Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jaanpa tämän varuulta täällä, sillä niin hassun, mutta ehkä jollekkin toimivan ajatuksen sain.
Voisi perustaa Linja-auto kirkon, joka kävisi torilta - torille!??? :o :shock: ;) :D :lol:
Itselläni ei ole korttia, joten minulle tuo ei ole, mutta ehkä jollekkin - vaiko sittenkään? :roll:

Kuva
Mahtuisihan tuonne porukkaa ...
Tuula1

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Sinetti. tuo oli muuten hyvä idea tuo linja-autokirkko kyyti.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuli ajatus .. että se ajaisi johonkin "torille" ja siellä ihmiset saavat tulla tietyksi ajaksi sisään, kuulemaan Sanaa ja jos kaikki ei mahdu .. ovi auki että kuuluu kaikille, tai sitten jokin kaiutin jonka kautta ulkona olevatkin kuulee.
Sitten kun se loppuu, bussi lähtee tyhjänä seuraavaan kohteeseen ja siellä taas "tori" tapahtuma .. jotain tuollaista ja aina voi soveltaa, mutta siinä olis jollekkin Herran työtä .. tosin, ei tuo aivan ilmaista ole. Ehkä oven pielessä voisi olla kolehti astia, siihen että tuo liikkuva kirkko kulkee ...
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Ei ihan tuulesta temmattu ajatus. Sellainen oli ainakin 80-luvulla. Sitä kutsuttiin teebussiksi, koska siellä keskusteltiin Sanasta teekupin ääressä!! :)
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus oli taitava sanankäyttäjä ja vangitsi kuulijoidensa huomion ja sydämet nokkelilla ja osuvilla vertauksillaan. Hän ei kaihtanut myöskään humoristisia kielikuvia: "Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan!" (Luuk. 6:39)

Vanhan testamentin profeetat nauroivat kursailematta vieraiden jumalien kumartajille: "Siitä hän myös valmistaa jumalan, jonka eteen heittäytyy, siitä hän tekee patsaan,
jota sitten kumartaa. Puolet puusta hän polttaa, paistaa sen päällä lihaa, syö, tulee kylläiseksi, lämmittelee ja sanoo: "Hohhoijaa! Siinäpä kunnon tuli. Jo alkaa tarjeta!" Mutta lopusta puusta hän veistää itselleen jumalan, patsaan, jota hän kumartaa ja palvoo. Hän rukoilee sitä ja sanoo: "Pelasta minut! Olethan sinä minun jumalani!" (Jes. 44:15-17)

Myös Vanhan testamentin runous-, viisaus- ja kertomakirjallisuus pilkehtii huumorin kukkasia. Rakkautta ylistävä Laulujen laulun kirjoittaja veistelee: "Minun yksin on oma viinitarhani. Pidä tuhantesi, Salomo! Vartijoillekin anna parisataa!" (Laul. l. 8:12)

LUE LISÄÄ : https://tampereenseurakunnat.fi/sivusto ... a_huumoria
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Sinetti kirjoitti: 10 Tammi 2019, 19:24 Jaanpa tämän varuulta täällä, sillä niin hassun, mutta ehkä jollekkin toimivan ajatuksen sain.
Voisi perustaa Linja-auto kirkon, joka kävisi torilta - torille!??? :o :shock: ;) :D :lol:
Itselläni ei ole korttia, joten minulle tuo ei ole, mutta ehkä jollekkin - vaiko sittenkään? :roll:

Kuva
Mahtuisihan tuonne porukkaa ...
Fiksu idea, mobiilikirkko! Voisi toimia varsinkin syrjäseuduilla, joissa kirkko on kilometrien takana. Ja mitä kuntauudistus tuokaan tullessaan plus kirkon jäsenkato? Kaikki muuttuu, niin myös kirkolla saisi olla kumiset jalat allaan.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

NÖYRÄNÄ ETEENPÄIN ....


Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JEESUS KRISTUS VOI VAPAUTTAA TÄSTÄ KAIKESTA ...


Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

KUN EN OLE ENÄÄ MINÄ ... VAAN JEESUS MINUSSA ..


Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hebr 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy

Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut
Monesti voi olla sellainen käsitys että meidän täytyy tuntea usko. Pelastus ei kuitenkaan ole tunnekysymys vaan uskon kysymys. Saamme luottaa Jumalan sanan kaikkiin teksteihin uskon varmuudella ollenkaan epäilemättä

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos tästä muistutuksesta Sinetti! Vaikka palavassa uskonTUNTEESSA onkin mukava olla, niin sitten kun sitä ei niin vahvasti ole, vaikka väsyneenä, niin Herra on kanssamme yhtä vahvasti myös silloin ja pysymme pelastuksessa tunteistamme huolimatta.

Monesti kun olen tuskaillut Herralle, että miksi Hän on hiljaa, niin Hän vastaa että täällä Minä Olen koko ajan, sinä vain olet ollut poissa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

3 Moos 19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,

Matt.24

Kuva

…Ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

Mt 24:8
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Matt.22.


Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kamala luonto - tempaus.jpg
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

18. Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
19. Parempi alavana nöyrien parissa kuin jakamassa saalista ylpeitten kanssa.
Sl.16.


Kuva
Vastaa Viestiin