Valheet ja sukupuolierot

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en tiedä onko tää jotenki liian rankka keskusteluaihe, mutta tässä eilen törmäsin jälleen aiheeseen.

Kaverilla oli nainen, jonka kanssa hänellä on lapsikin mutta heille tuli ero ja myöhemmin tämä sama nainen alkoikin seurustella tämän saman miehen serkun kanssa, joka oli myös tämän miehen paras ystävä. No ei sitten ollut enää.
Mutta kun tämä serkkukin oli eronnut tästä naisesta, niin alkoi selvittely, kuka väitti mitä ja valehteli mitä. No siinä selvisi, että tämä nainen oli valehdellut kummallekin serkkumiehille toisista pahaa ja asia meni vielä enemmän sotkulle. No asia selvisi ja puhuimme siitä eilen.
Sitten aloimme puhua siitäkin, että tämä sama nainen yritti minustakin puhua pahaa jotta tämä ei olisi minun kaveri ja haukkuikin minua todella ilkeästi.
No eihän tässä sinänsä mitään outoa ole mutta kun siinä keskustelimme, niin huomasimme, ettemme me miehet puhu erojemme jälkeen kovinkaan paljoa pahaa existämme, mutta mitä enemmän asiaa pohdimme, niin sitä useammin huomasimme, kuinka naiset puhuvat erojen jälkeen pahaa selkien takana.

No tässä ei tietenkään tarvitse tuijotta pelkkään sukupuoleen, vaan lähinnä siihen, kuinka jumalaton, uskosta osaton tekee sitä ja siinä kohtaa sukupuolierot tulevat esille. Elikkä ehkä on niin, että uskosta osattomat naispuoliset valehtelevat enemmän tai ovat tunteiden mukaan alttiimpia valheellisuuteen.

En tiedä... mutta jos uskallatte avata mieltänne, niin tässä olisi aloitus. Ehkä kannattaa aloittaa miettimään omaa entistä "minua", joka ei vielä tuntenut Jumalaa, eikä osannut pelätä suutaan ja sen sanojen seurauksia.
Pi_O

Re: Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Ensin tulee ajatukset, sitten puheet ja lopulta teot! Tämä kaava toimii kaikilla oikeustoimikelpoisilla ihmisillä.

Naisilla paheet usein jäävät puheen tasolle.
Miehillä paheet harvemmin jäävät puheen tasolle.

En linkitä mitään rikostilastoja ja mies:nainen -rikossuhteita, koska tulos tiedetään ilman tilastojakin.
Nyt liikut Jarmo porukassa, jossa on erittäin vahva eksytyksen henki. Voitko olla varma, että sinua ei eksytetty puheilla?
Sillä tunnet Raamatun kirjoituksia niin tiedät kyllä, että mitä tarkoitan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nii, voi olla ettei tää ole kovin hedelmällinen aihe. Mutta en mä liiku heidän porukoissa, vaan olen heidän vaikutuspiirissä pelkästään asumisen paikan ja naapurisovun vuoksi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä nään, että sukupuolten välinen "sota" kuuluu nimenomaan sinne "jumalattomaan elämään". Jumala ei katso sukupuoleen, eikä mihinkään ulkoiseen ominaisuuteen, mutta on asettanut meidät tänne tiettyihin rooleihin omia tarkoituksiaan varten. Minusta on myös itsetutkiskelun paikka jos vielä uskontiellään tuntee kaunaa toista sukupuolta kohtaan. Kaikki me teemme pahaa, yhtälailla kaikki ja se on meidän asiamme vääntäytyä Kristukseen niin että tuo pahanteko ja sen hedelmät häipyvät pois.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero. Amen. Tuossa olen kanssasi samaa mieltä, eikä minun ole tätä tarve enempää kommentoida.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Valheet ja sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Syys ja seurauksen laki koskee sekä maailmasta erottuneita että lavean tien kulkijoita. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Sanat, oikeaan aikaan lausutut ovat helmiä kultamaljoissa (vapaa muistijälki Sananlaskuista). Viisautta suotakoon meille sanoa oikeat sanat loukkamatta toista, vaikka näemme ja kuulemme sellaista, joka ei ole tälle toiselle ihmiselle kunniaksi. Ainakin voimme rukoilla hänelle asioiden kirkastumista, jos paremmalta tuntuu olla vaiti.
Vastaa Viestiin