Demonit

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Demonit

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tulee paljon opetusta vastaan että uskovassa, jossa on jo Pyhä Henki voi olla myös demoneita?

Tätä perustellaan Jeesuksen työllä ajaessaan demoneita ulos 🙄


Saisiko tähän aiheeseen Raamattuun perustuvia faktoja?


_
Jeesus lupasi puhuessaan Pyhästä Hengestä, että Hän ylösnoustuaan pyytää Isää lähettämään toisen puolustajan – auttajan. Eikö tässä kyseenalaisteta meidän auttajamme, jos Pyhä Henki olisi niin voimaton että demonit voivat tosta noin vaan kävellä sisään miten lystää?

Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa!
1. Korinttilaiskirje 6:19-20
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

No, mieleen tulee kylväjävertaus, siemen lähti oraalle mutta ei erinäisistä syistä kasvanutkaan.

Toisekseen sitten matt. 12:43-45
Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää:'Minä palaan kotiini, josta lähdin'. ....
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja jsj »

Voiko saatana ja demonit piinata kristittyä? Siitä olen aika varma, kiusattiinhan Jeesustakin erämaassa ja Paavalia rusikoi saatanan enkeli.

Voivatko demonit puhua kristityn suulla? Pidän sitäkin mahdollisena, koska Jeesus sanoo jopa Pietarillekin, että "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten"

1. Kor. 5: 5 puolestaan puhuu siitä, että joskus uskova voidaan joutua hylkäämään saatanan haltuun (vaikka pelastuu silti lopulta):
"Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä."

Ananias ja hänen vaimonsa olivat kristittyjä, mutta:
Ap. t. 5: 3
"Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?"

Tuohon kysymykseen, että voiko riivaaja asua ihmisessä, jolla on Pyhä henki, en osaa varmuudella ottaa kantaa. Voi olla, että Pyhä henki lähtee vakavaa syntiä harjoittavasta ihmisestä ensin pois ja sitten kuten Kulkijan esimerkissä sanotaan, huone jää siistiksi ja tyhjäksi ja pahat henget palaavat sinne takaisin.

Niinpä sanoisin, että ei kyllä olisi ollenkaan viisasta, että Pyhän hengen saanut uskova alkaisi leikkiä demonisilla asioilla kuten epäjumalilla, noituudella, okkultismilla, ennustamisella, horoskoopeilla, vakavilla synneillä jne.

Olen henkilökohtaisesti tavannut seurakunnassa aktiivisesti käyneitä ihmisiä, joista olen lähestulkoon varma, että heillä oli demoneita. Yksi heistä saarnasi suurella raivolla juuri sitä asiaa, ettei uskovassa voi olla demonia. Se oli näille demoneille mitä erinomaisin suoja. Myöhemmin kun nuhtelin tätä miestä, kävi ilmi hänen omasta suustaan, ettei hän tuntenut Pyhää henkeä lainkaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos vastauksista. Juu totta kyllä että tossa tapauksessa että jos on myynyt sielunsa jo synnin valtaan pahat henget saattavat ottaa vallan. Mutta itsessään, jos kuljet Jeesuksen matkassa virheettömästi, ne ei voi tosta noin vaan kävellä sisään, "Pyhän Hengen todetassa että juoksempa alta karkuun" 🤔

Tietysti termitkin vaikuttavat. Itse miellän uskova sanan tarkottavan Jeesukseen uskovaa. Ja kristityn tarkoittavan ihan tavallista ihmistä joka kuuluu kirkkoon muttei välttämättä usko. Ehkä näissä jotka näitä asioita työkseen mainostavat olisi tärkeää painottaa tarkoitetaanko ihmistä jossa oikeasti on Pyhä Henki vai onko mahdollisuus että Hän on lähtenyt. Jotenkin en jaksaisi uskoa, että Pyhän Hengen täyttämään temppeliin pystyy riivaaja astumaan sisään, Pyhän Hengen yhä ollessa siellä. Koetella ja vaivata tietenkin voi.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Juu muutama seurakunnassa kävijä itsellekkin tulee mieleen, joista näkee heti, että sisällä ei ole sama henki kuin itsellä. Onko näissä ihmisissä sitten Pyhää Henkeä, en osaa sanoa, ehkä ei 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Joh.14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä Minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä Minä olen teille sanonut.

Joh.15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka Minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin Hän on todistava Minusta.

1.Kor12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

En itse usko että uskovassa ihmisessä voisi olla demoni/riivaaja/paha henki/langennut enkeli.

Matt.28:20 ".......Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Miten on nähtävä Juudas Iskariotin kohtalo? Hän kulki lähellä Jeesusta yhtenä valituista opetuslapsista, silminnäkijänä ihmeteoille ja kuulijana Jeesuksen sanoille. Silti Johanneksen evankeliumi kuvaa, että 'Saatana meni häneen'.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kulkija kirjoitti: 12 Maalis 2023, 14:33 Miten on nähtävä Juudas Iskariotin kohtalo? Hän kulki lähellä Jeesusta yhtenä valituista opetuslapsista, silminnäkijänä ihmeteoille ja kuulijana Jeesuksen sanoille. Silti Johanneksen evankeliumi kuvaa, että 'Saatana meni häneen'.
Ps.19:6-19

Aseta jumalaton mies häntä vastaan, ja seisokoon syyttäjä hänen oikealla puolellansa. Oikeuden edessä hän joutukoon syyhyn, ja hänen rukouksensa tulkoon synniksi.
Hänen päivänsä olkoot harvat, ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa. Tulkoot hänen lapsensa orvoiksi ja hänen vaimonsa leskeksi. Kierrelkööt hänen lapsensa alati kerjäten, anelkoot kaukana kotinsa raunioilta.
Anastakoon koronkiskuri kaiken hänen omansa, ja riistäkööt vieraat hänen vaivannäkönsä. Älköön kukaan osoittako hänelle laupeutta, älköönkä kukaan armahtako hänen orpojansa.
Hänen jälkeläisensä hävitkööt sukupuuttoon, pyyhittäköön heidän nimensä pois toisessa polvessa.
Hänen isiensä rikkomukset pysykööt Herran muistossa, älköönkä hänen äitinsä syntiä pyyhittäkö pois. Olkoot ne Herran edessä alati, ja hävittäköön hän heidän muistonsa maan päältä.
Sillä se mies ei ajatellutkaan tehdä laupeutta, vaan vainosi kurjaa ja köyhää ja sydämen tuskassa olevaa, tappaaksensa hänet. Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas.
Hän puki kirouksen yllensä niinkuin vaatteensa, ja se meni hänen sisuksiinsa niinkuin vesi ja hänen luihinsa niinkuin öljy.
Se olkoon hänellä viittana, johon hän verhoutuu, ja vyönä, johon hän aina vyöttäytyy.


Apt.1:16-18 , 25

Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
....ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".



Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Olen AO:n kanssa samoilla linjoilla.
Näin olen ymmärtänyt ja kertonut kysyjille.
Kun Pyhä Henki tulee ihmiseen niin muut henget eivät enää mahdu.

Olen yhä ev.lut. eikä manaaminen ole minun juttu. Vaan yksi henkilö syyttää manaamisesta, kun lausun nimen Jeesus Kristus. Hän on ulkoisesti uskovainen ja kertoo, että minut pian tapetaan, koska olen kristitty.
Hän myös kertoo pelanneensa spiritismiä tms. Jos lähtee tälle tielle eli kutsuu itse pahat henget paikalle niin silloin Pyhä Henki ei tule.

2. kirje Timoteukselle 3

1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tärkeä kysymys. Tätä olen myös miettinyt. Äsken tuli hyvä teksti vastaan josta tämä kohta vastasi tyhjentävästi tuohon kysymykseen:
Tietenkin riivattuja ihmisiä on, mutta he eivät ole uskovia. Uskova ihminen on Pyhän Hengen temppeli. Suostuisiko Pyhä Henki asumaan samassa "huoneessa" neljänkymmenen &mdash tai edes yhden &mdash pahan hengen kanssa? Eikö väkevämpi sidokaan heikompaa? "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba, Isä!'"(Room. 8:14-15).
https://www.ilosanomapiiri.fi/ll.shtml? ... 06.htm&i=5

Huom. Tässä puhutaan uskovasta, jolla todella on Pyhä Henki.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 14 Maalis 2023, 11:51 Tärkeä kysymys. Tätä olen myös miettinyt. Äsken tuli hyvä teksti vastaan josta tämä kohta vastasi tyhjentävästi tuohon kysymykseen:
Tietenkin riivattuja ihmisiä on, mutta he eivät ole uskovia. Uskova ihminen on Pyhän Hengen temppeli. Suostuisiko Pyhä Henki asumaan samassa "huoneessa" neljänkymmenen &mdash tai edes yhden &mdash pahan hengen kanssa? Eikö väkevämpi sidokaan heikompaa? "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba, Isä!'"(Room. 8:14-15).
https://www.ilosanomapiiri.fi/ll.shtml? ... 06.htm&i=5

Huom. Tässä puhutaan uskovasta, jolla todella on Pyhä Henki.
Aamen. :) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja jsj »

Voi hyvinkin olla niin, että Pyhän hengen kanssa saastaiset henget eivät voi jakaa samaa kotia. Siihen viittaa mielestäni myös Jeesuksen puheet hengestä, joka hakee mukaansa seitsemän pahempaa henkeä ja tulee tyhjään taloon (kenties ruumiiseen josta Pyhä henki on lähtenyt pois?).

Kenties se kysymys kuuluu, että millä tavoin tuon asian pitäisi oikeastaan vaikuttaa meidän omaan toimintaamme.

Jos joku sanoo olevansa uskossa Jeesukseen ja käy seurakunnan kokouksissa, se ei välttämättä tarkoita sitä, että on aidosti uskossa tai että omaa Pyhän hengen. Siis pelkästään sillä perusteella emme voi sanoa, etteikö kyseisellä henkilöllä voisi olla epäpuhtaita henkiä.

Ananias ja Safiira lauloivat varmasti muiden mukana ylistyslauluja ja mursivat leipää. Silti saatana pääsi vaikuttamaan heihin niin, että heidän piti kuolemalla kuoleman.
Apt 5:3
Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
Apostolien teot kertoo meille myös, että riivattu ihminen voi jopa korottaa evankeliumia ja saarnata pelastusta:
16: 17-18
Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
Entä voimmeko itse, jos olemme kerran saaneet kokea Pyhän hengen, olla vakuuttuneita siitä, ettei se voi meistä poistua, vaikka mitä tekisimme?

Ainakaan Daavid ei ollut tästä vakuuttunut:
Ps. 51: 13
Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
Heprealaiskirjeen kirjoittaja vaikuttaa myös pitävän mahdollisena, että Pyhästä hengestä aikanaan osalliseksi päässyt luopuu uskosta:
6: 4-6
Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Tai mitä tarkoittaa 1. Korintolaiskirjeen kohta, jossa pelastuva (Jeesukseen uskova) ihminen hylätään saatanan haltuun lihan turmioksi? Veikkaatteko että tuollainen saatanan haltuun hylätty ihminen ei olisi vaarassa saada myös epäpuhtaita henkiä itseensä?
1. Kor. 5: 5
Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
Siis vaikka sinulla olisi Pyhä henki, niin en suosittele leikkimään pimeyden voimien, vakavan synnin tai epäjumalan palveluksen kanssa. En kyllä oikeastaan ymmärrä miksi Pyhän hengen omaava sellaista tekisikään, mutta me ihmiset olemme joskus omituisia ja meillä on vapaa tahto.
NO112
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:41

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja NO112 »

Mielestäni riivaajat, ainakin jatkuvasti houkuttelevat uskovia tekemään syntiä. Meidän tulisi olla valppaita asiassa ja pyytää Jeesusta avuksi jos sellainen meitä kiusaa. Olen kokenut tuon 7 pahempaa tulee. Ja niin tosiaan käy että uskovasta tulee pahempi, kannattaa huomioida tuo 10 neitsyttä joista 5 tyhmää. Ottakaa huomioon että kaikki he nukkuivat, ja lähtivät ylkää vastaan. Ero tulee vasta vaelluksen lopussa...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sillä on tosiaan merkitystä, mitä tuon vaelluksen aikana teemme, puhummeko tai teemmekö hyvää vai pahaa, mutta uskovaisella on aina pyrkimys päästä kaikesta huolimatta perille asti Jeesuksen luo. Siksi voimme luottaa Häneen, että Hän myös saattaa meidät perille asti.

Nuo demonit ja muut henkimaailman olennot ovat lopulta vain ”aikaan jäätyneitä hahmoja”, jotka voivat kiusata meitä ja yrittää horjuttaa elon tiellä ja ne saavat voimansa ihmisestä itsestään ja synnistä. Mutta todellista voimaa niillä ei ole ja jos joku niiden kautta kieltäisi uskonsa, niin se ei lopulta uskossa ole ollutkaan. Siltikin, vielä sieltäkin, Jeesus kutsuu meitä luokseen.

Jos luovutanme itsemme Herralle ja tahdomme tehdä Hänen tahtonsa, niin silloin olemme suojassa kaikilta pahan juonilta. Tätä mun mielestä tarkoittaa se, että ihmisen heikkoudessa piilee Herran voiman salaisuus.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://m.youtube.com/watch?v=jHvSDlchL-A
Hyvää opetusta...

Vlad Savchuk

"Ovet" joista demonit voivat tulla sisään...

Uskovasssa voisi olla demoni, mutta demonilla ei voi olla uskova hallussaan.. kutakuinkin noin meni ajatus alussa...

Anteeksiantamattomuus...

Tiettyjen esineitten ja kirjallisuuden poisto...
....

Tulee varmaankin aika jolloin Herran omia tullaan vapauttamaan demonisista sidoksista ...
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1114
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Mitä ovat demonit? Ulkomuistista voin ainakin kertoa Raamatussa mainitun pahat henget, vainajahenget ja tietäjähenget.
Aika vahva konsensus ainakin rapakon takana ( ja itse uskon samoin) on, että demonit ovat langenneiden enkelien ja ihmisnaisten jälkeläisten ruumiittomia henkiä. Näillä kun ei ole Jumalan asettaman eston takia mitään pääsyä Taivaaseen, niin ne jäävät tänne pörräilemään ja etsimään itselleen asuinpaikkaa joko tietämättään tai tieten näille oven avanneista ihmisistä ja jos ihmistä ei ole ns. käsillä, jopa eläimistä. Tarve päästä fyysiseen kroppaan on itsessään mielenkiintoinen tutkimuskohde, mutta ei siitä juuri nyt enempää.
Ne eivät siis ole langenneita enkeleitä. Langenneet enkelit kykenevät ottamaan halumansa olomuodon ( tietääksemme).
Ne eivät ole kummittelemaan jääneitä tavallisten ihmisten sieluja.
Raamatusta myös muistamme miten ne tuntevat Jumalansa ja pystyvät kommunikoimaan Hänen kanssaan, mm. pyytäessään pääsyä sikoihin, jonka Jeesus sallikin.
Jumala myös lähettää halutessaan ihmiseen pahan hengen, kuten teki Saulille.
Vainaja-ja tietäjähenget taas ovat käsittääkseni noita samoja pahoja henkiä mutta nämä ovat niitä ihmisten lähellä sukupolvia norkoilleita eksyttäjiä, jotka tietävät ihmisen synkimmätkin teot katseltuaan ne vierestä siellä pimeässä kamarissa. Näiden puoleen on kielletty kääntyä ja nämä juuri esiintyvät kuolleina omaisina sureville. Näitä helposti uskosta osaton luuleekin kuolleeksi omaiseksi, koska näillä on detaljitason tiedot kohteesta ja tämän sukulaisista. Näiden entiteettien kanssa ei tule olla tekemisissä muutoin kuin heti tavattaessa näitä on toruttava Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aina demoni väistyy kun nimistä suurin mainitaan. Kiitos Jeesus, Väkevä Jumala, Ihmeellinen Neuvonantajamme. Maranatha.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vastaa Viestiin