Kadonneet heimot

Keskustele Israel aiheesta
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kaikenlaista jutustelua 11

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Siis miten noi Israelin 12 heimoa menee? Ja mikä on meidän osuus siinä? Luulin ymmärtäväni ton asia mutta nyt eräs väittää asiat päivastaisena.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 11

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ne on menneen talven lumia. :geek:

Aihe sopisi tuonne Raamattu-, tai Israel-osioon paremmin. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kaikenlaista jutustelua 11

Viesti Kirjoittaja jsj »

Sanna kirjoitti: 17 Syys 2023, 10:11 Siis miten noi Israelin 12 heimoa menee? Ja mikä on meidän osuus siinä? Luulin ymmärtäväni ton asia mutta nyt eräs väittää asiat päivastaisena.
Oma näkemykseni on, että joku merkitys niillä täytyy olla, kun ne niin yksityiskohtaisesti luetellaan vielä ilmestyskirjassakin ja eriytetään siellä muista kansanjoukoista.

Mielestäni Paavali aavistelee myös, ettei Israelin rooli ole kokonaan lakannut kirjoittaessaan mm.
Room 11:12-15
Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,

Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
Olen myös miettinyt, että mitä mahtaa tarkoittaa että "kaikki Israel on pelastuva"?
Room 11: 25
Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

Room 11: 26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Yksi vaihtoehto on, että kuten Ilmestyskirja kertoo, kaikista Israelin lasten sukukunnista pelastuu 12 000. Toki voisi tulkita jopa vielä armollisemmin niin, että kun pakanoiden täysi luku on ensin tullut sisälle, niin ihan joka ikinen maan päällä oleva israelilainen löytää itselleen pelastuksen Jeesuksessa. Se olisi kyllä melkoinen juttu ja totisesti ikään kuin "elämä kuolleista".

Hesekiel ennustaa näistä aiemmin kuolleista, mutta eloon virkoavista kuivista luista näin:
37: 24
Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.

37: 25
He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.

37: 26
Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.

37: 27
Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

37: 28
Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 11

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Juuri tämä. Ja kun mietitään tätä kulunutta aikaa ja ihmisten lisääntymistä niin joukko ei voi olla pieni ja todennäköisesti on ympäri maailmaa. Intiasta, Kiinasta, Etiopiasta, Afganista ja Pakistanista on löydetty juutalaisia mistä vain osan israel on tunnustanut juutalaisiksi, mutta ketään ei ole tunnustanut kadonneiksi heimoiksi. Mielenkiintoa herättää myös amerikan alkuperäiskansat joista suurin osa tapettiin sekä romani väestön vanhaan testamenttiin liittyvät perinteet ja tavat.

Raamattu sanoo että Jumala kerää kansansa maan ääristä takaisin Israeliin ja osa sinne on palannutkin jo. Suurin osahan juutalaisista herää vasta ahdistuksen ajassa, mutta osa noista kadonneista juutalaisheimoista saattaa olla tietämättömiä juuristaan, siksi mielenkiintoista miten nämä ihmiset saadaan selville.

Ja meidän tehtävähän on rukoilla heidän puolestaan joten siksikin nämä asiat kiinnostaa.

Apokryfi kirjoissa noista on vissiin enemmän mutta en ole itse lukenut.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Eero Nevalaiselta hyvä kirjoitus aiheeseen liittyen
Ilmestyskirja 3:9 Valhejuutalaiset!

9. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Sieluvihollisen synagoga tuli esiin jo Smyrnan srk:n kohdalla Blogi 27.7.2019.

Nämä kaksi seurakuntaa Smyrna ja Filadelfia olivat ainoat, joita ei moitittu, ja vain heidän yhteydessään on puhe valhejuutalaisista.

Filadelfian kohdalla tarkoittaa, että osa harhaopettajista tulee tajuamaan olevansa väärässä, ennen viimeistä vaihetta, kristikunnan paatumusta.

He ymmärtävät, että suurin osa kristikuntaa on hyljännyt Israelin, vaikka Jumala ei ole hyljännyt, ja ettei seurakunta ole uusi Israel.

Sielunvihollinen on ovelasti saanut osan seurakuntaa uskomaan Korvausteologian harhaoppiin.

Tarkoitus on viedä juutalaisia, ja kaikkia, jotka ovat lähellä Jumalaa, pois Jeesuksesta, ja halua sulkea Israel, Jumalan sille valmistamasta osasta, ja pelastuksesta.

Paholainen yrittää rakentaa muuria seurakunnan ja Israelin väliin.

Smyrnan (mirha) ja Filadelfian (veljesrakkaus) tapauksissa on tärkeä profeetallinen ero.

Filadelfia kuvaa kuinka monilla seurakunnilla, ja monilla seurakuntalaisilla oleva harha, että oltaisiin korvattu Israel, tulee karisemaan.

Tätä on alkanut tapahtua yhä enenevässä määrin nykyaikana.

Pyhä Henki avaa ymmärryksen, että korvausteologia on harhaopi.

Jumala ei ole hyljännyt kansaansa, jolla on Hänen nimensäkin ”Israel = Jumala taistelee”, vaan rakastaa sitä, ja se on edelleen Jumalan valittu kansa.

Sanonta jalkojen eteen tulo, ja kumartaminen, tarkoitti siihen aikaan suurta nöyrtymistä.


Hyvä lukijani, Jumala kutsuu meitä siunaamaan koko Israelin kansaa, kaikkia kahtatoista sukukuntaa, myös niitä, jotka ovat vielä toistaiseksi ihmisiltä kadoksissa, eivät Jumalalta
https://www.kangasalanhelluntaiseurakun ... filadelfia
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ilm.12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.

---> Tuossa on "vaimo", eli seurakunta, sitä KUVATAAN 12 tähdellä.

Ilm.7.luvun heimot ovat myös kuvaus seurakunnasta, tuossa joukossa ei ole Efraimia eikä Daania, tämä ei ole siis kirjaimellinen joukko, koska on kyseessä NÄKY. Lisäksi tuossa "heimojen" väestönlaskussa on Leevin heimo, mitä VT:n puolella ei ikinä laskettu samassa ryhmässä muiden heimojen kanssa.

Heimojen joukkoon on lisätty myös Joosef, mitä ei myöskään ollut VT:n puolella 12 heimon väestönlaskussa.

Ilm.7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

---->"Sinetti" tarkoittaa Jumalan antamaa Pyhää Henkeä, jota ilman ei voi päästä Taivaaseen. Myös tuo jälkimmäinen "suuri ryhmä", ( jota ei kukaan voinut laskea/lukea, minkä takia ei voinut ?...koska vain Jumala tietää kuka pelastuu ja kuka ei ), omistaa Pyhän Hengen, eli "Sinetin", vaikka sitä ei erikseen tuossa kohtaa mainita. --->

Ilm.7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.

Ilm.21.luvussa koko pelastuneiden joukkoa, kaikkina aikoina, kuvataan täydellisen seurakunna, eli Jerusalemin mitoilla, jossa lukua 12 käytetään...12 porttia, 12 perustusta, kaupungin pituus, leveys ja korkeus on 12 X 1000 vakomittaa. Kaupungin muuri on 144 000 vakomittaa, eli 12x12x 1000.

Uusi Testamentti selvästi sanoo että enää ei ole pelastuksen perusta se mikä on ihmisen etninen tausta, tai ihmisen sukupuoli.

---> Sillä jos Ilm.7:3 olisi KIRJAIMELLINEN pelastuneiden joukko, ( MITÄ SE EI OLE, vaan NÄKY, esikuva, SYMBOLIIKKAA ), niin pelastuneiden joukkoon ei kuuluisi naisia ollenkaan, koska "palvelija"-sana on maskuliininen, eli naisia ei juutalaisten joukosta pelastuisi ollenkaan, mikä tietenkin olisi älytön väite, mutta KIRJAIMELLINEN tulkinta tuollaista edellyttäisi.

Samoin maskuliinen sana on Ilm.7:4 "lapset", oik "pojat".

Samoin Ilm.7:9 sanat ; "seisoivat", ja " heillä" ovat MASKULIINEJA. Jos nämä pelastuneet olisivat jotain muuta kuin NÄKY, niin se tarkoittaisi ettei pelastuneiden joukossa olisi ollenkaan naisia, mutta koska kyseessä on NÄKY, niin tällä tavalla Jumala KUVAA KAiKKIA pelastuneita, kakkina historian aikoina, käyttäen VT:stä tuttuja symboleja...." valkeat vaatteet, heimot, temppeli jne."

-------------------------------------------------------------------------------------

Gal.3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Kol.3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja jsj »

Sanna juu tuo oli hyvä kirjoitus enkä itsekään innostu yhtään korvausteologiasta, ja Roomalaiskirjeen perusteella se oliskin hyvin vaikeaa.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 07:26 Ilm.12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.

---> Tuossa on "vaimo", eli seurakunta, sitä KUVATAAN 12 tähdellä.
Kuulin vähän aikaa sitten mielenkiintoisen opetuksen siitä, että vaimo on itse asiassa Israel, koska seurakunta on morsian. Morsianhan on vasta tuleva vaimo, mutta Israel on jo nykyisellään vaimo. Tuo mitä mainitsit 12 tähdestä tuntuisi tukevan tuota opetusta, koska nimenomaan Israelilla oli 12 heimoa.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 07:26
Ilm.7.luvun heimot ovat myös kuvaus seurakunnasta, tuossa joukossa ei ole Efraimia eikä Daania, tämä ei ole siis kirjaimellinen joukko, koska on kyseessä NÄKY. Lisäksi tuossa "heimojen" väestönlaskussa on Leevin heimo, mitä VT:n puolella ei ikinä laskettu samassa ryhmässä muiden heimojen kanssa.
En ymmärrä sitä, että jos tuo on jo kuvaus seurakunnasta, niin miksi heti seuraavassa kohdassa puhutaan muista kansanjoukoista, joista ihmisiä on tullut sisälle valtava määrä? Tuo "kaikista kansanjoukoista" kohta tuntuu luontevalta, jos ensimmäisessä osioissa todella puhutaan Israelista ja sitten muista kansoista. Mutta jos jo ensimmäisessä kohdassa puhutaan muista kansoista niin tulkinta menee mielestäni oudommaksi.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 07:26 Uusi Testamentti selvästi sanoo että enää ei ole pelastuksen perusta se mikä on ihmisen etninen tausta, tai ihmisen sukupuoli.
Tästä olemme ihan samaa mieltä. Pelastuksen perusta kaikille on Jeesus. Mutta toki Raamattu vaikuttaa opettavan monessa kohdassa, että ihmisillä on taivaasten valtakunnassa erilaisia rooleja. Enkä usko että naisesta poistuu hänen naiseutensa hyvät piirteet tai että miehestä poistuu hänen miehisen luonteensa parhaat puolet, koska onhan Jumala nähnyt hyväksi luoda meidät miehiksi ja naisiksi.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

jsj kirjoitti: 18 Syys 2023, 09:59
Kuulin vähän aikaa sitten mielenkiintoisen opetuksen siitä, että vaimo on itse asiassa Israel, koska seurakunta on morsian. Morsianhan on vasta tuleva vaimo, mutta Israel on jo nykyisellään vaimo. Tuo mitä mainitsit 12 tähdestä tuntuisi tukevan tuota opetusta, koska nimenomaan Israelilla oli 12 heimoa.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 07:26
Ilm.7.luvun heimot ovat myös kuvaus seurakunnasta, tuossa joukossa ei ole Efraimia eikä Daania, tämä ei ole siis kirjaimellinen joukko, koska on kyseessä NÄKY. Lisäksi tuossa "heimojen" väestönlaskussa on Leevin heimo, mitä VT:n puolella ei ikinä laskettu samassa ryhmässä muiden heimojen kanssa.
En ymmärrä sitä, että jos tuo on jo kuvaus seurakunnasta, niin miksi heti seuraavassa kohdassa puhutaan muista kansanjoukoista, joista ihmisiä on tullut sisälle valtava määrä? Tuo "kaikista kansanjoukoista" kohta tuntuu luontevalta, jos ensimmäisessä osioissa todella puhutaan Israelista ja sitten muista kansoista. Mutta jos jo ensimmäisessä kohdassa puhutaan muista kansoista niin tulkinta menee mielestäni oudommaksi.

:) :)
AOAO ----> Ilm.7 kuvaa samaa asiaa, eli Jeesuksen omia kahdella erilaisella kuvalla, käyttäen VT:n terminologiaa "12 heimoa",ja sitten Ilm.7 kertoo tuon joukon itse asiassa olevan valtavan suuri, siis paljon enemmän kuin nuo " 144 000 sinetöityä".

Tuo jälkimmäinen tieto pelastuneista paljastaa että pelastuneita on " KAIKISTA KANSOISTA", eikä vain juutalaisista. "Kaikki kansat" siis pitää sisällä myös "juutalaiset".

Et voi lukea tuota lueteltua " 12 heimoa" kirjaimellisesti,sillä silloinhan väität ettei esim. Efraimista ja Daanista pelastunut kukaan, eikä myöskään yksikään nainen, vain miehet, näin siis silloin jos luet tuon esikuvallisen joukon kirjaimellisesti.
:) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja jsj »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 14:49
Tuo jälkimmäinen tieto pelastuneista paljastaa että pelastuneita on " KAIKISTA KANSOISTA", eikä vain juutalaisista. "Kaikki kansat" siis pitää sisällä myös "juutalaiset".

Et voi lukea tuota lueteltua " 12 heimoa" kirjaimellisesti,sillä silloinhan väität ettei esim. Efraimista ja Daanista pelastunut kukaan, eikä myöskään yksikään nainen, vain miehet, näin siis silloin jos luet tuon esikuvallisen joukon kirjaimellisesti.[/b][/i]

Mielestäni siitä, että pitää tuota lukua mahdollisesti kirjaimellisena, ei seuraa se, että Efraimista ja Daanista ei pelastunut kukaan. Saatikka että yksikään nainen ei pelastunut. Tuossa samassa luvussa sanotaan selvästi, että pelastuneita oli ihan kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä. Niinpä pelastuneita on selvästi myös Efraimista ja Daanista.

Tuo 144 000 tuhatta tarkoittaa jotain erityistä, sillä siinä on kyse "sinetillä merkityistä". Siis se on jokin toisenlainen, erityinen kategoria näihin suuriin kansanjoukkoihin verrattuna, vaikka toki molemmat kategoriat ovat selvästi osa pelastettuja.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

jsj kirjoitti: 18 Syys 2023, 15:11
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 14:49
Tuo jälkimmäinen tieto pelastuneista paljastaa että pelastuneita on " KAIKISTA KANSOISTA", eikä vain juutalaisista. "Kaikki kansat" siis pitää sisällä myös "juutalaiset".

Et voi lukea tuota lueteltua " 12 heimoa" kirjaimellisesti,sillä silloinhan väität ettei esim. Efraimista ja Daanista pelastunut kukaan, eikä myöskään yksikään nainen, vain miehet, näin siis silloin jos luet tuon esikuvallisen joukon kirjaimellisesti.[/b][/i]

Mielestäni siitä, että pitää tuota lukua mahdollisesti kirjaimellisena, ei seuraa se, että Efraimista ja Daanista ei pelastunut kukaan. Saatikka että yksikään nainen ei pelastunut. Tuossa samassa luvussa sanotaan selvästi, että pelastuneita oli ihan kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä. Niinpä pelastuneita on selvästi myös Efraimista ja Daanista.

Tuo 144 000 tuhatta tarkoittaa jotain erityistä, sillä siinä on kyse "sinetillä merkityistä". Siis se on jokin toisenlainen, erityinen kategoria näihin suuriin kansanjoukkoihin verrattuna, vaikka toki molemmat kategoriat ovat selvästi osa pelastettuja.
Aivan, niin kuin itse totesit, on pelastuneista kaikista heimoista jne. vaikka tuossa heimojen listasta kaksi puuttuukin, joten on tuon "listan" oltava ESIKUVALLINEN, ei kirjaimellinen.

Se on siis esikuvallinen niin heimojen nimien kuin sinetöityjen LUKUMÄÄRÄNKIN suhteen. :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja jsj »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 15:59
Aivan, niin kuin itse totesit, on pelastuneista kaikista heimoista jne. vaikka tuossa heimojen listasta kaksi puuttuukin, joten on tuon "listan" oltava ESIKUVALLINEN, ei kirjaimellinen.

Se on siis esikuvallinen niin heimojen nimien kuin sinetöityjen LUKUMÄÄRÄNKIN suhteen. :geek:
Ymmärtäisin hyvin tuon argumentin, jos väite olisi että listan ulkopuolelta ei yksikään juutalainen pelastu. Se ei kuitenkaan ole väitteeni. Väitteeni on, että listassa on kyse niistä 144 000 tuhannesta, joihin on painettu "Jumalan sinetti". Selvästikään Raamatun mukaan kaikkiin pelastuviin ei paineta tällaista samanlaista sinettiä. Miksi? Sen tietänee parhaiten Herra. Mutta uskon sen, koska Raamattu tuntuisi niin opettavan. Siis on muitakin pelastuneita, kuin nämä sinetöidyt. Pelastuneita vaikuttaisi olevan "kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä". Tuo lista ei näyttäisi jättävän kerrassaan mitään heimoa tai kansaa ulkopuolelle. Kiitos Herralle!

Pähkinänkuoressa: koska listassa ei ole kyse pelastetuista vaan sinetöidyistä, ei listan ole oltava esikuvallinen. Toki se voi olla esikuvallinen, mutta mikään seikka ei sellaista tulkintaa pakota.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Efe.4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

1. helluntaista alkaen kaikille Taivaaseen matkalla oleville on pääsyvaatimuksena "Pyhä Henki" ihmisessä.

En tiedä mistä olet löytänyt tuollaisen opin, ettei pelastuvalta edellytetä "Pyhän Hengen" omaamista ? Tämähän on ihan kristinuskon perusasioita.

Efe.1:13 Kertoo passiivi-muodossa, että uskova on Jumalan tekemisen kohteena, kun hänet "sinetöidään" luvatulla "Pyhällä Hengellä".

---> In whom ye also trusted, after that ye heard the word of truth, the gospel of your salvation: in whom also after that ye believed, ye were sealed with that Holy Spirit of promise,

Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.


Room.8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden Hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"


Ja, näitä vastaavia löytyy niin VT:sta kuin UT:sta.

Hes.36:26 Ja Minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen Minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Hes.11:19 Ja Minä annan heille yhden sydämen, ja uuden Hengen Minä annan teidän sisimpäänne, ja Minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,

Ps.51:12 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva Henki.

Jes.32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,


-------------------------------

En ala enempää väittelemään asiasta, laitoin näitä Raamatun paikkoja joihin perustan oman uskoni, mutta ole rauhassa eri mieltä jos nämä Raamatun paikat eivät sinua vakuuta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja jsj »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 19:49 Efe.4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

1. helluntaista alkaen kaikille Taivaaseen matkalla oleville on pääsyvaatimuksena "Pyhä Henki" ihmisessä.

En tiedä mistä olet löytänyt tuollaisen opin, ettei pelastuvalta edellytetä "Pyhän Hengen" omaamista ? Tämähän on ihan kristinuskon perusasioita.

Efe.1:13 Kertoo passiivi-muodossa, että uskova on Jumalan tekemisen kohteena, kun hänet "sinetöidään" luvatulla "Pyhällä Hengellä".

---> In whom ye also trusted, after that ye heard the word of truth, the gospel of your salvation: in whom also after that ye believed, ye were sealed with that Holy Spirit of promise,

Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.


Room.8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden Hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"


Ja, näitä vastaavia löytyy niin VT:sta kuin UT:sta.

Hes.36:26 Ja Minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen Minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Hes.11:19 Ja Minä annan heille yhden sydämen, ja uuden Hengen Minä annan teidän sisimpäänne, ja Minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,

Ps.51:12 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva Henki.

Jes.32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,


-------------------------------

En ala enempää väittelemään asiasta, laitoin näitä Raamatun paikkoja joihin perustan oman uskoni, mutta ole rauhassa eri mieltä jos nämä Raamatun paikat eivät sinua vakuuta.
Hyökkäät itse rakentamaasi olkinukkea vastaan.
Minähän en ole sellaiseen asiaan ottanut tässä kerrassaan minkäänlaista kantaa, pitääkö uskovan omata Pyhä Henki, että voi pelastua.
Sinä itse juonnat kyseisen asian siitä perustelemattomasta ajatuksesta, että sinetin täytyisi aina tarkoittaa Pyhää Henkeä. Mutta se väite kaipaisi kyllä hyvät perustelut. Ilmestyskirjassahan avataan seitsemänkin sinettiä, tuskin niitä sinettejä sentään ajattelet Pyhäksi Hengeksi? Oudoksi menee tulkinta myös Ilm 9:4:n suhteen, kun ilmeisesti pitäisi ajatella, että Pyhä Henki on ihmisillä nimenomaan otsassa:
ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
Nyt kysyisinkin, että onko koko Raamatussa yhtään ainoaa kohtaa, jossa vahvistettaisiin, että Pyhä Henki on ihmisillä otsassa? Enpä usko.

Ja jos kyse on Pyhästä Hengestä, miksi se pitäisi vielä erikseen painaa Jumalan palvelijoiden otsaan? Eikö Jumalan palvelijoilla liene Pyhä Henki jo valmiiksi?
Ilm. 7: 3
ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
Lisäksi Ilm 14:1 vahvistaa entisestään minkälaisesta sinetistä on kyse:
Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
Selvästi tämä otsaan painettu sinetti sisältää kirjoitusta, kuten perinteiset, fyysiset sinetit usein sisältävät. Mutta se, että Pyhä henki olisi nimenomaan otsassa ihmisillä, vaikka mikään toinen paikka Raamatussa ei sellaisesta puhu, ja sisältäisi kirjoitettua tekstiä, tuntuu aika kaukaa haetulta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En "hyökkää"ketään enkä mitään vastaan.

Laitoin Raamatun paikat Pyhän Hengen omistamisen tärkeydestä, sitä viestini koski.

Ilmestykirja on suurimmalta osaltaan Jumalan antama NÄKY, ja sitä tulee myös niin lukea.

En siis kirjoitellut "otsista"tai niistä "sineteistä" jotka selvästi tekstiyhteydessä liittyvät kirjakäärön avaamiseen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja jsj »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 En "hyökkää"ketään enkä mitään vastaan.
Olkinukkea vastaan hyökkääminen on argumentointiin liittyvä ilmaisu. Se tarkoittaa sitä, että muovailee vasta-argumentoijan väitteestä oman versionsa, sellaisen, joka ei todellisuudessa vastaa vasta-argumentoijan positiota, mutta jota vastaan on huomattavasti helpompi argumentoida.

Kun sanoit, että minä "olen löytänyt opin, ettei pelastuvilta edellytetä Pyhän Hengen omaamista", se oli oppikirjaesimerkki olkinuken tekemisestä. Enhän ole mitään tuollaista sanonut missään vaiheessa. Siis rakensit minun argumentistani itsellesi helpomman version, joka ei kuitenkaan todellisuudessa vastannut omaa positiotani millään tavalla.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 Ilmestykirja on suurimmalta osaltaan Jumalan antama NÄKY, ja sitä tulee myös niin lukea.
Toki se on näky, mutta se on näky joka tulee myös tapahtumaan:
"Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva"
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 En siis kirjoitellut "otsista"tai niistä "sineteistä" jotka selvästi tekstiyhteydessä liittyvät kirjakäärön avaamiseen.
Tunnut kuitenkin väittävän, että 144 000 Jumalan palvelijan otsiin painettava sinetti, joka sisältää kirjoituksen Jeesuksen ja Jumalan nimistä, on Pyhä Henki. Sitä kautta tämä otsa-asia kaipaa käsittelyä. Erityisesti se, että Raamatussa ei ikinä puhuta, että Pyhä Henki liittyisi jotenkin otsiin. Siksi on mielestäni perusteltua olettaa, että kyseessä on kontekstin perusteella erilainen sinetti tässä kohtaa.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja Sanna »

No mun näkemys on seuraava.

Yleisesti ottaen Pyhästä Hengestä puhutaan, että se on sinettinä todistamassa uskostamme.

Efes 1:13-14 Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

Kuitenkin sillä on Raamatussa myös toinen merkitys, olla konkreettinen leima, sinetti ja merkintä Jumalan omaisuudesta. Kuin signeeraus kalliissa lasiesineessä.

2. Korint 1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.

Joh 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa vaan sitä ruokaa, joka säilyy iankaikkiseen elämään ja jota Ihmisen Poika teille antaa. Häneen Isä, Jumala itse, on painanut sinettinsä.

Sinetti on omistuksen merkki. Sitä käytettiin osoittamaan henkilöllisyyttä ja hyväksyntää. Ihmisetkin sinetöivät aitouden merkiksi allekirjoituksin, leimoin ja sulatetuin merkein. Sinetti on omistusoikeus ja/tai tekijän leima.


Mutta Ilmestyskirjassa mainittu Jumalan sinetti, on ristiriidassa pedon merkin kanssa. Ja siinä yhteydessä Ilmestyskirjassa se ei voi viitata Pyhään Henkeen, joka annettiin uskoontullessamme pelastuksemme vakuutukseksi.

Ilm. 7:3:ssa yksi enkeleistä sanoo, kun maan viimeiset tapahtumat ovat muotoutumassa: Älkää vahingoittako maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijoiden otsaan.

Roomalaiskirjeen 8:9:n mukaan: Jos jollakin ei ole Kristuksen Henkeä, hän ei ole hänen omansa. Joten jos ei ole Pyhää Henkeä, ei kuulu Kristukselle. Joten, jos heitä kutsutaan "Jumalamme palvelijoiksi" Ilm. 7:3:ssa, heillä täytyy jo olla Pyhä Henki.

Saman jakeen mukaan heitä ei kuitenkaan ole vielä sinetöity, koska tämä enkeli kutsuu muita enkeleitä pitämään riidan tuulia, kunnes nämä Jumalan palvelijat on sinetöity. On siis selvää, että Jumalan sinetin tässä jakeessa täytyy viitata johonkin muuhun kuin Pyhään Henkeen. Ja se viittaa Jumalan omistus merkkiin. Vastakohta pedonmerkille, niille jotka myyvät sielunsa saatanalle.

Enkelin ovat tosissaan huolissaan etteivät Jumalan tuomiot saa koskettaa ennenkuin valitut on merkitty. Enkelit eivät myöskään jakele Pyhää Henkeä kenellekkään.

Tämä takuu ei kuitenkaan tarkoita, ettei meidän tiemme saattaisi viedä kuoleman kautta pois ahdistuksesta. Se antaa turvan maasta tuleville heinäsirkoille yms.

Ilmestyskirjan 144000 valittua on juutalaisia kaikista kadonneistakin heimoista. Siksi ilmestyskirjassa teroitetaan "ne jotka pitävät Jumalan käskyt sekä Jeesuksen uskon." Ilm 14:12

Se, että nuo mainitut ovat juutalaisia EI tarkoita sitä että pakanat eivät pelastuisi ahdistuksessa, EIKÄ sitä, että me oltaisiin Kristuksessa eri arvoisia. Kristuksessa ei ole juutalaista eikä pakanaa eritelty mutta Raamatussa on. Israel on Jumalan valitsema kansa joka kääntyy vasta ahdistuksen ajassa. Vanha Testamentti ei lakannut olemasta validi Jeesuksen tulessa maan pinnalle.

Vaikka me olemme Kristuksessa yhtä, juutalaisten tarina ei lakkaa olemasta. Jarmoa lainatakseni, viestikapula Jeesuksesta lähti Jerusalemista, levisi pakanoiden toimesta maailmaan ja palaa ahdistuksen alussa takaisin Israeliin, josta juutalaiset aloittavat uuden herätyksen tunnustaen Jeesuksen Messiaaksi.

Pyhän Hengen mainittu sinetti ja Jumalan erikseen merkitsemä sinetti ei kuitenkaan kumoa toisiaan. Ne täydentävät toisiaan. Ne molemmat on merkkejä Jumalalle kuulumisesta.


Kreikan sana "sinetille" on sphragis , joka viittaa "sinetin tai sinetin vaikutelmaan". Se on merkki omistajuudesta. Toisin sanoen Jumalan sinetti paljastaa, että Jumala omistaa jokaisen ihmisen, joka tulee uskoon ahdistuksessa. Tämä lohduttanee enemmän kuin tieto siitä, jos olet uskossa ja jos omaat Pyhän Hengen niin pelastut.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, siis eiväthän Israelin heimot ole mihinkään kadonneet, jokainen verensä puolesta juutalainen edustaa jotakin Israelin sukukuntaa.

Tuo Roomalaiskirjeen 11. luku kertoo tästä koko asiasta hyvin tyhjentävästi:
1. Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3. "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4. Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5. Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7. Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8. niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
9. Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10. soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Se keitä täältä maan päältä pelastetaan, on juutalaisia, pakanoita, valittuja, syntisiä, vanhoja ja nuoria, miehiä ja naisia, mutta Taivaassa Isän luona meitä on vain yhdenlaisia, ei ole eroa miehellä eikä naisella, ei vanhalla eikä nuorella, kuninkaalla tai orjalla, kaikki Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

jsj kirjoitti: 18 Syys 2023, 22:24
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 En "hyökkää"ketään enkä mitään vastaan.
Olkinukkea vastaan hyökkääminen on argumentointiin liittyvä ilmaisu. Se tarkoittaa sitä, että muovailee vasta-argumentoijan väitteestä oman versionsa, sellaisen, joka ei todellisuudessa vastaa vasta-argumentoijan positiota, mutta jota vastaan on huomattavasti helpompi argumentoida.

Kun sanoit, että minä "olen löytänyt opin, ettei pelastuvilta edellytetä Pyhän Hengen omaamista", se oli oppikirjaesimerkki olkinuken tekemisestä. Enhän ole mitään tuollaista sanonut missään vaiheessa. Siis rakensit minun argumentistani itsellesi helpomman version, joka ei kuitenkaan todellisuudessa vastannut omaa positiotani millään tavalla.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 Ilmestykirja on suurimmalta osaltaan Jumalan antama NÄKY, ja sitä tulee myös niin lukea.
Toki se on näky, mutta se on näky joka tulee myös tapahtumaan:
"Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva"
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Syys 2023, 21:58 En siis kirjoitellut "otsista"tai niistä "sineteistä" jotka selvästi tekstiyhteydessä liittyvät kirjakäärön avaamiseen.
Tunnut kuitenkin väittävän, että 144 000 Jumalan palvelijan otsiin painettava sinetti, joka sisältää kirjoituksen Jeesuksen ja Jumalan nimistä, on Pyhä Henki. Sitä kautta tämä otsa-asia kaipaa käsittelyä. Erityisesti se, että Raamatussa ei ikinä puhuta, että Pyhä Henki liittyisi jotenkin otsiin. Siksi on mielestäni perusteltua olettaa, että kyseessä on kontekstin perusteella erilainen sinetti tässä kohtaa.
---------------------------------------
--------------------------------------
AOAO ; Laitan tähän sen kirjoittamasi kohdan jonka tulkitsin niin että uskot ettei Pyhän Hengen omistaminen ole välttämätöntä pelastumiseen ;
jsj krjoitti ; " Selvästikään Raamatun mukaan kaikkiin pelastuviin ei paineta tällaista samanlaista sinettiä. Miksi? Sen tietänee parhaiten Herra. Mutta uskon sen, koska Raamattu tuntuisi niin opettavan. Siis on muitakin pelastuneita, kuin nämä sinetöidyt."
---> Eli, tämä sai minut kysymään sinulta Pyhästä Hengestä. Minulle sinetöinti tarkoittaa Jumalan painamaa "puumerkkiä" ihmisen sydämeen, eli kenelle ihminen kuuuluu. Uskovat ovat Raamatun mukaan "Pyhän Hengen temppeli".

Olemmeko me samaa mieltä, että ihmisen tulee omistaa Pyhä Henki, että pääsisi Taivaaseen ? :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä, mutta Pyhä Henki tulee ihmiseen vain uskon kautta, ei niin että Pyhä Henki lähetettäisiin sydämeen ilman sitä.

P.s. Älä muuten AO käytä noita admin-värejä normaalin keskustelun yhteydessä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonneet heimot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 19 Syys 2023, 15:12 Kyllä, mutta Pyhä Henki tulee ihmiseen vain uskon kautta, ei niin että Pyhä Henki lähetettäisiin sydämeen ilman sitä.

P.s. Älä muuten AO käytä noita admin-värejä normaalin keskustelun yhteydessä.
:geek: Oikein. Muutin sinisen mustaksi. ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin