Kutsu parannukseen

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kutsu parannukseen

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
1. Korinttilaiskirje 6:9-10


Kaikki on minulle luvallista» – mutta kaikki ei ole hyödyksi. »Kaikki on minulle luvallista» – mutta en saa antaa minkään hallita itseäni.
1. Korinttilaiskirje 6:12



https://vm.tiktok.com/ZMFGansD9/


Kristuksessa Jeesuksessa meillä on pysyvä ja vakaa kasvupohja menneisyytemme ja nykyisyytemme vastoinkäymisille, kipukohdille ja kaltoinkohtelun kokemuksille.

Uskoontuloa tai siinä uskossa olemista tai siinä pärjäämistä ei tarvitse pelätä, Jeesus ei ole tullut viemään sinulta mitään. Meidät on kutsuttu vapauteen, ja sen voin kokemuksesta sinulle luvata että saat sen.

Tämän maailman kahleet eivät uskovaa paina, Isä rakastaa sinutkin ehjäksi. Hän näkee särkyneen sydämesi, virheesi ja vastoinkäymisesi. Hän rakastaa sinua ja on valmis auttamaan.


"Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää."
5.Mooses 31:8

"Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä Minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä." Joh 10:28-29

"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Matt 28:21



Toisinaan emme kuitenkaan ole valmiit päästämään irti kahleistamme. Annamme niiden viedää aikaa joltakin tärkeämmältä.

Annamme kahleidemme hallita meitä niin paljon, että ne ovat tulleet jo osaksi meitä, emmekä välttämättä tunnista niitä. Emme tiedä miksi toimimme niin kuin toimimme.

Paraneminen oli se sitten riippuvuudesta, lapsuuden traumoista tai jostain muusta elämäämme järkyttäneestä asiasta, on pitkä prosessi. Takapakkeja tulee ja toisinaan hetkiä, että meistä tuntuu ettemme edes ole paranemassa.

Nämä kaikki kuitenkin kuuluu asiaan. Matka on pitkä mutta sitä ei tarvitse kulkea yksin. Kristuksessa saat kaiken tuskan, pelon ja epävarmuuden tunteet siirtää Hänelle. Hän auttaa, nostaa ja lohduttaa. Hänen sylissään saat levätä ja parantua. 💝

Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
1. Korinttilaiskirje 10:13

Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän,
ja sitoo heidän haavansa. Psalmi 147:3

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala! Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.
2. Korinttilaiskirje 1:3-4
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kutsu parannukseen

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Varsinainen mind battle aina pään sisällä, kun näitä tekstejä kirjoittelee. Kahdesti meinasin tämänkin poistaa, ja tuon videon.
Herra kehottaa saarnaamaan parannuksen teosta mutta oma mieli ja paholainen vieressä kuiskuttaa "mikä sinä olet opettamaan ihmisiä, mikä sinä olet saarnaamaan parannuksesta kun et itsekään ole virheetömästi kulkenut".

Vaan laihaksi olisi Hilja Aaltosen ja Niilo Ylivainionkin saalis jäänyt, jos olisi alkanut sanojaan miettimään.

Kukaan meistä ei ole toistaan parempi, jokainen meistä kompuroi 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kutsu parannukseen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä, vihulainen aina yrittää heittää kapuloita rattaisiin, mutta sitten kun muistaa kenelle kirjoittaa, ihmisille, niin mitä voi toinen ihminen toiselle tehdä? Heittää vaikka vankilaan tai riistää hengenkin, mutta siihen se jää. Ja Herrassa on pelastus kaikissa asioissa. Kiitos siis kun jaoit ja huomasin tuossa juuri, että olet ollut palstalla vuoden ja kymmenen päivää, kiitos siitä että tulit tänne rakas sisko Sanna!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin