...minun kansani, joka on otettu..
...minun kansani, joka on otettu..
2 Aik. 7:14 mutta minun kansani,joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja he etsivät minun
kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä
ja teen heidän maansa jälleen terveeksi.
Olen ajatellut että tämä kansa tarkoittaa Jumalan kansaa (seurakuntaa) ei tässä tapauksessa Suomen kansaa mitä jotkut opettavat.
Myös tässä sanotaan että parannuksen teon jälkeen Jumala tekee heidän maansa jälleen terveeksi. Jumala ei tee puita ja metsiä ja peltoja terveeksi vaan Suomen syntisen kansan! Mitä mieltä olette?
kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä
ja teen heidän maansa jälleen terveeksi.
Olen ajatellut että tämä kansa tarkoittaa Jumalan kansaa (seurakuntaa) ei tässä tapauksessa Suomen kansaa mitä jotkut opettavat.
Myös tässä sanotaan että parannuksen teon jälkeen Jumala tekee heidän maansa jälleen terveeksi. Jumala ei tee puita ja metsiä ja peltoja terveeksi vaan Suomen syntisen kansan! Mitä mieltä olette?
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Dennis Jernigan-You are my all in all
Re: ...minun kansani, joka on otettu..
Mä luulisin, että ”minun kansani” eli Jumalan kansa tarkoittaa aina Israelia. Me ollaan kyllä oksastettu heihin, mutta edelleen toistaiseksi villi öljypuu eli Kristuksen Morsian, mutta en tiedä onko tää aivan oikein ajateltu.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kyllä minulle myös tulee ensimmäisenä mieleen Israel, joka on Hänen silmäterä. Tiedän myös että Suomella on myös jokin erityinen merkitys Hänen suunnitelmissaan, me oleemme Israelin kanssa jonkinlaisessa sisar/ veljes kansa yhteydessä ... muuta en uskalla tähän sanoa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Eikö Israelia?
Meillähän on samat lupaukset Jeesuksessa. Tuo jae käntyy muuten huomattavasti paremmin englanninkielellä
If my people, which are called by my name, shall humble themselves, and pray, and seek my face, and turn from their wicked ways; then will I hear from heaven, and will forgive their sin, and will heal their land. Now mine eyes shall be open, and mine ears attent unto the prayer that is made in this place. KJV
Raaka suomennos:
Jos minun kansani, joka on kutsuttu minun nimelläni, nöyrtyy ja rukoilee ja etsii minun kasvojani ja kääntyy pahoilta teillänsä; niin silloin minä kuulen taivaasta ja silloin annan anteeksi heidän syntinsä ja parannan heidän maansa. Nyt minun silmäni ovat avoinna, ja minun korvani tarkkailevat rukousta, joka tässä paikassa esitetään.
Englanninkielinen käännös sisältää merkittävän eron, jos. Toki siinä missä saamme omaksua lupaukset Raamatusta, saamme oletettavasti kansakuntana omaksua tämänkin. Jos koko Suomi tai esim koko jenkit nöyrtyy niin voimme olettaa, että Jumala silloin oletusarvoisesti siunaa maat. Kuitenkaan Raamattu ei lupaa kellekkään muulle maalle suoraan samanlaista siunausta ja ennallistamista kuin Israelille.
Sama lupaushan toteutuu Jeesuksessa, usko Herraan Jeesukseen niin sinä ja koko perhekunta pelastuu - jolloin voi tulkita että Jumala siunaa uskovien asuinsijan.
Kuitenkin Jeesuksen antama lupaus sisältää saman tärkeän seikan kuin KJV:n käännös. Parannuksen teon tärkeyden. Jos nöyrtyy ja jos kääntyy pahoilta teiltään. Israelistahan meillä on varma tieto heidän kääntymisestään, muista maista ei niinkään.
Parannuksen teon tärkeys. Sitä ei juuri seurakunnissa kuule nykyään ja jos kuulee, se on synnillä lyömistä.
Muut?
Meillähän on samat lupaukset Jeesuksessa. Tuo jae käntyy muuten huomattavasti paremmin englanninkielellä
If my people, which are called by my name, shall humble themselves, and pray, and seek my face, and turn from their wicked ways; then will I hear from heaven, and will forgive their sin, and will heal their land. Now mine eyes shall be open, and mine ears attent unto the prayer that is made in this place. KJV
Raaka suomennos:
Jos minun kansani, joka on kutsuttu minun nimelläni, nöyrtyy ja rukoilee ja etsii minun kasvojani ja kääntyy pahoilta teillänsä; niin silloin minä kuulen taivaasta ja silloin annan anteeksi heidän syntinsä ja parannan heidän maansa. Nyt minun silmäni ovat avoinna, ja minun korvani tarkkailevat rukousta, joka tässä paikassa esitetään.
Englanninkielinen käännös sisältää merkittävän eron, jos. Toki siinä missä saamme omaksua lupaukset Raamatusta, saamme oletettavasti kansakuntana omaksua tämänkin. Jos koko Suomi tai esim koko jenkit nöyrtyy niin voimme olettaa, että Jumala silloin oletusarvoisesti siunaa maat. Kuitenkaan Raamattu ei lupaa kellekkään muulle maalle suoraan samanlaista siunausta ja ennallistamista kuin Israelille.
Sama lupaushan toteutuu Jeesuksessa, usko Herraan Jeesukseen niin sinä ja koko perhekunta pelastuu - jolloin voi tulkita että Jumala siunaa uskovien asuinsijan.
Kuitenkin Jeesuksen antama lupaus sisältää saman tärkeän seikan kuin KJV:n käännös. Parannuksen teon tärkeyden. Jos nöyrtyy ja jos kääntyy pahoilta teiltään. Israelistahan meillä on varma tieto heidän kääntymisestään, muista maista ei niinkään.
Parannuksen teon tärkeys. Sitä ei juuri seurakunnissa kuule nykyään ja jos kuulee, se on synnillä lyömistä.
Muut?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Eräs sisko laittoi viestillä tähän oman hyvän ajatuksen jonka tuon myös tänne:
Tuli tuosta sanan paikasta myös mieleen Israelin kansa. Mutta myös ne "kadonneet" heimot.
Täällä Suomessa on myös heitä. Jumalalle ei kukaan ole kadoksissa. Oli jokunen aika sitten
Heimojen kokous Lapualla. Ja netistä löytyy 10 Kadonnutta heimoa, jos jotain kiinnostaa.
Tuli tuosta sanan paikasta myös mieleen Israelin kansa. Mutta myös ne "kadonneet" heimot.
Täällä Suomessa on myös heitä. Jumalalle ei kukaan ole kadoksissa. Oli jokunen aika sitten
Heimojen kokous Lapualla. Ja netistä löytyy 10 Kadonnutta heimoa, jos jotain kiinnostaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Kyllä tuokin kuuluu tuohon lupaukseen
ja jopa muutokset eläinkunnassa
siinä maailman uudestisyntymisessä,
jolloin Jeesus tulee takaisin
ja perustaa Israelille Valtakunnan.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Eritoten Israelia mutta myös muita kansakuntia JOS tekevät kuten käsketään.
Sannalla oli hyvä kommentti. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut
Sannalla oli hyvä kommentti. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Tää on ehkä toisen ketjun aihe, mutta mä luulen, että Jeesus ei palatessaan tule perustamaan Tuhatvuotista Valtakuntaa Israelin lapsille eli juutalaisille, vaan aivan kaikille niille, jotka Häntä seuravat. Ei siis ainakaan niin, että se olisi mikään Israelin uusi loistokausi.
Miksi näin? Esimerkiksi Jeesus itse sanoo Opetuslapsilleen eli Hänen seuraajilleen:
Miksi näin? Esimerkiksi Jeesus itse sanoo Opetuslapsilleen eli Hänen seuraajilleen:
Toki he Opetuslapset olivat juutalaisia, mutta luulen että tähån löytyy perusteita muualtakin Raamatusta. Luulen siis, että kaikki Israelille Raamatussa esitetyt lupaukset eivät töyty vielä Tuhatvuotisessa Valtakunnassa, vaan vasta Uuden Maan ja Taivaan luomisen myötä.Matt. 19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.