Kemin Jokke

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jos tämä tulee väärään osioon niin siirtäkää. Tuli vahingossa vastaan youtubessa. Videolla mies kertoo miten pääsi Jeesuksen avulla alkoholista eroon ja löysi uskon.

https://youtu.be/VNT4nbRG1bg
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämähän on Joken todistus.
Näin vuosia sitten hänestä unen. Silloin en tiennyt hänestä vielä mitään.
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistan kun näin unen ruotsista jonkun kirkon puistosta ja vierelle tuli mies .. unen jälkeen, löysin tv 7 ltä Kemin Joken ja Hänen todistuksen. Mietin oliko tuo uni jotain johdatusta hänestä?

...näin unen:
- Vanha mies istui puiston penkillä. Menin istumaan vastapäätä olevalle penkille. Mies nousi ja otti jalkani käsiinsä ja alkoi hieroa niitä. Estelin, sillä luulin että mikä lääppijä tämä on? Mies alkoi kuitenkin rukoilemaan samalla, en saanut sanoista selvää, mutta voimallista rukousta se oli. Sitten ymmärsin että mies pesi jalkojani rituaaliseti, niin kuin raamatussakin pestiin Jeesuksen jalat. Lopuksi viereeni ilmestyi Jeesus ristillä ja sitten uni loppui.
- Mitä tämä tarkoitti?
Sain kunnioitetun pesun ja minua palveltiin, puiston penkillä ja kaiken kruunasi Jeesus ristillä! Vau!
Eräänä päivänä pian tämän jälkeen katsoin tv7:ltä ohjelman, Isännän pöydässä - Vieraana Jouko Heikkinen (2010).
Kemin Jokeksi häntä kutsuttiin. Hän kertoi elämäänsä, kuinka Ruotsissa ollessaan oli täysi alkoholisti, niin huonossa kunnossa että oli aivan jalaton. Puistojen elätti. Hän kertoi rankkaa elämäänsä kunnes sai Jeesukselta pelastuksen ja pelastaa itse Jeesuksen avulla huono-osaisia. Äkkiä tuli tunne että tämähän on saman näköinen mies, kuin unessa oleva vanha mies puistossa. Samalla tavalla hän oli pyöreähkö, vaaleahiuksinen eikä enää kovin nuori. Eleli puistoissa ja puistossa minun jalkapesukin tehtiin.
- Mutta mitä tämä taas tarkoittaa?
- Mitä yhteistä minulla on tämän Kemin Joken kanssa?
- Onko tässä kyseessä Jumalan suunnitelma?
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Veljeni laittoi pari päivää sitten tuon samaisen videon watsapp ryhmääni. Kerroin siellä muistellen tuon uneni ja kuinka ollakkaan niin nyt sinä Rosita tuot sitä eteeni uudelleen.
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Unesta on jo vuosia ja tuo yhteys jokkeen ei ole selvinnyt.. Mutta oli siinä tärkeää vertauskuvallisuutta .
Ehkä se oli viesti että meidän pitää alentua palvelemaan muita ja pestä vaikka jalat jos on tarvis.
Emme ole opettajaa parempia ( Jeesus).
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos 🙏

En osaa sinulle sanoa yhteyttä tuohon mutta kiitos paljon että jaoit tuon kokemasi. Luulen että olet oikeassa tuossa että pitää auttaa laitapuolen kulkijaakin. Miksi me ihmiset kuvittelemammekaan olevamme parempia kuin muut tai että meillä ei olisi velvollisuutta kulkea silmät auki kodin ulkopuolella auttamassa muita.

Kaikki me Herran edessä olemme samalla viivalla. Luulen että itsellä liittyy eilen kaupassa näkemääni ihmiseen jonka ohitse ensin kävelin kunnes tuli tunne että pitää auttaa ja palasin mutten löytänyt häntä. Täytyy rukoilla että mies sattuu vielä kohdalleni. Herralle kiitos ja ylistys näistä merkeistä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen 🙇‍♀️👑
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jeesus oli aikanaan vieroksuttu ja hyljeksitty. Laittaako Herra lopunaikana Jeesuksen kaltaisia hyljeksitty ihmisiä palvelustyöhön? Me emme voi tietää kenestä tulee seuraava seuraaja, velvollisuus on auttaa sitä spitaalistakin ettemme päädy fariseuksiksi tai jätä auttamatta itse Herraa?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näistä nousee vuosia sitten tapahtuma kun olin ystäväni kanssa Viipurissa torilla. Meitä lähestyi leveästi hymyillen ja kädet levällään jokin syrjäisen vuoriston asukas. Ystäväni otti pakkia, mutta minä uskaltauduin hymyillen häntä halaamaan. Ottamaan vastaan tuon häneltä saaman kiitollisuuden ja antamaan sitä myös hänelle.
Ystäväni oli kauhuissaa ja torui minua, että tuollaisista voi saada vaikka mitä. Ovat hyvin likaisia. Mutta se ei käynyt hetkeäkään ajatuksissani. Halusin vain jakaa rakkautta tuota iloa olevalle ihmiselle. Olin aina miettinyt mikä on kutsumukseni ja se selvisi muutama vuosi myöhemmin, että se on kaikessa yksinkertaisuudessa jakaa sitä RAKKAUTTA muille, mitä Jeesus Kristus antaa minulle. Se on minun ja meidän kaikkien ensisijainen tehtävä.
En tällä tahdo itseäni korottaa, mutta tätä olen yrittänyt toteuttaa.
Tuosta rakkaus teemasta olen puhunut niin paljon että kerran eräs uskova ystäväni nauraen kertoi että oli nähnyt unta, kuinka oli työtoiminnassa oli aamunavauksessa puhunut asiakkaille opettaen tuota rakkaus teemaa...
Oli jäänyt alitajuntaan. 💗🤗😍
Sinettisormus

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:D :lol: Taisin taas innostua aiheesta liikaa ..
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Hyvä että innostut! Elävää todistusta tässä pahassa maailmassa tarvitaankin :D
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kemin Jokke

Viesti Kirjoittaja Maria »

Muistan myös Joken siltä ajalta, kun hän kierteli todistamassa uskoontulostaan. Vuosikymmeniä tästä jo on. Samoina vuosina ihmiset kiersivät katuja ja evankeliointi oli yleistä. Niin yleistä, että en ihmettele, että ihmisiä tuli uskoon. Usein sai itsekin kulkea traku"meren" läpi, koska todistajia liikkui kadun varrella.
Tosiaan, aika monta uskonveljeä ja - siskoa on lähtenyt seuraamaan Herraa kadulta ja sillan alta. Heidän kauttansa Herra on sitten pelastussanomaa vienyt eteenpäin moniin erilaisiin paikkoihin. Tiet ja aitovieret ovat hyvin tärkeitä! Hyvä muistutus, kiitos!

Muistetaan rukouksessa katutyötä ❤️🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin