Tatuoinnit

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Uusiluomus

Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Rauhaa, tatuoinnit ovat Raamatussa kiellettyjä ja täytyy sanoa että eivät ne mitään hyvää kantajalleen tuo ,minulla on myös noita paljon ja voin sanoa että kadun kun olen mennyt niitä ottamaan.. muilla tatuointeja? Ootteko aihetta tutkineet?
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin aika kattavan kirjoituksen Petri Paavolalata, jota harvoin siteeraan, mutta tässä oli aiheeseen paljon hyvää; Raamattu ja tatuoinnit : http://www.kotipetripaavola.com/Raamatt ... innit.html
Jos joku kuitenkin on ottanut tatuoinnin ja uskonut sen olevan oikein, mutta ymmärtänyt myöhemmin, että se ei ollut oikein, niin emme saa syyllistää heitä, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja tatuoinnin poistaminen useissa tapauksissa on mahdotonta. Kun uskova ymmärtää että tatuointi on väärin, niin asia on selvä hänen kohdaltaan, eikä meillä ole lupaa syytellä ja syyttää häntä siitä mitä hän ei voi enää muuttaa toiseksi. Tässä tapauksessa riittää sydämessä tapahtuva mielenmuutos, eli parannus. Parannus usein korjaa tilanteen (sydämenmuutos ja käytännön toteutus) ja johdattaa uskovan pois synnistä, mutta on tilanteita, joissa parannus jää sydämentasolle eikä asioita voida käytännössä muuttaa; murha, eli tappo on asia josta parannus ei tuo ei enää kuollutta takaisin; samoin on tatuoinnin kohdalla, sitä ei useissakaan tapauksissa saa enää pois.

Jokainen meistä tekee virheitä uskovina, koska kenestäkään ei tule tässä ajassa täydellistä, siksi meidän tulisi olla toisillemme armollisia ja antaa anteeksi toisillemme ne virheet, joita itse kukin teemme, koska Jumala myös antaa meille anteeksi kun teemme parannuksen.
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Uusiluomus, sinä olet uudelleensyntynyt ja sydämesi on ympärileikattu Jeesukseen Kristukseen, vanha on poissa ja se uusi, mikä täyttää tänään sydämesi, on se tärkein.
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

David Pawson on kertonut:
- “Kotikaupungissani on nuori mies, joka oli helvetin enkeli - täydelleen sellainen, jolla oli moottoripyörä. Hän käytti huumeita. Ja Herra löysi ja pelasti hänet.
Hänestä tuli uusi mies ja hän tiesi, että hänen pitäisi tulla kastetuksi, mutta hän ei halunnut sitä, koska hänellä oli rinnassaan tatuointi: kuva saatanasta, paholaisesta. Ja hän huomasi, että kun ihminen menee veteen, niin hänen paidastaan tulee läpinäkyvä. Ja hän sanoi ettei kehtaa tulla kastetuksi. Ihmiset näkevät paholaisen ruumiissani.
Niin hän meni paikalliseen sairaalaan ja puhui plastiikkakirurgin kanssa. Ja hän sanoi:
- “Voitteko ottaa pois sen tatuoinnin ruumiistani; haluan tulla kastetuksi?”
Ja kirurgi sanoi:
- “kyllä minä voin. Me voimme polttaa sen pois, mutta siihen jää silloin arpi. Tai voimme irrottaa ihoa reidestäsi ja siirtää sen
rintaasi, mutta siihen menee paljon aikaa ja se maksaa sinulle paljon rahaa.”
Poika sanoi, ettei hänellä ole vaadittavaa aikaa eikä rahaa. Ja hän pyysi joitakin ystäviään kastamaan hänet. Ja he tekivät sen uima-altaassa eräässä puutarhassa. Ja kristityt ympäröivät uima-altaan. Ja poika meni alas veteen hautaamaan menneisyytensä. Ja hän nousi ylös vedestä ilman tatuointia! Tämä poika ei ajattele että kaste olisi pelkkä symboli. Hän sanoo:
- “…se otti paholaisen pois minusta!”

***************************

Liekkö tarina totta, mutta sen me tiedämme ja USKOMME, että Jumala VOI!!!
rauhansoturi

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Minäkin olen kuullut, että uskoontulon kautta Jumala otti sen tatuoinnin pois. En muista, mikä siinä tatuoinnissa kuva oli.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Telkkarissa oli ohjelma. -Muistelen AlfaTV:llä Jossa lääkäri poisti tatuointeja laaserin avulla.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eräs tarina kertoo kauheen pahasta ex. linnakundista, joka tuli uskoon ja hänellä oli hakattu saatanan pää selkään tai rintaan ja kasteen saatuaan, kuva katosi. En minäkään tiedä, oliko tarina totta mutta kuulosti loogiselta ja hyvältä. (siis hakkaaminen tarkoittaa slangisanalla tatuoimista)
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Olisikohan sama tarina minkä Pawson kertoi?
Solissa

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Minulla on punainen ruusu oikeassa käsivarressa ei iso mut silti, mielestäni kaunis,, eräs uskova sanoi että aikoo ottaa lävistyksiä ja tatuointeja lisää eikä ne oo kiellettyjä?
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Ella »

3 Moos 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden, älkää koristelko itseänne IHOPIIRROKSILLA. Minä olen Herra.
Tässä kielto tatuoinneista.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Solissa

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Mitä jos on henkilö ennen uskoontuloa ottanut tatuointeja, joutuuko kadotukseen, kun ne tatuoinnit on kuitenkin ikuisia
Uusiluomus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Ei joudu, on eri asia tehdä asioita tietämättä kuin tiedostaen , ja minullakin on tatuointeja lähes 3 osa ihoani, senkin synnin saa anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä , mutta nämä lävistykset ja tatuoinnit tulevat Sodoman hengestä ja jos elävässä uskossa oleva ihminen janoaa ja menee ottamaan tatuointeja ja lävistyksiä niin silloin on jotakin pielessä
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sydämesi uudistuneen asenteet kautta tulet olemaan puhdas noista asioista joista itseäsi syytät. Jumala on armollinen ja anteeksiantava.
Avaa kätesi Jeesuksen Kristuksen puoleen, ole kuin avoin kirja Hänen edessään. Hän kyllä tuntee jo sinut, paremmin kuin sinä itse, mutta Hän haluaa kuulla ne sinun suustasi.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jossakin ohjelmassa lääkäri poisti tatuointeja laserilla.
Jos on selässä tatuointeja, ja joutuu selkäydin puudutukseen. Leviääkö väriaineet, ja miten se vaikuttaa?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Solissa

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Sinettisormus kirjoitti: 29 Loka 2020, 09:41 Sydämesi uudistuneen asenteet kautta tulet olemaan puhdas noista asioista joista itseäsi syytät. Jumala on armollinen ja anteeksiantava.
Avaa kätesi Jeesuksen Kristuksen puoleen, ole kuin avoin kirja Hänen edessään. Hän kyllä tuntee jo sinut, paremmin kuin sinä itse, mutta Hän haluaa kuulla ne sinun suustasi.
😌
Vastaa Viestiin