Armolahjat

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Uusiluomus

Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Näitä ei tule koroittaa liiaksi mutta uteliaisuutta kysyn että onko teillä mitä Hengen antamia armoituksia ja käytättekö niitä ? Kaikilla meillä on kuitenkin se suurin armolahja eli usko Herraan Jeesukseen ja hänessä iänkaikkinen elämä ☺️
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Eero »

En tiedö voiko tätä sanoa armonlahjaksi, kai voi, mutta en oo koskaan osannut laulaa, vaikka musiikkia on tullut harrastettua. No nyt ihan viimeisen vuoden puolentoista sisällä on nuottikorvaa yllättäen alkanut löytymään ja oon käyttänyt sitä rallatteluun ja hyräilyyn, jolla pidän paholaista loitolla. Hyvin toimii.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Ella »

Shalom!

Kor:1 14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
22. Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.

Nyt on ollut opetusta näistä Hengen lahjoista. Oiva Salli opettaa TV 7:lla.
Ja kehottaa rukoilemaan kielillä päivittäin. Ja myös laulamaan kielillä, Ylistämään.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella! 💖
Minä usein rukoilen ja laulan kielillä. Muutaman kerran on meinannut lähteä taju.
Minulle on myös sanottu että minulla on profetaalinen armolahja, unien ja näkyjen kautta.
Koen että minulla on myös jonkinmoinen hengien erottamisen lahja ..
Näistä lahjoista saan kiittää Herraani, Jeesusta Kristusta. Vahvistakoon Hän meidän armolahjojamme. Pidetään huoli niistä ja käytetään myös niitä, ne ovat meidän talenttimme.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hienoa Ella! Mä jossain vaiheessa vähän vieroksuin tuota kielillä puhumista noin niin kun ajatuksena, mutta se onkin varmaan hiukan ’edistyneemmille’. Mutta se on tieteellisesti todettu, että jotain silloin ihmisaivoissa tapahtuu, samoin kuten rukouksessa, mutta vielä syvällisemmin.

Mä oon ite tykästyny suomenkieleen ja jotenkin luulen, että paholaisen on vaihea ymmärtää sitä koska se on vähän kuin laulua, samoin eesti vielä enemmän. Vironkielestä on sanottu, että se on pitemmälle kehittynyt kieli kuin suomi. Mutta kuten mun yksi (uskomaton) kaveri sanoi, että suomenkielellä voi riimitellä kolmanteen potenssiin, todellinen runonlausujan kieli siis!

Jos saa sanoa, niin minusta Herra antaa sulle Sinetti päivittäittäisiä näkyjä aina kulloisellekin ajankohdalle erikseen. Se ei tarkoita, että niiden tulisi toteutua juuri sinä kyseisenä päivänä kuitenkaan. Hieno lahja totisesti!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Ella »

Myös tämä henkien erottamisen lahjaa on hyvä pyytää. Kun se väärä henki voi olla niin "hiuksen" hieno.
Kiitän tästä lahjasta. Myös kuvia ja unia on.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero ja kiitos.
Todellakin kielillä puhuttaessa, rukoillessa, laulaessa tapahtuu henkivalloista. Pyhä Henki rukoilee silloin kauttamme. Se on suora ja vahva yhteys taivaaseen. Itse emme välttämättä ymmärrä mitä silloin puhumme jollei ole myös sen selittämisen lahjaa.
Uskon että siinä tapahtuu vähän samaa kuin puhuttaessa Aramean kieltä tai kun puhalletaan sofariin.
Tutkijat ovat kertoneet, kuvantaneet, että silloin tuo ääni lähtee kuin dna käyrä ylös. Siitä äänestä on tehty kuvanne. Se on sellainen kierteen muotoinen ja siihen ei sovi muita ääniä sekaan. Aivan sama dna käyrä kuin kehossamme on ja se todella samalla todistaa Jumalan ihmeellisyydestä luojana.
Olikohan tämä ymmärrettävää? 😄🤗
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen! Kiitos Sinettisormus, näin se on.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ohoh! Enpä tiennyt tuota, ei siis ole turhaan Raamatussa sanottu, että se mitä suusta tulee ulos, on se millä on merkitystä tässä maailmassa. Me ikäänkuin toimimme joko vihollisen äänitorvina tai sitten Herran.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Armolahjat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Vastaa Viestiin