Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Sinettisormus

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos tuosta ;haluan sanoa Timo, saanhan? :
Ajattelepa, jos huomenaamulla ovikellosi soi. Avaat oven ja saat yllätysvieraan. Jeesus seisoo kynnyksen edessä ja sanoo sinulle: Olen päättänyt, että kuljen kanssasi koko loppuelämäsi fyysisesti vierelläsi. Näet minut joka hetki. Kaiken, mitä tulet tästä eteenpäin tekemään, teet minun silmieni alla. Tulen kanssasi vierellesi, kun menet Internettiin. Olen vierelläsi kuntosalilla ja uimarannalla. Näet joka hetki sen, että minä näen kaiken. Istun vieressäsi autossa ja työpaikallasi. Kuulen jokaisen sanasi ja näen kaiken, mitä katselet. Mikään tekosi ei pysy tästä eteenpäin minun silmiltäni salassa. Näet minut joka hetki ja näet myös minun silmäni, mitä ikinä teetkin. Voit myös keskustella kanssani niin kuin ystävän kanssa keskustellaan. En jätä sinua hetkeksikään. Olen vierelläsi viimeiseen hengenvetoosi asti. Sen jälkeen lähdemme yhdessä Taivaankotiin. Aika huikea ajatus eikö?
Kun luin tuota tekstiäsi, jo heti alkumetreillä, koin kuinka Pyhä Henki nousi ylleni, Kiitos tuosta hyvästä sanomasta!
Sinettisormus

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos... se taipuu paremmin tähän suomalaiseen suuhun :P
Hannah

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Kiitos...Timo...tästä näkökulmasta. Kun tuon pitää mielessä on se voimaannuttavaa.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Erittäin hyvä kirjoitus, valaiseva!
Kiitos Timo ja tervetuloa! :)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Timo ja tervetuloa sekä Herran Siunausta minunkin puolestani. Luin vain tuon Sinettisormuksen lainaaman tekstin, mutta niinhän se on, Herra on läsnä joka hetki, myös niinä pimeinä hetkinä. Olen tuon kanssa taistellutkin, että miten ihminen voi kuvitella, ettei Herra näe kaikkea.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 20
"Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
tuula

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja tuula »

joo. uusi tartuntatauti laki tuli voimaan hiljattain 1.3.2017 alkaen. hoitajien on pakko ottaa vuoden sisällä influessarokote. ja jos ei ota, niin hoitajan tulee harkita alan vaihtoa.joo. taidan alkaa vaihtamaan alaa. nyt jos koskaan tarvitaan me hoitajat Jeesusta, että saataisiin tulomme pidettyä eikä tuon rokote jutun takia tarvisi alkaa irtisanomaan itseään.
Sinettisormus

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedätkö, että Jeesus on nyt vierelläsi? (Matt.28:20) Jos olet uudestisyntynyt kristitty, hän asuu sinussa. (Kol. 1:27) Jos tätä katoavaisuuden verhoa raotettaisiin edes hetkeksi, näkisit Jeesuksen tulisilmät aivan sinun edessäsi. Itse asiassa Jeesus on paljon todellisemmin vieressäsi kuin esimerkiksi ystäväsi. Raamattu sanoo: emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. (2Kor.4:18) Näkymätön todellisuus on se oikea todellisuus. Kaikki näkyväinen on katoavaista. Se katoaa hyvin pian. Siitä ei jää mitään jäljelle. (2.Piet. 3:10) Näkymätön todellisuus on ikuista todellisuutta, joka on näkyväisen takana. Jeesus on vierellämme ja meissä siis paljon todellisempana kuin kukaan näkyvä henkilö.
Tämä kohta tekstistä muistuttaa minua, eräästä unestani, muutama vuosi sitten. Näin edessäni Jeesuksen kasvot. Sitten huomasin että kuvaa Jeesuksesta alettiin liikuttaa taaksepäin ja kun se oli riittävän kaukana minusta, näin että se olikin postikortti Jeesuksesta. Sanoin Jeesukselle tuossa unessa: " Minä tiedän että tuo on vain kuva Sinusta ja tiedän että oikea Sinä, olet siellä jossakin kortin takana ..."
Tiedostin tuossa unessani, että Jeesus on jossakin siinä näkymättömässä. Kuinka ihanasti Herra meitä kouluttaakaan.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kyllä vihulainen valtaa alaa kiireellä. Avioliittolaki, nyt tosiaan tuo tartuntatautilaki, jonka näen täysin vihulaisen hommana.. eutanasiaa. Pukkaa lakia toisen perään, joiden takana ei pysty seisomaan. Onneksi Jeesus on meidän puolustaja. Maailma menee vauhdilla alamäkeä!
Sinettisormus

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, kyllä maailma kaivaa itseään kokoajan vain syvempään kuoppaan! Tuota hoitajien rokotepakkoakaan en hyväksy ja yleensäkin nuo rokotteet, eivät varmaankaan ole aina hyväksi. On väärin myös pakko rokottaa noita lapsia ja nyt niistä on monelle tullut loppuiäjän riesa, nerkolepsian kautta. (kirjoitinkohan tuon nyt oikein)? ... eikä kukaan halua ottaa vastuuta. Kaikki sellainen on nousemassa pintaan, millä ei ole mitään vankkaa pohjaa. Turvattomuus lisääntyy.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1105
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Jeesus on kokoajan vierellämme. Hän on Kaikkivoipa. Kiitos siitä, Herra Jeesus. 🙏
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Juu niin on, kiitos siitä Jumalalle 🙏 Aloitusta lukiessa en voinut välttyä ajatukselta, että kuinka paljon erilailla toimisimmekaan jos Jeesus olisi näkyvä?

Ei varmaan monenkaan ihmisen tulisi roikuttua puhelimella niin paljoa. Uteliaat ja lempeät silmät sekä lauseet olkapään vieressä mitä nyt teet saisi varmaan muuttamaan arkea aika tavalla :mrgreen: Monella ihmisellä saattaisi useampi sovellus siitä puhelimestakin päätyä roskakoriin.

Uimarannalla varmaan kompuroisi metrin välein kun ei uskaltaisi katsettaan maasta nostaa 🤣

Ja sohvalla istuessa ja katsoessa naulan reikiä käsissä ja jaloissa tuli varmaan välitön tarve lähteä evankelioimaan leffan sijasta 🤔

Toki olisihan se huisia rukoilla yhdessä ja mennä sinne kadulle yhdessä konkreettisesti. Jahka nyt ensin olisi saanut muutaman päivän putkeen kysellä kaikkea mitä mielen päälle tulee :D

Riittäis kyllä ne pari päivääkin Jeesuksen kanssa ja olis loppuelämänsä onnesta soikeena 😍

Mut joo näin vakavasti, kyllähän sitä pitäisi elää tiedostaen, että Hän on vierellämme, näkee kaiken ja on kärsinyt siellä ristillä meidän tähtemme.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1105
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Mitä, jos Jeesus olisi vieressäsi?

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Kyllä se ryhdistäisi itse kunkin vaellusta, riippumatta siitä kuinka suoraselkäisesti on vaeltanut siihen asti.
Vaikka me tiedämme Jumalan alati meitä tarkkaavan, olemme heikkoja tomumajoja.
Tästäpä tulikin mieleeni asia jonka haluan kertoa.
Olemme vaimoni kanssa olleet uskossa kymmeniä vuosia.
Taivaallisista asioista keskustellessamme ja varsinkin, jos puhe kääntyy enkeleihin, niin joskus minä ihan oikeasti tunnen heidät ympärillämme.
Voin sormella osoittaa, että tuossa seisoo yksi iso kaveri ja tuossa takana toinen iso kaveri jne.
Aivan kuin verho ohenisi semmoisella hetkellä.
Kerran "yksin" ollessani olen saanut jopa nähdä vaimoni suojelusenkelin, ja voin kertoa, etten yhtään ihmettele kun Bileamin aasi ei tohtinut lyönneistä huolimatta kävellä kohti enkeliä.
Onko muilla tämäntyyppisiä kokemuksia?
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vastaa Viestiin