Antikristus ja Hävityksen Kauhistus

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Rutger
Site Admin

Antikristus ja Hävityksen Kauhistus

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Matt 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -

Matthew 24:15 When ye therefore shall see the abomination of desolation, spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (whoso readeth, let him understand:)

2 Tess 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

2 Thessalonians 2:4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God.

Pyhä Henki avaa tässä Jumalan sanan tarkkaavaiselle tutkijalle, että Antikristus istuu Jumalan Temppelissä kun taas Hävityksen Kauhistus seisoo siellä. PH vielä samassa jakeessa painottaa, että tarkatkaa nyt.

Tämä selkeästi meille kertoo kyseessä olevan A) kaksi eri objektia, toinen on Antikristus ja toinen on jokin toinen kohde, mitä ilmeisimmin eloton objekti ja B) kyseessä on fyysinen rakennus, Temppeli Jerusalemissa, jossa nämä tulevat tapahtumaan.

Vaikka me olemmekin temppeleitä, meidän sydämiimme ei kukaan istahda eikä siellä mikään seisoskelekaan.

Lopunajan koho- ja käännekohdat sijoittuvat Israeliin ja erityisesti Jerusalemin Temppeliin.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Marie

Re: Antikristus ja Hävityksen Kauhistus

Viesti Kirjoittaja Marie »

Rakennetaankohan Jerusalemiin uusi temppeli, siellä on kuulemma valmiina kaikki kalusteet, esineet ja kankaat joita tarvitaan, niin
ja ne lehmätkin.
Rutger
Site Admin

Kyllä rakennetaan enkä usko töiden aloitukseen menevän kovinkaan pitkää aikaa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Ruskeanpunaisten hiehojen ympärillä on nyt kova kuhina. Viimeisimmät tiedot kertovat ainakin kahden viidestä olevan vielä virheettömiä.
Paikkaa jossa uhrimeno tulee suorittaa, kytätään haukan lailla musulmaanien toimesta ettei sitä tehdä salassa (joka tuntee sijainnin, tietää ettei siinä kohdassa voida tehdä mitään salassa).
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Satui just eilen kuuntelemaan aika uuden YT videon jossa Pekka Sartola puhui Lähi-idän tilanteesta, ja hän sanoi että ne viisi Israelissa olevaa punaista hiehoa ovat jo ylittäneet 3 vuoden iän, joten niiden osalta tämä uhri-rituaali meni nyt ohi. Ja sehän on todella sitten niin arka asia musulmaaneille, että voi laukaista vaikka sodan.
Rutger
Site Admin

Oppineet väittelevät hiehojen virheettömyyssäännöistä kokoajan. Raamattuhan kertoo vain vaatimuksen virheettömyydestä, mutta juutalaisilla on tapansa mukaan vielä oma lista vaatimuksia kuinka monta karvaa saa olla mitäkin väriä jne.
Hiehoilla ei ole yläikärajaa vaan alaikäraja kaksi vuotta ja yksi kuukausi (3-4 v ihan ok) ja kunhan se pysyy hiehona eikä sillä ole tehty työtä eikä sitä ole koskaan kytketty riimuun, niin se on ok.
Kyllä, se on selvä, että musulmaanit aloittavat rähinän heti kun seremonia suoritetaan, koska he tietävät temppelin olevan tulossa hyvin pian.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kyllä tuo Mooseksen lain noudattaminen on käytännössä mahdotonta. Tuo puhdistusveteen tarvittava naaraslehmä on vain yksi monista uhraamiseen liittyvistä vaatimuksista.

Esim. naisten kuukautiset aiheuttavat jo "ongelman" mihin ei rabbeilta löydy vastausta.... :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Jos muistan oikein, kaikkiaan yhdeksän hiehoa on uhrattu ajan saatossa. Yhdenkin "onnistuminen" läpi kaikkien pykälien oikeaoppisesti on vaatinut käytännössä ihmeen. Tilannetta monimutkaistaa kaiken lisäksi tulkinta ja lisävaatimukset.
Jos ja kun se kymmenes "onnistuu", se tapahtuu Jumalan sallimuksesta eli silloin on Hänen mielestään oikea aikaikkuna lopunajan alun tapahtumien keskipiste rakennuksen rakentamiselle.
Temppelin rakentaminenhan ei vaadi uhrieläintä. Se voidaan rakentaa vaikka tänään.
Kohenien temppelissä toimiminen taas vaatii vihmontaveden joka saadaan yhdistämällä eri aineita, joista yksi on ym. virheettömän hiehon tuhkat.
Säilyykö tästä erästä yksikin virheettömänä ja uhrataanko se öljymäellä, riippuu niin monesta seikasta, mm. politiikasta, että voimme vain tarkata tapahtumia mielenkiinnolla siksi, että jo vakava puhe tämmöisen seremonian toteuttamisesta on Jeesuksen pikaisen paluun merkki.
Vastaa Viestiin