Musiikki ja luomakunta

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Musiikki ja luomakunta

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Olette varmaan kuulleet puhuttavan vagushermosta? Se on kenties joku uusi juttu, koska aikaisemmin en sellaisesta ollut kuullut puhuttavan. Se säätelee hermoston tilaa ja sen toimintaan voi itse toimillaan vaikuttaa. En helposti poppakonsteja ota avukseni, mutta se herätti, että mainittiin hyräilyn vaikuttavan sen toimintaan. Kuinkas ollakaan: äidit kautta aikojen ovat laulaneet ja hyräilleet lapsilleen. Kahdeksankymmen-luvulla suositeltiin odottaville äideille tuttujen laulujen laulamista sikiön hyvinvoinnin takia. Onkohan näin edelleen?
Otetaanpas iltavirsi tms. käytäntöön. Hm. Etkö kehtaa laulaa itseksesi? Hyräillä ainakin voi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Musiikki ja luomakunta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Angelicus kun nostit tämän ketjun esille, ilman mitään turhia rehentelyjä, mä huomasin, että lapsen syntymän jälkeen jokin sävelkorvassa loksahti kohdilleen. Vaikka oon soittanut ja laulanutkin läpi elämäni, niin nyt vasta alkoi korva kuulemaan oman äänen soinnin ja vire pysymään, jokin jännitys siitä poistui ja luulen että Herra on sen luonnon kautta järjestänyt näin, että voi oppia laulamaan myöhemmälläkin iällä, omalle lapselleen.

Oon huomannut myös, että se oli aluksi juuri tuutulauluja, mutta sitten siitä tuli yksi kommunikaation väline, jos menen toiseen huoneeseen, niin hyräilen jotain, josta lapsi tietää, että olen siellä. Samalla tavalla myös lapsi on lähestulkoon koko ajan ajan äänessä. Sitten siinä kappaleessa "Ain' laulain työstäs tee" on kyllä perää, koska kotipuuhat sujuvat kyllä mukavammin hyräillen. Luulen myös, että Herra iloitsee näistä asioista meidän kanssamme ja varsinkin ruokaa tehdessä pyydän usein Jeesusta mukaan ja Hän kyllä tulee.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2791
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Musiikki ja luomakunta

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Tuo on niin totta ja monesti todistettu. Olen tuota tarjonnut monesti niille jotka ovat olleet masentuneita. Mieluummin vielä hengellisillä lauluina laulettuina tai kuunneltuina. Ahdistus ja masennus kaikkoaa. Siihen ei mene välillä kun n. 5min ja on ohi. Ylistyksessä Herralle avautuu oikeasti taivaallinen kanava ja rukoukset menee helpommin perille. Taivas on auki.
Olen sitten saanut kiitosta jälkeenpäin että toimi.
Melkein kaikki musiikki tuo hyvää oloa. Ainoastaan suljen pois tästä tuon rankan heavy rockin.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin