Psalmin 83 ja Hesekiel 38:n taistelut.
Ps 83 tulee käsitykseni mukaan ensin, sitten Hesekiel 38.
Mikä merkillepantavinta näissä taisteluissa, pelurit näissä eivät ole samoja, vaan 83:n pelurit ovat 38:n pelureiden naapurivaltioita.
Ps 83 joukot motivoi liikkeelle Israelin totaalinen tuhoaminen, kun taas 38:n väki lähtee sotaretkelle sotasaaliin motivoimana.
Se indikoi sitä, että 83:n pelurit tuhotaan perinpohjin ja tämä jollakin aikataululla saa 38:n porukat liikkeelle, ehkäpä 83:n jäljiltä runsaasti vaurastunut Israel saa 38:n porukat haaveilemaan Israelista saatavasta runsaasta sotasaaliista.
Israelin totaalista tuhoa havittelevat tahot tämänhetkisen käsitykseni mukaan ovat jo liikkeellä (juuri nyt) ja niitä tuhotaan juuri nyt.
On myöskin mahdollista, että Hes 38 ei ole osa Danielin 70. vuosiviikkoa vaan aiempi rähinä kuten sitä edeltävä Ps 38:kin.
Moni on varmasti miettinyt, miksi sielunvihollinen ei pistä hanskoja naulaan vaan sotii vieläkin Jumalan suunnitelmaa vastaan.
Luulenpa selityksen olevan hyvinkin yksinkertainen.
Seurakunnan Ylösotolle ei ole asetettu mitään Raamatullisia ehtoja milloin se voi tapahtua, mutta Jeesuksen paluulle on.
Jumala on sanassaan sanonut ettei palaa ennenkuin Israel Häntä huutaa avuksi.
Jos siis sielunvihollinen onnistuisi tuhoamaan Israelin..
Me tiedämme, että Jumalan kanssa ei voi pärjätä tappelussa, mutta sielunvihollisella ei ole vaihtoehtoja. Sen kohtalo on sinetöity Jumalan kirjoissa.
Ps 83 ja Hes 38
Ps 83 ja Hes 38
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Re: Ps 83 ja Hes 38
Tää on mielenkiintoista pohdintaa, mä löysin yhden yhtymäkohdan Damaskoksen tuhoon liittyen, mikä voi kyllä olla yleisluontoinen tietenkin:
Vrt.Ps. 83:14 Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi qkorsiksi tuulen viedä.
Jes. 17:13 Kansakunnat kohisevat, niinkuin suuret vedet kohisevat, mutta hän nuhtelee niitä, ja ne pakenevat kauas; ne karkoitetaan niinkuin akanat tuulessa vuorilla, niinkuin lentävät lehdet rajuilmassa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com