Oletko hyvä ihminen?

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Oletko hyvä ihminen? Pakko myöntää, en ole, entä sinä?

https://www.youtube.com/watch?v=HdD8m8gwgMs
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olipas harvinaisen hyvä! Veti kyllä taas nöyräksi omien tekojen kanssa. Eipä niissä omissa teoissa kovin ole hurraamista.
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Eipä tässä kukaan ole täydellinen... oli totuudellinen video.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Olen erittäin hyvä ja täydellinen . Mut sitä en sanonut minä vaan Kristus minussa. Mä kun opettelen kasvaan ja ajettelemaan Häntä jonka tahtoisin minussa hallitsevan. Sydämen kyllyydestä suu puhuu! .Jos ton että en ole hyvä ihminen sanoo joka aamu itselleen niin yksinpuheluks menee. En elä enää minä vaan Kristus minussa! Yritän opetella käymään peilin edessä harvoin ettei mee tavaks ja tuu orjuus kohta sitä seisoo siinä peilin edessä katsomassa itseään 24/7. Kukahan sílle hukkuvalle vie sanoman sovituksesta kun oon vaan peilin edessä katsellen itseäni ja sanoen minä en ainakaan ole hyvä. Olisko aika laittaa minuus sivuun ja täyttyä Hengellä! ja olla toristaja! r-kirjaimella vaikka piti olla d.Ei Jumala joka loi maailman ole niin tietämätön tilastasi että sitä pitäs Herra Sebaotille toitottaa! Oot sotilas pue sotapuku päälle se löytyy raamatusta. Eikö meidän pitäs olla kuolleita Kristuksen kanssa ja jäsenemme pitäs nyt olla vanhurskauden ASEITA. Ei mitään niittyleinikkejä! Ei me olla täällä kertomassa ittesstämme vaan Kristuksesta.Jeesus tuli todistamaan valkeudesta. Se on meidänkin tehtävä. Älä sano joka aamu jos,ehkä katotaan.en tiedä minkä tien tänään valitsen vaan sano KUN (tahdon, päätän, Jumalan Hengen avulla, armolla ja totuudella) valkeudessa vaellamme Jeesuksen veri pesee meidät puhtaiksi kaikesta synnistä. Jos hyppäät pois pesusta se on sun vapaa tahto. oot kohta ihan spitaalinen.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, katso7! Itsessämme emme kyllä ole mitään, mutta Jeesuksessa Kristuksessa on voimamme, Jeesuksessa, joka on meissä!
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sovituksen avain on se, että Kristuksessa olemme “uusia luomuksia”. Tässä uudessa tilassamme on totta se, mitä Paavali kirjoittaa galatalaisille: ”Te olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei tässä ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista: sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.”
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri ihmissuhteet ovat ensisijaisen tärkeä merkki pelastuksen aitoudesta, pidimme tästä totuudesta tai ei. Se tarkoittaa keskinäistä rauhaa sanan laajassa merkityksessä kaikissa suhteissamme, niin seurakunnassa kuin muuallakin.

”Kristus on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.” (2. Kor 5:15-18)
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

El sheli! Minun ja sinun Jumalasi. Katsokaa kuinka se puhkeaa taimelle,uusi verso,juurtuu kuin libanonin setri. amen sinettisormus! Se mikä on vanhaa on kadonnut katso uusi on SIJAAN tullut!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Katso7, löysin tämmöisen sivun, tai se tuli vastaani. Siinä on niin paljon samaa kuin sinun kirjoituksissasi, että tuli ajatus, että onko tämä sinun sivusto? http://www.joh832.fi/olet-erittain-hyva-ihminen Enkä kysy tätä sinun häpeäksi, en toki, onhan monella omia blogeja, joskus olen itsekkin blogia miettinyt, mutta jäänyt sitten ajatus tasolle.
Kunhan uteliaisuuttani tässä kyselen? :?: :roll:
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... meinasin laittaa tuohon vielä linkin, mistä tuon löysin, ;) mutta se aloitus tuolla sivustolla, olikin jo tällä välin laitettu poistoon .... harmi.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

joo se on mun sivusto. ei mun tarkoitus mainostaa itseäni vaan että joku saisi sieltä jotain.kyl tolta mun profiilistani näkyy laitoin sen pari päivää sitten ett http://www.joh832.fi on mun sivusto ainoat lainaukset on Leonard ravenhilliltä. muut olen kokenut Pyhän hengen puheesta ja sanasta että niistä pitää kirjoittaa.pitäkää se mikä hyvää on pois se joka on astiasta jokaisessa on astian makua.en ole sitä missään mainostanut. joku aina välillä on laittanut keskustelu 24 palstalle linkin sinne. tänään itse laitoin ton olet hyvä ihminen mut en tiedä miksi ne poisti sen.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... näin minäkin ajattelin ja itseasiassa, olen tuota miettinyt joskus ennenkin, mutta, Siunausta sivustollesi! Ihmettelen että suomi24 poisti tuon aloituksen niin nopeasti, eihän sitä juuri kukaan kerinnyt edes lukea saati vastata, aihe oli sama kuin tämänketjun, eli tärkeä aihe, no tämmöistä elämä on suomi24:llä. ;)
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jeesus sanoi Minä olen tie,totuus ja elämä!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

TOTISESTI; AAMEN!!!
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joh. 8:31-32: Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "JOS TE PYSYTTE MINUN SANASSANI, NIIN TE TOTISESTI OLETTE MINUN OPETUSLAPSIANI; JA TE TULETTE TUNTEMAAN TOTUUDEN, JA TOTUUS ON TEKEVÄ TEIDÄT VAPAIKSI."
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Joh 17:2 Pyhitä heidät totuudessa sinun sanasi on totuus!
Joh 6:63 Ne sanat jotka minä olen puhunut ovat henki ja ovat ELÄMÄ!
Ps 85:11 Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä vanhurskaus ja rauha antavat suuta toisillensa!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä sopii tähän. Kirjoitin nimittäin juuri Facebookiin kirjoituksen:
Katolinen mies oli rikkonut veljeään vastaan ja tämän oli vaikea katsoa enää veljeään silmiin, vaan tämä joutui välttelemään häntä. Niinpä tuo omantunnon soimaama mies päätti sitten mennä ripittäytymään papin luo. Hän istuutui hämärään koppiin jonka ritilän takana oli kasvoton pappi, jolle tämä sitten saattoi kertoa mitä oli tapahtunut ja kertoa häpeänsä ja katumuksensa. Pappi sanoi että lausu kaksi "avemariaa" niin julistan sinut synnittömäksi.
Näin tapahtui ja mies lähtiessään kysyi papilta vielä että, "no mutta isä miten minä nyt voin kohtaan veljeni?" Tähän pappi vastaa, "olet synnitön, ole niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan".
Mies lähti mutta omatunto soimasi vielä kahta kauheammin, eikä voinut kuvitellakaan kohtaavansa veljeään.
Mitä tästä opimme, on että kun me katsomme peiliin virheellisinä ja väärin tehneenä, niin älkää katsoko peilin nurjalta puolelta, kuten tämä mies, joka haki toivoa anteeksiantoon, jonka voisi vielä sovittaa tässä elämässä.
Tehkää se kanssaihmisten kesken sovitus ennen kuin on liian myöhäistä!
Sinettisormus

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo!
Kiitos hyvästä sanomasta, meille kaikille, sillä meissä ei ole ketään, joka ei tekisi väärin ja olisi virheellinen. Jos niin kuvittelet, on jotain ja pahasti pielessä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Oletko hyvä ihminen?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Olen tänään juuri miettinyt! Haavoituin syvästi. Vähän aikaa sitten. Ystäväni, uskottuni! Kun luin tajusin että kun katselen itseäni vain peilistä on helppo antaa anteeksi itselleen.
Sananlaskut sanoo kumminkin 27:19 Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä niin ihmisen SYDÄN toisessa ihmisessä.
Matteus 18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille ELLETTE ANNA KUKIN VELJENNE ANTEEKSI SYDÄMESTÄNNE.
Jos olen tajunnut ja kokenut Jeesuksen veren suuren anteeksiannon tulen joutumaan tilanteeseen jossa käydään kova kamppailu voittaako anteeksianto veljeä kohtaan vai katkeruuden syöpä.Tajusin että nyt ratkaistaan elämäni suunta. Aluksi en kyennyt antamaan anteeksi mutta sitten sanoin ääneen päätän antaa anteeksi ja viime aikoina olen kokenut sydämen suurta vapautta kun Jeesus on tuonut anteeksiannon myös sydämeeni. Tajusin anteeksiannon voiman. Siihen sisältyy suuri Pyhän Hengen voima. Mitä enemmän minua lyödään ja haavoitetaan sitä enemmän Jeesus antaa minulle voimaa antaa myös vihollisilleni ja veljilleni anteeksi ja tämän kun käsitän vasta silloin ihmiset tuntevat puheessani ja todistuksessani sovituksen voiman ja viran.
Emme ymmärrä sovituksen syvyyttä ennenkuin joudumme kohtaamaan tilanteen joka meille ihmisinä on mahdotonta ilman Jumalaa!
Kyselin Jumalalta miten Wubrant kidutettuina pystyi siunaamaan ja rukoilemaan kiduttajiensa puolesta.
Ja Jeesus se vasta meille esimerkki onkin. Oman kansan sylkemänä ja hakkaamana kuoli ristillä ja Hän vain sanoi Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. minun ei tarvi etsiä oikeutta itselleni vaan antamaan anteeksi oli se sitten mitä tahansa.
Jeesus ei sanonut kostoa vaikka oma kansa sanoi tulkoon hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle. <hän sovitti heidän väärät sanansa ja tekonsa. Tehkäämme mekin se veljillemme ja vainoojillemme niin Jumalan kirkkaus ilmestyy. Miten voin ymmärtää anteeksiantoa jos en halua sitä omassa elämässä kohdata ja totella Jeesuksen sanojen mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin