Profetiani

Keskustele Israel aiheesta
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Profetiani

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kerron tämän tänne osioon, jonka loin. Palsta vaati selvästi Israel osion ja tähän idean antoi tolla Suomi24llä George_L nimimerkki. Kiitos hänelle.

Minä olen koko elämäni kipuillut Israel kysymyksestä ja kysynyt Jumalalat ties kuinka monesti että mikä on se ISraelin asema. Tiedätte varmaan että adventistikasvatuksen saaneena Israel on kovasti polttava kysymys.
Tulin raitiovaunulla, ns. "sporalla" kotiin Sörnäisiin ja olin koko päivän kävellyt Helsingin keskustassa ja rukoillut Israelin kysymyksestä. Kun astuin sporasta ulos sörkan pysäkillä ja taas kysyin mielessäni että "mites se Israel", niin sain kuin ääneen voimakkaana vastauksen: "te olette Israel".
Tämän jälkeen en koskaan enää ole asiaa kysellyt, koska se valotti ja antoi kaiken ymmärryksen. Se ei mitätöi Israelin asemaa, vaan vahvisti sitä tietoutta, keitä Israelin kansa on.

Enoni kerran teki tutkimuksen ja totesi että olen minäkin verenperinnöltäni kuulemma leeviläistä sukujuurta. Eno oli tehnyt tutkimusta sieltä jostain 1600 luvulta saakka. Se ei kyllä ole mikään pointti, vaan se että mitä olet sisältäsi, koska Israel ja Jeesus jakaa seurakuntaa kahtia.
Peacemaker

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

-jarmo- kirjoitti:vaan se että mitä olet sisältäsi, koska Israel ja Jeesus jakaa seurakuntaa kahtia.

AAMEN!!!

En muista raamatunpaikkaa mutta minusta tähän Jarmon kirjoitukseen sopii sanat:
"sillä jolla on korvat kuulkoon ja kellä on silmät niin nähköön"
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olisko se "siitä Israelista muodostuu kompastuskiveksi kaikille kansoille". Jeesus jo jakaa seurakuntaa valtavasti liberaaliin ja meihin vanhoilisiin.
Sinettisormus

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä hyvä ja lyhyt, mutta ytimekäs lainaus:

""Oksastettu



Jokainen Jeesuksen ristin sovituksen ja ylösnousemuksen kautta uudestisyntynyt ihminen, on vastoin luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun (Room 11:24). Vastoin luontoa tapahtuva oksastus on Jumalallinen ja se tehdään niin, että jaloon runkoon liitetään epäjalo oksa, jolloin se alkaa tuottaa hyvää hedelmää. Jos juuri on pyhä ovat myös oksat. Tällainen oksastaminen on mahdollista vain Uudessa Liitossa, joka alkoi jo Abrahamista, mutta tuli voimaan vasta Jeesuksen ylösnousemuksessa. Jalo öljypuu on itse asiassa Aabrahamin usko, joka on Kristus uskoa. Aabraham on kaikkien uskonvanhurskaiden isä (Gal 3:7-9). Emme siis ole oman kirkkokuntamme, seurakuntamme, hengellisen isämme tai – äitimme oksia, vaan hyviä hedelmiä tuottavia oksia Kristus-puussa, kuten Jeesus sanoi (Joh 15:5). Tämä on uskosta syntyvää elämää.

Luonnonmukaisessa oksastamisessa sen sijaan epäjalon puun runkoon oksastetaan jalosta puusta leikattu oksa, jolloin se alkaa tuottaa jaloja hedelmiä. Tällainen oksastaminen toimii luonnossa mutta ei hengellisyydessä. Sitä tapahtui Vanhan Liiton aikana, jolloin ytimensä kadottanut temppelipalvelus antoi ihmisille vain uskonnollisuutta. Siinä yritetään kasvatuksella saada aikaan todellista muutosta ihmisen elämässä. Mutta se ei toimi siksi, että villi runko työntää oksaan ainoastaan epäjalon juuren mehuja. Tämä on mahdollista meidänkin aikanamme, ellei oksastaminen tapahdu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

Todelliseen muutokseen tarvitaan siis, että olemme leikatut pois vanhasta juuresta ja oksastetut Jalon öljypuun mehevään juureen (Room 11:17).



Esko Tienhaara""
Sinettisormus

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Tässä hyvä ja lyhyt, mutta ytimekäs lainaus:

""Oksastettu



Jokainen Jeesuksen ristin sovituksen ja ylösnousemuksen kautta uudestisyntynyt ihminen, on vastoin luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun (Room 11:24). Vastoin luontoa tapahtuva oksastus on Jumalallinen ja se tehdään niin, että jaloon runkoon liitetään epäjalo oksa, jolloin se alkaa tuottaa hyvää hedelmää. Jos juuri on pyhä ovat myös oksat. Tällainen oksastaminen on mahdollista vain Uudessa Liitossa, joka alkoi jo Abrahamista, mutta tuli voimaan vasta Jeesuksen ylösnousemuksessa. Jalo öljypuu on itse asiassa Aabrahamin usko, joka on Kristus uskoa. Aabraham on kaikkien uskonvanhurskaiden isä (Gal 3:7-9). Emme siis ole oman kirkkokuntamme, seurakuntamme, hengellisen isämme tai – äitimme oksia, vaan hyviä hedelmiä tuottavia oksia Kristus-puussa, kuten Jeesus sanoi (Joh 15:5). Tämä on uskosta syntyvää elämää.

Luonnonmukaisessa oksastamisessa sen sijaan epäjalon puun runkoon oksastetaan jalosta puusta leikattu oksa, jolloin se alkaa tuottaa jaloja hedelmiä. Tällainen oksastaminen toimii luonnossa mutta ei hengellisyydessä. Sitä tapahtui Vanhan Liiton aikana, jolloin ytimensä kadottanut temppelipalvelus antoi ihmisille vain uskonnollisuutta. Siinä yritetään kasvatuksella saada aikaan todellista muutosta ihmisen elämässä. Mutta se ei toimi siksi, että villi runko työntää oksaan ainoastaan epäjalon juuren mehuja. Tämä on mahdollista meidänkin aikanamme, ellei oksastaminen tapahdu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

Todelliseen muutokseen tarvitaan siis, että olemme leikatut pois vanhasta juuresta ja oksastetut Jalon öljypuun mehevään juureen (Room 11:17).



Esko Tienhaara""
Me siis olemme oksastetut öljypuuhun ja Jeesukseen Kristukseen: http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/oksat.pdf
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Entäpä kun uusi Jerusalem lasketaan maan päälle, niin mitäpä tämä tarkoittaa? Onko se kiveä vai mitä se on?

Tämä kuvaus on siitä kun luodaan kaikki uudeksi tuhatvuotisen kauden jälkeen:
Joh.ilm. 21:1-6 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joh.ilm. 22:14-21 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

On niin paljon yhtäläisyyttä siinä että Pyhä Kaupunki olisi kuitenkin Kristusruumis, eli Henki ja morsian. Elämänpuu on tietenkin se Kristuksen verellä peseytyminen. Onhan se kaupunki kyllä kuvattukin muureineen ja torneineen ja kaikkineen, mutta perimmäistä kysymystä horjuttaa ajatus, että mihin tarvitaan muureja ja torneja jos raavas laiduntaa leijonan kanssa? Kuka tarvitsee silloin tällaisia monumentteja?
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

-jarmo- kirjoitti:On niin paljon yhtäläisyyttä siinä että Pyhä Kaupunki olisi kuitenkin Kristusruumis
Olen samoilla linjoilla tässä, Pyhä Kaupunki kuvaa Kristusruumista. Jerusalemin mitatkin on valtavat, ettei se oikein mahdu maapallolle, korkeus nousisi ilmakehän yläpuolelle. Kuvaus on todennäköisesti vertauskuvallinen ja siksi vaikea ymmärtää.

-Markku
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Onhan se kaupunki kyllä kuvattukin muureineen ja torneineen ja kaikkineen, mutta perimmäistä kysymystä horjuttaa ajatus, että mihin tarvitaan muureja ja torneja jos raavas laiduntaa leijonan kanssa? Kuka tarvitsee silloin tällaisia monumentteja?
Ymmärrän asian niin, että 1000-vuotinen rauha tulee nykyiseen Maahan. Luominen = 6 päivää duunia + 1 päivä lepoa. Nykyiselle luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita + 1000 vuotta lepoa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiintoisa video David Pawsonilta. "Uusi Jerusalem ja Jumalan käyttämät rakennusaineet"
https://www.youtube.com/watch?v=5l8nnUbs8sQ
Pekka rahkila opettaa aiheesta suomeksi.
https://www.youtube.com/watch?v=UdC0-vtPCk0
Peacemaker

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Jyrki kirjoitti:Kiintoisa video David Pawsonilta. "Uusi Jerusalem ja Jumalan käyttämät rakennusaineet"
https://www.youtube.com/watch?v=5l8nnUbs8sQ
Tämä on hieno video...kiitos
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, onneksi meidän ei tarvitse ottaa kaikesta viisaudesta vastuuta. Meille onneksi riittää pelastustie, Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta onhan se niin että kaikki tämä muu on meille hyväksi ja iloksemme tutkittavaksi annettua.
tuula

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja tuula »

kyllä. suomen kansa on israelin jäännöksiä. itse olen saanut unessa sanat, että vain tällaista unta juutalainen näkee. unesta en kuitenkaan muista mitään. myöhemmin minulle annettiin näkynä israelin kartta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Joseph Dumond: Suomi on Isaskar (alk. 45:39).
https://www.youtube.com/watch?v=EtXbzO4 ... e&t=45m39s

Kadonneet: Suomi on Efraim.
http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

Jarmo10: Vaakunoita ym.
http://jarmo10.org/kartat.htm

Ilmakuva paljastaa Efraimin nimen maastossa.
http://jarmo10.org/sakuva.jpg
Samuli

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kristuksen hengen kautta olemme kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapsia, joten kuulumme Aabrahamin ja Daavidin sukuun, niin kuin Jeesuskin kuuluu. Ja sukuluettelomme löytyy ensimmäiseltä mahdolliselta sivulta Raamatusta eli Matt 1. (ei keskeltä ei viimeiseltä... vaan nimenomaan ensimmäiseltä mahdolliselta sivulta.) Tulee vaan mieleen, että missä arvossa Hän meitä oikeen pitääkään!

Tässä lyhyt opetus Patrickilta tähän liittyen, kolahti ainakin meikäläiseen.
http://www.tv7.fi/vod/player/48078/

Olemmeko myös fyysisiltä juurilta Israelilaisia...Onhan tästä kaikenlaista todistetta nyt löydetty.
Yhdyn kyllä yllä oleviin kommentteihin ja pidän tätä hyvinkin mahdollisena ja tämä on myös kovasti ollut välillä ajatuksissa. Ainakin voin pitää kaikkia Israelilaisia veljijäni Kristuksen kautta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Israelin suku levisi kaikkiin ilmansuuntiin. Täten heidän vertaan on monissa kansoissa. Mutta jos tarkkoja ollaan, niin kaikki Aatamin jälkeläiset ovat keskenään veljiä ja sisaria. Toki tärkeämpää on Herraan luottavien ihmisten hengellinen veljeys ja sisaruus.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Samuli. Oletko perehtynyt Patrickin mainitsemaan G42-liikkeeseen. Liittyykö se jotenkin Hannu Matikaisen artikkelin käsittelemään uusapostolisuuteen?
Miten on mahdollista, että joku voi kävellä jopa Paavalin opetuksen yli? Ilmeisesti sillä perusteella, jos on itsekin "apostoli". Nimittäin nykypäivänä maailmalla vaikuttaa voimakkaasti niin sanottu uusapostolinen liike (New Apostolic Reformation, NAR), jossa on satoja apostoleja, ja lisäksi profeettoja. Tunnettuja tällaisia ovat Bill Johnsonin lisäksi esimerkiksi C. Peter Wagner, Cal Pierce, Todd Bentley, David Herzog, Rick Joyner, Bob Jones, Paul Cain, Micke Bickle, Cindy Jacobs, Heidi Baker ja Chuck Pierce.

Uusapostolinen liike on syntynyt kolmesta valtavirtauksesta: Toronton nauruherätys, Kansasin IHOP (International House of Prayer) ja Bill Johnsonin Bethel-seurakunta. Liikkeen mukaan seurakunta täytyy ennallistaa ja varustaa hallitsemaan; sen täytyy tulla täydelliseksi. Sen jälkeen he puhdistavat maan kaikesta pahuudesta taistellen voiton Satanasta, he tuomitsevat luopioseurakunnan, ja he uudistavat koko luomakunnan. Vasta sitten Kristus voi palata.
https://ajankohtainen.wordpress.com/201 ... en-harhaa/
näkymätön ninni

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Taas se ninni täällä varoittelee, mutta minkäs teet kun on vaan pakko... :roll:

1. Tess. 5:21
mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaa

http://www.kotipetripaavola.com/patrick ... sista.html

:shock:
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Ninni. Kannattanet ajatusta "Back to Basics" :?:
Biblia (1776) Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.

Ps. Pyytäisin lukijoitani suosittelemaan ateisteille Pekka Reinikaisen luentoa :!:

"Pekka Reinikainen - Mitä luonto kertoo Jumalasta, osa 1"
https://www.youtube.com/watch?v=D7TLC1ctEW8
näkymätön ninni

Re: Profetiani

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

No nimen omaan Jyrki! :)

Kiitos hyvästä linkistä!
Vastaa Viestiin