Temppeli hanke etenee

Keskustele Israel aiheesta
Rutger
Site Admin

Temppeli hanke etenee

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Katsokaas tämä reilun 7 minuutin video.
https://youtu.be/YdwdAfUzQI8?si=E8HFkdg3TTCV2OI8
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Re: Temppeli hanke etenee

Juutalaisille on sallittu rukoilu temppelivuorella!

"For the first time in 2,000 years, Jews are allowed to pray with printed pages at our holiest site. We will not settle for anything less than full freedom"
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Kaidan tien kaahari

Viesti Kirjoittaja Kaidan tien kaahari »

Mikä on totuus temppeli hankkeesta, mikä osatotuus?
Tämä klippi herätti kysymyksen?

https://youtu.be/sDk6g431dng?si=BNtXLLAANr0bZN6o
Pyrkimyksenä omantunnon puhtaus
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kaidan tien kaahari kirjoitti: Eilen, 07:16 Mikä on totuus temppeli hankkeesta, mikä osatotuus?
Tämä klippi herätti kysymyksen?

https://youtu.be/sDk6g431dng?si=BNtXLLAANr0bZN6o
Kiitos linkistä. Hänellä oli selkeä oma mielipide asiasta, mutta videolla ei esitetty mitään varsinaisia "todisteita" kaikkia Kormanin vääriksi tai valheiksi esittämiä asioita vastaan. Sehän ei silti tarkoita etteikö Korman todella tietäisi totuutta noista asioista joita hän väittää epätosiksi.

Muutamat ihmiset joiden Youtube-sivuja seuraan, ja jotka jakavat saamiaan unia/näkyjä/profetioita, ja joihin olen luottanut, ainakin tähän saakka, niin eräällä heistä on ainakin yksi hyvin selvääkin selvämpi "profetia", jossa kolme kertaa toistettiin " temple will be rebuilt". En nyt heti muista olenko tuonut tuota videoon foorumille, mutta näin.

Baruch Korman on videoissaan aina tosi perusteellinen. En kyllä jokaisesta asiasta ole hänen kanssaan samaa mieltä mutta useimmiten.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Jumalan sana sanoo, että temppeli tullaan rakentamaan. Se riittää minulle tiedoksi että temppeli tullaan rakentamaan.
Kaidan tien kaahari

Viesti Kirjoittaja Kaidan tien kaahari »

Olikohan tämä Baruch Kormanin puhe enemmän ärtymystä temppelihypeä kohtaan, jossa vaikuttimet on enemmän rahan kerääminen hyväuskoisilta uskovilta?
Näkökulma kysymys kans, sama järvi on vastarannalta aivan eri näköinen.
Silti näkijät yhtä oikeassa
Pyrkimyksenä omantunnon puhtaus
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, missä kohtaa siis Raamattu sanoo, että kolmas temppeli tullaan rakentamaan nimenomaan maanpäälliseen Jerusalemiin, ilman että tämä olisi saanut täyttymyksensä jo Jerusalemin Toisessa Temppelissä tai että ei tarkoitettaisi Jumalan asuinsijaa eli Temppeliä Taivaassa tai Uuden Liiton mukaista Jumalan asuinsijaa maan päällä eli Jeesuksen varaan rakentuvaa Jumalan Temppeliä eli meitä Pyhän Hengen omaavia uskovaisia?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Olemme pyörittäneet niitä paikkoja keskusteluissa useita kertoja.
Sinä et ilmeisesti usko tulevaan temppeliin Jerusalemissa, minä uskon sen vielä nousevan.
Antikristus ei voi julistautua Jumalaksi uskovan sydämessä (joka on allegorisoijien tulkinta), koska uskovan sydämessä asuu jo väkevämpi henki, Pyhä Henki.
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Trump ja Netanjahu haaveilevat sen rakentamisesta.
Rutger
Site Admin

Tottakai juutalaiset rakentavat sen heti kun säät sallii. Heillä ei ole mielestään tällä hetkellä syntien sovitus paikkaa.
Pari viikkoa sitten sallittiin rukoilu temppelivuorella. Kohta rakennetaan temppeli.
Rutger
Site Admin

Tuija kirjoitti: Eilen, 21:00 Trump ja Netanjahu haaveilevat sen rakentamisesta.
Täysin sattumalta kun suljin palstan ja menin tubeen, niin tämmöistä tarjosi katsottavaksi.
USAn ulkoministeri Marco Rubio puhumassa temppelivuorelle johtavan pyhiinvaellusreitin uudelleenavajaisissa.
Hanke on jo pitkällä. Kannattaa katsoa.
Tulevan temppelin infraa suunniteltu huolella.
Heillä on odotus, että temppeli tulee vetämään 3000 ihmistä tunnissa ympäri maailmaa temppelille.
Köysiratojen paikat on jo suunniteltu jne.

https://youtu.be/lViJQ-8amLY?si=f0hOS37V8rRI7mQm

Ai että ollaan lähellä tempausta..
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Niinpä kaikki alkoi yhtäkkiä tapahtumaan vauhdilla ja Raamatun tekstit käyvät toteen. Ihmeellisessä ajassa elämme.
Rutger
Site Admin

Tuija kirjoitti: Eilen, 21:43 Niinpä kaikki alkoi yhtäkkiä tapahtumaan vauhdilla ja Raamatun tekstit käyvät toteen. Ihmeellisessä ajassa elämme.
Kyllä. Ihmeellisiä aikoja.
Eero
Viesti:

Joo, kyllä, laittomuuden ihminen ei voi julistautua Jumalaksi uskovan ihmisen sydämessä, mutta hän voi yrittää tehdä sen ihnisen ruumiissa, jonka Raamattu hyvin selkeästi sanoo olevan Pyhän Hengen Temppeli:
3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor.
Jakeessa 17 kerrotaan myös mikä laittomuuden ihmisen kohtalo on oleva.

Siinä mä oon samaa mieltä, että Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista voidaan kyllä suunnitella ja yrittääkin, mutta se ei ei ole ehtona Uudessa Liitossa Raamatun profetioiden täyttymiseen, sitä ei esimerkiksi tarvita Tempausta varten.

Siksi mä siis kysyinkin, että missä Raamatun kohdassa kolmannen temppelin rakentamisesta kerrotaan nimenomaan Jerusalemiin?

Rutger
Site Admin

Eero kirjoitti: Eilen, 22:37 Joo, kyllä, laittomuuden ihminen ei voi julistautua Jumalaksi uskovan ihmisen sydämessä, mutta hän voi yrittää tehdä sen ihnisen ruumiissa,

Siksi mä siis kysyinkin, että missä Raamatun kohdassa kolmannen temppelin rakentamisesta kerrotaan nimenomaan Jerusalemiin?
Taitaa olla lievää tahallista väärinymmärtämistä liikkeellä..
Jos sinussa on Pyhä Henki, temppelissä, ruumissa, sydämessäsi etc. sama asia, sinne ei kukaan pääse julistautumaan Jumalaksi.
Kuten KJV kertoo, AC istuutuu temppeliin. Mahtuuko sinuun AC ja hänen tuolinsakin?

Jos ja kun rakennetaan fyysinen kivinen juutalaisten temppeli, sen ainoa rakennuspaikka on Jerusalem.
AC tappelee lopussa Jerusalemissa. Siinä paikassa mitä koko maailma vihaa ja tuijottaa.

Dan 9:24-26 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja. Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

2 Tess 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Siellä toisessa ketjussa on tästä väännetty ja voidaan haluttaessa vääntää jatkossakin.
Rutger
Site Admin

Shalom
Ai niin.
Mitään ei tarvitse tapahtua ennen tempausta.
Jos pitäisi, koko odotuksen doktriini olisi merkityksetön.
Mutta kun temppelin raksaamista jo suunnitellaan "USAnkin" toimesta, tiedämme että olemme todella lähellä h-hetkeä.
Eero
Viesti:

Joo, kyllähän laittomuuden ihminen voi nimenomaan yrittää tunkeutua ihmisruumiiseen, kuten juuri tuossa Korinttilaiskirjeen kohdassa kerrotaan, että ihmistuumis itsessään on Jumalan Temppeli ja joka sen turmelee, on Jumala turmeleva hänet:
3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor.
Eli ei laittomuuden ihmisen toimia varten tarvitse rakentaa uutta Temppeliä Jerusalemiin, koska jokainen ihmisruumis on Uudessa Liitossa potentiaalisesti Jumalan Temppeli.

Myöskään tuossa Danielin profetiassa ei puhuta mitään Temppelin rakentamisesta, ainoastaan sen uhraustoiminnan loppumisesta ja hävittämisestä, joka on jo tapahtunut Jeesuksen aikoina Uuden Liiton myötä, jolloin Jerusalemin Toinen Temppeli menetti merkityksensä Jumalan asuinsijana ja se hävitettiin juuri niin kuin Danielin profetia kertoo.

Eli sitä mä siis tässä yritänkin ajaa takaa, että missä kohdassa Raamattu kertoo kolmannen temppelin rakentamisesta maan päälliseen Jerusalemiin niin, että se ei olisi saanut täyttymystään jo Jerusalemin Toisessa Temppelissä tai tarkoittaisi Uuden Liiton mukaista Jumalan Temppeliä, siis joko Jumalan asuinsijaa Taivaassa tai meissä uskovaisissa maan päällä?

Rutger
Site Admin

Okei. Muutama kysymys jotta näen mihin asti allegorisoit asioita.

Uskotko AC:n (laittomuuden ihminen) olevan lihaa ja verta?
Jos uskot, silloin pakosta joudut toteamaan ettei tämä laittomuuden ihminen voi tunkeutua kaikkien uskovien sisään julistautumaan Jumalaksi.
Hän voi kivitemppelissä pyhässä paikassa Jerusalemissa julistautua kyllä Jumalaksi ja tämän kuullessaan Pihtiputaan uskovainen mummo sanoo yksinään TV ruudulle, että pidä paha poika tunkkis.
Ellet usko, nostan kädet pystyyn.

Uskotko Jeesuksen fokuksen olevan Israelissa ja erityisesti Jerusalemissa pääpainotteisesti Ilmestyskirjassa?
Uskotko The antikristuksen fokuksen ja toiminnan olevan pääpainotteisesti Israelissa ja kaupungissa jossa Herramme ristiinnaulittiin?
Eero
Viesti:

Joo, kyllä mä uskon, että laittomuuden ihminen on aivan oikea henkilö, joka yrittää uskotella ihmisille olevansa Jumala, eikä hänen tarvitse tunkeutua jokaiseen uskovaiseen, mutta hän voi yrittää tunkeutua hengellään ihmisruumiiseen.

Mä siis luulen, että laittomuuden ihmisen toiminta liittyy kuoleman voittamiseen tai kuolemattomuuteen eli asiaan, jonka vain Jumala voi ihmiselle antaa. Saatana siis haluaa Jumalaksi Jumalan paikalle, eikä halua olla osa Hänen Luomakuntaansa, vaan yhdenvertainen Hänen kanssaan, tämä asia käy ilmi jo syntiinlankeemuksesta Eedenin Puutarhassa:
3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

1. Moos.
Eli tää on se, jota sielunvihollinen tavoittelee, kuolemattomuutta ilman Jumalaa, joka siis tekisi tietenkin Jeesuksen Ristintyöstä turhan, koska olisi olemassa toinenkin tie ikuiseen elämään, jokin joka ei ole Kristus eli antikristus.

Mutta tää nyt on vaan spekulaatiota, eikä se mun kysymyksen pääpointti, koska Uudessa Liitossa Jumalan Temppeli on joka tapauksessa jotakin muuta kuin ihmisen rakentama, vaan mun kysymys oli siis se, että missä kohdassa Raamattu sanoo Jerusalemin kolmannen temppelin rakennettavan nimenomaan Jerusalemiin?

Rutger
Site Admin

Minne muualle itse rakentaisit kolmannen Jerusalemin temppelin jos kaksi on jo ollut Jerusalemissa?
Kuopioon?
🤭
Vastaa Viestiin