Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://raamattu365.fi/bible/kr38/isa/26/

Eräs rakas uskova sisko laittoi minulle postia ja siihen itse koin tuon Jesaja 26. Jesaja on minulle nyt viime aikoina puhuttanut. Tässä siskon ihana viesti ja keskustelua:

Tänä aamuna olin rukouksessa, ennen ylös nousua. Tuli näky ovesta. Vanha ovi ehkä
hirsistä tehty ja myös oven pielet. Ovi oli suljettu. Aloin etsiä Raamattu sivulta, löytyykö
mitään?
Tuli Korkea Veisu 7:13 Lemmenmarjat tuoksuvat, jo oviemme edessä kasvavat
kaikkinaiset kalliit hedelmät, uudet ja vanhat; sinulle, rakkaani olen ne säästänyt.
Onko tämä aika pian edessä että ovi aukeaa? Ja päästään kotiin. Odotan sitä joka
päivä!

Minä:
Minä myös etsin tuota vanhaa hirsi ovea, ikiaikaista niin kuin Jumala, siitä tuo hirsi minulle kertoi ja Pyhä Henki nousi sydämelle niin ihanasti tuosta Jesajasta. Tämä näky on lohduttava viesti Herraa odottaville.

Sisko:
Sydämeni iloitsi tuosta sanan paikasta. Kiitos! Olen myös lukenut Jesajan kirjaa.
Sinä päivänä kun isäni nukkui pois. Tuli kaksi kuvaa, ensin kallan kukka. Ja pian sen
jälkeen tuli ovi. Se oli tuolla taivaalla, ja oli auki. Ovella odottivat valkoiset enkelit. Se
näky lohdutti silloin surussa ja lohduttaa vieläkin. Kun tiedän että isä pääsi perille.
Ja pian saamme olla yhdessä siellä.

Minä:
Kiitos sisko ja todella tuo on samainen ovi kuin Isäsi kuollessa, tai siis sinulle silloin näytettiin että ovi oli auki isällesi. Nyt me hetki odotetaan ja pian meillekin tuo ovi avautuu.
Tuo Jesaja nosti oikein Pyhän Hengen sydämelle.

Jes.26:20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo keskustelu ja ihana viesti avasi sydämelle Pyhän Hengen tulla läsnä. Ja voi minkä riemun ja Pyhän odotuksen aiheutti. Valtava lohdutus meille jotka Herraa odotamme!
Kiitos Abba Isä! Kiitos Jeesus Kristus!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Abba mainitaan kolmesti Pyhässä Raamatussa.

Mark 14:36 ja sanoi: "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!"
Room 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Gal 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

Aloin aikoinani käyttämään myös Abbaa joskus uskoontulon jälkeen. En ainakaan muistanut/tiedostanut kyseisiä paikkoja vielä lukeneeni vaikka toki olinkin Raamatun lukenut jo silloin ensimmäisiä kertoja. Meissä vaikuttaa Pojan Henki. Upea ajatellakin asiaa.
Abba! Isä!
Maranatha Jeesus Kristus. 🙏
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4817
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Herra Jeesus Kristus on todella meidän kanssamme, vaikka emme Häntä näe!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Vanha hirsi ovi ; Korkea Veisu 7:13

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen, Veli 🙏
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vastaa Viestiin