Ajatuksia

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
alabasteripullo

Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Olen vielä ymmälläni.

Sinä iltana menin yhteen paikkaan joka oli vuokrattavassa tilassa. Kävelin sisälle ja edessäni oli yksi ontuva mies keppi kädessä ja hän käveli edessäni sisälle. Sitten etsin istumapaikan. Kaikki istumapaikat oli täynnä. Löysin vapaan istumapaikan oikealta puolelta ja istahdin. Siellä alettiin laulaa hengellisiä lauluja ja ylistää Herraa.

Sitten huomasin että se sama mies joka käveli edessäni sisälle, käveli tiehensä ja näytti nyrkkiään ja oli aggressiivinen. Ajattelin, eikö tuo ole uskova? :shock: :roll: Se oli eri näköinen kuin tullessaa sisälle ja oli lempeän näköinen mutta lähtiessään aggressiivisen näköinen.

Mietin ihmetellen eikö Pyhän Hengen läsnäolo aiheuttanut miehessä että jokin hänessä laukesi esille…?

Mutta en usko että uskovassa asuisi riivaaja. Mutta en ole varma tuosta miehestä oliko hän uskova. Ehkä hän oli utelias uskosta osaton mies ja käveli sisälle ihan uteliaasta syystä.

Kysymys; jos joku ihminen joka on aiemmin sotkeutunut johonkin henkivaltaan ja on ollut osallinen henkivallan tai okkultismin kanssa, tulee uskoon ja samalla menee kasteelle. Lähteekö hänestä heti pois kasteen kautta? Mitä tää herää ajatusta?

Muistan yhen tosikertomuksen. Eräs ihminen halusi täyttyä Pyhällä Hengellä. Hänen päälle laitettiin kädet rukoiltavaksi että hän saisi täytettyä Pyhällä Hengellä mutta eräs uskova joka laski hänen päälle kätensä ja koki hengessä jotain epämiellyttävää… Yhtäkkiä sillä ihmisellä joka halusi tulla Pyhällä Hengellä täyttymisen, oli outo hengittää ikäänkuin hänet olisi tukahdettu.

Se uskova joka laski kätensä hänen päälle, koki hengessä ja sanoi hänelle että hänen pitää ensin tunnustaa synti ja tehdä parannus. Sitten hän tunnusti ja teki parannus. Sitten hän täyttyi heti Pyhällä Hengellä. Se mietityttää. Mitä tää ajatusta herää?
Uusiluomus

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Uskovassa ei voi asua riivaaja henkiä mutta uskova voi tulla osalliseksi riivaajista Paavalin mukaan näin siis itse asian olen käsittänyt

1Kor. 10:20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.

Okkultismin ja noituuden rasitteet voivat olla todella pitkä kestosia jopa läpi elämän.. Kurt E.Koch on kirjoittanut aiheesta mielestäni hyviä kirjoja ja löytyy netistäkin , hänellä on yli 20 tuhatta sielunhoito tapauksesta kokemusta ja kertoo paljon millaisia ongelmia on kohdannut ihmisten parissa

Tuosta miehestä en osaa sanoa miksi näin on käyttäytynyt mutta syitä voi olla todella monia ja paljon inhimillisempiä kuin arvaammekaan mutta totta on myöskin se että kun Jumalan Henki vaikuttaa niin se puhe ei ole aina mieluista ja tulee kaikkea vastustusta ihmisillä (uskovillakin).. tämän olen merkille laittanut
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus. Olisi vielä toinen kysymys. Olen ymmälläni vielä….

Eräs nainen tuli sisälle seurakuntaan. Sitten aloimme laulaa hengellisiä lauluja ja ylistimme. Eräälle uskovalle tuli sana Herralta ja käski henkeä lähtemään naisesta. Nainen yhtäkkiä istui lattialla ja käyttäytyi niinkuin eläin. :shock: Kuinka ihminen joka on riivattu, pystyi tulemaan sisälle seurakunnassa?

Käsittääkseni riivattu ihminen ei uskalla tulla lähelle seurakuntaa vaan pysyy kaukana seurakunnasta.
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Siis joku uskova toi hänet sisälle.
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Sori tuli taas mieleen se juttu. Eräs uskova harrastaa horoskooppia. Hän pitää horoskooppia luotettavana tietolähteenä. Hän on puolustanut horoskooppia ja sanonut että tähdet ovat Jumalan luomia.

Mitä mieltä olet?
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Miksi ei ihminen jossa on riivaajahenki voisi tulla sisälle paikkaan jossa uskovat ovat koolla? Olihan sellaisia ihmisiä jatkuvasti siellä missä Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat koolla.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Maria »

alabasteripullo kirjoitti: 13 Huhti 2022, 00:06 Sori tuli taas mieleen se juttu. Eräs uskova harrastaa horoskooppia. Hän pitää horoskooppia luotettavana tietolähteenä. Hän on puolustanut horoskooppia ja sanonut että tähdet ovat Jumalan luomia.

Mitä mieltä olet?
Jeesus tuli etsimään sitä mikä on kadonnutta, mutta riivaaja etsii huonetta, joka on puhdistettu.
Anteeksiantamattomuus on sielunviholliselle hyvää maaperää.
Henkivalta voi siis olla siellä, missä seurakunta on paikalla. Jos siellä annetaan sille sijaa.
1 Kuulkaa sana, jonka Herra on puhunut teitä vastaan, te Israelin heimo.
2 Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
3 Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä. (Jer. 10:1-3)
10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
(5. Moos. 18:10-12)

Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 13 Huhti 2022, 00:50 Miksi ei ihminen jossa on riivaajahenki voisi tulla sisälle paikkaan jossa uskovat ovat koolla? Olihan sellaisia ihmisiä jatkuvasti siellä missä Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat koolla.
Niin. Se nainen ei tullut yksin vaan jonkun uskovan kanssa. Ehkä uskova onnistui tuomaan naista hienovaraisesti seurakuntaan ja laulu- ja ylistys alkoi, sitten sana tuli eräälle uskovalle ja hän käski henkeä lähtemään siitä naisesta ja nainen lattialla istui ja käyttäytyi niinkuin eläin. En ole koskaan ennen nähnyt semmoista tapausta. :shock: :?
Maria kirjoitti: 13 Huhti 2022, 08:32
alabasteripullo kirjoitti: 13 Huhti 2022, 00:06 Sori tuli taas mieleen se juttu. Eräs uskova harrastaa horoskooppia. Hän pitää horoskooppia luotettavana tietolähteenä. Hän on puolustanut horoskooppia ja sanonut että tähdet ovat Jumalan luomia.

Mitä mieltä olet?
Jeesus tuli etsimään sitä mikä on kadonnutta, mutta riivaaja etsii huonetta, joka on puhdistettu.
Anteeksiantamattomuus on sielunviholliselle hyvää maaperää.
Henkivalta voi siis olla siellä, missä seurakunta on paikalla. Jos siellä annetaan sille sijaa.
1 Kuulkaa sana, jonka Herra on puhunut teitä vastaan, te Israelin heimo.
2 Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
3 Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä. (Jer. 10:1-3)
10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
(5. Moos. 18:10-12)

Kiitos, Maria, Raamatun paikoista ja hyvästä vastauksesta. 👍



Muutamaa juttua vielä…. Oli jokunen aika sitten yksi viikonloppukurssi. Yksi nainen istui vieressäni. Aistin jotain epämiellyttävää kun nainen istui vieressäni. Huomasin korun. Kysyin häneltä mikä se koru on. Hän puhui jotain että se olisi maaginen koru mitä en ymmärrä.

Myöhemmin tapasin miestä. Huomasin korun. Kysyin häneltä mikä se koru on. Hän puhui että magneetti poistaa kipuja. Myöhemmin törmäsin mainostavaan nettikauppaan joka myydään magneettia. Joku hematiitti juttu mitä en ymmärrä. Se maadoittaa kehoon jotain mitä en vielä ymmärrä.

Päätin ottaa selvää ja tutkia googleella. Löytyi googleelta energian juttu joka liittyy magneettiin. Energian voimat sai mua aistimaan jotain epämiellyttävää ja aatelin voiko energian voimat voi olla henkivalloista. Mitä mieltä olet?



Törmäsin myös kiveen nimeltä turmaliini ja siitä valmistetaan saippuaksi. Se hoitaa iho-ongelmat. Yritin tutkia mitä on turmaliini mutta en vielä löytänyt vastausta. Mitä mieltä olet?

Mitä velhoukseen tulee, se menee myös kauppoihin. Joku aika sitten menin yhteen kauppaan ja näin tarot -kortteja. :shock: :? Eräs uskova sotkeutui tarot -kortteihin ja menetti kokonaan unenlahjan. Hän kärsi monta vuotta unettomuudesta. Lopultakin hän joutui sairaalaan kun hän oli henkisesti loppu. Me rukoilijat taistelimme rukouksin ja lopultakin hän sai unenlahjan takas.

Yhdenkään uskovan ei kannata sotkeutua tarot -kortteihin. Surettaa että kaupoissa näkyy velhoukseen liittyviä tavaroita.

Jokunen aika sitten pieni ääni toistuen kehotti mua katsomaan yhen teepaketin takaohjeen. Lopultakin päätin totella ääntä ja luin sen ohjeen. Siinä luki; yoga kundalin. :o :?

TV:ssa on Sofian enkelit- sarja, jota ei kannata katsoa. Samoin ennustajia ja Harry Potterin leffoja joissa lausutaan mustan raamatun mukaan.

Satuin lukemaan yhden uskovan kommentin jotain meditaatiosta jota hän pitää hyvänä ja puolustaa sitä. :?


Kannattaa olla tarkka mitä ostaa ja rukoilla viisautta Herralta ja samalla pitää sisäiset korvat auki. 🙏🏻
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

alabasteripullo kirjoitti: 13 Huhti 2022, 12:09
Hes33 kirjoitti: 13 Huhti 2022, 00:50 Miksi ei ihminen jossa on riivaajahenki voisi tulla sisälle paikkaan jossa uskovat ovat koolla? Olihan sellaisia ihmisiä jatkuvasti siellä missä Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat koolla.
Niin. Se nainen ei tullut yksin vaan jonkun uskovan kanssa. Ehkä uskova onnistui tuomaan naista hienovaraisesti seurakuntaan ja laulu- ja ylistys alkoi, sitten sana tuli eräälle uskovalle ja hän käski henkeä lähtemään siitä naisesta ja nainen lattialla istui ja käyttäytyi niinkuin eläin. En ole koskaan ennen nähnyt semmoista tapausta. :shock: :?
Sellaista tapahtuu seurakunnan kokoontumisissa, missä Herran Henki on voimallisesti läsnä ja Hänelle annetaan tilaa toimia. Riivaajat eivät katso siihen, onko ihminen joskus tullut uskoon vai ei.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Efesolaisille 6:12
Raamattu 1933/38
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Kaikki tuollaiset, horoskoopit, joogat, aurinko jutut, tarot hommat sun muut ei ole Jumalasta kuten taisitlin mainita. Ja uskoisin että niiden ympärillä voi tapahtua kaikenlaisia yliluonnollisia juttuja.

Tositapahtuma. Eräässä seurakunnan tapahtumassa näin selkeän todistuksen henkivaltojen toiminnasta. Eräs viinan kiroihin langennut uskova teki kamppailua koko kokouksen ajan. Välillä lähti ulos mutta aina palasi. Yritin tietenkin rukoilla tämän henkilön puolesta, mutta koska en voi Jumalan tahtoa asiassa tietää, niin mieleistäni ratkaisua ei tietenkään tapahtunut.

Merkittävää oli rakkauden ja vihan kamppailu tuossa ihmisessä sekä hänen merkittävä rauhallisuus kirkkokahvien jälkeen kun hän oli voittanut ilmeisesti saatana käskyn lähteä ulos.

Ylistys Herralle näistä kaikista kohtaamistamme todistavista tapahtumista.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos, Hes33.

Olen vielä ymmälläni.... Ensinnäkin riivaaja ei voi asua uskovassa mutta se uskova joka on sotkeutunut tarot -kortteihin, menetti unenlahjan ja kärsi monta vuotta unettomuutta siihen asti niin henkinen terveys romahti ja joutui sairaalaan potilasvuoteeseen.

Eikö se tarkoita että hän olisi riivattu? En itse usko että uskovassa riivaaja voisi asua. Mutta olen vielä ymmälläni siitä mitä hänelle tapahtui.




Niin, Rosita. Olen omin silmin nähnyt alkoholidemonin. Tässä jossain osiossa mä kerroin suuresta lepakosta joka on alkoholidemoni.
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kysymys; eikö henkivaltoihin sekaantuminen saa Pyhän Hengen lähtemään uskovasta ulos vaikka uskovan ei tarkoitus luopua uskosta Herraan?
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Olen pohtinut tätä juttua mutta en vielä ymmärrä...
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

alabasteripullo kirjoitti: 13 Huhti 2022, 21:42 Kiitos, Hes33.

Olen vielä ymmälläni.... Ensinnäkin riivaaja ei voi asua uskovassa mutta se uskova joka on sotkeutunut tarot -kortteihin, menetti unenlahjan ja kärsi monta vuotta unettomuutta siihen asti niin henkinen terveys romahti ja joutui sairaalaan potilasvuoteeseen.

Eikö se tarkoita että hän olisi riivattu? En itse usko että uskovassa riivaaja voisi asua. Mutta olen vielä ymmälläni siitä mitä hänelle tapahtui.
Tottakai kenessä tahansa voi olla riivaaja, jos itse päästää riivaajia sisään Jumalan tahdon vastaisella elämällä. Muistathan, että pelkkä suun tunnustus ei riitä. Tarvitaan myös sydämen usko. Ja jos ihminen elää niin että riivaajat saavat vallan elämästä, ei silloin sitä sydämen uskoa ole vaikka olisikin suun tunnustus.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Olen itse ajanut ulos riivaajia ihmisestä, jonka upotuskastetta olin itse aiemmin ollut todistamassa ja joka oli pitkään mukana seurakunnan toiminnassa. Eli siis uskovasta oli kyse. Mutta tämä henkilö sekaantui kaikenlaiseen epämääräiseen ja hänelle tuli ongelmia elämässä. Sitten eräässä rukouskokoontumisessa riivaajat alkoivat manifestoimaan hänessä ja ne ajettiin ulos Jeesuksen nimessä.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Hes33 kirjoitti: 13 Huhti 2022, 22:05 Olen itse ajanut ulos riivaajia ihmisestä, jonka upotuskastetta olin itse aiemmin ollut todistamassa ja joka oli pitkään mukana seurakunnan toiminnassa. Eli siis uskovasta oli kyse. Mutta tämä henkilö sekaantui kaikenlaiseen epämääräiseen ja hänelle tuli ongelmia elämässä. Sitten eräässä rukouskokoontumisessa riivaajat alkoivat manifestoimaan hänessä ja ne ajettiin ulos Jeesuksen nimessä.
Voiko uskova pelastua vaikka olisi riivajia sisällä? Mistä tietää onko niitä itsellä?
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei Hes33. Tulee uusi kysymys mikä koskee kastetta. Jos ihminen menee kasteelle. Eikö kaste tee ihmisestä puhtaaksi kastee kautta?
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen, ylistys ja laulu saa ihmisen käyttäytymään niinkuin riivattu. Jos olet kuunnellut hengellistä musiikkia, palvot suoraan Herraa. Siinä kaksi eri asiaa. 🙂
alabasteripullo

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mutta menen nyt pehkuihin….. Huomenna on suuri päivä…. Hyvää yötä Jeesus myötä. Herran varjelua ja siunausta! 🙂
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

alabasteripullo kirjoitti: 13 Huhti 2022, 22:31 Okei Hes33. Tulee uusi kysymys mikä koskee kastetta. Jos ihminen menee kasteelle. Eikö kaste tee ihmisestä puhtaaksi kastee kautta?
Kaste antaa mahdollisuuden elää puhtaana. Mutta ei se lihan saastaa poista, kuten kirjoituksista tiedät. Kun uskova ja kastettu ihminen vaeltaa Jumalan tahdon mukaan Hengessä, eli uuden luomuksen elämää, on hän silloin puhdas. Mutta ei se kaste ole mikään ikuinen immuniteetti, joka suojaisi ettei sisään tule saastaa silloin kun saastalle itse avataan ovi.
Vastaa Viestiin