Jumalan käskeminen

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Sanna
Site Admin

Jumalan käskeminen

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jesaja 45:11

Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä,
joka on hänet tehnyt:
Kysykää tulevaisia minulta
ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni,
minun kätteni teot.
38 käännös

Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä,
hän, joka on Israelin luonut:
Tekö vaatisitte minut tilille lapsistani,
tekö antaisitte minulle neuvoja ja ohjeita
omien kätteni töistä?
92 käännös

Thus saith the LORD, the Holy One of Israel, and his Maker, Ask me of things to come concerning my sons, and concerning the work of my hands command ye me KJV

Koska yhä enemmän näkyy oppia siitä, että Jumala on juoksupoika ja ihmisellä on valta sanella Jumalalle mitä haluaa, lienee hyvä muistuttaa petusasioista.

Jakeessa 11 KJV käännöksessä näyttää siltä, että Jumala antaa ihmiselle vallan käskeä Häntä. Tämä on valitettava käännösvirhe tai huonosti muotoiltu retorinen kysymys.

Kun katsomme asiayhteyttä sekä koko Raamatun ilmoitusta ja vaikkapa Isä Meidän rukousta tai Jeesuksen puheita, niin ihminen ei ikinä ole Jumalan yläpuolella.

Ei, me emme käske Mestaria ja Savenvalajaa. Me olemme Hänen astioitaan ja Hänen käskyjensä varassa. Jumala tekee niin kuin haluaa, eikä koskaan aio olla kenenkään päämäärien saavuttamiseksi väline.

Se toki on totta, että Jumala rakastavan Isän roolissa saattaa antaa meille tahtomme läpi, vaikka pyytämämme asia ei olisikaan Hänen tahdonmukainen. Kyse on kuitenkin aina harmaasta alueesta, mikä johtaa kärsimykseen ja itkuun.

Kuten lasten kasvatuksessakaan, me emme anna kolmivuotiaiden sanella meille menemmekö me töihin tai syömmekö ruokaa. Jumala on viisaudessaan järjestänyt saman nokkimisjärjestyksen meidän turvaksemme.

Jeesuksen ristintyön tähden meillä on toki valta ja auktoriteetti käskeä saatanaa häipymään nurkistamme Jeesuksen nimessä ja rukouksessa käyttää auktoriteettiamme Kuninkaan tyttäriä ja poikina ja pyytää ihmeitä ja parantumista, mutta koskaan Raamattu ei missään kohtaa anna meille oppia, että me itse voimme käskyttää Jumalaa. Ja se on lopulta, aina ja ylivoimaisesti meidän omaksi turvaksemme.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Tuija

Re: Jumalan käskeminen

Viesti Kirjoittaja Tuija »

AAAMEN!! 👑 ✝️ 👑
Vastaa Viestiin