Nebukadnessarin kuvapatsas

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
Rutger
Site Admin

Nebukadnessarin kuvapatsas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Nebukadnessarin suuri kuvapatsas-uni kuvaa maailman imperiumeja sivu historian.
Viimeisenä maailmanjärjestyksenä tulee olemaan kaksi jalkaa ja sen kymmenen varvasta. Kymmenen kuningasta.
Mikä merkillepantavinta tässä viimeisessä koalitiossa on se, että nämä kymmenen kuningasta eivät ole täysin ihmisiä.
Raamattu useasti kuvaa ihmiset savena ja niin tässäkin vertauskuvassa.
Savi on ihmisperimää ja rauta on jotakin muuta.

Dan 2:43 Että sinä näit rautaa olevan saven seassa, se merkitsee, että vaikka ne sekaantuvat toisiinsa ihmissiemenellä, ne eivät yhdisty toinen toiseensa, niinkuin ei rautakaan sekaannu saveen.
Daniel 2:43 And whereas thou sawest iron mixed with miry clay, they shall mingle themselves with the seed of men: but they shall not cleave one to another, even as iron is not mixed with clay.

Kaiken allegorisoijat toki sanovat, että kyseessä on vain liitossa olevat riitaisat ihmisrodut, kansakunnat jne. jotta tätäkään Raamatun kohtaa ei tarvitsisi ottaa kirjaimellisesti.
Tässä allegorisointilogiikassa on vakava puute. Jos kyseessä olisivat kaksi porukkaa ihmisiä, ei olisi minkäänlaista tarvetta mainita jakeessa mainittua ihmissiementä. Ei minkäänlaista.
Ainoa looginen tulkinta on se, että kuninkaat ovat ihmisen ja jonkin toisen lajin hybrideitä.
Onko kyseessä transhumanismilla aikaansaatu olento, itse saatanan siementä olevat nephilimit ( kyllä, langennut enkeli pystyy yhtymään ihmisnaiseen ja on geneettisesti lajiltaan niin lähellä ihmistä, että tuloksena on jopa jälkeläinen) vaiko jotakin muuta, en tiedä.
Vuosien varrella ja teknologian kehityksen tuulia seuratessa oma mielipiteeni metodista ja rikollisesta on sujuvasti vaihdellut.
Juuri tällä hetkellä oletan, että kymmenen kuningasta ovat puoli-ihmisiä, petrimaljassa viriteltyjä hybridejä, käyttäen viimeisintä osaamista tällä tieteen saralla. Kenen DNA:ta tässä on käytetty, oma arvioni on, että Nimrodin. Jenkeillä on hallussaan useita muinaisia sankareita eli jättiläisiä.
Kenellä muilla näitä on, mene ja tiedä.
Akuutti kriisi Syyriassa tuo väkisin mieleeni Raamatun kertoman faktan, että viimeinen antikristus on Assyrialainen.
Assyriahan oli alueeltaan Syyriaa todella paljon suurempi käsittäen Syyrian sekä muita valtioita sen ympäriltä eri suunnilta.
Jos Damaskos nyt paukautetaan esim. Israelin ydinaseilla tai jollain salaisella korkean tekin aseella murusiksi, niin tiedämme Jaakobin vaivan alkavan het'koht. Se taas indikoi odottavalle pienelle porukalle Tiitus 2:13 olevan totta erittäin pian. Maranatha Jeesus Kristus.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!