Tyhjät kädet

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Maria

Tyhjät kädet

Viesti Kirjoittaja Maria »

"Ja minä olen viime aikoina, mä joskus kuulisin väsyneeseen henkeeni sen laulun: tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäni. Minä olen sen kerran nuorisojuhlilla kuullut, silloin nuorisojuhlilla kallis Kyllikki Hallivuori, se lauloi sen kuin Jumalan pasuuna. Siitä on pitkät vuodet."

"Kun minä olen oikein maassa ja Taivas on tähdetön, silloin tuo Jumalan palvelijattaren laulu se kaikuu niin merkillisessä, ihmeellisessä kirkkaudessa sielussani. Ja minä sanon:
Herra tyhjennä käteni. Minä tiedän sen, tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäni, niissä täytyy olla vain Jeesuksen veren antama valtakirja. Eikä mitään muuta.
Niin ne ovat Sinun edessäsi kelvolliset. Niin tänä iltana vaikenen ja huudan tänne vaatemajaan; Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
( Hilja Aaltonen)

Ehkä tämä alla oleva sanoitus on samasta laukusta tehty, kuin Hilja Aaltonen (lainattu teksti yläpuolella kokonaisuudessaan) mainitsee Kyllikki Halli vuoren, aikoinaan laulaneen: "tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin".

Tyhjät kädet

Mun käteni olivat täynnä, aarteita tämän maan.
Ne kimmelsi kiehtoen mieltäin, vain turhassa loistossaan.
Mut Herra kun kädellään koski, mä jäljet naulojen näin,
ja kaikki niin jalkoihin Herran, pirstoiksi särkyi käsissäin.
Tyhjät kädet, sanoi Herra, tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin.

Mä seisahdin tahraisin käsin, raskaan työn kovettamin
ja turhaksi näin minä työni, jos kuinkakin ahersin.
Mut Herra mua kädellään koski, mä merkit haavojen näin,
niin syntien tahrat Hän poisti, verellään vihmoin käsistäin.
Tyhjät kädet, sanoi Herra, tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin.

Mä uurastin lepoa vailla, pyytäen palkkaani,
ja kiireestä vapisi kädet, vain harvoin ne rukoili.
Mut Herra kun käteeni koski, hän rauhan sieluuni soi,
ja levätä tuskaiset kädet, käsissä Herran viimein voi.
Tyynet kädet, sanoi Herra, tyynet kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin.

Mä taistelin väkevin käsin, uhkuen voimaani.
Vain itsellein elin mä silloin ja omaa tein työtäni.
Mut Jeesus kun käsiini koski, näin turhaks´ mä kiitoksen,
sai voimaa mun käteni siellä, käsissään hiljaa leväten.
Laske kätes, sanoi Herra, laske käsihini,
niin voit tehdä mun työtäin.

Gordon, Lawrence D. (sävellys). From, Clement Aug. (alkuperäinen sanoitus)
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tyhjät kädet

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ottaos, Herra mun käteni heikot, Suo niiden palvella Sua. Vie viinitarhaasi työhön, ja siellä Kasvata armossa mua.

Sinua vain palvelen ain. Onnen ja vapauden mä luonasi sain.

Ottaos myös minun huuleni Herra, Kaikille kertoa suo: Vain Sinun ristisi juurella virtaa Rauhan ja autuuden vuo.

Syömmeni, kaikkeni, myös ota vastaan, Kallehin Armahtajain. Tahtosi tietä mua johdata täällä Korvessa kulkiessain.

Hengellisiä Lauluja 203
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Tyhjät kädet

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Maria ja Ella. Niin syvältä pulppuavaa hengellistä runoutta, niin sydämestä pulppuavaa.
Olen tässä nyt pitkästä aikaa taas kuunnellut Hilja Aaltosta, jota kunnioitan suuresti.
Tänään Hiljan ääni on taas noussut herättämään!
Kiitos Jeesus!

Särjetty astia: https://youtu.be/Gt4kk-eZ008
👑
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tyhjät kädet

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos sisareni Sinettisormus! Hilja Aaltosen linkistä!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Maria

Re: Tyhjät kädet

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos laulun sanoista sinulle Ella. Ne ovat aina ajankohtaiset sanat itselleni, monin tavoin. Kaipaan niin näitä vanhoja lauluja.

Ja Hiljan puhe oli lohduttavaa kuunneltavaa. Kelpaamme Jumalan edessä tällaisenaan! Kiitos Sinettisormus.
Vastaa Viestiin