Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuin taivaisiin: https://youtu.be/G2kKBGgR2pA
Tänään saan juhlia 8 vuotis syntymä päivääni Herrani, Jeesuksen Kristuksen kanssa! Kiitos! Halleluja! Jeesus! https://youtu.be/oEilXEiXSmo
Ja veljeni oli toteuttamassa, Herran työkaluna, että kasteeni toteutui. Kiitos siitä, veli. Se oli varmasti kallein ja rakkain lahjasi minulle . Ja saatana yritti estää, VOI, kuinka se yrittikään ...

https://sinettisormus.blogspot.com/2018 ... etaan.html
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Eilen sain ystäväni kanssa kohdata miehen joka oli hyvin sairas.Olimme srk:n kirpputorilla ja meitä oli siinä koolla useampi uskova nainen. Ystäväni tunsi tuon miehen, kun hän astui vaimonsa kanssa ovesta sisään ja alkoivat puhumaan keskenään.
Mies kertoi olevansa hyvin sairas, sydän täysin "sökö" ja syöpäkin oli iskenyt. Kuulin sivusta heidän keskustelun ja huolestuneena aloin katseilla etisä toisia siskoja; tulisiko meidän rukoilla?
Eräs siskoista sai saman ajatuksen ja toi sen esiin ääneen.
Kysyimme mieheltä, haluaako että rukoilemme hänen puolestaan. Ja hän halusi.
Kysyin uskooko hän Jeesukseen ja hän hiljaa nyökkäsi. Kysyin haluaako hän synnit anteeksi ja hän halusi. Me julistimme hänelle Jeesuksen Kristuksen nimessä hänen syntinsä anteeksi ja julistimme hänelle myös Kristuksessa täyttä terveyttä.
Kuulin miehen äänessä, kuinka se murtui ja näin kyynelen vierähtävän hänen poskelleen. Lopuksi kehoitin, että nyt jatkossa vain kiitämme Jeesusta siitä, että rukouksemme kuullaan.
Kerroin miehelle, että aina näin keskiviikkona kun lähden liikkeelle ja työhöni, pyydän Jeesukselta, että Hän jotenkin yllättää minut päivän aikana ja aina olen jonkun yllätyksen Herraltani saannut ja niin eilenkin. Kerroin miehelle, että hän oli eilisen päivän yllätykseni, jonka Herra toi eteemme ja se oli tarkoitus ja Herran suunnitelma, sillä jos he olisivat tulleet hetkisen myöhemmin, olisimme jo kerinneet lähteä pois ...
Nyt vain olen kiittänyt tästä Herraa, ja odotan noita iloisia kuulumisia .. ja jos Herralla on muut suunnitelmat, on hän saanut syntinsä anteeksi ja hän on tunnustanut uskonsa Jeesukseen.
Amen.

Kiitos Jeesus!!!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin ... unohdin kertoa toissa öisen uneni;

" toissayönä heräsin hetkeksi ja näin kuvan,jossa hääpari tanssi niityllä joka oli täynnä valkoisia, päivänkakkaramaisia kukkia.
Tarkoittiko mitään mutta halusin ajatella että Jeesus tuli siinä hakemaan morsiantaan hääjuhlaan.
Äsken ajattelin sitä .. me Kristuksen omat muodostamme seurakunnan yhdessä, olemme yksi ruumis, ja olemme morsian ja kun sulhanen ja morsian liittyy toisiinsa olemme yksi. Kristus ruumis.
Kirje efes.2."

Efesolaiskirje:
2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
2:11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
2:12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
2:17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
2:18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom. Rauhaa.
Tänään herättyäni ja alkaessani rukoukseen, minulle näytettiin kuvaa, jossa oli 2 samanlaista lahjapakettia ja ne oli kääritty kellertävään lahjapakettiin, lahjanarut ympärillään. Kiitos Jeesus noista lahjoistasi, mitä ne sisältävätkään? Armolahjoja kentie. ..mutta ne olivat täysin samanlaiset. Olemme jo pitkään katso7 kanssa rukoilleet sopimusrukousta eräiden asioiden puolesta iltaisin, josko nuo lahjat liittyy siihen?
...jää nähtäväksi, mutta pitää olla avoimin mielin josko jotain uutta alkaa tapahtumaan.

Rakkaus on lahja Jumalan : https://www.youtube.com/watch?v=I6fYhB1N65c

Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa ... : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2006-04-12

"Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
Matt. 10:7-8 [kr92] [kr38]


"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!", Matt. 7:11.


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lahjoista kallein

"Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin.

Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.

Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut."
Ef. 2:1-10 [kr92] [kr38]

PELASTUS ON LAHJA
Joh 4:10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

Rm 3:24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

6:23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Ef 2:8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Ilm 21:6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

22:17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Jes 55:1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken nousi mieleeni uni niistä syntyvistä kaksosista ... liittyisikö nuo kaksi samanlaista lahjaa noihin kaksosiin? Jotain uutta .. 2 uutta asiaa.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... jäin myös miettimään, mitä Raamattu kertoo kaksosista ja tässä eräs Raamatun tarina:

Roomalaiskirje:
9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
9:4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
9:7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
9:26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. >> Jakeen lisätiedot
9:28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, vähän ennen ylös nousuani, näin 2 kuvaa.
Näin ensin, kuin suuren tiskikorin, joka liikkui hihnalla ja se kuljetti sivuttain pakattuna, kuin pieniä, pyöreitä piirakoita, folio paketeissa. siteen alkoi tulla vain joka toinen piirakka ja niiden välissä tyhjiä, kirkkaita, pieniä lautasia. Nuo tyhjät lautaset lisääntyivät ja kohta kaikki alkoi tuossa korissa mennä nurin ...
Sitten näin toisen kuvan, jossa oli mies, jolla oli harmaa puku päällä ja hän itki, todella katkerasti itki.
Näin sanoja:
- " ...ja muita ... maailmassa .." En saanut tekstistä muuta selvää.
Mietin, mitä nämä tarkoittaa jos tarkoittaa mitään?
Koen, että jos tällä on tarkoituksensa, kuvaa se maailman "mässäilyä", yltäkylläisyyttä, joka tulee romuttumaan, kaatumaan ja nälkä tulee monelle ja rikkaatkin tuon kaiken saavat henkilökohtaisesti kokea, ei ole heidänkään elämänsä silloin turvatta.
Näin tänään .. ottakaa tai jättäkää.

1 Joh. 5:16: ”Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava”.


"Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus." (Sananl. 11:2)

"Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus." (Sananl. 13:10)

"Ylpeyden alku on se, että ihminen luopuu Herrasta, että hänen sydämensä luopuu hänen Luojastaan." (Sir. 10:12)

"Joka teistä on suurin, se olkoon toisten palvelija. Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Pigeon
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Minulla on vahvatunne myös näin, että kaiken yltäkylläisyys loppuu ja tulee vielä kovat ajat ihan kaikille..
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuosta nälänhädästä sisar Barbara sai profetian ; viewtopic.php?f=4&t=1269
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

KÖYHÄN LESKEN ROPO ...
Vielä tulee se aika, kun tuo, kuvassani, näyssä, pukupäällä oleva mies itkee ja se voi olla hyvinkin pian ... miten löytyikään niin aiheeseen sopiva kuva.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Jeesus käänsi katseensa uhriarkkuun päin ja näki rikkaiden panevan siihen lahjoja. Hän näki myös, kuinka eräs köyhä leskivaimo pani arkkuun kaksi pientä lanttia.
Hän sanoi: "Totisesti: tämä köyhä leski antoi enemmän kuin yksikään toinen. Kaikki nuo muut antoivat lahjansa liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi.'"
Luuk. 21:1-4 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom.
Yöllä heräilin muutaman kerran ja minulle jäi mieleen noilta hereillä olo hetkiltä 3 kuvaa jotka näin:
1. Virtaavaa vettä.
2. Kädet jotka repivät turvejuuria.
3. Kirkkaana palava tuli.
Näitä tänään yritän availla ...
Herra, avaa näitä Pyhän Hengesi kautta. Nuo kuvat jäivät yölliseen uneenikin ja niitä siinä yritin selittää ja selvittää. Kyllä niistä tuo tietty symboliikka on selvillä..
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus Kristus on tuo pulppuava ja virtaava vesi, lähde, joka meissä Hänen omissaan pulppuaa. Herätys saa aikaan tuon virran ja mitä vanhempana se tulee, sitä enempi vesi virtaa. Me, olemme tuo turpeessa kasvava kansa ja Herra alkaa nostaa meitä ja puhdistaa juuriamme Kristuksen tulella ja kirkkaudella.

Apostoli Paavali kirjoittaa. ”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina,
voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa ” Ef. 3. 14 – 21. KR. 33/38.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Kun tuossa heräilin, näin kuvan jota katselin ylhäältä päin. Se oli ympyrän muotoinen, kuin jokin kulho. Sitten näin kuinka sen reunat avautuivat kuin kukaksi ..mutta ei se ollut kukka. Kyselin Herralta, mikä se oli? Kohta näin pieniä käsiä .. kysyin, muodostivatko nuo kädet tuon, kuin avautuvan kukan? Ne oli piirissä ja ylhäältä se näytti kuin se olisi kukka ... YLISTYKSEN KUKKA! Halleluja! Siis ylistäkää Herraa.. näin sen lopulta ymmärsin. Todellakin, näin Herra näkee meidät, kun piirissä Ylistämme ja kunnioitamme Häntä. Olemme kuin kukka joka avautuu Hänelle. Se on molemminpuolista Rakkautta ja Kunnioitusta. Kiitos, kunnia ja ylistys Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!!!
Kunnia on Herran: https://youtu.be/7MjakvuPi2M

Psalmit:
24:1 Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.
24:2 Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle.
24:3 Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?
24:4 Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.
24:5 Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
24:6 Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob. Sela.
24:7 Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
24:8 Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.
24:9 Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
24:10 Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian kuningas. Sela.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra lohduttaa Siionia
1 Kuulkaa minua, te jotka pyritte vanhurskauteen, te, jotka etsitte Herraa . Katsokaa kalliota, josta teidät on lohkaistu, ja kaivosaukkoa, josta teidät on louhittu.
2 Katsokaa Abrahamia, isäänne, ja Saaraa, joka teidät synnytti. Hän oli vain yksi ainoa, kun minä hänet kutsuin, mutta minä siunasin hänet ja enensin hänet.
3 Herra lohduttaa Siionia, hän lohduttaa kaikki sen rauniot. Hän tekee sen autiomaasta kuin Eedenin ja sen aromaasta kuin Herran puutarhan. Siellä on oleva riemu ja ilo, kiitoksen ja ylistyslaulun ääni.
4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta on lähtöisin laki, ja minä säädän oikeuteni valoksi kansoille.
5 Lähellä on minun vanhurskauteni, minun apuni on matkalla, minun käsivarteni tuomitsevat kansoja. Merensaaret odottavat minua ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
6 Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka on alhaalla, sillä taivaat hajoavat kuin savu, maa kuluu pois kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin hyttyset. Mutta minun pelastukseni pysyy ikuisesti, eikä minun vanhurskauteni kukistu.
7 Kuulkaa minua, te, jotka tunnette vanhurskauden, kansa, jonka sydämessä on minun lakini: älkää pelätkö ihmisten pilkkaa, älkää säikkykö heidän herjauksiaan.
8 Sillä koi syö heidät kuin vaatteen, toukka syö heidät kuin villan, mutta minun vanhurskauteni pysyy ikuisesti, minun pelastukseni polvesta polveen.
Herran väkevä käsivarsi
9 Herää, herää, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi! Herää niin kuin menneinä päivinä, muinaisten sukupolvien aikana. Etkö juuri sinä lyönyt kuoliaaksi Rahabin , lävistänyt lohikäärmeen?
10 Etkö juuri sinä kuivannut meren, suuren syvyyden vedet, sinä, joka teit meren syvänteet tieksi, jotta lunastetut voivat kulkea yli?
11 Herranvapaiksi lunastamat palaavat, he tulevat Siioniin riemuhuudoin, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
12 Minä, minä olen teidän lohduttajanne. Mikä olet sinä, joka pelkäät kuolevaista ihmistä, ihmislasta, jonka käy kuin ruohon,
13 ja unohdat Herran , joka on sinut tehnyt, joka on levittänyt taivaan auki ja laskenut maan perustukset, sinä joka vapiset aina ja kaiket päivät sortajan vihan edessä, kun hän tähtää jousellaan tuhotakseen? Mutta missä on sortajan viha?
14 Pian päästetään kumarainen vanki vapaaksi. Ei hän vankikuoppaan kuole, eikä häneltä leipää puutu.
15 Minä olen Herra , sinun Jumalasi, joka liikutan meren, niin että sen aallot pauhaavat. Minun nimeni on Herra Sebaot.
16 Minä olen pannut sanani sinun suuhusi, olen kätkenyt sinut käteni varjoon. Minä levitin taivaan auki ja perustin maan ja sanon Siionille: ”Sinä olet minun kansani.”
Herra ottaa pois vihansa maljan
17 Herää, herää, nouse, Jerusalem, sinä, joka olet juonut Herran kädestä hänen vihansa maljan. Horjuttavan maljan olet juonut, tyhjäksi särpinyt. 18 Ei yksikään kaikista hänen synnyttämistään lapsista ollut häntä taluttamassa, eikä kukaan kaikista hänen kasvattamistaan tarttunut hänen käteensä.
19 Kaksittain sinua kohtasivat – kukapa sinua surkuttelisi – tuho ja hävitys, nälkä ja miekka. Miten voisin sinua lohduttaa?
20Tajuttomina makasivat poikasi jokaisessa kadun kulmassa, kuin antiloopit verkossa, Herran vihan satuttamina, Jumalasi rankaisemina.
21 Sen tähden kuule tätä, sinä poloinen, joka olet juopunut vaikka et viinistä.
22 Näin sanoo sinun Herrasi, Herra , sinun Jumalasi, joka ajaa kansansa asian: Katso, minä otan pois sinun kädestäsi horjuttavan maljan, vihani pikarin, ei sinun enää tarvitse siitä juoda.
23 Minä panen sen kiusaajiesi käteen, niiden, jotka sanoivat sinulle: ”Kumarru maahan, me kuljemme ylitsesi”, ja niin sinä annoit selkäsi maankamaraksi, kulkijoille kaduksi.
Jesaja 51

© 2012 Raamattu Kansalle ry
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen tapahtui taas Herralta ylläri mitä rukoilen aina kun lähden keskiviikkona liikenteeseen ja työhön. Tämä oli nyt erilainen mutta yllätykseksi sen koen. Ystäväni tuli hakemaan minua työn jälkeen. Menimme kauppaan ja kassalla maksaessa, otin käteeni valmiiksi 5 e setelin ja ajatelin että annan sitten tarvittaessa kolikoista lisää. Mutta ostos oli tasan 5 e. Eräs mieskin sanoi siinä vierellä että tuo oli kyllä harvinaista. Sitten kävimme vielä eräällä kirpputorilla. Löysin lasten Raamatun 2 e. Ystäväni katseli eräitä verhoja jotka oliva 3 e. Mutta päätti että ostaa ne myöhemmin jos vielä ovat siellä ..nyt oli rahat vähissä. Minä lupasin ostaa ne hänelle, sillä ei ollut lainkaan varmaa että niitä enää seuraavalla kerralla siellä olisi. Ostin ne hänelle lahjaksi. No.. muuta en sitten löytänyt. Kassalla sitten taas huomasin että hei .. ostos tekee taas tasan 5 e. Sanoin ystävälleni, että nyt ymmärrän ..tuo luku 5 on hyvä numero.
Autolla sitten innoissani selitin tuon numeron olevan armon numero. Ystäväni esteli ettei minun olisi tarvinnut ostaa noita verhoja mutta sen enempää ajattelematta halusin ne hänelle ostaa ja kotona sitten huomasin että niin oli tarkoitus ja siitä kertoi tuo ostoksen loppu summa, 5e. Näin Herra yllätti minut eilen ...Hänen armostaan saan olla kiitollinen.
Kiitos Jeesus!

VIISI (5), hepr. חמשה (chamissa, mask.) ja חמש
(chamesh, fem.), on ensimmäisen parillisen ja parittoman
luvun summa (2+3).

Raamatussa se on usein jonkinlaisessa yhteydessä
kymmeneen, ja siksi sitä luonnehditaan keskeneräisen,
epätäydellisen ja riittämättömyyden symbooliksi. Viiden
yhteydessä korostetaan epätäydellisyyttä, vajavuutta,
heikkoutta ja mitättömyyttä (Jes 30:17; 2Kun 7:13;
1Sam 21:3; 1Kor 14:19; Matt 14:17s).

Luku esiintyy etenkin ilmestysmajan esikartanossa
(2Moos 26:3,26,37; 27:1,18), samoin kuin Salomonkin
temppelissä (1Kun 7:3,49; 2Aik 6:13). Viimeksi mainitun
päärakennuksessa hallitsee luku kymmenen,
kylkirakennuksessa taas luku viisi (1Kun 6).

Messiaaseen lyötiin ristillä viisi haavaa. Messiaan
viisi salaisuutta: ihmiseksitulonsa (inkarnaatio),
kärsimyksensä (passio), ylösnousemuksensa,
taivaaseenastumisensa ja toinen tulemisensa.
Messiaalta uskova oppii viisi oikean elämäntavan
ohjenuoraa: ikävän Jumalan puoleen, uskon, toivon,
nöyryyden ja rakkauden.

Kymmenestä neitsyestä viisi oli viisasta ja viisi tyhmää
(Matt 25:1-13). Israelin historiassa viidenlaisia johtajia:
patriarkat, tuomarit, kuninkaat, profeetat ja papit.
Daavidin aseistukseen Goljatia vastaan lähtiessä kuului
lingon lisäksi viisi sileätä kiveä. 5000 miestä Jeshua
ruokki viidellä leivällä ja kahdella kalalla (Joh 6:1-10).
Viisi talenttia saanut hoiti tehtävänsä kiitettävimmin
(Matt 25:14-30).

Numeroa viisi juutalaiset pitävät armon numerona.
Aakkosissa sitä vastaa kirjain ה he. Kirjain on myös
Jumalan nimessä ja siksi se on pyhä. Samasta
sanajuuresta חמש (chamesh) viisi on muodostettu
sana תחמשת (tachmoshet) sotilaan taisteluvarustus.
Armo on uskovan paras taisteluvarustus. Jumalan
armon taisteluvarustuksiin kilpistyvät kaikki pahan
hyökkäykset.

Nooa mainitaan Raamatussa viidennen kerran kohdassa
1Moos 6:8:ssa: "Mutta Nooa sai armon Herran silmien
edessä". Ruut mainitaan viidennen kerran kohdassa
Ruut 2:2:ssa: "Ja mooabilainen Ruut sanoi Noomille:
'Anna minun mennä pellolle poimimaan tähkiä jonkun
jäljessä, jonka silmien edessä saan armon'. Noomi
vastasi hänelle: 'Mene tyttäreni!'" Daavidin nimi
mainitaan viidennen kerran kohdassa 1Sam 16:22:ssa
"Ja Saul lähetti sanan Iisaille ja käski sanoa: 'Anna
Daavidin jäädä minua palvelemaan, sillä hän on saanut
armon minun silmieni edessä'."

Viisi esiintyy usein Joosefin historiassa (1Moos 43:34;
45:2,24). Toora (Mooseksen kirjat) käsittävät viisi kirjaa
ja Psalmit jaetaan viiteen osaan. Heprealaiset lukevat
viitenä suurena juhlana viittä pyhää kirjaa, ns. Megillot-
kirjoja (Laulujen Laulu eli Korkea Veisu, Ruutin kirja,
Valitusvirret, Saarnaaja ja Esterin kirja), jotka sisältyvät
samaan kirjakääröön.

Pyhä voiteluöljy sisälsi 5 eri ainetta: mirhaa, kanelia,
kalmotuokoa, kassiaa ja öljypuun öljyä (2Moos 30:23-25).

Luku 5 esiintyy Raamatussa 318 kertaa.
Vastaa Viestiin