Kaksi aurinkoa?

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
sisar

Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja sisar »

Shalom!

Minulla oli tänään "jännä" kokemus. Olin ulkoilemassa ja ilma oli puolipilvinen, selkenemään päin. Jossain vaiheessa aurinko alkoi tulla esille, mutta oli vielä vähän pilvien takana, näin sen selkeänä pyöreänä, mutta se ei ollut kovin kirkas. Johtui vissiin siitä, että pilviharsoja oli vielä edessä. Mutta näin sen vieressä kirkkaamman valon. Aurinko oli sen rinnalla vähän kuin kuu. Mitään selkeää muotoa en nähnyt, koska pilvet olivat osittain edessä ja toisaalta se "valo" tuntui niin kirkkaalta. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta halusin tuoda sen kuitenkin tänne pohdittavaksi. Aurinko tosiaan kalpeni sen vieressä olevan valon vuoksi...

Lisäksi tuon esille pari ajatusta/sanan paikkaa, mitä tänään ja aiemmin viikolla tuli mieleeni.

Yhdysvalloissa oli taas vaihteeksi lumimyräkkää ja vähän joka puolella on tullut lunta, enemmän kuin normaalisti ja myös sellaisilla alueilla, missä ei lunta juuri nähdä. Näitä miettiessäni tuli mieleeni sanat lumen varastohuone (Job 38:22-23: "Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot, jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi? "

Toinen "sana" tai "ajatus" oli että "jos niitä päiviä ei lyhennettäisi...." (Matteuksen evankeliumi 24:22 22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."
Luin aamupäivästä että Espanjassa, Alicanten maakunnassa oli satanut vuorokauden (24h) aikana puolen vuoden sademäärä. (Puolivuotta == yksi vuorokausi)

Olkaa Siunatut, Herramme on tulossa!
olli

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja olli »

Olet kenties nähnyt erään hieman harvinaisemman halo-ilmiön. Niitä on kymmeniä erilaisia, jotka monet ovat aivan upeita ja kirkkaita. Usein niiden taittama valo ei jakaannu sateenkaaren tavoin spektrin väreihin kovin voimakkaasti.

Itse näin monena talvi-iltana toisenlaisen, jossa katulamppujen yms. noin 100-300m päässä olevien lamppujen valo näkyy nousevan kirkkaana pylväänä ylös kohti taivasta. Se on kuin tuo lamppujen valo haluaisi kotiin, kuten mekin...
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aivan, minulle nousi myös mieleen, että tässä on nähty todella KAUNIS Halo ilmiö. Ja näin Herramme näyttäytyy meille monasti näin luonnon kautta, näyttäen sen kauneuden ja tässä siitä on osoituksena, nuo sisaren mieleen nousseet Sananpaikat. Herra ilmoitti sisarelle itsensä, kun mieli ja sydän Hänen tykönään käyskentelee!

Siunattu olet siskoni! Amen!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 16 Maalis 2017, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä eräs kuva tuosta Halo ilmiöstä, millaisena se nyt milloinkin esiintyy:


Kuva
http://static.iltalehti.fi/uutiset/halo ... 503_uu.jpg
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 19
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.
sisar

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja sisar »

Kiitos Olli ja Sinettisormus kommenteista. Ihan puhdas halo-ilmiö se ei ollut, mutta joku "luonnollinen" selitys sille varmaan löytyisi. On vaan niin mahtavaa katsoa, miten luomakunta ylistää Jumalaa kauneudellaan.... kuten Sinetin laittamassa psalmissakin mainittiin.
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, sisar! Monia asioita tiedekkin voi selittää, ja annamme tieteen avulla, nimiä Jumalan töille, moni asia on meille ihmetykseksi ja iloksi Herralta. Hän tahtoo näin ilahduttaa omiaan.
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvänmielen junakortti, teille kaikille!


Kuva
http://www.pikkuihme.fi/wp-content/uplo ... rtti_1.jpg
Sinettisormus

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 8
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; Daavidin virsi.

2. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!
3. Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
4. Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
5. niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
6. Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
7. panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:
8. lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet,
9. taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.
10. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!


Kuva
https://esiru.files.wordpress.com/2016/05/andromeda.png
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaksi aurinkoa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, monesti mietin työmatkallani kun aurinko nousee, että tässä on jotakin yliluonnollista, jota tiede ei pysty selittämään, eikä pystykään. Minusta paras puolustus kaikelle on, että me emme pysty koskaan selittämään miksi olemme täällä. Muuta kuin uskomalla Herraan. Siihen ei pysty yksikään sanan paikka, ei teoria, ei ihmisen oma oivallus. Herra on Yksi, Herra on kaikki, Herra on Alpha ja Omega. Aamen, tule Herra Kristus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin