tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
alabasteripullo

tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

En tiedä pitäisikö myös täällä antaa lähimmäisenrakkaudellinen varoitus eksyttävästä ohjelmasta. Yhdellä keskustelupalstalla annoin tämän saman varoituksen. Jos jättää varoittamatta, toisen ihmisen hengellinen kuolema ei ole Herralle mieleen.

Toissa päivänä avasin tv:n ja katsoin tv7-kanavaa ajatellen tuleeko jotain raitishenkinen ohjelma. Ohjelman nimi heräsi utelemaan.
Gloryline: Vastaanota kielillä puhumisen lahja
Usko Jumalan lupauksiin. Pastori Glory Backman opettaa.
Se oli ihan sattumalta alkamassa ja siinä oli alkuavaus. Sitten ajattelin; hyvä että ehdin juuri katsoa sitä mutta siinä nainen kaataa ihmistä selälleen ja sitten tajusin että se on eksyttävä ohjelma. Vaihdoin nopeasti kanavan ja sain kanavan vaihdettua mutta tunsin että se tartutti minuun.

Tunsin hurmostilan ja tunsin myös että se yritti matkia Pyhää Henkeä mutta se ei ollut Hän vaan eksytyksen henki. Se voi toimia suoraan tv:n kautta. Se kävi minuun käsiksi ihan suoraan tv:sta. Siksi haluaisin varoittaa siitä lähimmäisenrakkaudellisesti veljiä ja siskoja.

Nyt me elämme tätä lopunaikaa jolloin eksytyskeskeiset asiat nousee huimaavan vauhdissa koska saatana tietää että aika on vähissä ja Jeesus tulee pian noutamaan omia siksi se yrittää eksyttää jos mahdollista, valitutkin.

Pyytäisin muistaa tv7-kanavan omistajat Martti ja Mirja Ojaresta rukouksin että raitistuisivat uskossaan ja hengessään ja kykenisivät erottamaan ja tunnistamaan totuuden hengen ja eksytyksen hengen. 🙏🏻

Kiitos jo etukäteen ja Herran siunausta! ♡
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Jumalan siunausta sinulle ja kiitos että otit tämänkin asian esille , juurikin tuo henki tarttuu helposti jos sen ottaa vastaan , jopa ohjelmien kautta , ja tätä on TV7 täynnä äärikarismaattisia eksytys ohjelmia joista myös mm Mauno Mattila varoittaa, hän on itse ollut tämän hengen vaikutuksen alaisena ja siitä irti päässeenä on tehnyt hyviä opetuksia näistä asioista, monilla on silmät ummessa tänä aikana myös TV7 tarjontaan ja sitten kun joku mainitsee että epäraitista toimintaa jossain niin saa kyllä vihat niskaan, niinkuin sai moni joka varoitti Nokia missiosta Markku Koivisto tapaus tai tutumpi tapaus Kokkolan uskon sana liike ja Patrick tiainen.. vaikka monilla oli "henkien" erottamisen lahja ja eivät nähneet mitään vikaa johtuu siitä että joko ei ole lahjaa lainkaan tai sitä sen omaava ihminen on itsekin ottanut vastaan vieraan hengen
Herra ei lahjoja peru mutta jos toinen henki on ihmisessä niin lahjaa käyttää silloin toinen henki ja tämä pitäisi oikeasti ymmärtää että kuinka vakava asia on se että saa toisen hengen..
On hyvä että varoitetaan täälläkin näistä käärmeen metkuista ja onpahan ainakin Silloin asiasta varoitettu

"Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
(voisi myös kääntää hyvin siedätte).""

Rukoukseni onkin että Herra avaisi mahdollisimman monen silmät näkemään ja herättäisi uskovia rukoilemaan että nämä eksytykset paljastuisivat ja eksyttäjätkin saisivat tulla parannuksen paikalle Jumalan armosta
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos, Uusiluomus rukouksestasi! Rukoilen myös. 🙏🏻
Uusiluomus kirjoitti:Rukoukseni onkin että Herra avaisi mahdollisimman monen silmät näkemään ja herättäisi uskovia rukoilemaan että nämä eksytykset paljastuisivat ja eksyttäjätkin saisivat tulla parannuksen paikalle Jumalan armosta
---------------

Se alkuavaus on niinkuin alkumainos, se paljasti heti eksytyksen niin tajusin että se on eksyttävä ohjelma. Ehdin heti vaihtaa kanavan silloin ohjelma ei vielä alkanut ja sit sain vaihdettua mutta eksytyksen henki kuitenkin tartutti minuun vaikka en ottanut sen vastaan. Se tuli ihan suoraan käsiksi minuun. Törkeä eksytyksen henki.

Surullista että tv7-kanavan omistajat ovat itse eksyksissään. Rukoilin heidän puolesta siinä toivossa että Herra avaisi heidän silmät näkemään asiat selkeästi. 🙏🏻
Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. Raamattu kansalle


Koen että tämä on tärkeä rukousaihe koska meillä tulisi olla raitishenkinen ja tervehenkinen uskovien tv-kanava. Huolestuttaa evankeliointityön ja pelastussanoman puolesta tv:n kautta ihmisille.

Rukoillaan ja taistellaan rukouksin! 🙏🏻 Siunausta!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos aloituksesta. Hyvä on tuoda koeteltavaksi asioita. Ehkä joskus on hyvä olla hieman enemmän varovainen, kuin oikopäätä ottaa kaikki vastaan?
Ajattelin aiemmin tänä vähän toiselta kantilta, mutta alabasteripullon toisen kirjoituksen kautta tänään. En siis tiennyt mitä palstalla oli kirjoiteltu, mutta tuolla toisaalla pohdit sitä, että joskus me uskovat olemme, no, me tiedämme kyllä. Aina ei ole helppoa.. Jäin sitä miettimään ja tulin jotenkin siihen tulokseen, että ennen oli niin, että kun ennen ei ollut televisiota ja muuta virtuaalimaailmaa, niin seurakunta oli jollain tavalla toisenlainen. Oli suorapuheisuutta enemmän, mutta toisaalta myös kanssakäymistäkin. Profetianlahja ja muut armolahjat olivat käytössä niin, että lieveilmiöihin kiinnitettiin ehkä enemmän huomiota. En halua yleistää, mutta tässä vielä vähän täsmennän. Kun jokin on luonnollista ja normaalia, poistuu väärä vähin äänin pois joukosta.
Ajan mittaan televisio ja viihde, sekä ns. sivistys tuli enemmän ja enemmän myös seurakuntiin tai seurakuntalaisten elämään. Se vei aikaa ja Jumalan läsnäolo jäi vähemmälle. Ehkä myös armolahjojen käyttö väheni ja seurakunnat hiljalleen kylmeni? Kun aikoinaan vapaissa suunnissa profetiat olivat tavallisia ja niitä koeteltiin, myös saarnat olivat saarnoja. Vähitellen puhetapaamme on myös siloteltu ja myös laulun sanojen ristiäkin "kumitettu" pois. Siinä on silloin sinänsä helppo tuoda pehmeä valhe seurakuntaan, joka ei vie Jumalan Sanan ääreen, eikä kosketa sisintä. Se että puhumme kauniisti on ihana asia, mutta tämä aika on sellainen, että meille tekisi hyvää kuulla myös tuhtia sanaa.
Uskaltaako enää kukaan tuoda sellaista sanomaa?
Pidän hyvänä, että voimme arvioida erilaista opettajaa ja opetusta tai profetiaa, ilman että se on leimaavaa tai pahantahtoista. Joskus on hyvä kuulla myös, että joku on kokenut jotain muutosta parempaan.
Itse aiheesta, eli ks. henkilöstä. En tunne häntä, enkä ole katsonut hänen ohjelmiaan, mutta pari kertaa olen aikoinaan vilaukselta nähnyt ruudusta.
Mitä enemmän on halu tuntea Herra Jeesus, sitä enemmän Hän myös varjelee.

Haluan myös rukoilla, että saisimme oikeaa ja puhdasta opetusta. Haluan myös pyytää, että Jumala puuttuu sellaiseen opetukseen, joka vie meidät harhaan. Tämä on oikein hyvä esirukousaihe ja yleensäkin Jumalan armoa on, että rukoillaan puhtautta seurakuntaan.
Siunausta 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Maria »

Lisään vielä, että on myös Sanan mukaista varoittaa, joka niin kokee. Että itse ainakin arvostan sitä, kun se raitishenkisesti tehdään. Loppu jää silloin kuulijalle. 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Rauhaa!

Löysin ihan sattumalta yhden linkin jonka mukaan Martti Orajes on saanut valhevoitelun Rodney Howard Brownin kautta. Sen seurauksena Martti on eksynyt kannattamaan eksytyksiä, jonka tähden hän on sokeutunut näkemästä totuutta koskien sitä eksytystä jota hän kannattaa ja mihin hän uskoo.

Rukoillaan että Martti nöyrtyisi tekemään parannusta hylkäämällä elämästään ja TV7:ltä eksyttäväiset opetukset ja ohjelmat, niin että TV7 sekä Martti saisi Jumalan siunauksena levittää puhdasta sanomaa TV7:n kautta. 🙏

http://www.kotipetripaavola.com/tv7mielipide.html
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Miten osataan tunnistaa kumpiko on väärä voitelu ja kumpi oikea voitelu?

Yleensä väärä voitelu osaa siteerata Raamattua mutta se irrottaa Raamatusta eli Jumalan laista ja vie laittomuuteen. Se pystyy parantamaan sairaan terveeksi mutta voima ei ole Jumalasta. Se on kundaliinivoima ja se pystyy langettamaan tulen taivaasta alas. Se on eksytyksen henki. Se kerjää aina kunniaa itselleen.

Jumalan Sana on painoarvoinen niin oikea voitelu toimii aina Jumalan Sanan mukaisesti. Jumalan Sanan seurauksesta se parantaa sairaan terveeksi. Se ei kerjää kunniaa itselleen vaan se kirkastaa vain Jeesusta.
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Joo tätä asiaa on myös käsitellyt Mauno Mattila ja Juha norolampi, videoillaan , Rodney tosiaan siunasi ojareksen tähän palvelutyöhön ja koko TV7 juuret ovat syvällä Torontolaisuudessa ja ohjelma tarjonta on sen mukaista , tulipas mieleen nämä "profeetta koulut" mitä sieltä yksipäivä löysin kun tutkin erästä julistajaa ja täytyy sanoa että kaukana on kyllä Raamatun linjasta , kyllä se niin on että Jumala itse kouluttaa profeettansa eikä niihin missään opistossa tai kursseilla valmistuta

Ovelia puhujia nämä eksyttäjät ja tarkkana saa olla tänä aikana ketä kuuntelee ja hyvä on tämä sanoma että samanlaiset linnut lentää samanlaisessa parvessa , ne jotka olivat mukana Nokia missiossa niin ne olivat mitä luultavimmin mukana myös uskonsana liikkeen ja Patrick tiaisen kokouksissa ja kun nämä kaatuivat niin joku nousee aina tilalle, tällä hetkellä Miko Puustelli ja kumppanit näyttävät olevan samassa vauhdissa ja "voitelussa"

KAIKKI ON VAJAVAISIA mutta on eri asia olla vajavainen kun väärässä hengessä ja tätä asiaa kun ei haluta ymmärtää eikä nähdä

Rukoukseni onkin että Herra ilmestyisi ja avaisi armossaan ihmisten silmät ja paljastaisi vallallaan olevat petokset seurakunnissa ja nostaisi esille ihmisiä joilla on sen verran hengellistä selkärankaa että toisivat rohkeammin esille kun huomaavat jotain outoa , yleensä kun pelotellaan että ei saa koskea Herran voideltuun niin ei uskalleta sanoa vaikka pöntöstä julistettaisiin mitä vaan

Kyllä Raamattu meitä kehoittaa monta kertaa koettelemaan kaiken

YouTubesta löytyy hyviä opetuksia näistä asioista joita avaa
Mauno Mattila
Matti Pyykönen
Pentti Tynjälä
Paavo Hiltunen

Nämäkin ovat vajavaisia ihmisiä niinkö me kaikki mutta Henki on oikea ja julistus selvää eivätkä puhu korvasyyhyyn

Myös David Wilkerson on kirjoittanut näistä Eksytyksistä muistaakseni kans..

Väärä henki kavahtaa Jeesuksen Kristuksen ristiä ja verta ja vääristää Raamatun kirjoitukset niinkuin toit esille alabaster..

Väärä voideltu julistaa myös että hänellä on voimaa ja tuo esiin omat teot ja kuinka hän on mahtava ja näin lumoaa kuuliat

Pyhä henki taas koroittaa Kristusta Jeesusta ja hänen ristiään
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 21 Helmi 2022, 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus! Joo totta, Jumala kouluttaa miesprofeettaa. Vielä profeetasta.... Jokunen aika sitten olin lukemassa Raamattua ja huomasin ja hämmästyin että väärät profeetat käyttävät Jeesuksen nimeään profetoiden ja ulosajaen ja tehden monta voimallista voimatekoa.

Ja väärät profeetat eivät toimi Jumalan Sanan mukaan vaan irrottaa Jumalan laista laittomuuteen jossa he profetoivat, ulosajavat ja tekevät monta voimatekoa. Jeesus kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi. Huomasin että siinä on laittomuus -termi.
Matt. 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'




Jeesus näytti miten tulee tehdä Sanan mukaan. Kallio on Jeesus niin Hänessä kasvaa ja tekee Sanan mukaan todeksi. Sitten rankkasade, tulva ja myrsky tulevat, se rakentama huone ei sorru koska sen perusta Kallion päällä on kestävä. Siinä on Jumalan laki.
Matt. 7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.



Niin mä tajusin että laittomuus ja Jumalan laki voi puolesta paljastaa kuka on väärä profeetta ja kuka on oikea profeetta. :roll:

Jumalan laki on Isän tahdon mukaista. Ei riitä jos käyttää Jeesuksen nimeään koska väärä profeetta käyttää myös Hänen nimeään.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ei riitä jos käyttää Jeesuksen nimeään. Se ei todista mitään.
2Joh. 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Itse hämmästyin että väärä profeetta käyttää Jeesuksen nimeään.
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 21 Helmi 2022, 20:04 Okei, Uusiluomus! Joo totta, Jumala kouluttaa miesprofeettaa. Vielä profeetasta.... Jokunen aika sitten olin lukemassa Raamattua ja huomasin ja hämmästyin että väärät profeetat käyttävät Jeesuksen nimeään profetoiden ja ulosajaen ja tehden monta voimallista voimatekoa.

Ja väärät profeetat eivät toimi Jumalan Sanan mukaan vaan irrottaa Jumalan laista laittomuuteen jossa he profetoivat, ulosajavat ja tekevät monta voimatekoa. Jeesus kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi. Huomasin että siinä on laittomuus -termi.
Matt. 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'




Jeesus näytti miten tulee tehdä Sanan mukaan. Kallio on Jeesus niin Hänessä kasvaa ja tekee Sanan mukaan todeksi. Sitten rankkasade, tulva ja myrsky tulevat, se rakentama huone ei sorru koska sen perusta Kallion päällä on kestävä. Siinä on Jumalan laki.
Matt. 7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.



Niin mä tajusin että laittomuus ja Jumalan laki voi puolesta paljastaa kuka on väärä profeetta ja oikea profeetta. :roll:

Jumalan laki on Isän tahdon mukaista. Ei riitä jos käyttää Jeesuksen nimeään koska väärä profeetta käyttää myös Hänen nimeään vaan se ei toimi Sanan mukaan vaikka käyttää Jeesuksen nimeään.
Profeetta voi olla myös nainenkin
Oikea profeetta koettelee omaatuntoa ja väärä profeetta taas puhuu korvasyyhyyn
Yleensä nämä "profeetat" siis väärät profeetat haluavat hallita muita ihmisiä ja sitovat kuuliansa heihin kiinni , oikea profeetta ohjaa ihmisiä Kristuksen luokse
Profeettoja ei ole oikeastaan ikinä siedetty ihmisinä, koska he puhuvat Jumalan suulla totuuksia ja jos heitä siedetään niin sen takia kun tiedetään että tämä on Jumalan profeetta

Profetoiminen on asia erikseen mutta profeetan virka on se mitä tarkoitan profeetalla

Yleensä profeetalla on myös opettamisen armoitus koska hän kykenee ymmärtämään Raamatun kokonaisilmoitusta hyvin

Ja profeetat ovat myöskin rukouksen ihmisiä ja yleensä profeetalla on myöskin tiedon sanat/viisauden sanat armolahjat jotka toimivat julistettavan sanoman yhteydessä..

Profeetat ovat yleensä myöskin oman tien kulkijoita ja hyvin yksinäisiä ihmisiä johtuen siitä että Herra eroittaa heidät muista tämän tehtävän takia ja ovat niin kovan koulun käyneet läpi että kaikki oma on riisuttu pois (koska vastuu on siis iso ja tehtävä vaativa niin yleensä elämä myöskin on sidottu tähän palvelustehtävään ja kärsimyksiä ahdistuksia ja epätoivoa ei puutu ja se on kaikkea muuta kuin lihalle mukavaa )
,myöskin ihmis suhteet ja tuki verkostot puuttuvat lähes kokonaan ,koska heidän tulee pystyä seisomaan yksin ihmisten edessä ja kestää painetta ja ahdistusta ja vastustusta mitä saavat osakseen sanomansa takia ja henkivaltojen hyökkäyksien takia, ihminen jolla on Jumalalta saatu virka niin häneltä vaaditaan enemmän kuin muilta ja hänet vedetään tarkemman kamman läpi , tänä aikana kun on niin paljon vääriä profeettoja liikenteessä tarkoittaa myös hyvin usein sitä että Herra nostaa esille aikanaan oikeitakin profeettoja , niinkuin Eliaan näitä baalin profeettoja vastaan ja nyt eletään samanlaista aikaa myöskin kuin Jeremian aikana ja jos Herralla on Suomessakin kansallinen profeetta/profeettoja niin uskoisin että lähiaikoina saattaapi tälläinen/tälläisiä henkilöitä tulla esiin tässäkin maassa , sillä seurakunnat ovat siinä tilassa että ei kuulu selkeää ääntä ja sanomaa enään kun valhe sateet ovat sekoittaneet koko hengellisen kentän todella pahasti, että tarvitaan Jumalan ihmisiä joilla on Jumalan antama valtuutus ja auktoriteetti julistaa ja myöskin tehdä kiistattomia tunnustekoja niin että ei jää epäselväksi onko tämä/nämä ihmiset Jumalan asialla..

Siloteltuja ja hovikelpoisia nämä ihmiset eivät yleensä ole siinä merkityksessä kuin esimerkiksi vapaa suunta ja helluntai seurakunta "odottaa" , karujen polkujen ihmisiä joilla ei ole mitään tarvetta miellyttää ketään, haluavat olla vain Jumalalle uskollisia siinä mihin on kutsuttu ja usein myös ovat väärin ymmärrettyjä ja mustamaalattuja ihmisinä
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 21 Helmi 2022, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Maria »

Onhan tämä maailma yksi sillisalaatti. Ei sitä karkuun pääse. Yksi hyvä keino on laittaa televisio välillä kiinni. Mutta ei se toki auta jos korvaa sen muilla videoilla. Mutta välillä on hyvä pitää taukoa, että saa hieman enemmän ääntä Ylhäältä, koska se on Sanan lupausten täyttämää.
Maa kastellaan kyynelin ja siemen kylvetään rakastaen siihen. Jos maa ei saa vettä siitä tulee kova ja siemenkin on silloin on enemmän sellainen, joka tuottaa sen lusteen. Mutta jos jaksamme itkien kylvää, niin kasvun ilo saa meidät aina muistamaan, että hedelmä tulee aina ajallaan. Pieni alku kaiken juuri ja juuri ja kasvu Herrassa.

En tiedä onko meistä kukaan täysin oikealla paikalla ja oikeassa suhteessa Herraan, mutta aina kun on se pieni halu siihen, niin silloin on vähän helpompi olla siellä, missä on se hiljainen tuuli, jossa Herra ilmaisee itsensä.
Mutta kyllä se niin on, että on vain kuihtuva kukka kukkulan laella, jos ei ole sitä hohtavaa vaatetta, jonka saa armosta päällensä laittaa.

Ja täysin totta on sekin, että Jumalan Sana on armo ja totuus, molemmat. Siitä taisit alabasteripullo juuri hiljan kirjoittaa. Vanha Testamentti painottaa enemmän lakia ja Uusi Testamentti armoa, mutta molemmat sisältävät ne molemmat, armon ja totuuden. Kun ymmärrämme mitä on laki ja sitten saamme kokea Jumalan armon, niin käsitämme, että pelastus on todella suuri ja merkityksellinen lahja. Sillä siinä me olemme yhtä Herrassa ja kaikki tarvittava on käytössämme, eikä meillä ole puute siitä, mistä meillä ennen oli. Ja kun ymmärrämme toisiamme Kristuksen ruumiina, emme ole enää omavoimaisia. Silloin voimme olla pienempiä ja suurempia, ihan mitä olemmekin, koska meidän Herramme on meidät omille paikoillemme valinnut. Ennen elimme itseämme varten ja nyt emme enää. Ja kun annamme itsemme Herran käyttöön, Hän antaa itsestään sen kaiken mitä me olemme. Siksi kaikki eksytykset ovat tavallaan turhia, koska meillä on jo kaikki, emmekä voi tulla yhtään onnellisemmaksi muualla, kuin siellä, mihin Herra on meidät laittanut. Kaikki kääntyy lopulta Herran voitoksi, ennemmin tai myöhemmin, mutta vihollisen leirissä me lakastumme.

Herran kansa kaipaa aurinkoa ja iloa ja tulenpalavaa ensirakkautta. Sitä toivomme ja tänään taas pyydämme. Kiitos Jeesus että annat sen, mitä emme ymmärrä pyytää ja viet harmaan ja ruman eksytyksen ulos tästä maasta ja suljet sen sinne minne vain Sinä Herra voit nimessäsi ja veren voimassasi sen sulkea. Ja tuo meidän maahan tuore Sanasi ja puhdista meidän sisintämme, että me olemme kirkkaammin kuulevia ja selkeästi näkeviä ja sydämemme ymmärtää sen, mikä on Sinusta. Kiitos kaikesta hyvästä ja kiitos leivän turvasta ja anna anteeksi meidän syntimme. Ole luonamme ja ole Herra meidän elinvoimamme tänään. Aamen 🙏❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen Uusiluomus 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Uusiluomus kirjoitti:Profeetat ovat yleensä myöskin oman tien kulkijoita ja hyvin yksinäisiä ihmisiä johtuen siitä että Herra eroittaa heidät muista tämän tehtävän takia ja ovat niin kovan koulun käyneet läpi että kaikki oma on riisuttu pois ,myöskin ihmis suhteet ja tuki verkostot ,koska heidän tulee pystyä seisomaan yksin ihmisten edessä ja kestää painetta ja ahdistusta ja vastustusta mitä saavat osakseen
Joo, olen samaa kuullut. Koskeeko se myös henkilöä joka on aviossa? Tunnen yhden miehen joka on itsekin parisuhteessa ja on aika etäinen ja hiljainen ja vähäpuheinen ihminen. :)

Ensin Jumala ilmoittaa antamalla profetian ja/tai näyn ja kutsuu siihen tehtävään ja varustaa ja asettaa siihen tehtävään. Ei kukaan voi ottaa viran itselleen noin vaan ilman Jumalan kutsumusta.

Kun uusi liitto astui voimaan, sitten Jumala piti huolen siitä että asettaa virat seurakuntaan. Se tarkoittaa että ne ovat uuden liiton virkoja. Mutta kukaan ei voi ohittaa Jumalan kutsumusta ja ottaa viran itselleen.

Voi saada ”väärän kutsumuksen” jonka luullaan tulevan Herralta. Sitä ja kaikkia pitää koetella Sanalla. Esim. väärä voitelu joka ei toimi Jumalan Sanan mukaan.

Uusi Testamentti on uuden liiton uskoville elämän ohjeeksi. Sen kanssa voi tarkistaa koetellen katsomatta henkilöön ja hengen sävyssä. Uusiluomus, haluaisin kysyä, oletko lukenut Apt. 21:9-11? En enempää avaa asiaa. Siunausta! :)
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 21 Helmi 2022, 20:57
Uusiluomus kirjoitti:Profeetat ovat yleensä myöskin oman tien kulkijoita ja hyvin yksinäisiä ihmisiä johtuen siitä että Herra eroittaa heidät muista tämän tehtävän takia ja ovat niin kovan koulun käyneet läpi että kaikki oma on riisuttu pois ,myöskin ihmis suhteet ja tuki verkostot ,koska heidän tulee pystyä seisomaan yksin ihmisten edessä ja kestää painetta ja ahdistusta ja vastustusta mitä saavat osakseen
Joo, olen samaa kuullut. Koskeeko se myös henkilöä joka on aviossa? Tunnen yhden miehen joka on itsekin parisuhteessa ja on aika etäinen ja hiljainen ja vähäpuheinen ihminen. :)

Ensin Jumala ilmoittaa antamalla profetian ja/tai näyn ja kutsuu siihen tehtävään ja varustaa ja asettaa siihen tehtävään. Ei kukaan voi ottaa viran itselleen noin vaan ilman Jumalan kutsumusta.

Kun uusi liitto astui voimaan, sitten Jumala piti huolen siitä että asettaa virat seurakuntaan. Se tarkoittaa että ne ovat uuden liiton virkoja. Mutta kukaan ei voi ohittaa Jumalan kutsumusta ja ottaa viran itselleen.

Voi saada ”väärän kutsumuksen” jonka luullaan tulevan Herralta. Sitä ja kaikkia pitää koetella Sanalla. Esim. väärä voitelu joka ei toimi Jumalan Sanan mukaan.

Uusi Testamentti on uuden liiton uskoville elämän ohjeeksi. Sen kanssa voi tarkistaa koetellen katsomatta henkilöön ja hengen sävyssä. Uusiluomus, haluaisin kysyä, oletko lukenut Apt. 21:9-11? En enempää avaa asiaa. Siunausta! :)
Voisikin sanoa että jos ei ole aivan varma siitä että on kutsumus Jumalalta niin ei kannata lähteä ennenkuin on asiasta varma , ja kiitos Herralle että hän vahvistaa kyllä asian niin monta kertaa kuin on vain tarvis ja varustaa myös työhön ja voitelee , niinkuin sanoit niin kukaan ei voi ottaa Jumalalta mitään virkaa eikä valita , Jumala kutsuu itse ja valitsee ja kouluttaa ja siihen ei meillä ole mitään sanomista mutta toki voimme hyljätä kutsun

Profeetat ovat yleensä yksinäisiä ihmisiä mutta ei sulje mielestäni pois sitä mahdollisuutta että ei voisi olla aviossa

Olen lukenut tuon kohdan apt ja luin taas uudestaan, avaappas mulle että mitä tarkoitat tuolla kohdalla tähän keskusteluumme
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus. Hyvä tietää. Olen joskus miettinyt voiko Jumala käyttää varattua henkilöä siihen tehtävään kun se on niin yksinäistä. :roll: :)

Juuri mä olen samaa mieltä, että tarvii Herralta vahvistusta onko se kutsumus oikeastaan Herralta vai ei. Joskus uni voi vaikuttaa aidolta ja luullaan että on saanut Herralta kutsumuksen. Joskus väärä voitelu johtaa ihmisen sanomaan että Jumala lähettää sinut tuohon tehtävään jne. Siitä voi koetella Sanalla ja pyytää vahvistusta.

Kun temppelin esirippu repesi kahtia, silloin vasta uusi liitto astui voimaan. Jeesuksesta tuli uuden liiton välimies. Sitten Jumala taas asetti virat uuden liiton seurakuntaan. Hämmästyin ja ihmettelin miksi taas Jumala asettaa profeetan viran uuden liiton seurakuntaan.

Ennen temppelin esiripun kahtia repeämistä oli naisprofeettoja mutta kun temppelin esirippu repesi kahtia ja sitten Jumala taas asettaa profeetan viran uuden liiton seurakuntaan. Mietin ihmetellen miksei vanhan liiton virka voinut jatkaa uudessa liitossa?!?

Mutta Apt. 21:9-11 avasi mulle ymmärrystä ettei toimi enää vanhan liiton viran mukaan. Naisilla on profetoimisen lahja. Mies on profeetta.
Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Uuden liiton aikana pariskunta toimi apostolina. Mutta en ole löytänyt naisprofeetan temppelin esiripun repeämisen jälkeen. Olen etsinyt löytämättä. Koska Jumala piti huolen että uuden liiton seurakunta tulee saamaan ohjeen Uuden Testamentin pohjalla. Mua saa koetella Sanalla jos saatan olla väärässä.

Ei tässä ole pakko olla samaa mieltä kanssani kunhan annetaan tilaa Pyhälle Hengelle niin joko enemmin tai myöhemmin Hän avaa ymmärrystä. :)
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 21 Helmi 2022, 21:31 Okei, Uusiluomus. Hyvä tietää. Olen joskus miettinyt voiko Jumala käyttää varattua henkilöä siihen tehtävään kun se on niin yksinäistä. :roll: :)

Juuri mä olen samaa mieltä, että tarvii Herralta vahvistusta onko se kutsumus oikeastaan Herralta vai ei. Joskus uni voi vaikuttaa aidolta ja luullaan että on saanut Herralta kutsumuksen. Joskus väärä voitelu johtaa ihmisen sanomaan että Jumala lähettää sinut tuohon tehtävään jne. Siitä voi koetella Sanalla ja pyytää vahvistusta.

Kun temppelin esirippu repesi kahtia, silloin vasta uusi liitto astui voimaan. Jeesuksesta tuli uuden liiton välimies. Sitten Jumala taas asetti virat uuden liiton seurakuntaan. Hämmästyin ja ihmettelin miksi taas Jumala asettaa profeetan viran uuden liiton seurakuntaan.

Ennen temppelin esiripun kahtia repeämistä oli naisprofeettoja mutta kun temppelin esirippu repesi kahtia ja sitten Jumala taas asettaa profeetan viran uuden liiton seurakuntaan. Mietin ihmetellen miksei vanhan liiton virka voinut jatkaa uudessa liitossa?!?

Mutta Apt. 21:9-11 avasi mulle ymmärrystä ettei toimi enää vanhan liiton viran mukaan. Naisilla on profetoimisen lahja. Mies on profeetta.
Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Uuden liiton aikana pariskunta toimi apostolina. Mutta en ole löytänyt naisprofeetan temppelin esiripun repeämisen jälkeen. Olen etsinyt löytämättä. Koska Jumala piti huolen että uuden liiton seurakunta tulee saamaan ohjeen Uuden Testamentin pohjalla. Mua saa koetella Sanalla jos saatan olla väärässä. Ei tässä ole pakko olla samaa mieltä kanssani kunhan annetaan tilaa Pyhälle Hengelle. :)
Joo aavistelin että tätä asiaa ajat takaa , olen itse myöskin asiaa miettinyt mutta en löydä myöskään mitään ehtoja sille että profeetan tulisi olla esimerkiksi yhden vaimon Mies , eli selvää merkkiä siitä että hänen (profeetan) tulisi olla mies henkilö joten estettä en asialle löydä myöskään uudesta liitosta kun sitä ei suoraan sanota niin olen asian ymmärtänyt että hän voi olla nainenkin , mutta koetella saa minuakin sanalla ja tuleekin koetella kaikki mitä kirjoitan sillä se on meidän kaikkien hyväksi myöskin että valvomme toisiamme

Oletan kuitenkin että jos asiassa olisi este niin se olisi meille selvästi kirjoitettu uudessa liitossa niinkuin myös sekin että profeetan tulisi elää yksin jos nämä asiat olisivat selviä esteitä , sen verran tärkeistä asioista on kuitenkin kysymys
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hyvä pointti, Uusiluomus! Tutkitaan ja rukoillaan viisautta Herralta! Yksi kysymys vielä. Jos on profetoimisen lahja, eikö tartte luopua kaikesta mukavuudenhalusta kuten profeetta? Siunausta!
Uusiluomus

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 21 Helmi 2022, 21:49 Hyvä pointti, Uusiluomus! Tutkitaan ja rukoillaan viisautta Herralta! Yksi kysymys vielä. Jos on profetoimisen lahja, eikö tartte luopua kaikesta mukavuudenhalusta kuten profeetta? Siunausta!
Näkisin näin että kun Herra antaa lahjan vaikka profetoimisen lahjan niin kun elämme pyhityselämää lähempänä Herraa niin sitä kirkkaammin myöskin armolahjat toimivat ja tässä meitä riisutaan mukavuuden alueelta : ) eli sillä on varmasti oma hintansa/taakkansa jos haluaa että lahja toimii kirkkaasti mutta ei kuitenkaan sellaista rääkkiä kun on varsinaisella profeetan kutsumuksen omaavalla henkilöllä , eräs vanha veli sanoi että mitä arvokkaampi lahja niin sitä enemmän kärsimystä ja niin se varmaan on useassa määrin
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 21 Helmi 2022, 21:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin