Jes 55:1 Kuulkaa kaikki janoavaiset tulkaa veden ääreen. Tekin joilla ei ole rahaa tulkaa ostakaa ja syökää tulkaa ostakaa ilman rahatta ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
Mitä tarkoittaa että pitäisi ilman rahaa kuitenkin ostaa? Millaisella maksulla sitä pitäisi ostaa?
Jes 55:1 ...ostakaa..ilman rahaa..
Jes 55:1 ...ostakaa..ilman rahaa..
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Re: Jes 55:1 ...ostakaa..ilman rahaa..
Jeesuksen kautta tulevat hengelliset siunaukset voidaan "ostaa" "ilman rahaa, ilman kustannuksia". Toisin sanoen kukaan ei ole taloudellisesti liian köyhä pelastuakseen evankeliumin kautta; köyhät voivat pelastua yhtä varmasti kuin rikkainkin. Meillä ei tarvitse olla rahaa saadaksemme syntimme anteeksi.
Fyysisessä maailmassa kulutetaan rahaa moniin asioihin, jotka eivät koskaan tyydytä meitä. Jumala sanoo, että ne, jotka todella janoavat ja nälkäävät Jumalan virkistystä ja siunauksia, voivat saada niitä kuluttamatta pienintäkään kolikkoa. Suurin tyytyväisyys on ikuisen elämän liiton solmiminen Jeesuksen kanssa.
Valuutta tässä tapauksessa on suun tunnustus ja sydämen usko.
Fyysisessä maailmassa kulutetaan rahaa moniin asioihin, jotka eivät koskaan tyydytä meitä. Jumala sanoo, että ne, jotka todella janoavat ja nälkäävät Jumalan virkistystä ja siunauksia, voivat saada niitä kuluttamatta pienintäkään kolikkoa. Suurin tyytyväisyys on ikuisen elämän liiton solmiminen Jeesuksen kanssa.
Valuutta tässä tapauksessa on suun tunnustus ja sydämen usko.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Eräs raamatun opettaja selitti tämän näin:
Jeesus maksoi täyden hinnan meidän hengellisestä sovituksestamme. Me MAKSAMME HINNAN hengellisestä kasvustamme. Kyse ei ole siis rahasta vaan käytännöstä hengellisessä sodankäynnistä. Vihollinen tekee kaikkensa estääkseen meitä. Joka lihassa kärsii lakkaa synnistä.
Jeesus maksoi täyden hinnan meidän hengellisestä sovituksestamme. Me MAKSAMME HINNAN hengellisestä kasvustamme. Kyse ei ole siis rahasta vaan käytännöstä hengellisessä sodankäynnistä. Vihollinen tekee kaikkensa estääkseen meitä. Joka lihassa kärsii lakkaa synnistä.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Joo vaikka pelastus on ilmainen, niin Jeesuksen seuraaminenhan siinä mielessä maksaa, että se voi viedä sinne minne emme tahdo ja karkottaa sukulaiset ja ystävät ympäriltämme. Ja on tosiaan jatkuvaa taistelua vihollisen kanssa.
Itse laskisin sen ennemmin ristin kantamisen hinnaksi. Jeesushan ensin kutsuu luokseen ja vasta sitten alkaa muuttamaan meitä.
Joka uskoo Poikaan pelastuu Joh 3:36
Joka ei ota ristiään ja seuraa Minua ei ole sovelias Minulle (Jos et ole halukas tekemään mitä pyydän sinulta, et saa opetuslapseuden siunauksia)
Matt 10:38
Mehän ei osteta kärsimyksiä, vaan tehdään asioita rakkaudesta ja kärsitään se mitä tulee, kuten Jeesus.
Mutta varmaan puhujalla on ollut pointti puheessaan. En nyt käsittänyt mitä kysymyksellä haettiin.
Itse laskisin sen ennemmin ristin kantamisen hinnaksi. Jeesushan ensin kutsuu luokseen ja vasta sitten alkaa muuttamaan meitä.
Joka uskoo Poikaan pelastuu Joh 3:36
Joka ei ota ristiään ja seuraa Minua ei ole sovelias Minulle (Jos et ole halukas tekemään mitä pyydän sinulta, et saa opetuslapseuden siunauksia)
Matt 10:38
Mehän ei osteta kärsimyksiä, vaan tehdään asioita rakkaudesta ja kärsitään se mitä tulee, kuten Jeesus.
Mutta varmaan puhujalla on ollut pointti puheessaan. En nyt käsittänyt mitä kysymyksellä haettiin.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.