Demonit

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Tuula1

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

rukoilen puolestasi. minusta vaikuttaa, että olet Hanne tuossa tilassa, kun etsitään Jumalaa. muistan, kun itse en ollut vielä uskossa ja kovasti etsin oikeaa Jumalaa, joka vastaisi minun rukouksiin. no sitten eräs tuttuni, joka on hindulaiseksi kääntynyt pyysi minua sinne äiti ammanin paikkaan sinne intiaan. en sinne koskaan päässyt, koska Jumala järjesti aina asian siten kohdallani, että en päässyt lähtemään hänen kanssaan intiaan. samoihin aikoihin näin unia. eräskin uni oli sellainen, että uin meressä. näin ison laivan, joka jälkeenpäin mietittynä muistuttikin nooan arkkia näin ajelehtivan tuolla ulapalla. kiersin uimalla tuota arkkia pyrkimyksenä päästä tuohon laivaan. en onnistunut siinä, mutta yhtäkkiä jalkani koskettivat kalliota, joka kohosi tuon meren pohjasta ja seisoin tuolla kalliolla. kalliohan kuvaa itse Jeesusta. ja toinen uni oli sellainen, että kuljin pitkää pimeää tunnelia, jonka päässä näin valoa.uskon, että Jeesus löytää vielä sinut.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jumalaa oppii tuntemaan lukemalla Hänen puhettaan, eli Raamattua. Siinä Jumala on kertonut itsestään niitä asioita, joita Hän haluaa meidän ihmisten
tietävän Hänestä, ja Hänen tahdostaan.

Parhaat asiat ovat monesti liian yksinkertaisia, että ihminen ymmärtäisi niiden olevan juuri niitä tärkeimpiä.

Raamattu on ydin. Jumala ei puhu "smalltakia".

Jumalan Puheessa on AINA SISÄLTÖÄ. On monesti meidän ihmisten omaa LAISKUUTTA kun jätämme sen huomioimatta. On helpompaa olla lukematta kuin lukea.

Lukeminen vaatii keskittymistä, vaivannäköä. Pitää samalla ajatella ja miettiä mitä teksti tarkoittaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, ei kannata kääntyä muun henkimaailman puoleen, siellä on lopulta aina vihulainen vastassa eli se on valhetta kaikki.

Joogasta ja muusta sellaisesta voi saada rauhaa ruumiille ja mielelle, mutta se on lopulta juuri sitä lihallisuutta ja pyrkimystä saavuttaa ”jumalallinen” olotila omin keinoin. Sekin on lopulta valhe, aivan niin kuin Eedenin Puutarhasa jo kävi. Todellinen rauha tulee Herralta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Hmph, miksi herra Jeesus ei sitten vastaa mihinkään pyyntöihini, roska sarjoilla yms olen ruokkinut itseäni, Raamattua yrittänyt lukea mutta se tuntuu jotenkin ylivoimaiselta.

Ja kuka uskovakaan tänä päivänä välittää, kuka on sellainen Jumalan palvelija ja lähettiläs joka välittää muista syntisistä, "Jumalan seurakunta" jossa kyylätään, puhutaan pahaa muista, yms yms missä on entisajan seurakunta jossa syntinen tulee polvillaan alttarin eteen itkemään syntejään anteeksi, ei ole tänä päivänä sellaista seurakuntaa,

Katkera ja paha olla, huudanko turhaan, miksi mitään ei tapahdu odotanko turhaan, miksi minulle tapahtuu kaikki paha,,
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Kun laittomuus pääsee valloilleen kylmenee useimpien rakkaus
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä enemmän me alamme lähestyä Jeesusta Kristusta ja Hänen tahtoaan, samaan tahtiin Hän lähestyy meitä.
Mutta menemme aina kauemmas Hänestä, mitä enemmän teemme Hänen tahtoaan vastaan.
Raamatussa on jossain paikka jossa sanotaan että sitä saamme mitä kumarramme.
Mitä enemmän luemme ja kuulemme Jumalan sanaa, sitä tutummaksi Hän tulee meille ja Hänen tahtonsa.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Me saatamme huutaa Herran puoleen mutta jo heti seuraavassa hetkessä teemme sitä mitä vihollinen haluaa meidän tekevän. Me huudamme ja teemme Kristuksesta valehtelijan että saisimme pitää kiinni omista synneistämme, emmekä yritä edes tehdä parannusta.
Syystämme jopa toisiamme kun emme kykene parannuksen, vaikka se on jokaisen oma henkilökohtainen tie.
Alussa joudumme tuon kaiken tekemään omassa tahdossa se täytyy lähteä meistä itsestä.
Mutta mitä enemmän alamme tuntea Kristusta ja Hänen tahtoaan ja alamme myös ottaa niitä uskon askelia Hänen tahtonsa mukaiseksi, alkaa Hänkin lähestyä meitä.
Lopulta meidän oma tahto alkaa vähetä ja Hän lisääntyy meissä. Hänen Pyhä Henki saa tilaa asua meissä.
Pyhä Henki ei kykene tulemaan asumaan syntiseen sydämeen. Sillä ei ole tilaa siellä. Meidän tulee itse puhdistaa sydämemme, että Hän saisi sinne tilan.
Meidän tulee tarkistaa sydämen asenne, mikä meillä on. Se kaikki lähtee meistä itsestä.
Me kannamme siellä kaikkea syntistä jota haluamme puolustaa, emmekö päästää siitä irti.
Keksimme vaikka mitä että syntimme saa oikeutusta.
Siinä on meidän peiliin katsomisen paikka.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hanne, älä lähde mihinkään noihin mainitsemiisi juttuihin, spiriismiin ja muihin.
Ne ovat ovi saatanan toiminnan lisääntymiselle.
Se on kuin mielenosoitus Jeesukselle, sopii vihulaisen käytös malliin.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään rukous hetkessä näin kuvan ihmisestä joka oli kietoutunut moniin kankaisiin ja oli niistä todella turpean näköinen ja hän oli jo tartunnut uuteen kankaaseen, jota yritti vetää itselleen. https://sinettisormus.blogspot.com/2020 ... sinua.html

Lopulta ymmärsin, että tämä ihminen oli kiinni monissa sidonnaisuuksissa, jotka piti häntä vallassaan.




Riko kahleet, joiden et tiennyt sitovan sinua: https://aktiivikristinusko.fi/riko-kahl ... ovan-sinua
Pelkästään sillä perusteella, että päätät elää Jeesukselle, ei syntisi katoa itsestään. Voit kuitenkin voittaa sen vallan. Voit rikkoa kahleet, jotka sitovat sinua. Kun vihasi syntiä kohtaan on tarpeeks vahva, voit kieltää synnin, joka yrittää pakottaa sinut toimimaan tai ajattelemaan tavalla, joka ei miellytä Jumalaa. Voit kuolettaa syntisen luonnon itsessäsi ja tulla vapaaksi (Kol. 3:5).
Vihaa siis syntiä, älä Jeesusta, sillä Hän ei ole sinuun syntiä antanut, vaan se iänikuinen valehtelija, jolla on monta nimeä, sitä vihaa!

Vapaus. Voitko maistaa sitä? Mikä on parempaa kuin vapaus? Useimmat ihmiset arvostavat vapautta enemmän kuin kaikkea muuta – rahaa, hienoja autoja tai taitavuutta urheilussa. Mutta oletko todella vapaa?

Voit ajatella, mitä haluat; sanoa, mitä haluat; tehdä mitä haluat. Maassa on vapaus. Sinä saat valita itse. Kunnes sattumalta näet uuden parin kenkiä ostoskeskuksessa, niin sinun on pakko saada ne. Tai kun koulukaveri sanoo jotain erityisen tyhmää, niin sinun pitää vastata hänelle sarkastisesti. Tai kun joku viehättävä ihminen kulkee ohitsesi rannalla, niin sinun on pakko katsoa perään. Yhtäkkiä sinulla ei olekaan kontrollia valintojen suhteen.

Se on pahinta orjuutta. Synnin orjuutta. Niin kuin Jeesus sanoo Johannes 8:34:ssä: «Totisesti, totisesti, minä sanon teille: Jokainen joka tekee syntiä, on synnin orja.»
Tuntuu siltä kuin saisit kaiken, mitä haluat.

Et ehkä olekaan niin vapaa kuin uskoit.

Ja usein tämä ei tunnu orjuudelta. Tuntuu siltä kuin tekisit mitä haluat. Koska jokin sinussa haluaa käyttää rahaa uusiin kenkiin – vaikki tiedät, että sinulla ei ole rahaa. Jokin sinussa haluaa antaa todella terävän kommentin, kun koulukaveri sanoo jotain tyhmää. Jokin sinussa haluaa katsoa viehättäviä ihmisiä, joita rannalla liikkuu. Se tuntuu vapaudelta. Tuntuu siltä kuin saisit kaiken, mitä haluat.

Mutta kristittynä haluat myös elää Raamatun ohjeiden mukaan pyhänä ja puhtaana ja vapaana synnistä (1. Joh. 3:3). Sinussa on myös edelleen jotain, mikä haluaa tehdä syntiä. Ja syvällä sisimmässäsi et oikeastaan halua sitä enää. Kun tunnet kahleiden sitovan ja estävän sinua tekemästä Jumalan tahtoa, kerta toisensa jälkeen, silloin herää kunnon viha syntiä kohtaan.

«Niin huomaan, siis itsessäni, minä, joka thdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni, sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin.» Room. 7:21-22.

Pelkästään sillä perusteella, että päätät elää Jeesukselle, ei syntisi katoa itsestään.

Iloitset Jumalan laista ja kuitenkin paha riippuu sinussa kiinni. Vaikka haluat tehdä hyvää. Pelkästään sillä perusteella, että päätät elää Jeesukselle, ei syntisi katoa itsestään. Voit kuitenkin voittaa sen vallan. Voit rikkoa kahleet, jotka sitovat sinua. Kun vihasi syntiä kohtaan on tarpeeks vahva, voit kieltää synnin, joka yrittää pakottaa sinut toimimaan tai ajattelemaan tavalla, joka ei miellytä Jumalaa. Voit kuolettaa syntisen luonnon itsessäsi ja tulla vapaaksi (Kol. 3:5).

«Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman.» Apt. 1:8. Pyhän Hengen voima annettiin juuri tällä perusteella. Uskon, kuuliaisuuden, Jumalan suuren armon ja laupeuden kautta synnin kahleet murskataan ja sinusta tulee vapaa. Raamatussa on se voima, minkä tarvitset tullaksesi vapaaksi synnistä. Voima, jonka tarvitset, ettet tekisi sitä, mitä et halua tehdä. Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan vapauttaa sinut. Kuuliaisuus totuutta kohtaan vapauttaa sinut. Et ole Saatanalle mitään velkaa. Jeesus on ostanut sinut vapaaksi syyllisyydestä ja synnistä.

Ja kun synti tuntuu pakottavan sinua tekemään sitä tai tätä, katsomaan sinne tai tänne, ja se on niin vahva, että sinusta tuntuu siltä, että sinun on pakko tehdä sen mukaan, silloin voit muistaa tämän lupauksen. Muista, että Raamattu kutsuu meitä vapauteen. Täyteen vapauteen. Emme ole enää sidoksissa synnin kahleisiin. Rukoile Jumalaa. Tee se, mitä hän vaatii. Vastusta himoja, jotka nousevat sinussa esiin ja kuoleta ne.

«Mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.» Jes. 40:31. Toisin sanoen, olet vapaa.

«Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todella vapaiksi» Joh. 8:36.
Todellakin, mitä enemmän luemme ja kuulemme Jumalan sanaa, sitä vahvemmaksi käymme Kristuksessa.
Saatana jotutuu sitä mukaa irroittamaan otettaan meistä.
Saatana yrittää eroittaa sinut Jumalan sanasta ja kaikkeen mikä siihen liittyy, ettet koskisi Raamattuusi vaan veisit sen vain aina kauemmas itsestäsi. Älä alistu sille ja sen orjuudelle, sillä sen loppu tarkoitus on vain tuhota sinut. Ja tunnet sen jo nyt jos minä tunteina; ahdistuksena, masennuksena, pelkoina ja paniikkinia ja kaaoksena elämässäsi. Et koe siinä mitään turvaa.

Kuva
Uusiluomus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Hanne ,voit soittaa minulle tai viestittää ,jaksan kyllä kuunnella ja opastaa sinua parhaani mukaan sen ymmärryksen mukaan mitä on annettu sillä kaikki me olemme vajavaisia ja jokainen ihminen on rakas Jeesukselle sillä hän kuoli meidän kaikkien syntien tähden
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

5Moos:18:10-11 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja,
ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta ja velhoutta.
11. Joka lukee loitsuja, kysyy vainaja tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle.

Ei kannata "kokeilla" näitä henkivaltoja. Itse pimeyden ruhtinas on niiden takana. Tämä henkivalta koukuttaa, kun sille antaa pikkusormen....
Ja joka on harrastellut näitä asioita. Täytyy sanoutua IRTI Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja pyytää Jeesuksen veren
suojamuuria päivittäin.

Harrastin joogaa ennen Uskoon tuloa. Siitä seurasi, tuntui kuin joku olisi seurannut ulkona liikkuessa.
Kun käännyin katsomaan, ketään ei näkynyt.

Kiitos Jeesus! Pelastuksesta!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Kaikki ei silti pelastu monia on jotka tehneet itsemurhan kun eivät saaneet hengiltä rauhaa ei yöllä, ei päivällä

Itse koen joskus noita unihalvauksia yms, teininä irtauduin kehostani ja elin jatkuvissa painajais unissa, nykyään aikuisena harvemmin mut ajoittain näitä tulee, kaikkia ei välttämättä muista

Muistan, tai no aika monta kertaakin tulee ajatus et miksi et tapa itseäsi, viillä nyt ne ranteet auki yms.

En ole sitä tehnyt, haluan lähteä mielummin kivuttomasti ja nopeasti... Sidoksia on sen myönnän, siksi en ole uudestisyntynyt ja saanut syntejä anteeksi, onkohan se niin et tykkään uhriutua ja leikkiä martyyria ajoittain, olen välillä vahingon iloinen, en tykkää ihmisten seurasta mut tavallaan kaipaa toisaalta seuraa... En tiedä kun tunteet vaihtelee, Raamattua en jaksa lukea aina, oikeastaan hyvä et ees kerran viikossa, puheita joskus kuuntelen mut synnintuntoa ei oo vaan herännyt

Siksi pelkään avautua, monet syyllistää tuntematta taustoja, masentuneelle sanotaan helposti et ota ittees niskasta yms, ei se ole aina helppoa

Uskovien kokouksissa yritin aikoinaan käydä mut ahdistuin siitä omista porukoissaan ja lahkoissaan pyöriviä, katsottiin oudosti jos oli uusi, harva tuli juttelemaan, lähdin monesti vielä hämmäntyneempänä ja surumielisempänä kuin sinne seurakuntaan mentäessä

Kyl toi saatana ja sielunvihollinen on ottanut musta voimakkaan otteen. Kai mä sit meen kadotukseen, olen sen ansainnut, ei jeesus minua halua
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyllä Jeesus sinut haluaa. Mustasukkaisuuteen asti sinut haluaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Kyllä Jeesus eli Jumala haluaa että kaikki pelastuvat! Eikä ole mitään syntiä, mitä Jeesus ei olisi vienyt ristille ja hyvittänyt sen meidän puolestamme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä luulen Hanne, että Herra itse asiassa kutsuu sinua koko ajan ja kovasti. Mulla oli etsikkoaikana myös masennusta, että mieluummin vaihdoin puolta kadulla jos joku käveli vastaan, siis aivan tuntematon ihminen. Mutta se johtui pitkälti siitä, että olin syvällä syntielämässä, jolla yritin turruttaa mieltä. Mutta sen kaiken keskellä Herra voi myös kääntää elämän ja kääntääkin, mutta tarvitaan, niin kuin Paavali sanoo "mielenmuutos", yksi hetki riittää.

Mä uskon, että sulla se on jo tapahtunut tai tapahtumassa, se ei välttämättä tarkoita "ihmeparantumista", mulla kesti monta vuotta ennen kuin edes tajusin kaikkia syntejä mitä tein edelleen. Mutta se voi myös tapahtua äkisti, muistaaksi Rauno Helppi sanoi, että hän oli vapaa heroiinista kertaheitolla. Olisiko ollut niin, että Jumala pelasti hänet seuraavalta tuhoisalta piikiltä? Eli kyllä Herra toimii ja olet kyllä selvästi synnintunnossa, muuten et puhuisi näin, se on hyvä alku!

Ota Herra vastaan täysimääräisesti! Mulla itselläni kesti pitkään sen kanssa, että pelkäsin tunnustaa Jeesusta julkisesti ja luulen, että se sitoi minua, vaikka parantuminen olikin jo käynnissä. Uskon, että jokaisella ihmisellä on se jokin asia, joka häntä sitoo ja syvällä sisimmässään tietää mikä se on. Herra kyllä vapauttaa ja antaa Rauhan, kun sen asian antaa Hänen hoitopöydälleen! Oli se mikä asia tahansa, halu tehdä syntiä, halu roikkua tässä maailmassa vielä kiinni tai pelko tai mikä tahansa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kyllä se vihtahousu "muistuttaa" vanhoista asioista. Ja se vanhojen asioiden "onkiminen" tekee syyllisen olon.
Silloin on sanouduttava irti Jeesuksen nimessä ja veressä niistä.

Jotkut harrastavat Kristillistä joogaa. Sitä ei ole olemassakaan. Joogassa toistetaan hindu jumalien nimiä.
Voimistella ja venytellä voi muuten. Ei tarvitse tehdä asanoita. Eikä toistella mantroja.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Totta, oon kerran ollut joogatunnilla ja se oli sellainen johdatus joogaan. Muuten kaikki oli "aivan normaalia", mutta lopuksi sitten opettaja sanoi, että nyt voitte tehdä aurinkotervehdyksen ja juuri lausua jotain, pakko ei kuulemma ollut. Mutta vaikka en vielä silloin ollut uskossa, niin mietin, että tästä se hengellinen puoli alkaisi, vaivihkaa.

Minusta erittäin hyvä neuvo Ella, kehostaan voi pitää huolta niin monella tavalla, kaikenlaisissa päivän toimissa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, kuuluu itämaisiin lajeihin ja sitä kautta vääriin uskomuksiin.
Tuula1

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Jarmolta hyvä kirjoitus suvaitsevaisuudesta. juuri noinhan se menee nykyään. Luullaan tekevän hyvää kun hyväksytään islam maahan. minua jopa moitittiin erään uskovan taholta ja lähetettiin muuan vuosi sitten jo helvettiin kun sanoin, että en hyväksy islamia suomeen. nyt olen sitten alkanut seuraamaan noita lähi-itäläisiä jotka ovat tulleet suomessa uskoon ja suomalaiset naiset heitä ottaa miehikseen pilvin pimein. yksi ongelma on heidän ylpeys, eli uskallan väittää että eivät ole luopuneet islamista täysin. ei muisteta niitä kauheuksia mitä ovat harrastaneet ennen uskoon tuloa kun katkoivat kristittyjen kauloja. en ole yhtää anteeksi pyyntöä kuullut. sen sijaan kyllä olen kuullut sanan rasisti ja rasistinen suomi. huutaako meidän köyhät puun alta että suomen valtio on rasisti kun ei anna heille sosiaaliturvaa ja kämppää. tietääkseni yhdenkään lähi-itäläisen ei tarvitse suomessa asua puunalla vaan paremmin asuvat kuin esim. minä ja mieheni 70 luvun kämpässä jossa kohta kattokin alkaa vuotamaan, ellen ota sitä lainaa ensivuonna että korjautan katon. joo. tällaisia mietteitä heitin ilmaan. eikös Jumala sano sanassaan, että Hän on ylpeitä vastaan ja nöyrille antaa armon.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Odota Tuula katon korjauksen kanssa vielä hetki, ellei ole pakko heti korjata. Taantuma, lama, on tulossa ja myös remonttien hinnat tulevat alas.

Ja, kumpikin teistä saa sen kotitalousvähennyksen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin