tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Tahdon oikeastaan ajatella vain sitä, mitä Jumalan Sanasta voi lukea. Uudessa Testamentissa kerrotaan ainakin siitä, kuinka Pyhä Henki tuli uskovien päälle ja antoi heille voiman (Apt 2:2-4). Muuta ei nyt tule Uuden Testamentin puolelta mieleen. VT:ssa on useampia tapauksia, mutta VT:n asioilla on niin paljon vertauskuvallista merkitystä että en suosittele kirjaimellisesti soveltamaan niitä omaan elämään ennenkuin on tutkinut kirjoituksia Herran edessä ja rukoillut ymmärrystä.
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 27 Huhti 2022, 18:48 Tahdon oikeastaan ajatella vain sitä, mitä Jumalan Sanasta voi lukea. Uudessa Testamentissa kerrotaan ainakin siitä, kuinka Pyhä Henki tuli uskovien päälle ja antoi heille voiman (Apt 2:2-4). Muuta ei nyt tule Uuden Testamentin puolelta mieleen. VT:ssa on useampia tapauksia, mutta VT:n asioilla on niin paljon vertauskuvallista merkitystä että en suosittele kirjaimellisesti soveltamaan niitä omaan elämään ennenkuin on tutkinut kirjoituksia Herran edessä ja rukoillut ymmärrystä.
Aamen, se on tärkeintä. Koettelen itse kaikki saamani kokemukset Jumalan Sanalla ovatko ne Herrasta. Koska Jumalan Sanat ovat ainut tässä maailmassa auktoriteetti, niin ei eksy pois totuuden tieltä.

Herra sanoi myös profetian kautta, tulen myöhemmin ymmärtämään siihen liittyvää juttua. Jos haluat/haluatte, voi mua muistaa rukouksin että saan ymmärryksen ja viisauden siihen. 🙏

Herran siunausta!
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Vielä siitä voitelusta.... Aatelen tarkentaa ettei siitä tulisi väärinkäsitystä. :)

Ensin profetia tuli ja ilmoitti tulevasta voitelusta ja siitä että Hän voitelee mua. Myöhemmin voitelu laski alas mun päälle. Se oli niin valtava ja paksu voitelu. Se voiteli rauhallisesti ja kesti jonkin aikaa kun hämmentyneenä pysyin paikoillani vain hetkiä ja olin hiljainen. Aistin rakkauden ja rauhan. Mulla nousi väkisin mieleeni profetia ja lupaus tulevasta voitelusta.

Myöhemmin aloin etsiä opetusta siitä voitelusta mutta en löytänyt opetusta joka pohjautuisi Raamattuun. Ensin profetia tuli ja sanoi että tulen myöhemmin ymmärtämään sen. Se kai tarkoittaa ettei tartte etsiä Raamatun opetusta. En ole varma.

Mietin uudelleen sitä Raamatun kohtaa jonka mukaan Jumala on voidellut meidät, voiko se tarkoittaa sitä mitä mulle tapahtui?!? No odotan että mulle alkaisi aueta selkeämpi ymmärrys siihen. :) Siunausta!
2Kor. 1:21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Palataan vielä profeettaan. Tänään olin erään uskonveljen luona hänen kodissaan ja hän opetti profeettaan liittyvistä Raamatun kohdista joita oli hyvä käydä läpi tutkien ja miettien. Tosi hyvä opetus uskonveljeltä.

Käsittääkseni näyt ja unet eivät hallitse ohjatakseen vaan Jumalan Sanat jotka ovat enemmän painoarvoisempia joilla koetellaan näyt ja unet. Se ei tarkoita että näyt ja unet olisi auktoriteettista vaan päinvastoin eli ainoastaan Jumalan Sanat.

Silloin uskon elämä olisi tasapainoista. Samoin profeetan hedelmistään puu tunnetaan miten se käyttäytyy. Jos puuttuu oikea rakkaus ja se on herkkä esim. suuttumaan ja osoittamaan sormella syyttäen muita. Se ei voi olla Herrasta.
Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.


Miten puu hedelmistään voi tuntea? Koska se rakentaa seurakuntaa (uudestisyntyneitä uskovia). Se ei syyttele sormillaan eikä herjaa eikä herkästi suutu eikä elä väärän luulon mukaan vaan se rakentaa seurakuntaa ja on nöyrä henki. Se sallii Sanalla koettelemisen.

Katsokaamme ettei kukaan kosta pahaa pahalla vaan yrittäkäämme aina tehdä hyvää toisillemme ja myös ulkopuolisille.

Älkäämme sammuttako Pyhää Henkeä, älkäämme väheksykö niiden puhetta jotka profetoivat.

Mutta tutkikaamme hienovaraisesti ja katsomatta henkilöön sävyisässä hengessä, onko heidän sanomansa oikea ennen kuin hyväksymme sen.

Pysykäämme erossa kaikesta pahuudesta. Rauhan Jumala itse pyhittää meidät kokonaan ja meidän henkemme, sielumme ja ruumiimme säilyy nuhteettomana ja tahrattomana siihen asti kunnes Jeesus Kristus tulee noutamaan meitä.
1Kor. 14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.



1Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;


1Tess. 5:15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.


19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.



Tämä on tosi antoisa illan opetus niin pääsin jyvälle miten on oikea tapa koetella Sanalla sävyisässä hengessä - katsomatta henkilöön ja samalla pyrimme tekemään aina hyvää toisillemme ja myös ulkopuolisille.

Jos havaitsemme että sanoma ei ole Herrasta, silti olemme kohteliaita ja pyrimme välttämään hienovaraisesti kaikenlaista pahaa ja sävyisässä hengessä. Pyrimme siihen että meidän henkemme, sielumme ja ruumiimme säilyy Jeesuksen tulemukseen asti nuhteettomana ja tahraattomana.

Jos sanoma ei ole Herrasta, älkäämme tuomitko häntä vaan rakastakaamme häntä koska hän on vajavainen kuten mekin kaikki. :)


Siunausta! :)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Alabasteripullo. Ehdotan sinulle, että kirjoitat useammin tuonne omaan blogiisi näitä mielenvirtauksiasi, pohdintojasi. Kirjoituksesi juoksevat aika samoja latuja, ja muutamasta tietystä lempiaiheestasi.

Sinulta tulee hyvin paljon samojen asioiden toistelua.

Avaa näille pohdinnoillesi omat ketjut blogiisi, ja rauhoitu hieman täällä yleisellä puolella.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 28 Huhti 2022, 23:50 Alabasteripullo. Ehdotan sinulle, että kirjoitat useammin tuonne omaan blogiisi näitä mielenvirtauksiasi, pohdintojasi. Kirjoituksesi juoksevat aika samoja latuja, ja muutamasta tietystä lempiaiheestasi.

Sinulta tulee hyvin paljon samojen asioiden toistelua.

Avaa näille pohdinnoillesi omat ketjut blogiisi, ja rauhoitu hieman täällä yleisellä puolella.
Okei, tarkoitatko että siirrän se tuonne blogiini vai teen uudestaan saman blogiin?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tarkoitin vastaisuudessa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: tv7-kanavan eksyttävä ohjelma

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 29 Huhti 2022, 00:09 Tarkoitin vastaisuudessa.
Okei, en ehkä jatka sitä samaa reittiä enää. Tämä on viimeinen. Hyvää yötä! :)
Vastaa Viestiin