RAKKAUS

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Sinettisormus

RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo toi Päivittäisessä tekstissää tämän ajatuksen esiin:

Tänään koin taas millaista on empatia – miten voi olla uskoa ilman rakkautta?
Ei voikkaan, usko ilman Rakkautta, ei ole mitään ja tämä Raamatun Sana sen todistaa :

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja tuo Rakkaus, tulee olla juuri sitä Rakkautta, mitä Jeesus sydämiimme vuodattaa, Kristus Rakkautta!

Kuva
Tuula1

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Tuo on aina niin ihana tuo korinttolaiskirjeen kohta rakkaudesta.
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Löysin tähän sopivan laulun, Rakkaus on Jumalan lahja : https://www.youtube.com/watch?v=T9e3tdKYGow
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

LUE LISÄÄ : http://www.tulta.net/NRK/NRK068.htm

1. Kor. 13:13-14:1: Niin pysyvät nyt USKO, TOIVO, RAKKAUS, NÄMÄ KOLME; MUTTA SUURIN NIISTÄ ON RAKKAUS. TAVOITELKAA (AGAPE-)RAKKAUTTA...

Paavali kutsuu seurakuntaa tavoittelemaan Jumalan (agape-)rakkautta, sillä tämä rakkaus on suurempi kuin usko tai toivo. Kreikankielen alkuteksteissä 'agape' sanaa käytetään vain Jumalan rakkauden kaltaisesta rakkaudesta. Kreikankielessä on useita sanoja erilaisille inhimillisen rakkauden muodoille, mutta meitä kiinnostaa nyt vain tämä yksi, 'agape'-rakkaus, sillä sitä meitä kehotetaan tavoittelemaan.

Usko, toivo ja rakkaus ovat jumalallisia ominaisuuksia, mutta miksi agape-rakkaus on näistä suurin? Raamattu sanoo, että JUMALA ON (AGAPE-)RAKKAUS. Tämä on itse Jumalan olemus, luonne ja voima. Rakkaus on Jumalan kaiken toiminnan ja voiman vaikutin ja toimintatapa. Jumalassa ei ole ulottuvuutta, jota rakkaus ei kattaisi. Suurin Jumalan itsensä ominaisuuksista on Hänen agape-rakkautensa.
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomasin juuri että minulla on täällä aiheesta toinenkin ketju : viewtopic.php?f=5&t=85
No, aiheena tämä on minulle kovin Rakas, sillä kerran kysyttiin, mikä on teidän kutsumus? Mietin tuota hetkisen, olinhan sitä monasti huutanut Herralta, että Hän avaisi minulle kutsumukseni. Nyt tuossa hetkessä tuo kysymys oli edessäni ja kohta sain kokea kirkastavan ajatuksen. Tuota kutsumusta olin noudattanut jo vuosia ja sitä julistanut niin monelle, niin paljon, että eräs ystäväni näki unessakin minun siitä puhuvan ja hän jatkoi tuota julistamista unessa.
Nauroin, että olin sitten työssäni onnistunut. Tuo kutsumus pitäisi olla meille jokaiselle automaatio sydämessä; ja se on RAKKAUS!!! Aitoina uskovina, meillä on tuo Kristus Rakkaus sydämessä, ja sitä meidän tulee levittää ympärillemme ja julistaa sitä, ja todistaa sitä myös teoissamme, tuo korinttolais tekstin mukaan. Ottaa se täysin sydämiimme, tallettaa se sinne vahvasti, että se on sieltä alati otettavissa ja ammennettavissa.


"Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
Matt. 10:7-8 [kr92] [kr38]
paamat

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja paamat »

koska ette ottaneet totuutta vastaan (evolutionisti maailma, ), lopunajan taistelu on alkanut, entä joelin ennustus.
ja minun nimessäni te kuljette, laskette kätenne sairaan päälle, tämä on kaunista, puhdasta. korkeimman nimessä tule terveeksi, pyyteetöntä, ei itseänsä koroittaen, Jumalan rakkauden viimeinen kutsu ennen vihanmaljoja, oi etkö sinä ihminen ymmärrä.
tulessa poltettu kulta, kaikki kuona poistunut.
sinä olet kristitty ja tulet loistamaan kadotetulle maailmalle Kristus esikuvanasi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle, siunattu Ella siskoni!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onnittelut myös minulta, olkaa Siunatut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen! Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos myös sinulle, sinä siunattu veljeni Eero!
Tultiin juuri kotia kun olimme perheen kesken syömässä.
Tuula1

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Onnee nyt vaan minultakin Sinetti hääpäivän johdostanne. Ja Siunausta teille.
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos myös sinulle ... siunauksin, Tuula siskoni!
katso7
Viestit: 1413
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sinetti anteeksi myöhästyneet onnitteluni mutta parempi myöhään kun ei ollenkaan! Siunausta elämäänne ja onnitteluni hääpäivänne johdosta!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle, rakas katso7 veljeni, olet Siunattu Jeesuksessa Kristuksessa!
Sinettisormus

Re: RAKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

«Joka ei rakasta, ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.» 1. Joh. 4:8.

Kuva
Vastaa Viestiin