Mä siirsin keskustelun tuolta "päivittäisestä raamatunjakeesta" tähän ketjuun, ettei se ketju turhaan sotkeudu.
Näistä jakeista on siis kyse:
Filippiläiskirje. 3:20-21
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Mä on siis myös sillä kannalla, että niin sanottu Tuhatvuotinen Valtakunta on todellinen ja tulossa, tai ehkä parempi nimitys sille olisi esimerkiksi tämän ketjun otsikon mukaan "Kristuksen Tuhatvuotinen hallituskausi maan päällä", sillä silloin se ei sotkeutuisi Jumalan Valtakuntaan, mitä se ei mun mielestä suoranaisesti tarkoita, Jumalan Valtakuntahan on olemassa joka tapauksessa, ja Jeesuksella on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä, niin kuin tuolla toisessa ketjussa todettiin.
Mutta mun mielestä noissa Filippiläiskirjeen jakeissa ei varsinaisesti ole suoraa todistetta tästä tuhannen vuoden jaksosta, vaan niissä kerrotaan Jeesuksen tulevan pelastamaan omansa tulevasta vihasta, kuten Tessalonikalaiskirjeessä tämä toisin sanoen kerrotaan (1. Tess. 1:10). Filippiläiskirjeessä kerrotaan myös, että Hänen tullessaan Hän muuttaa meidän kuolevaiset ruumiimme Hänen ruumiinsa kaltaiseksi, ns. Taivasruumiiksi, kuten Paavali kertoo Tempauksessa tapahtuvan (1. Kor. 15:52). Tämä on siis se samanlainen ruumis, jossa Jumala nosti Jeesuksen ylös haudasta, ja jossa Hän Ylösnousemuksensa jälkeen näyttäytyi Opetuslapsilleen.
Mun mielestä selkein todistus Jeeuksen Tuhatvuotisesta hallituskaudesta maan päällä on edelleen se Ilmestyskirjan kohta, jossa siitä kerrotaan eli:
Näistä jakeista selviää, että ensimmäisessä ylösnousemuksessa ovat mukana ne, jotka eivät olleet kumartaneet petoa, eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa tai käteensä. Kyseessä on siis merkki, jota ilman ei voi ostaa tai myydä:20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Ilm.
Tämä todistaa, että ensimmäinen ylösnousemus on tulevaisuuteen sijoittuva tapahtuma, koska tällaista ostamisen ja myymisen kieltävää merkkiä ei vielä ole olemassa. Tietenkin tämän merkin ja tuhannen vuoden ajanjaksonkin voi yrittää nähdä pelkästään symbolisina, mutta mikään noissa jakeissa ei viittaa siihen.Ilm. 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Myös Vanhasta Testamentista löytyy useita kohtia, jotka kertovat maan ja kansojen tuomion jälkeisestä ennennäkemättömästä rauhan ajasta, esimerkiksi kuvattuna Jesajan luvuissa 11-12:
"IIsain kannosta" eli kuningas Daavidin isästä puhkeava virpi eli Vesa on kuvaus Jeesuksesta, joka päivien lopulla surmaa suunsa miekalla laittomuuden ihmisen (2. Tess. 2:8) ja tämän kanssa olevat kansat Toisessa Tulemuksessaan (Ilm. 19:21). Ehkä paras selitys Vanhan Testamentin Herran Päivälle tai "sille päivälle" on Pietarin paljastama salaisuus Herran Päivästä ja Jeesuksen tulemuksesta:11:1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
...
11:4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
...
11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
Jes.
Tästä voi päätellä, että Vanhan Testamentin kuvaukset ns. Tuhanvuotisesta Valtakunnasta mahtuvat Herran edessä yhteen päivään, jonka pituus maan päällä ilmoitetaan meille Ilmestyskirjassa tuhantena vuotena. Ei siis ole mun mielestä syytä epäillä sitä mitä Raamatussa tästä aiheesta suorasanaisesti ilmoitetaan.3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
...
3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
...
3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
2. Piet.