Ensin Karitsa ja sen jälkeen Jalopeura vai molemmat yhdessä!

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
katso7
Viestit: 1413
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Ensin Karitsa ja sen jälkeen Jalopeura vai molemmat yhdessä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jeesus syntyi uhrikaritsaksi sehän on lähtökohta joka hetki jos siitä haluamme kiinni pitää.
Näin tossa hesaris kuvan jossa kohdussa oli pieni leijonanpäänkuva. Mietin oliko Jeesus jo syntyessään Karitsa sekä Jalopeura. Vai vasta sen jälkeen kun hänet uhrattiin viattomana uhrikaritsana? Kun hän antoi henkensä ja huusi se on täytetty! Monien pyhien ruumiita nousi ylös ja temmeppelin esirippu repesi alas asti.
Kol 2:15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi hän sai heistä hänen kautaan voitonriemun.
Ilm 5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi:Älä itke katso jalopeura Juudan sukukunnasta Daavidin juurivesa on voittanut niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinetttiä!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Ensin Karitsa ja sen jälkeen Jalopeura vai molemmat yhdessä!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johannes, ilmoittaa jo heti ensi luvussa Jeesuksesta näin:

Jumalan Uhrikaritsa ja Pyhällä Hengellä Kastaja
Joh. 1:29-34

29. Seuraavana päivänä Johannes näki Jeesuksen tulevan luokseen ja sanoi:"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois
maailman synnin!
30. Tämä on se, josta minä sanoin: minun jäljessäni tulee mies, joka on
minun edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.
31. Minäkään en tuntenut häntä, mutta sitä varten, että hän tulisi tunnetuksi Israelille, minä olen tullut kastamaan vedessä."
32. Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan kuin kyyhkynen alas taivaasta ja jäävän hänen päälleen.
33. Minäkään en häntä tuntenut, mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedessä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhässä Hengessä.
34. Tämän minä olen nähnyt ja olen todistanut, että hän on Jumalan Poika."
Vastaa Viestiin