Saatana lankesi ensin

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
Rutger
Site Admin

Saatana lankesi ensin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Sitten vasta Eeva ja Aadam.
Saatanan synti oli pride, ylpeys.

Luuk 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

San 6:16-19 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu: ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta, sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan, väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Re: Saatana lankesi ensin

Viesti Kirjoittaja Tuija »

AAAMEN
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen 🙏🏻

Eeva ja Aadam olisivat vielä voineet todennäköisesti estää paratiisista karkotuksen, mutta me menivät saatanan synnin perässä. Ylpeyden. Ylpeys ei antanut myöten tunnustaa, että vähän mokattiin, saadaanko anteeksi?

Alkuperäisen asian vierestä, nousi tuosta pride sanasta tämä. Pride liikkeen sateenkaari lipussa on 6 väriä. Jumalan sateenkaaressa on seitsemän.

Jumalan sateenkaaren värit ovat

Punainen — Vanhurskaus, Jeesuksen veri
➡️ Jehovah-Tsidkenu

Oranssi – ylistys, sadonkorjuu, sodankäynti
➡️ Jehova-Nissi

Keltainen — Läsnäolo, Jumalan neuvosto
➡️ Jehova-Šamma

Vihreä — Rauha, Elämä, Armo
➡️ Jehovah-Shalom

Sininen — Parantava
➡️ Jehovah-Rafa

Indigo — Paimen
➡️ Jehovah-Ra-ah

Violetti — Huolenpito
➡️ Jehovah-Jireh

Pride lipusta siis puuttuu toinen sininen. Indiko. Hyvä Paimen. Jeesus.

Kuten käärme paratiisissa otti totuuden ja jätti siitä osan kertomatta - pride liikkeessä ja lipussa nähtävissä samaa.

Tulkinnan varainen asia, mutta useimmista lipuista puuttuu juurikin indikon sininen, joka värinä viittaa Pelastajaan eli Jeesukseen.

Ja nyt, olet sitten kuka tahansa, joka luet tätä, älä käsitä väärin. Jeesus rakastaa sua ja kuoli sinunkin syntien tähden.

Pride asiasta jauhaminen ei tarkoita, että liikkeen ihmiset olisivat jotenkin Jeesuksen sovitustyön ulkopuolella - tai että me "siivosyntiset" uskovat olisimme yhtään sen parempia.

Se, että synnit on näkyvillä ei tee niistä yhtään sen pahempia kuin piilossa olevat haureudet, juoruamiset, juomingit ja muut rikkeet.

Indikon puuttuminen pride lipussa viittaa kuitenkin totuuteen niiltä osin, että kuten Eedenin käärmeen valheessa, pelastusta ei ole olemassa ilman Jeesusta.

Pelastus siis koskee juuri sinua, olit sitten minkä tahansa värillisen lipun tai h@karisti lipun alla kulkeva.

Ainoa esteesi Jeesuksen edessä voi olla ja on ylpeys. Älä anna sen tulla esteeksi. Luota, että Herrallasi on hyvä tahto sinua kohtaan.

Ehkä Hän haluaa tänään sinulle sanoa, tule lapseni - katsotaan niitä syntejä ja muita sitten myöhemmin. Tule nyt, Minä tahdon sinua auttaa. Minä tahdon näyttää sinulle millaiseksi Minä sinut loin. Minä tahdon näyttää, miten sinua satuttaneet asiat ovat muuttaneet sinua. Minä tahdon, ettei sinun tarvitsisi enää kärsiä.

Jeesus on Parantaja ja Hänellä on valtava voima. Hän haluaa pelastaa ja parantaa kaikki haavasi ja epävarmuutesi. Hän ei myöskään koskaan tee mitään väkisin tai vasten tahtoasi. Luota Häneen. Hän rakastaa sinua.

Ja kun palataan sateenkaaren muihin väreihin:

Punainen ➡️ Pisara Jeesuksen verta riittää sinun, minun ja meidän kaikkien menneisiin ja tuleviin synteihin.

Oranssi ➡️ Sateenkaari julistaa Jumalan voittoa, mutta paratiisin tapahtumien jälkeen meillä on sodankäynti saatanan kanssa. Älä anna vaiheille ja loukkauksille periksi.

Keltainen ➡️ Jeesus oli läsnä silloin, kun sinua satutettiin ja Hän itki. Hän tietää mitä olet kokenut ja Hän haluaa auttaa sinua.

Vihreä ➡️ Jeesus haluaa antaa rauhaansa sinulle, Hän haluaa pyyhkiä kaikki murheesi pois ja muistuttaa että armo kuuluu kaikille ja se on joka päivä uusi.

(Vaalean)sininen ➡️ Jeesus on Parantaja. Ei ole mitään elämässäsi sellaista, mitä Hän ei voisi korjata, parantaa, ennallistaa tai auttaa.

Violetti ➡️ Hän lupaa huolehtia sinusta elämäsi jokaisena päivänä. Sinä olet Hänelle arvokas ja tärkeä. Jeesuksen huolenpito ulottuu arjen jokaiseen pieneenkin asiaan.

Ja kertauksena,

Indikon sininen ➡️ Jokainen joka uskoo Poikaan, pelastuu. Tässä ei ole erottelua ihmisryhmien välillä. Turvaa Jeesukseen ja anna Hänen tehdä työtä sinussa.

No niin, lähti taas aihe vähän laukalle, kestäkää se minulta 🙏🏻
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen Sisko 🙏
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Vastaa Viestiin