Tuo Yksi Paimen -termi ei poissulje Raamatussa mainittua ruhtinasta/prinssiä toteutumasta.Eero kirjoitti: ↑Eilen, 18:26 Joo, vaikkei tämä tän ketjun aihe varsinaisesti olekaan, niin muistaakseni myös Daavidista on joskus aikaisemminkin keskusteltu, että myös hän sai täyttymyksensä Jeesuksessa:
Pietari puhuu Jeesuksesta ja Daavidista Ensimmäisenä Helluntaina:Hes. 34:23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
Jeesus on siis tuo Daavid, Yksi Paimen, jonka Herra on luvannut Israelin kansalle herättää ja jota he päivien lopulla etsivät Kuninkaanaan (Hoos. 3:5).2:29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
2:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
2:33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
2:34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Ap. t.
Ei se myöskään poissulje sitä, että heitä lisäksi paimentaa aiemmin puhutut 24 Vanhinta tai ainakin osa heistä.
Jeesus on Jumala, kuningasten Kuningas ja herrain Herra. Hänellä on alamaiset eri tehtäviin.
Taivaallisen esimerkin mukaan maailmankin hierarkiat toimivat.
On kuningasta ja pappia, neuvostoa ja sotilasta.
Mitä enemmän tutkin Sanaa, sitä kirjaimellisempaan tulkintaan asioissa nykyään päädyn.