Oliko Herran puhetta...

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
VainYksinJeesus

Oliko Herran puhetta...

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Kerron tän nyt kuitenkin, vaikka en tiedä kannattaako kaikkea luettavaks tuoda...

No mut eilen olin viipynyt siinä ihanassa Herran läsnäolossa...koin että olen todellakin saanut vapautua kaikesta anteeksiantamattomuudesta. Kun sitten tuli tälläinen hengessä: "Minä teen sinusta naurunaiheen ylpeille. Ja he kompastuvat ylpeyteensä."
Poistin nopeasti mielestäni tuon sanan koska en ollut ihan varma oliko tuo nyt itestä vai mistä....
Ja unohdin sen kokonaan, kunnes tänään ennen kuin lähdin kokoukseen, yhtäkkiä tuo lause tuli ajatuksiini samalla tavalla kuin eilen.

Ja nyt rupesin oikeasti miettimääm, että mitä tuo tuollanen on. En rupea miksikään naurunalaiseksi....

Mutta toisaalta, kyllähän se on selvää että pilkalta ei voi välttyä, jos tosissaan Jeesusta seuraa. Mutta sitten mietin, että tarkoittiko tuo uskovia vai ihan maailman ihmisiä...
Uskovakin voi ylpistyä.

Hassua, että tänään kokouksessa sitten oli saarnan aiheena ylpeys ja katkeruus..

Ja mikä tästä kaikesta tuli mieleen, niin Jumala voi hyvinkin käyttää toista uskovaa koetellessaan toista.
Olin ite juur käynyt kasteella ja tutustuin siinä srk:ssa joihinkin uskoviin.
Yksi oli sellanen vanhempi nainen ja hän oli niin mukava mua kohtaan ja usein pyysi heille syömään...
Oltiin samassa paikassa vapaaehtoistyössä, ja josain vaiheessa yhtäkkiä tajusin että tuosta kyseisestä naisesta tuli tosi kylmä ja vihainen mua kohtaan.

En koskaan ollut sanonut hälle mitään pahaa enkä käsittäny miks se yhtäkkiä vihas mua. Saman huomasin eräässä toisessakin vielä vanhemmassa naisessa, hän jopa arvosteli ulkonäköäni niin että en osannut sanoa yhtään mitään takaisin..mutta huomasin miten tämä oli muita nuoria kohtaan tosi ystävällinen ja puhui heille niin kauniisti. Koin että teki sen tarkotuksella kun olin paikalla.

No nyt siitäkin on aikaa ja erään kerran tätä miettiessä, koin että Herra antoi ymmärryksen tähän.
Hän käytti minua koetellakseen näitä ihmisiä, onko heillä Jeesuksen rakkautta sydämessään.
He olivat uskon tiellään jo paljon pidemmällä, ite vasta pikkuhiljaa opettelin tuntemaan Jeesusta.

Nämä ehkä ajattelivat, että en ole tarpeeksi pyhä ja hyvä heidän seuraansa, täydellisten uskovien.

En ole heille katkera enkä vihainen, oon vaan kiitollinen siitä, että mä kelpaan Jeesukselle eikä siihen vaikuta se mitä mieltä muut on. :)
Toiset oppii nää uskonjutut vaikeemman kautta, toiset helpommalla, mutta kaikki on yhtä tärkeitä Jeesukselle.
Koitan ite myös muistaa tämän...koska uskon ettei Hän jätä muakaan koettelematta. Ehkä juuri jonkun toisen ihmisen kautta..
Sinettisormus

Re: Oliko Herran puhetta...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskon tuon Herran puheeksi ja tämä Sana nousi siitä HETI mieleeni:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1
1. Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
4. Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
5. että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
6. sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
7. niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
8. Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
9. Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.
10. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13. Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".


KIITOS, että tuot näitä kokemuksiasi tänne, ne ovat juur sinua itseäsi ja saamme nähdä Jeesuksen Rakkauden ja Tahdon elämässäsi. Älä väheksy sitä. Sillä saamme kirkastaa Kristusta ja näyttää että Hän on HYVINKIN ELÄVÄ, ei vain kirjainta.
VainYksinJeesus

Re: Oliko Herran puhetta...

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Kiitos Sinetti ja siunausta sun päivääs :) oon huomannu miten elävämmäks tuo Raamatun sana on tullut ja tuntuu niin hyvältä kun välillä tulee joku Raamatunkohta yhtäkkiä mieleen ja se sitten jollaintavalla puhuttelee..Jeesus on todella elävä.
Sinettisormus

Re: Oliko Herran puhetta...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos. Siunausta ja Herran Rauhaa myös sinulle!
Vastaa Viestiin