Valkoinen liekki

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Anmahar
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:54

Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Anmahar »

Hei,

Pyytäisin apua tulkinnassa, että mitähän tämä voisi tarkoittaa. Olen maalla lomalla ja heräsin keskellä yötä. Näin pellolla n. 30-40m päässä valkoisen hyvin kirkkaan valaisevan liekin. Samalla paikalla oli poltettu roskia päivällä, mutta tämä ei selvästi ollut mikään nuotioliekki. Tästä ei voinut erehtyä. Katsoin liekkiä useamman kerran ennen kuin menin nukkumaan takaisin. Unta tämä ei siis ollut. Olin aiemmin illalla nähnyt sattumalta ihmisten julmuutta eläimiä kohtaan ulkomailla (youtube) ja olin hyvin surullinen ja vihainen ihmisten julmuudesta. Rukoilin Jumalalta loppua tälle sairaalle maailman ajalle. En nyt vain oikein tiedä mitä tällä valkoisella liekillä minulle tahdottiin sanoa. Jotain ajatuksia toki on. Oliko kyseessä sitten vastaus aiempaan rukoukseeni? Vähän samankaltaisia tilanteita/kokemuksia on ollut ennenkin. Osaisiko kukaan auttaa minua tässä asiassa? Ajatuksia?
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Sanna »

No mitä itelle tuli mieleen, niin Jumala on kuluttava tuli, Hän vastaa tulella, Hän puhdistaa tulella, Jumalan Pyhä Henki ilmestyy mm. tulen muodossa ja Jumala haluaa että olemme sydämeltämme palavia Hänen työlleen.

Näkisin kanssa että tuo on rukousvastaus sinulle. Hätäsi on kuultu, Jumala rakastaa sitä, että taistelemme vielä tämän maailman puolesta, näemme hädän ja olemme hengessä palavia rukoilijoita ja Jeesuksen seuraajia.

Jostain olen lukenut että valkoinen liekki olisi ylösnousemusta kuvaava mikä voisi viitata siihen, että kauaa meidän ei tarvitse tuntea tuskaa kun Hän hakee omansa ja kostaa maailmalle sen synnit. Mutta siis en tiedä onko tuolle Raamatullista pohjaa.

Valkoinenhan on itessään vanhurskauden, pyhyyden ja voiton väri että joka tapauksessa, hienon rukousvastauksen olet saanut 😊
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Anmahar
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:54

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Anmahar »

Kiitos vastauksestasi! Samansuuntaisia ajatuksia on minulla. Tunne, että aika alkaa olla lopussa, en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta tunne, että jotain tapahtuu. 2012 heräsin keskellä yötä heräsin siihen, kun minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Näin näyn, jossa oli pitkä tunneli, joka päättyi t-risteykseen, jossa suuri määrä ihmisiä kulki valosta pimeään. Kaksi kulkijoista heilautti minulle kättään. Olin niin kaukana, että kasvoja en nähnyt. Minulla oli tunne ettei minulla ollut sillä hetkellä ainakaan pääsyä heidän luokseen. Tämän näyn merkityksestä minulla on monta ajatusta, mutta ei mitään varmaa. Maailma tuntuu kuitenkin menevän koko ajan hullunpaan suuntaan ja syystä tai toisesta Jumala vielä sallii tämän.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mun mielestä tännekin on jaettu, en löytänyt äkkiseltään, mut näky jossa betoni silta/kuilu kasvaa ihmisten välille ja yhteyttä hankalaa enää saada toiselle puolelle. (Uskovat ja uskosta osattomat). Tuli siis mieleen.

Mut joo aika pahenee, mutta pysätään me sanan valossa vahvoina 🙏✨️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Hyvää tulkintaa. Mietin myös tuota Jumalan tulta ja muistin kuinka Jumala johdatti Israelin kansaa tulena yöllä ... Hän valaisee omilleen tien.
Sitten vastaan tuli tämä teksti joka sopi myös tuohon rukoukseen:

https://rll.fi/2022/02/mita-tarkoittaa- ... rk-949-50/
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulle tuli mieleen, että koska paikalla oli poltettu aikaisemmin roskia, niin ehkä Herra halusi kertoa sinule, että Hän on juuri puhdistava tämän maan roskat eli synnin tulellaan ja että Hän on se, joka tämän on tekevä.

Sitten jossain Raamattu sanotaan, että israelilaiset polttavat heitä vastaan hyökänneitten aseita ja sotavälineitä eli varmaankin romua seitsemän vuoden ajan, mikäli muistan oikein.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Anmahar
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:54

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Anmahar »

Hei,

Kiitoksia ajatuksia herättävistä vastauksista. Lisäisin ehkä vielä sen, että aiempiin kokemukseen nähden tämä oli jollain tavalla pelottava. Minulla ei käynyt mielessäkään, että olisin mennyt katsomaan liekkiä lähempää. Jotain pelottavaa siinä oli. Esim. Tämä aiempi tunnelinäky ei ollut lainkaan pelottava ja ääni joka tuolloin kutsui nimeltä oli lempeä. Säikähdin oikeastaan vasta seuraavana päivänä, että mitä oikein olikaan tapahtunut. Tämä liekki sen sijaan oli jotenkin pelottava heti alusta alkaen.
Ella
Viestit: 747
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Ella »

Hesekiel 39:9 Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä.
jousia, nuolia käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsämän vuotta. Googin sodan jälkeen.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Valkoinen liekki

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Nousi juuri tämä sydämelle. Monesti olen kuullut että Suomeen tulee valtava herätys ja moni on nähnyt näkynä Suomen yllä tuollaisia tulia. Muistin juuri nuo ja ajattelin heti että josko olisikin herätyksen tuli? Se oli siellä pellolla jota voisi ajatella myös elopelloksi.
Ehkä herätystä tulee sinne paikkakunnallesi tai vielä parempi jos nyt koko Suomeen. Siinä tulisi tuo suuri muutos ihmisiin jota rukouksessa pyysit.
Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin