Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuolta Suomi24 Helluntalais puolelta tällaisen aloituksen:

Mitähän tämä tarkoittaa

Kummakysymys

10.11.2016 10:01
Eilen hengellistä musiikkia soittaessani kuulin Jeesuksen hiljaisen äänen "Tahdotko oppia tuntemaan minut uudestaan?"
Mitäh? Ai, enkö tunne sinua? Ei kai se, että elämässä on vaikeampi aika enkä jaksa kokoajan suorittaa ja yrittää tarkoita sitä, etteikö usko olisi ihan sama? Jos usko on muuttunut, niin mitä sitten,muuttuuhan ihminenkin vanhetessaan ajatuksiltaan?

Toisaalta en uskalla vastata, että "Kyllä, kyllä, haluan tutustua sinuun uudestaan.", koska kokoajan vaikeuksia on tullut vaikeuksien päälle, ongelmia, epävarmuutta, ties mitä, elämä ei ole kohdellut silkkihansikkain ainakaan jossain mielessä.

Mitä sinä uskovainen ihminen tekisit, jos kuulisit tällaisen ystävällisen äänen sisälläsi?
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vastasin hänelle tuohon ketjuun, mitä itse ajattelen tästä asiasta ja mitä itse vastaisin, jättäen hänelle linkin tänne Pelastussanomiin, jos kokee haluavansa keskustella lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14567054 ... tarkoittaa
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nostan vastaukseni tähän näkyviin: Vastaisin : "KYLLÄ!"
Uskoin jo kuuden vanhasta ja Jeesus jo silloin vastaili rukouksiini. Aikuisena koin edelleen olevani uskossa ja niin olinkin, mutta toinen jalkani raahasi kovasti noissa maailman asioissa. En nähnyt sitä, missä tein väärin. Kunnes sitten 2010. Herra kutsui minua uskon kasteelle ja vastasin: "KYLLÄ".
Siitä muuttui elämäni. Raamatun Sanoman aloin nähdä aivan toisin silmin, kuin peite olisi poistettu silmiltäni ja sain armonlahjaksi näyt, jotka niin monasti ovat toteuuneet myös uskottomien ystävieni ihmeeksi.
Nyt olen joka päivä, vähintään aamuin ja illoin Herran läsnäolossa. Hiljenen rukoukseen ja juttelen Hänen kanssaan, kuin parhaalle ystävälle ja sitä Hän totisesti on! Isä Meidän rukouksen luen myös aamuin ja illoin, sillä siinä on kaikki tarvittava pävittämään asioita. Päivitän siis näin joka päivä tilanteeni, sillä olenhan vain erehtyvä ihminen. Haluan elää Hänen tahtonsa mukaan, en enää sen mitä mieleni ja ruumiini halaa. Joka päivä on myös anteeksipyynnön hetki ja ne toteutuvat tuossa Isä Meidän Rukouksessa. Herra rakastaa sitä, että annat joka päivä myös Hänelle tilaa. Itse juttelen Hänelle pitkin päivää arkisten aherrusten keskellä ja niin monasti Hänkin minut ihanasti yllättää ihmeillään ja vastauksillaan! En antaisi mistään hinnasta pois noita hetkiä, vaan haluaisin vaan lisätä niitä ja olla läsnä Herrassa 24/7. Siis vastaa sinäkin Hänelle :"KYLLÄ!!!"
t.sinettisormus
(Minut löydät tuolta Pelastussanomien keskusteluista, täällä olen vain läpikulku matkalla)
Samuli

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Hallelujah, Jeesus herättelee meitä ihanasti. Ehdottamasti haluan tarttua Hänen kutsuunsa.
Miten pukisin sen tunteen, kun olet saanut leipää joka tekee sinut kylläiseksi, vettä joka tyydyttää janon iankaikkisesti, niin ei siitä halua olla erossa.

Kyllä välillä on rankkaa, tulee vastoinkäymisiä, koettelemuksia jne, mutta se mitä koemme ei ole kuitenkaan juuri mitään verrattuna siihen mitä Jeesus kärsi puolestamme, jotta meillä olisi mahdollisuus elämään. Sitä kutsua ei tule pitää halpana, vaan se on suurin rakkaus mitä ihminen voi saada osakseen ja se on luvattu ja annettu meille. Pyydä se omaksesi, niin se annetaan.
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Samuli! Ja kiitos vastauksestasi. En tiedä tuleeko tämä aloituksen kyselijä koskaan keskuuteemme, mutta on varmasti aiheellista aika ajoin kysellä itseltään: "Tahdotko oppia tuntemaan minut/Jeesuksen uudestaan?"
Eli päivittää suhdettaan Herraan, sillä helposti väsyneinä, voimme ajautua Hänestä liian kauas.
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Galat: 2.
Samuli

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tälläinen rohkaisun sana sinulle Sinettisormus tuli ajatuksiin. Henkilökohtainen kutsu on kuin satakielen laulu kuulijan korvissa, kutsujan suussa se maistuu hunajalta.
Saat ja teet juuri sitä mihin sinut on kutsuttu ja lähetetty.

Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."(taas nuo kolme ryhmää)
Ilm. 19:9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."
Samuli

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Samuli, erittäin lohduttavista ja rohkaisevista sanoista, tuosta ihanasta sanomasta, jossa on Pyhän Hengen ääni.
Tuosta nousi eräs kesäinen mökki kokous, jossa Jukka Partala rukoillessaan minulle, sanoi myös kauniisti, kuin tuosta satakielestä: "Olet kuin Jumalan Taivaanlintu."
Nyt sinä tuot tuota samaa sanomassasi, kiitos sinulle, tuo on vahvistavaa, Ole Siunattu Rakas Veljeni, Samuli, Jeesuksen Kristuksen nimessä!
Sinettisormus

Re: Vastaisitko sinä; "KYLLÄ!"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja ihanaa tuo satakielen laulu! Edellisessä paikassa, jossa asuimme lähellä jokea, niin noissa rantapusikoissa juuri samallalailla satakieli lauleli. Sitä oli ihana kuunnella iltaisin. Nykyisessä paikassa ei satakieliä näy, mutta täälläkin on ihania laulajia, eli noita mustarastaita. Ne myös laulaa erittäin taitavasti, matkien. Joskus yritän vastailla niille, ja en tiedä, välillä vain tuntuu, että ne vastailisi :D .
Vastaa Viestiin