Jumalan astinlauta

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Samuli

Jumalan astinlauta

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Onko maailma pallo vai Jumalan astinlauta?
Missä on maailman napa?
Missä on maan ääret?
Miten tämä kaikki oikeasti toimii... aurinko ja kuu tähdet jne.

Havahduin tälläisin kysymyksiin, kun keskustelin Jeesuksen kanssa siitä, että tosiaan kohta me tapaamme ja ajattelin, että minulla ei ole Sinulle mitään mahtavia ja suuria kysymyksiä mielessäni, jotka minua askarruttaisivat... niin kuin ehkä monilla saattaa olla. No sitä saa mitä pyytää. Joihinkin näistä kysymyksistä löytyy Raamatusta vastaus, mutta ei välttämättä ymmärrystä siitä, että miten ihmeessä.

Joo ja lisää polttoainetta siihen, että kaikki rakkaat "hörhöt" tänne löytäis, niin kuin Jarmo tuossa toisessa ketjussa avas hyvin. Most welcome! :)
viewtopic.php?f=1&t=412#p5902

Jesaja:
66:1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?

1Moos.
1:7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
Taivaanvahvuus erottaa vedet, eli osa on sen päällä ja osa sen alla maan päällä ja alla. Valoista (aurinko, kuu ja tähdet) sanotaan, että ne ovat taivaan vahvuuden sisällä.

Jes 40:22 Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi.

psa.
104:5 Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti.
104:6 Sinä peitit sen syvyyden vesillä kuin vaatteella: vuoria ylempänä seisoivat vedet.
104:7 Mutta ne pakenivat sinun nuhteluasi, sinun jylinääsi ne juoksivat pakoon;
104:8 vuoret kohosivat ja laaksot laskeutuivat paikkoihin, jotka sinä olit niille valmistanut.
104:9 Sinä panit rajan, jonka yli vedet eivät käy eivätkä palaja peittämään maata.

kuva maailmasta ja taivaanvahvuudesta
Kuva

Tässä vielä linkki jos kiinnostaa tutkia aihetta lisää (eng pdf 40s.). Huom. aiheesta on myös paljon laadutonta tietoa liikkeellä, joten kannattaa lukea aika kriittisesti lähteitä. https://drive.google.com/file/d/0B4lMw4 ... pmOUU/view
Sinettisormus

Re: Jumalan astinlauta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä olisi asiaan liittyvä hyvä linkki; Jumalan ja ihmisen koti: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2014-10-07

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalan astinlauta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuolta näkyni; Paljas jalkaisesta, joka sopii tähänkin aiheeseen: viewtopic.php?t=128
Vastaa Viestiin