivampia...
Rutger
Site Admin

Trumpin koko puhe kongressille, eilen 4.3.25
Satoja ja satoja Trumpin esiintymisiä kuunnelleena pitää todeta, että tämä on paras puheensa tähän asti.
Hatunnoston ansaitsevat sen käsikirjoittajat.
Kun tämän kuuntelee ja katsoo, ei jää epäselväksi kuka rakastaa omaa maata ja kansaa ja ketkä suoranaisesti vihaavat omaa maataan.
Katkeruus ja viha on käsinkosketeltavaa epädemokraateissa kun tietävät paljastuneensa ja heidän moninaiset rahanpesuhankkeensa tullaan lopettamaan.
Yksi epädemokraatti jouduttiin jopa poistamaan salista.
Kesto noin 2.5 tuntia.
https://youtu.be/zUkTnYW_YZM?si=77kqxpvNfAGPGuFG
Rutger
Site Admin

JFK dokumentit julki huomenna puolen päivän aikaan. Yli 80000 sivua.
https://youtu.be/8m0YWN1GX_g?si=S_iZo9WRUI-gUagW
Uskon Jeesukseen

*Onkohan tämä uutinen edes totta...?

Trumpin mukaan armahdusasiakirjoja ei allekirjoittanut Biden, vaan automaattinen allekirjoituslaite... :roll:

https://aif.ru/politics/tramp-schitaet- ... ot-baydena
Trump mitätöi Bidenin armahdukset

Moskova, 17. maaliskuuta - AiF-Moskova.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on julistanut, että hänen edeltäjänsä Joe Bidenin myöntämät armahdukset ovat pätemättömiä. Hän kirjoitti tästä sosiaalisessa mediassa Truth Social.

Hänen mukaansa näitä asiakirjoja ei allekirjoittanut hän, vaan automaattinen allekirjoituslaite
. Amerikkalainen johtaja huomautti, että Biden ei tiennyt näistä armahduksista, ja ne, jotka olivat tietoisia niistä, ovat saattaneet syyllistyä rikokseen.

Tammikuussa, vähän ennen uuden presidentin virkaanastujaisia, Valkoinen talo ilmoitti, että Biden oli lieventänyt lähes 2 500 väkivallattomista rikoksista tuomitun ihmisen tuomioita. Joe Biden myös ennaltaehkäisevästi armahti joukon perheenjäseniään presidenttikautensa viimeisinä tunteina .

*Lisäys:

NBC näin... eli kyse "January 6"-komitean jäsenten armahduksesta
...
President Donald Trump claimed without evidence early Monday that his predecessor’s pardons for members of the House select committee that investigated the Jan. 6, 2021, attacks on the Capitol are invalid because then-President Joe Biden didn’t use a real pen.

“The ‘Pardons’ that Sleepy Joe Biden gave to the Unselect Committee of Political Thugs, and many others, are hereby declared VOID, VACANT, AND OF NO FURTHER FORCE OR EFFECT, because of the fact that they were done by Autopen,” Trump wrote on his Truth Social online platform.
Vastaa Viestiin