Solissalle

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Solissalle

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

http://www.uskoontulo.net/todistus_mirjami_ivanov.html

Uskoin kyllä Jumalaan jo vanhempieni vaikutuksesta, mutta minusta tuntui mahdottomalta se ajatus, että oman elämän ohjakset pitäisi antaa itseltä pois Jumalan käsiin. Ja ajatus Jeesuksen tunnustamisesta tuntui nololta.

Kuitenkin tiesin koko ajan, että minun pitäisi antaa elämäni Jeesukselle. Kerran jopa ärähdin kohti taivasta ja sanoin Jumalalle, että hän lopettaisi kutsumisen, minusta ei koskaan tulisi uskovaista. Ehkä se, että äitini oli ennen syntymääni luvannut elämäni Jumalan käyttöön, vaikutti siihen, että Jumala oli niin kärsivällinen ja kutsu jatkui.
Uskoontuloni tapahtui itsellenikin täydellisenä yllätyksenä

En olisi uskoontulopäiväni aamuna voinut kuvitellakaan, että illalla minusta tulisi uskova! Oli pääsiäislauantai 1976, ja TV:stä tuli Jeesuksen elämästä kertova filmi "Matteuksen evankeliumi". Rupesin jostain syystä katsomaan sitä, vaikka aihe ei kiinnostanut.

En muista filmistä enää juuri mitään, mutta siinä oli sitaatteja suoraan Raamatusta. Jeesus sanoi esim. "Jos joku ei ole minun puolellani, hän on minua vastaan." Rupesin ajattelemaan, että enhän minä oikeastaan haluakaan olla Jeesusta vastaan, itse asiassa hän oli kaiken kunnioituksen ja rakkauden arvoinen.Yhtäkkiä siinä sohvalla istuessani ikään kuin kuulin sisimmäni selvästi erikoiset sanat: "Tämä on sinun viimeinen tilaisuutesi. Jos et nyt anna elämääsi Jeesukselle, Jumalan kirkkaus kulkee ohitsesi lopullisesti."

Pelästyin todella. Olin aiemmin uhonnut, että menen vaikka kadotukseen, mutta uskoon en tule. Nyt kuitenkin tajusin, että kysymys todella oli iankaikkisesta kohtalostani. Silloin päätin, että antaisin elämäni Jeesukselle, tuli mitä tuli. Sanoin hiljaa mielessäni: "Jeesus, tule elämääni." Oli kuin olisin astunut tyhjän päälle tuntemattomaan.

Filmi loppui ja olin hämmennyksissä. Mitä nyt tapahtuisi? Olin tullut uskoon. Jotenkin siihenastinen uppiniskaisuuteni kadutti, mutta myös uskoontulopäätös kadutti. Päätin kuitenkin pysyä tässä päätöksessä, päätetty mikä päätetty. Sekavin tuntein menin nukkumaan.

Seuraavana aamuna avatessani silmäni ikään kuin näin aavan meren ulapan ja kuulin mielessäni erään rippikoululaulun sanat "suuri rauha niin kuin meri". Nousin ylös, ja oloni oli ihmeen kevyt. Tunsin, että jotain todella oli tapahtunut, ja tiesin, mistä se johtui!

Kannattaa lukea koko sivuston artikkeli!🙌
Solissa

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Juu luen, kiitos linkistä
Solissa

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Näitä lukenut ja ihmetellyt, miksi minun elämä ei voisi muuttua miksi elämäni jatkuu samaa rataa
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Uskova merkitsee aina vähän erilaista määrittelyä riippuen siitä, mistä ns. viitekehyksestä itse kukin asiaa tarkastelee. Noista painotuksista ei niin kannata välittää, kyllä se sinapinsiemenenkokoinen usko on ihan käypää laatuaan sekin. Mutta jos itse ei sitäkään vähää halua kelpuuttaa, niin voivoi tosiaan. Eikä itseään voi väkisin tunkea johonkin puljuun, jos sisimmässään tuntee ettei sinne edes sovi. Jos mikään ei toimi, niin sitten vaan elää niinkuin parhaaksi katsoo ja toivoo, että Isäjumala lukee sen ansioksi. Onhan täällä paljon ihmisiä jo edesmenneitä, jotka ei koskaan edes ole kuulleet Sanaa omalle kielelle puhuttuna, jotenkin Jumala heidätkin hanskaa.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Vaikeuksia on oleva uskovillakin, mutta tärkeintä on löytää rauha Herrassa Jeesuksessa.

Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö
Sinettisormus

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskon ei tulisi perustua ihmisten viisauteen jonka kautta uudestisyntyminen tapahtuisi. Ei!

Uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan, niin uudestisyntyminen tapahtuu. Siinä Jumalan lahjoittama usko tulee vasta kun kuulee Jumalan Sanaa, se on Jumalan voima pelastukseksi.

Tulisi pitää huolen että uskon tulisi perustua aina Jumalan voimaan. Se on Jumalan säätämä pelastustyö kokonaisuudessaan, sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Älä hae itsellesi kerskaamisen aihetta voidaksesi kerskata jos usko perustuu ihmisten viisauteen! Se on oma ansio joka johtaa kerskaamisen aiheeseen. Usko ei ole ihmisen teko, vaan usko on Jumalan teko ihmisessä ja siksi se on lahjoittama usko Jumalalta ja siitä sanotaan uskon lahjaksi.

Suosittelisin lämpimästi kuuntelemaan päivittäin ääniraamattua pienin askelten. Niin usko kasvaa ja ojentautuu kohti Pelastajaa Jeesusta. Jumalan Sana on siemen. Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta uudestisyntyminen tapahtuu. Jumalan Sana vie pelastukseen.

Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,


No tässä olisi muutama Raamatun kohtaa jonka mukaan Jumalan lahjoittama usko tulee Sanan kautta. Ilman Jumalan Sanaa ei voi pelastua eikä uudestisyntyä. Evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi kun usko perustuu Jumalan voimaan. Siinä Jumalan lahjavanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on; "Vanhurskas on elävä uskosta." Kannattaisi lukea miettien rauhallisesti ja huolellisesti tämän läpi.



Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Room. 10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. 17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Solissalle

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Rakkaus on suurempi asia kuin usko. 1. Kor. 13: 13
Vastaa Viestiin