Usko ei ole tunnekysymys!

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
katso7
Viestit: 1413
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Usko ei ole tunnekysymys!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Hebr 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy

Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut

Kun tajusin tämän mikä vapaus siitä tulikaan. Monesti voi olla sellainen käsitys että meidän täytyy tuntea usko. Pelastus ei kuitenkaan ole tunnekysymys vaan uskon kysymys. Saamme luottaa Jumalan sanan kaikkiin teksteihin uskon varmuudella ollenkaan epäilemättä

Markus 11:23 Totisesti minä sanon teille jos joku sanoisi tälle vuorelle Kohoa ja heittäydy mereen eikä epäilisi sydämessään vaan uskoisi sen tapahtuvan minkä hän sanoo niin se hänelle tapahtuisi
Jes 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot mutta minun armoni ei sinusta väisty eikä minun rauhanliittoni horju sanoo Herra sinun armahtajasi

Kun otamme uskon asenteen Jumala alkaa toimia puolestamme jo sitä ennen. Siis laittakaamme täysi toivomme Lunastajaamme ja Sanaan Jeesukseen Kristukseen

1Piet 1:13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit ja pankaa täysi toivonne siihen armoon joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä

Pois kaikki pelko ja epäilys.

Luukas 1:74 suodakseen meidät vapahdettuina vihollistemme kädestä pelkäämättä palvella häntä

Hebr 10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä täydessä uskon varmuudessa sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1413
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Usko ei ole tunnekysymys!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Johanneksen evankeliumi:
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

Luukas
13:18 Niin hän sanoi: "Minkä kaltainen on Jumalan valtakunta, ja mihin minä sen vertaisin?
13:19 Se on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi puutarhaansa; ja se kasvoi, ja siitä tuli puu ja taivaan linnut tekivät pesänsä sen oksille
Tätä on usko! Kyvämme pienen siemenen ja siitä tulee puu. Herramme puutarhassa!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin