Ikävä Jeesusta

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä maailmassa on kaksi joukkoa ja joka ainoa ihminen kuuluu jompaan kumpaan. On ne, jotka ovat Jumalan puolella, ja ne, jotka ovat Paholaisen puolella. On valon lapset ja pimeyden lapset. On ne, joilla on sydämessään usko Jeesukseen, ja ne, joissa uskoa ei ole.
Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Annan Isän rakastaa minua ja hyväksyä, että olen Hänen tyttärensä. Jumalan tyttärelle tai pojalle on annettu Jeesuksen nimi ja Jeesuksen veri, joihin turvaten voimme kaikota syntiä. Hengellinen lapseus ja aikuisuus kumpuavat siitä, että tiedät kuka olet. Kuka olet? Jumalan lapsi.
Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4839
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus! Tule Herra, minä pyydän, tämä maailma on paha ja tekee minulle pahaa. Sydämeni on Sinun Herra, vaikka tässä syntisessä tomumajassa asuukin. Herra, anna voimaa vastustaa syntiä, että voisin olla Sinun kanssasi Ikuisesti. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4839
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuli vielä tästä mieleen, että lapsikin saa tietonsa Herrasta jossain vaiheessa tähän maailmaan tultuaan, vaikka hänellä olisikin jo sitä ennen käsitys siitä että jokin Korkeampi voima on olemassa.

Nyt kun varhaiskasvatuksesta on pyritty poistamaan kaikki tieto Jeesuksesta, niin mistä lapsi tämän tietonsa saa, jossei muualta kuin vanhemmiltaan. Ja kuinka moni vanhempi siitä enää kertoo.

Tarkoitan siis sitä, että miksi lapsilta pyritään eväämään tämä tieto, jos ei muuta kuin tarkoituksella. Luulen, että tässä kuunnellaan suhteellisen pienen ryhmän ääntä, ateistisia tai maahanmuuttajien vanhempia. Mutta mikä siinä on niin pelottavaa tämän maailman mielestä? Kuitenkin lapsi käy kasvaessaan oman etsikkoaikansa läpi ja päättää itse ottaako Herran kutsun vastaan vai ei.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Pimeys on vallannut voimakkaasti tilaa.
Huomaan, miten vaikeaa oli itselle kommentoida mitään.. olin lähinnä suu auki, kun vanhempainnillassa tivattiin, että ei kai uskontotunnilla paasata pelkkää kristinuskoa. Menin sanattomaksi. Asianomainen oli niin hyökkäävä ja opettajakin meni heti puolustuslinjalle, että ei, kyllä me aika paljon sellaista elämänkatsomuksen omaista opetusta, mutta kuitenkin opetussuunnitelman mukaisesti..

Havahduin itse asiassa aika myöhään itsekin omien lasten suhteen. Maailma vei.
Itse kävin pyhäkoulussa, oli koulun aamuhartaudet, kerhossa kerrottiin Jeesuksesta ja yhtäkkiä vain havahduin, että omille lapsille ei puhu kukaan..en edes minä. :roll:

Korjasin tilanteen. Nyt on ruokarukoukset ja iltarukoukset, lasten raamattu..
uskon, että Pyhä Henki on heitä ohjannut tässä, koska heille tämä kaikki tuli varsin luonnollisena osana elämään..

Päätin herätellä myös läheisiäni.. :roll: Olen lähetellyt lasten katekismuksen, raamattuja yms. kummilapsille ym. läheisille.. hienovaraisesti, mutta välillä hieman henkeä pidätellen, että mikä on vastaanotto. Itse asiassa vastaanotto on ollut aika lämmin.. ja toistaiseksi olen saanut välitettyä yhdelle lapselle uskon siemenen.. eräs läheiseni on pyytänyt lahjaksi(ei minulta) ristin kaulakoruunsa. Pienen pieniä askelia..taistelua pimeyttä vastaan!
näkymätön ninni

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olipa ihana lukea tuo kommenttisi Pigeon! Valtava ilo täytti sydämeni! Teet tärkeää työtä siellä läheistesi keskellä! :D
näkymätön ninni

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kuva
Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen kävimme taas lukemassa noille vanhuksille ja jatkoimme edelleen noilla hengellisillä runoilla. Ne tuntuvat olevan kovin pidettyjä ja nostaa tunteet ja kyyneleet vanhan ihmisen silmiin.
Kun olimme pois lähtöä tekemässä, näin ja kuulin yhden vanhan mummon rukoilevan, käsi kohotettuna ylös:
."Herra, anna kaiken mennä hyvin! ...."
Tätä hän pyysi ja kun minulla oli hetkinen aikaa, menin hänen luokseen ja kerroin että kuulin hänen rukouksensa siunasin hänet ja kerroin, että tuolta ylhäältä käsin meistä pidetään hyvää huolta. Mummon silmät kirkastuivat ja hän kiitteli myös minua ...
Jeesus osoitti minulle tuon mummon ... Kiitos Jeesus Kristus!
Sinettisormus

Re: Ikävä Jeesusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Vastaa Viestiin