ENSIMMÄINEN SYNTI ! Missä ja milloin se tehtiin ?

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
AOAOAOAOAO
Site Admin

Re: ENSIMMÄINEN SYNTI ! Missä ja milloin se tehtiin ?

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 04 Tammi 2021, 01:53 Rikkoiko saatana siis ensin maan päällä, Eedenissä, ja sen takia heitettiin pois Taivaasta :?:
Tällöinhän se olisi ollut kahdessa paikassa, yhtäaikaa :?: :?: :?:

Täytyy lisätä lääkkeitä........ :?
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuo on aivan totta, kun ryhtyy miettimään, että mistä mihin ja mitä ennen. Todennäköisesti joku jossain on laatinut tapahtumajärjestyksen?

Vajaalla ymmärryksellä toivottavasti edes puolijärkisenä lukitsen seuraavan vastauksen vastauksena tämän vuoden haasteisiin ja jotenkin edes helpottamaan sitä tosiasiaa, että viime vuosi ehkä vain harjoitusta tähän vuoteen, jolle on luvattu ainakin "taivaallisia ilmiöitä" ja jopa ydinaseiden käyttöä.

Ilmestyskirja
22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jos kerran uusi Jerusalem laskeutuu maan päälle? Mistä? Matkaako miljardit kilometrit vai tuleeko hyvin läheltä? Tai jotain? ehkäpä taivas ja maa ovatkin olleet hyvin lähekkäin tai sisäkkäin; näkymätön ja näkyvä?
AOAOAOAOAO
Site Admin

Tuli tällainen ajatus mieleen, että jos saatana ja enkelit ovat olleet olemassa, ainakin tuosta ensimmäisestä luomispäivästä alkaen, ja kun ihminen luotiin kuudentena päivänä, niin saatanan lankeaminen olisi tapahtunut vasta ihmisen luomisen jälkeen :?: :?: :?:

Miksikö :?:

Jos, syynä oli kateus ihmisen asemasta Jumalan kuvana, ja kaltaisena :?:

Hesekiel 28 puhuu saatanasta suojaavana kerubina, mitä se sitten tarkoittaakaan, ja samoin Hesekiel sanoo saatanan olleen MELKEIN jumalolento.

AOAOAOAOAO
Site Admin

Hesekiel 28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi

Saatana ylpistyi itsestään.

28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä.......

28:18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi.

Jes.14:14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.

On sitä jo tuossakin syytekirjelmää....

Mutta, miloin :?: Ja, missä :?:

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun mielestä hyvä ajatus UJ:lta, että Taivas ja maa ovat sisäkkäin. Ja vaikkei näin suoranaisesti olisikaan, niin se on se Hengellisen luonne mitä me ei ehkä voida ymmärtää. Onko henkimaailma ylipäätään paikka, niin kuin maan päällä voi sanoa menevänsä jonnekin. Vai onko se kaikkialla meidän ympärillämme. Jumalahan on kaikkialla läsnäoleva Henki ja voi ajatella että Luomakuntakin on Hänen sisällään. Voiko silloin muutkin henkiolennot olla monessa paikkaa yhtä aikaa? ”Manifestoituninen” näkyväksi on sitten ehkä eri asia.

Sama voi päteä aikaan. Onko iankaikkisuuden näkökulmasta saatana yhtä aikaa langennut, tuomittu ja jo tulisessa järvessä? Ovatko uskovat kutsuttu, pelastettu ja jo Taivaassa Jumalan kanssa? Ennen kuin maailma alkoi, Hän jo meidät valitsi Efesolaiskirjeen mukaan:

4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,

Tuon voi ymmärtää ehkä toisellakin tavalla, mutta vaikuttaa siltä että Herra on jo edeltä käsin tiennyt kuka tulee Häneen turvaamaan, kuka ei. Jumala näkee iankaikkisuudessa alusta käsin lopun, se voi olla yksi selitys.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tästä tuli vielä mieleen, että ihmiset tietenkin elävät maan päällä ajassa, jolloin tapahtumilla on meidän näkökulmasta tietty järjestys. Tulihan Jeesuskin maan päälle noin 2000 vuotta sitten ja tiettyyn paikkaan eli Betlehemiin. Onko se sitten laittomuuden ihminen, joka tulee tätä imitoiden vastaavalla tavalla näkyväksi tekijäksi tulevaisuudessa?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin