tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, kiitos, Uusiluomus! Ja siunausta!
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Siunausta sinullekin alabasteri! ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssasi ja elämäsi yllä ja lisääntyköön se päivä päivältä yhä enenevässä määrin
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Saako vielä muutama kysymys esittää? Jos on profetoimisen lahja, eikö se ole myös yksinäistä kuten profeetta? Eikö profetoimisen lahja ja tiedon sanat rinnasteta toisiaan? Joskus voi sitä erehtyä jos luulee omistavan profetoimisen lahjaa vaikka se on tiedon sanat. :)

Olen kuullut että eri uskon vaiheet tulee uskonkasvun mukaan ja siitä että on saanut kasvaa ja opetella miten käyttää profetoimisen lahjaa. Alkuvaiheen mukaan profetiat vaikuttaa sielulliselta sen mukaan kun on itse ”alkuvaiheessa" koska profetian sanat menee ”(sielullisen) astian” kautta.

Tarkoittaako se että profetiat eivät ole Herrasta vaan itsestään koska johtuu ”aistiasta” että on alkuvaiheessa? Siitä olen joskus miettinyt ihmetellen kuinka profetian sanat voi tulla itsestään noin vaan kun on itse alkuvaiheessa. :roll: Pitääkö se juttu paikkansa minkä olen kuullut?

Voiko Jumala käyttää toisen uskovan profetoimisen lahjaa sielunhoidossa? Eipäs muuta kysyttävää kuin siunausta!
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 22 Helmi 2022, 11:18 Saako vielä muutama kysymys esittää? Jos on profetoimisen lahja, eikö se ole myös yksinäistä kuten profeetta? Eikö profetoimisen lahja ja tiedon sanat rinnasteta toisiaan? Joskus voi sitä erehtyä jos luulee omistavan profetoimisen lahjaa vaikka se on tiedon sanat. :)

Olen kuullut että eri uskon vaiheet tulee uskonkasvun mukaan ja siitä että on saanut kasvaa ja opetella miten käyttää profetoimisen lahjaa. Alkuvaiheen mukaan profetiat vaikuttaa sielulliselta sen mukaan kun on itse ”alkuvaiheessa" koska profetian sanat menee ”(sielullisen) astian” kautta.

Tarkoittaako se että profetiat eivät ole Herrasta vaan itsestään koska johtuu ”aistiasta” että on alkuvaiheessa? Siitä olen joskus miettinyt ihmetellen kuinka profetian sanat voi tulla itsestään noin vaan kun on itse alkuvaiheessa. :roll: Pitääkö se juttu paikkansa minkä olen kuullut?

Voiko Jumala käyttää toisen uskovan profetoimisen lahjaa sielunhoidossa? Eipäs muuta kysyttävää kuin siunausta!
Profetoimisen lahja ja tiedon sanat ovat monesti hankala eroittaa toisistaan , mutta kun kyseessä on tiedon sanat niin ne toteutuvat tarkalleen ja täsmällisesti ja ne ratkaisevat määrätyn asian/ongelman ja kun kyseessä on profetoimisen lahja niin siinä on enemmänkin varaa vajavaisuuteen sillä profetoiminen on vajavaista , tärkeää on myös ymmärtää että kaikki me voimme profetoida uudessa liitossa sillä Pyhä henki tulevaiset julistaa (vaikka ei omaisi profetoimisen armolahjaa)

Kun saamme profetian niin se tulee ensin meidän henkeemme ja kun se tulee sieltä ulos niin se kulkee sielumme lävitse ja siihen tarttuu helposti mukaan jotain mitä ei henki sano ( koska usein meillä on myöskin halu inhimillisesti rohkaista ja tukea ja jos lahja on "ruosteessa" eli vähän käytetty ja laiminlyöty) josta johtunee se että profetoiminen on vajavaista ja kun käytämme armolahjaa niin sen käyttö terävöityy ja jalostuu kun "harjaanumme" erottamaan sielun ja hengen ja tärkeää onkin että astia on puhdas että sanoma pysyy puhtaana myöskin

Esimerkiksi näemme uudessa testamentissa että tapauksessa Ananias ja safira toimi tiedon sanat Pietarilla

"Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois." Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen"


Ja taas näemme kun Pietari profetoi kirjeissään esimerkiksi Herran päivästä

"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat katoavat pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty"


Olen laiska kirjoittamaan ja verrattain huono myöskin mutta toivon että tämä avasi asiaa sinulle jonkin verran

Ja tärkeää on ymmärtää että virka ja armolahjat ovat kaksi eri asiaa , esimerkiksi on profeetan virka ja profetian armolahja kuten myöskin on opettajan virka ja armoitus opettaa

Jos omaa profetian armolahjan niin se ei tarkoita sitä että olisi samanlaisessa yksinäisyydessä kuin profeetat ovat, mutta kuitenkin jos omaa tämän lahjan ja sitä käyttää paljon niin ihmisluonto on sellainen että me kateudesta ja muusta syystä usein valitettavasti sysäämme syrjemmälle sellaisen ihmisen ja toisaalta taas hyvä vertaus , jos lamppu on syksyllä ulkona niin mitä kirkkaampi se valo on niin sitä enemmän parveilevat hyönteiset sen ympärillä ja samoin on myös hengellisessä mielessä että mitä enemmän Herra jotain ihmistä käyttää niin sen enemmän henkivallat tätä ihmistä ahdistaa , kaikki jotka tahtovat elää Kristuksessa Jeesuksessa jumalisesti joutuvat kokemaan vainoa ja tästä syystä kaikki eivät tahdo elää niin kirkkaassa valossa koska se ei ole lihalle mukavaa eikä inhimillisesti kiinnostaisi

Mutta hyviä kysymyksiä ja olet mielestäni oikeilla jäljillä ja oikein kuullut asioista , ja kyllä ne armolahjat ovat myös toisia ihmisiä varten ja niitä kannattaa käyttää sielunhoidossakin sen mukaan mitä uskoa on

Tärkeää on koetella myöskin tämä mitä minä kirjoitan ja vaikka profetoiminen on vajavaista niin on hyvä aina muistaa se että Raamatun kirjoitetut profetiat toteutuvat tarkalleen ja niissä ei vajavuutta ole kiitos Herralle
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos, Uusiluomus, että avasit ymmärrystä. Ja kiitos siitä että annoit lisää mielenkiintoista mietinnän aihetta. Vielä yksi kysymys…
Uusiluomus kirjoitti:Jos omaa profetian armolahjan niin se ei tarkoita sitä että olisi samanlaisessa yksinäisyydessä kuin profeetat ovat, mutta kuitenkin jos omaa tämän lahjan ja sitä käyttää paljon niin ihmisluonto on sellainen että me kateudesta ja muusta syystä usein valitettavasti sysäämme syrjemmälle sellaisen ihmisen ja toisaalta taas hyvä vertaus , jos lamppu on syksyllä ulkona niin mitä kirkkaampi se valo on niin sitä enemmän parveilevat hyönteiset sen ympärillä ja samoin on myös hengellisessä mielessä että mitä enemmän Herra jotain ihmistä käyttää niin sen enemmän henkivallat tätä ihmistä ahdistaa , kaikki jotka tahtovat elää Kristuksessa Jeesuksessa jumalisesti joutuvat kokemaan vainoa ja tästä syystä kaikki eivät tahdo elää niin kirkkaassa valossa koska se ei ole lihalle mukavaa eikä inhimillisesti kiinnostaisi
Kiitos siitä vastauksestasi! Siinä on yksinäisyyden juttu. Olen joskus miettinyt ihmetellen miksi profetoimisen lahjaa omistavat uskovat aina nojautuivat omaan ymmärrykseen rukoillen eikä käyttäneet sitä profetoimisen lahjaa jonka kautta Jumalalla olisi mahdollista toimia että rukousapua tarvitseva uskova saisi rakentua Kristuksessa.

Niin sun vastausta lukiessani mulle tuli juuri kysymys vaikka se koskee yksinäisyyden juttua mutta haluaisin erikseen varmistaa kysymällä, ymmärränkö oikein että profetoimisen lahjan kanssa on raskasta olla henkisellä tasolla koska se vetää parveilevat hyönteiset ympärille ja siksi profetoimisen lahjaa omistavat uskovat jättää käyttämättä profetoimisen lahjaa?
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 22 Helmi 2022, 12:20 Kiitos, Uusiluomus, että avasit ymmärrystä. Ja kiitos siitä että annoit lisää mielenkiintoista mietinnän aihetta. Vielä yksi kysymys…
Uusiluomus kirjoitti:Jos omaa profetian armolahjan niin se ei tarkoita sitä että olisi samanlaisessa yksinäisyydessä kuin profeetat ovat, mutta kuitenkin jos omaa tämän lahjan ja sitä käyttää paljon niin ihmisluonto on sellainen että me kateudesta ja muusta syystä usein valitettavasti sysäämme syrjemmälle sellaisen ihmisen ja toisaalta taas hyvä vertaus , jos lamppu on syksyllä ulkona niin mitä kirkkaampi se valo on niin sitä enemmän parveilevat hyönteiset sen ympärillä ja samoin on myös hengellisessä mielessä että mitä enemmän Herra jotain ihmistä käyttää niin sen enemmän henkivallat tätä ihmistä ahdistaa , kaikki jotka tahtovat elää Kristuksessa Jeesuksessa jumalisesti joutuvat kokemaan vainoa ja tästä syystä kaikki eivät tahdo elää niin kirkkaassa valossa koska se ei ole lihalle mukavaa eikä inhimillisesti kiinnostaisi
Kiitos siitä vastauksestasi! Siinä on yksinäisyyden juttu. Olen joskus miettinyt ihmetellen miksi profetoimisen lahjaa omistavat uskovat aina nojautuivat omaan ymmärrykseen rukoillen eikä käyttäneet sitä profetoimisen lahjaa jonka kautta Jumalalla olisi mahdollista toimia että rukousapua tarvitseva uskova saisi rakentua Kristuksessa.

Niin sun vastausta lukiessani mulle tuli juuri kysymys vaikka se koskee yksinäisyyden juttua mutta haluaisin erikseen varmistaa kysymällä, ymmärränkö oikein että profetoimisen lahjan kanssa on raskasta olla henkisellä tasolla koska se vetää parveilevat hyönteiset ympärille ja siksi profetoimisen lahjaa omistavat uskovat jättää käyttämättä profetoimisen lahjaa?
Kyllä se varmasti on näin monen kohdalla , sanoman tuojista ei tykätä ja paine on kova kun saat sanoman ja teidät että se pitäisi tuoda esille

lihamme vastustaa , ihmiset vastustaa ja sielunvihollinen vastustaa, kuitenkin jos jollain on tämä lahja niin ei hänkään voi pumpata itsestään sitä profetiaa esimerkiksi rukouksessa vaan Henki antaa sanoman jos antaa , tällä alueella on suuri houkutus ja kiusaus lähteä sanomaan hädässä oleville ihmisille Herran sanana sanaa joka onkin omaa inhimillistä sielun ja järjen alueen tuotetta eikä Hengen

Kiitos Herralle vaan ja kaikki kunnia hänelle jos jotain ymmärrystä näistä kirjoituksista irtoaapi ☺️
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Niin, kiitos, Uusiluomus! Meidän uskovien on joskus vaikea pitää lihalle kuolemaa. Mutta Jumala tahtoo että seurakunta rakentuu armolahjojen välityksellä. Haluaisin kertoa yhdestä jutusta joka tapahtui jokunen aika sitten. Olin silloin vaikeuksissa enkä saanut apua mistään. Tilanne oli epätoivoinen ja mahdoton.

Ja sinä iltana menin chatin huoneeseen. Vähän myöhemmin sinne tuli eräs vanha romaninainen joka on uskova. Sitten hän mainitsi että koki hengessä Herran kehotuksen mennä sinne vaikka hän ei ole koskaan ollut siellä chatin huoneessa eikä ole koskaan chattaillut. Hän mainitsi että koki hengessä että Jumala tahtoo puhua eräälle uskovalle joka on vaikeuksissa. Siellä oli muutamia ihmisiä mutta romaninainen koki että olen se jolle Herra tahtoo puhua.

Mulle iho meni kananlihalle. Pyysin häntä tulemaan kaappiin. Mutta hän ei osannut hallita konetta eikä tiennyt miten kaapittaa punaisella. Mutta se oli ihmeellinen johdatus että yhtäkkiä meitä oli vain kaksi siellä huoneessa. Niin hän alkoi välittää mulle Jumalan Sanat. Suurkiitoksia Herralle jolle ei ole mikään mahdotonta tuoda Sanat. Minusta se on ihmeellistä että Jumala käytti häntä. :)

Vielä toinen juttu josta haluaisin vielä kertoa. Se oli kyllä nolo juttu. :D Sinä päivänä mulle tuli yhtäkkiä…. mikä se lienee… viesti tai sanat mutta en ole varma. Se tuli sekaan mun ajatuksen kanssa mutta pysähdyin ja ajattelin ihmetellen; ’ompa mulla mielikuvitus vilkkaalla päällä’. Se sanoi että meidän kerhon puheenjohtaja jätti anomuksen RAY-yhdistykselle ja meinasi rakennuttaa kerhon omalle mökkitontille.

En tiennyt että se tuli Jumalalta. Luulin siitä mielikuvituksen tuotteeksi. Myöhemmin iäkäs pariskunta kutsui meitä kahville. Menimme sinne. Mies tahtoi näyttää meille sanomalehden jossa RAY-yhdistyksen hyväksytyt ja hylätyt anomukset. Luin ja huomasin meidän kerhon anomuksen joka on hylätty. :shock: Tajusin että se ei ollut mun mielikuvituksen tuote vaan se tuli Jumalalta. :? Mua nolotti koska se oli kai varmaan Herralta kehotus rukoilla kerhon puolesta että anomus hyväksyisi. En kehdannut kertoa siitä yhtään koska olen nolostunut.

Eikö se ollut tiedon sanat? No mä luulen että Pyhä Henki asuu meissä niin ilmoittaa meille tulevat asiat rukoiltavaksi eikä se ole tiedon sanat. Kiitos vielä paljon että avasit mulle lisää ymmärrystä! Siunausta! :)
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Maria »

❤️ Kiitos. Tätä oli ihana lukea. Kiitos ja Siunausta teille
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos samoin, siunausta myös sinulle, Maria!

Mietin äsken, jos seuraa väärää henkeä ja on saanut väärää voimaa. Kykeneekö huomaamaan ja tajuamaan että seuraa väärää henkeä ja käyttää väärää voimaa? Muistan lukeneeni yhtä juttua ajat sitten mutta en muista nimeä mutta muistan jotain että hän olisi Saksasta mutta en ole varma. Hän kaatoi ihmisiä voimalla kokouksissa. Sitten hän seurasi ja katsahti heitä tuleeko heissä mitään muutosto, synnintuntoa tai hengen hedelmää.

Mutta ei ollut minkäänlaista merkkiäkään. Mies tajusi että se oli väärä voima. Hän joutui heti Herran eteen ja teki parannuksen ja viipyi Herran edessä ja julkaisi rohkeasti siitä väärää voimaa. Se oli rohkea ja epäitsekäs teko mieheltä. Siinä hän toimi lähimmäisenrakkaudesta ja ajatteli ihmisten parasta julkaisemalla siitä väärää voimaa.

Jokunen aika sitten eräs uskonsisko kertoi mulle että kokouksessa hän sai heti voitelun mutta sitten hän huomasi että voitelu ei toimi Sanan mukaan ja tajusi että se oli väärä voitelu. Hän heti teki parannuksen ja viipyi lukien pitkään Raamattua ja taisteli sitä väärää voitelua vastaan kunnes vapautui kokonaan pois siitä väärästä voitelusta.

Jos on oikea profeetta, hän kestää olla Sanalla koeteltavana koska ei halua että joku eksyisi pois totuuden tieltä. Jos on väärä profeetta, kieltää koettelemasta Sanalla ja sanoo pelottelemalla että Pyhä Henki voi loukata jos Häntä koetellaan Sanalla.

Mutta valitettavasti Sanalla koettelemista voi tulkata tuomitsemiseksi. Jumala kuitenkin kehottaa koettelemaan kaikki ja pitämään se mikä on hyvää. Koska kaikki on aina vajavaista niin Sanalla koettelemista tarvitaan. Mutta harmillista että sitä voi tulkata negatiiviseksi asiaksi että se olisi sama asia kuin tuomitseminen.
1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Tarkistan rukoillen silloin tällöin vaellukseni hedelmää ja siitä onko itsessäni Kristuksen Henki. Mutta on pahempi juttu jos ei oteta vastaan rakkautta totuuteen eikä oteta vastaan kehotusta parannukseen, siinä voi saada Herralta sallimaa väkevää eksytystä (2Tess. 2:11). Niin on parempi tarkistaa ja tutkiskella itseään rukoillen niin kestää koetusta (2Kor. 13:5). On parempi elää nöyränä joka vie hyvissä ajoin parannuksentekoon.

Rukoillaan vielä TV7 -kanavan puolesta että puhdistautuu pois kaikista mitkä ei ole Herrasta. 🙏
Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

"Voitelun saamisesta" on nykyisin paljon vinoutuneita opetuksia.

Tässä Jumalan Sanaa:

Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto... -- ...teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. (1 Joh 1:20, 27)

Raamatun mukaan kaikilla uskovilla on voitelu, ja Raamattu yhdistää voitelun tietoon ja Jumalan kuulemiseen.

Voitelu saadaan siis uskon kautta Jumalalta, Pyhän Hengen lahjassa. Ja kun kasvamme uskossa, vaikuttaa voitelu itse kussakin uskovassa sen mukaisesti, minkälaiseen tehtävään kukin on kutsuttu.

Se minkälainen voitelu sinulla on, huomaat siitä mistä Jumalan valtakunnan asioista olet kiinnostunut, mikä vetää sinua puoleesi, ja mitä luontaisesti alat tekemään kun seuraat Herran johdatusta.

Vanhassa testamentissa voideltiin kuninkaita, pappeja ja profeettoja. Uudessa Testamentissa Kristusta kutsutaan meidän kuninkaaksi, ylimmäiseksi papiksi, ja profeetaksi. Eli kaikki Vanhan testamentin kuvat fyysisestä voitelusta viittaa Kristukseen ja toteutui hengellisesti Hänessä. Kristuksen kautta me olemme päässeet osalliseksi tuosta hengellisestä voitelusta, ja se vaikuttaa itse kullakin oman kutsumuksen ja tilanteiden mukaisesti sisältä ulospäin. Pyhän Hengen lahjan ohella ei tarvita mitään voitelua joka tulisi meihin ulkopuoleltamme.

Palvelutehtävät ja niiden voitelu (apostoli, profeetta, evankelista jne) tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että uskova seuraa johdatusta ja edistyy palvelemisessa tavallista kokonaisvaltaisempaan Jumalan valtakunnan palvelutyöhön. Mutta sama voitelu siinäkin vaikuttaa, eikä muuta voitelua siinäkään tarvita.

Rauhaa lukijoille.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Eilen luin erään uskonveljen opetusaiheen. Sitten simmuun pisti yksi kohta. Siinä lukee; "Herra Jeesus sanoi monien väärien kristuksien (väärä voitelu) ja väärien profeettojen eksyttävän ihmisiä lopunajalla.

Viimeisen eksytyksen eräs tuntomerkki on, että se korostaa ihmisellä olevaa voitelua, joka perustuu valhevoimaan, vaikka sen sanotaankin olevan Jumalasta.

Rakkaus totuuteen korottaa ja korostaa Herran Jeesuksen verta ja sovitustyötä sekä Jumalan sanan totuutta."

Niin hyvä tietää erotus. Aamen! :)
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tulisi olla henkien erottamisen armolahja, niin silloin voisi itse tietää mikä on oikeaa ja väärää.

Pelkkä väärältä näyttävä tekeminen tai toiminta ei tee asiasta väärää.

Onko julistuksessa esillä armo ja rakkauden kautta vaikuttavan uskon korostaminen etc.

Kehoitus parannukseen ja myös tuoko julistus rauhan sydämeen.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Niin, henkien erottamisen armolahja on tärkeintä. Myös synnintuntoa tulee aina julistaa Sanan mukaisesti terveellä Raamatun pohjalla. :)
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mutta tunnusmerkkinä väärä voitelu ei julista synnintuntoa eikä kehota tekemään parannuksen synnistä.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 22 Helmi 2022, 22:46 "Voitelun saamisesta" on nykyisin paljon vinoutuneita opetuksia.

Tässä Jumalan Sanaa:

Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto... -- ...teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. (1 Joh 1:20, 27)

Raamatun mukaan kaikilla uskovilla on voitelu, ja Raamattu yhdistää voitelun tietoon ja Jumalan kuulemiseen.

Voitelu saadaan siis uskon kautta Jumalalta, Pyhän Hengen lahjassa. Ja kun kasvamme uskossa, vaikuttaa voitelu itse kussakin uskovassa sen mukaisesti, minkälaiseen tehtävään kukin on kutsuttu.

Se minkälainen voitelu sinulla on, huomaat siitä mistä Jumalan valtakunnan asioista olet kiinnostunut, mikä vetää sinua puoleesi, ja mitä luontaisesti alat tekemään kun seuraat Herran johdatusta.

Vanhassa testamentissa voideltiin kuninkaita, pappeja ja profeettoja. Uudessa Testamentissa Kristusta kutsutaan meidän kuninkaaksi, ylimmäiseksi papiksi, ja profeetaksi. Eli kaikki Vanhan testamentin kuvat fyysisestä voitelusta viittaa Kristukseen ja toteutui hengellisesti Hänessä. Kristuksen kautta me olemme päässeet osalliseksi tuosta hengellisestä voitelusta, ja se vaikuttaa itse kullakin oman kutsumuksen ja tilanteiden mukaisesti sisältä ulospäin. Pyhän Hengen lahjan ohella ei tarvita mitään voitelua joka tulisi meihin ulkopuoleltamme.

Palvelutehtävät ja niiden voitelu (apostoli, profeetta, evankelista jne) tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että uskova seuraa johdatusta ja edistyy palvelemisessa tavallista kokonaisvaltaisempaan Jumalan valtakunnan palvelutyöhön. Mutta sama voitelu siinäkin vaikuttaa, eikä muuta voitelua siinäkään tarvita.

Rauhaa lukijoille.
Haluaisin kysyä jos sopii. Kun on uuden liiton aika, jolloin Jumala ilmoittaa ensin profeetallisesti naiselle voitelusta ja myöhemmin se voitelu laskee naisen päälle ja se voitelee naista. Ajatuksia?
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

alabasteripullo kirjoitti: 27 Huhti 2022, 10:50 Haluaisin kysyä jos sopii. Kun on uuden liiton aika, jolloin Jumala ilmoittaa ensin profeetallisesti naiselle voitelusta ja myöhemmin se voitelu laskee naisen päälle ja se voitelee naista. Ajatuksia?
Mihin Uuden Testamentin kohtiin viittaat? Nuo kaksi ajatusta. Että Jumala ilmoittaa voitelusta profetaalisesti. Ja sitten laskee voitelun päälle.

Pystyn paremmin vastaamaan, jos tiedän mistä Raamatun kohdista on kysymys.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 27 Huhti 2022, 14:20 Mihin Uuden Testamentin kohtiin viittaat?
2Kor. 1:21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
Huom, siinä mainitaan että Jumala on voidellut meidät.

Uuden liiton voimissa uskoontulon jälkeen voitelu pysyy meissä (1Joh. 2:20, 27). Mutta voiko Jumala erikseen ilmoittaa profetian kautta naiselle että aikoo voidella häntä ja myöhemmin Jumala voitelee häntä naista?
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Eikö riitä jos vastaa mun kysymykseen "kyllä" tai "ei, Jumala ei näin tee"? :)
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Käsitin että sinulla oli joku Raamatun kohta mielessä, kun kysyit miten asia on uuden liiton aikana.

Voitelusta kirjoitin omat ajatukseni siinä minun kirjoituksessani jota edellisessä viestissäsi lainasit. Luvussa 1.Joh.2 asia tulee hyvin selkeästi esille. Meissä on voitelu. Meissä uskovissa. Voitelu saadaan yhteydessä Pyhän Hengen kanssa.

Tietysti voi käydä niin, että voitelu on niin piilossa ettei sitä näe tai koe kukaan, ei aina edes uskova itse. Mutta kun Pyhä Henki alkaa saamaan valtaa uskovassa, alkaa voitelu myös näkymään ja tulemaan koettavaksi.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei kiitos Hes33.

Mua vaivaa vielä tämä juttu. Ensin sain profetian joka ilmoitti voitelusta. Myöhemmin olin yksin kotona, se tapahtui konkreettisesti. Valtava voitelu laski päälleni ja se voiteli mua jonkin aikaa.

Mitä ajattelet tästä jutusta?
Vastaa Viestiin