9. AV

Keskustele Israel aiheesta
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

9. AV

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

En tiedä, että onko tämä video ollut jo täällä.
Laitan sen nyt, koska se vastaa myös moneen viimeaikaiseen kysymykseen tälläkin palstalla.

Israel-Apu ry: Väärennetty evankeliumi
https://www.youtube.com/watch?v=CqqZYh5NiDI

Huomenna iltapäivällä alkaisi sitten Toorakalenterin mukaan 9. AV eli Tisha b'Av.
Kyseessä on ns. juutalaisten valituspäivä, joka on toisille ilon päivä ja toisille surun päivä.

Englanniksi lisää: https://www.chabad.org/library/article_ ... -of-Av.htm

Jumala on pyytänyt seuraajiaan juhlimaan Hänen juhla-aikoja, jolloin tulee kutsua kansa koolle pyhään kokoukseen.

ks. 3. Mooseksen kirja 23

Tätä kyseistä valituspäivää ei löydy Jumalan ilmoittamista juhlapäivistä.

Nyt on monelta englanninkieliseltä tubettajalta tullut videoita, että nyt "tasataan tilit", koska laskelmien mukaan nyt on se suuri sapattivuosi.
Tämä merkitsee toisten mielestä tempausta ja toisten mielestä oikeuden saattamista voittoon maan päällä.
Monet näkevät, että nyt olisi juutalaisten, ei siis messiaanisten juutalaisten vuoro itkeä, kun eivät uskoneet Jumalan Poikaa.

Messiashan ilmoitti:

Matteus 24
29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.
30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.


Ja Pietari ja Johannes todistivat:

Ap. t. 4
8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9 Jos meidät nyt pannaan vastaamaan sairaalle tekemästämme hyvästä teosta ja ilmoittamaan, kenen nimessä hänet on parannettu,
10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi.
12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."


Tähän samaan muitakin mietteitä, koskien Jumalan juhla-aikoja.
Mielestäni Jumalan juhla-ajoissa on ilmoitus tapahtumien kulusta koko ihmiskunnan historian ajalta.
Esim. Ohrantähkäjuhla eli uutisviljajuhla oli se Pääsiäinen, kun ensimmäiset suuret ylösnousemukset tapahtui.
Eli he olivat se uutisvilja, jotka todistivat Messiaasta ennen kuin Hän oli syntynyt.

Matteus 27
50 Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.


Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän mielipiteitä asioista.
Siunausta päiväänne!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Pi_O kun jaoit ja kiitos tästä tavasta, jolla asian esität.

Tää on juuri sitä mitä oon kaivannut, ei oikeassa olemisen tarvetta, vaan mahdollisuuksien etsintää!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Pi_O kirjoitti: 05 Elo 2022, 17:10 En tiedä, että onko tämä video ollut jo täällä.
Laitan sen nyt, koska se vastaa myös moneen viimeaikaiseen kysymykseen tälläkin palstalla.

Israel-Apu ry: Väärennetty evankeliumi
https://www.youtube.com/watch?v=CqqZYh5NiDI

Huomenna iltapäivällä alkaisi sitten Toorakalenterin mukaan 9. AV eli Tisha b'Av.
Kyseessä on ns. juutalaisten valituspäivä, joka on toisille ilon päivä ja toisille surun päivä.

Jumala on pyytänyt seuraajiaan juhlimaan Hänen juhla-aikoja, jolloin tulee kutsua kansa koolle pyhään kokoukseen.

Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän mielipiteitä asioista.
Tuosta Lindemanista on Suomi24:llä pitkä viestiketju, 485 viestiä. Mutta, ei kannata pelästyä pituutta, sillä varsinkin ketjun loppupäässä on joku "hullu" äänessä, ja kirjoittelee ihan omia juttujaan.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/9316517 ... taiheratys

Kommentointi on sekavaa, ketju aloitettu jo 2010.

Löysin yhden asiallisen kirjoituksen jonka liitän tähän viestiini. Raamatussa sanotaan että "hedelmistä puu tunnetaan". Kukin voi päätellä Lindemanin "hedelmistä" alla olevan viestin perusteella, kirjoitettu 22.01. 2014.


" Koska ketju käsittelee Keijo Lindemania, niin päätin jakaa oman kokemukseni, joka tosin on jo yli 20 vuotta vanha. Työskentelin silloin kristillisessä hoitokodissa, jossa Keijo joskus vieraili. Hoitokoti järjesti kerran lehti-ilmoituksin kokoustapahtuman, jossa Keijo Lindeman opetti Raamattua. Sain sen vaikutelman, että Keijo Lindeman oli hyvin perehtynyt erityisesti Vanhaan Testamenttiin, oli vakaasti Israelin kannattaja ja korosti juutalaista oppia kristinuskon syntysijana. Kuulijakuntaa hämmensi Keijon silloin opetus, että myös kristittyjen olisi pidettävä juutalaiset juhlat sekä heidän tapojaan.

Toiminta hoitokodissa muuttui Keijon vierailujen jälkeen. Laitoin kerran pöydälle asiakkaiden syötäväksi leikkeleiksi makkaraa ja juustoa. Tästä minua nuhdeltiin, ettei sovi laittaa maito- ja lihatuotteita samalle pöydälle, ettemme tule saastutetuksi. Yht´äkkiä juutalaisaet kosher-säännöt olivat tärkeitä ja niitä tuli kirjaimellisesti noudattaa. Minua tosin ymmärrettiin, koska en asiaa ollut vielä tiedostanut.

Hartaustilaisuuksissa ja puheissa tuotiin tämän tästä esille Keijo Lindemanin opetuksia ja kuinka hoitokodin johto oli lopulta ymmärtänyt syvällisesti Raamatun todellista sisältöä. Raamattuna alettiin korostaa Vanhaa Testamenttia, johon tuli perehtyä. Vasinaisena Raamattuna oli Vanha Testamentti ja UT nähtiin kirjana, joka kertoi Jeesuksesta ja alkuseurakunnasta. Molemmat johtajat haaveilivat muuttavansa eläkepäivinä Israeliin. Joka aamu pidettiin hoitokodissa aamuhartaudet, joissa Vanhan Testamentin kirjoitukset tulivat voimakkaasti esille. Jeesukseen edelleen uskottiin, mutta usein Herrastamme käytettiin mieluummin sanaa "Jeshua" kuin aikaisemmin käytössä ollut "Jeesus".

Entisen rakkaudellisen hengen tilaan tuli jyrkkyyttä ja toinen johtajista jopa huusi alaiselleen ennen kokemattomalla tavalla - oli vaikea uskoa, että hänen lempeytensä tilalle oli tullut ärtyisyyttä ja vihaa. Muutaman vuoden kuluttua hoitokodin toiminta romahti ja hoitokoti sulkeutui. Molemmat johtajat väsyivät ja kokivat loppuunpalamisen. En tiedä, mikä osuus Keijo Lindemanin tuomalla "juutalaisopilla" oli heidän väsymiseensä - joka tapauksessa hoitokoti ei ollut enää puhtaasi vain kristillinen, vaan Keijo Lindemanin opppien mukaan siellä elettiin viimeiset vuodet juutalaisten sääntöjen mukaan.

Tämä kirjoitus on minun muisteluni menneestä. Minulla ei ole ollu enää kontaktia Keijo Lindemaniin, enkä ole tutustunut hänen nykyiseen opetukseensa. Hän oli jo kauan sitten ahkera kirjoittaja ja julkaisi monia kirjoja; itse en niitä koskaan lukenut, mutta uskovat ystäväni pitivät niitä lakihenkisinä."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tässä toinen Lindemani kuunnellut, viesti kirjoitettu 8.9.2010 :


"Se on varmaa, että Lindeman julisti väkevästi Herran takaisin tulon tapahtuvan 1988 ja jopa ylösoton olevan 7 vuotta aikaisemmin eli 1981. Itse tulin uskoon 23 vuotiaana (siis nuorena!) vuonna 1978. Siihen aikaan kuuntelin paljon mm Lindemanin ja Leo Mellerin julistusta kaseteilta. Olin aika täpinöissä juuri tuon aikamäärityksen kanssa.

Kävin parissa tilaisuudessa Kemijärvellä, kun Lindeman piti raamattutuntisarjansa, en muista hänen vaatineen pitämään VT;n juhla-aikoja.

Lindeman oli nyt rauhallisempi ja maltillisempi julistaja ja opettaja kuin mitä nuorena miehenä oli. Sellainen kuva jäi, että oikein opettaa ja seurakunta piti hänen tyylistään ja opetuksestaan kovasti."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Muistan kuulleeni että Lindeman muutti Ruotsiin sen jälkeen kun tuo "Jeesuksen paluu-profetia" ei toteutunut. On siis nykyisin taas Suomessa.

Tuota Pi_O laittamaa videota kuuntelin paikoitellen. Lindeman on puhujana vakuuttavalta kuulostava, olen joskus kuullut häntä livenä, muistaakseni Karmel-kodilla Hämeenkyrössä.

Videolla puhui joku muukin mies-henkilö. Kannattavat 1000-vuotista valtakuntaa, ja hyvin paljon tunnutaan arvostettavan VT:n lakeja mitä tulee juhliin ja syömiseen.

Raskasta.
:geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Samaa mieltä tuosta, että väärentämätöntä Evankeliumia pitäisi levittää ja paikkapaikoin nimenomaan väärennettyä levitetään.

Kyseinen puhuja oikeassa monesta asiasta mutta olen AO:n kanssa samaa mieltä siitä että meitä ei koske juutalaisten lait eikä sellaisten alle pidä mennä nääntymään. (En tarkoita Vanhan Testamentin mitätöimistä, jos Jeesus olisi kumonnut Vanhan Testamentin ja lait ei Vanhaa Testamenttia olisi ollut tarvetta kirjoittaa)

Kaikki Jeesukseen uskovat pelastuvat. Herran juhlapäiviä jokainen voi ja suotavaa tietenkin viettää. Olen myös skeptinen sen suhteen että kalenteria on väärennetty vuosien saatossa niin monesti että välttämättä päivälleen kaikki juhlapyhät ei osu oikeiksi, mutta jos näin on ei meitä siitä tietenkään tuomita. Tarkemmin en ota kantaa pakanajuhlapyhien päälle rakennetuista kristittyjen pyhistä jottei tule eripuraa.

Ihmiskunnan suurin kompastuskivi on Jeesus, tai se että siihen ei uskota. Herra on sanansa punaisen langan varjellut niin että sen avulla vielä 2020 luvullakin pelastuu. En tiedä kuulinko vai ymmärsinkö videon jutuista osan väärin joten en viitsi sen enempää ottaa kantaa jotten puhu väärin.

Hyvässä hengessä näistä asioista on tietenkin mukava keskustella. Siunausta myös sinun päivääsi!

Kieltämättä vähän erikoista toi sensuroitu kohta, jäi hämäämään että mitä siinä on ollut.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Katselin eilen videoita tubesta ja tämä kyseinen video tuli ehdotuksiin, ja katsoin sen.

Tunnistin puhujan kasvot, mutta en hänen historiaa tai nykyhetkeä.
En siis tiedä, että mitä mieltä hän on perinnäissäännöistä.

Mielestäni sanoma oli selkeä siltä osin, että Jumala ei riitauta Hänen seuraajiaan vaan yhdistää.
Lisäksi ilahduin kovin, kun puhuja kertoi, että Pyhä Henki on opettava meille kaikki, ei vain osittain.
Näitä olen monelle lahkolaiselle kertonut, että Pyhä Henki opettaa eikä mikään kovapalkkaisen pikkuisen ihmisryhmän tuottama kirjallisuus tai kuukausijulkaisut.

Joka tapauksessa meille on ilmoitettu itse Herramme sanoin:

Matteus 19
16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Matteus 15:11 Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos."


Johannes 7:22
Mooses sääti teille ympärileikkauksen -- se ei tosin ole peräisin Moosekselta, vaan kantaisiltä -- ja te toimitatte sen myös sapattina.

Tämän käsitän niin, että ne käskyt ovat vain 10. käskyä, jotka Jumala itse kirjoitti kivitauluun ja antoi Moosekselle välitettäväksi kansoille.
Näitä ei siis ole kumottu, vaan ne tullaan kirjoittamaan ihmisten sydämiin.

2. Mooseksen kirja 24:12 Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle vuorelle minun luokseni ja odota täällä. Minä annan sinulle kivitaulut, joihin olen kirjoittanut lain ja käskyt, että voisit opettaa ne kansalle."

Jeremia 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


Toki Mooses tarkensi 10. käskyä kuten käskyä "Älä pidä muita Jumalia."

Kyseisenä aikana palveltiin useita jumalia taikakeinoin esim. uskottiin, että jos keittää vasikanlihaa emänsä maidossa niin se on toimiva lemmenloitsu tms. Joten siksi Mooses kielsi heitä tekemästä niin. Myöhemmin juutalaiset pelkäsivät tekevänsä syntiä, ja kielsivät maitotuotteiden ja lihan syömisen samalla aterialla. Ihan vaan varoiksi!
Näin toimimalla itse ihmiskäskystä tuli Jumala käskyä suurempi.

Matteus 23:23 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.

Palatakseni kalenteriin ja juhla-aikoihin haluan selventää ajatustani.
Nähdäkseni Jumalan ilmoitus juhla-aikojen noudattamisesta kuvaa myös koko ihmiskunnan historiaa.

Eli ensimmäinen uudenvuoden päivä oli se päivä, kun Aadam ja Eeva luotiin. Ja vastaavasti vuoden viimeinen päivä on tämän maailman loppu.
Sitten alkaa taas uusi vuosi ja kaikkien ihmisten sydämiin on kirjoitettu 10. käskyä ja kaikki pahuus on poissa. Siihen en osaa ottaa kantaa, että miten juhla-aikoja sitten vietetään. Spekuloida osaisin, mutta en tunne sitä tarpeelliseksi.

Sen kummemmin en osaa ottaa kantaa, koska en ole elänyt juutalaisessa kulttuurissa. Esim. minun on aikalailla mahdotonta viettää Lehtimajanjuhlaa kuten se on Raamatussa neuvottu vietettäväksi.
Toki voisi mukailla juhlaa ja kerätä porukan, joiden kanssa voisi mennä jonnekin pellolle tai metsään majailemaan.
Mutta näillä olosuhteilla ja tässä tilanteessa tyydyn muistamaan Jumalan ihmetekoja ja kunnioitan Hänen juhla-aikoja.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Eero »

Edelleenkin komppaan Pi_O tätä sinun tyyliäsi, sinulla on selvästi kokonaisvaltaista ymmärtämystä siitä mitä Raamatun sisältö tarkoittaa, ja niin kuin totesit Raamatun kautta, että laki kirjoitetaan ja on nyt jo kirjoitettu niiden sydämiin, jotka uskovat. Spekulaatio jatkuu niin kauan kunnes se loppuu, mutta jos siinä prosessissa pitää uskonsa, niin on voittanut tai juossut hyvän juoksun, niin kuin Paavali asian ilmaisi.

Tästä ketjun varsinaisesta aiheesta, nythän on taas Israeliin ja palestiinalaisten välit leimahtaneet, vaikea sanoa liittyykö se tämän päivämäärän tiedostamiseen vai henkimaailman vaikutukseen asiassa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 07 Elo 2022, 00:37 Edelleenkin komppaan Pi_O tätä sinun tyyliäsi, sinulla on selvästi kokonaisvaltaista ymmärtämystä siitä mitä Raamatun sisältö tarkoittaa, ja niin kuin totesit Raamatun kautta, että laki kirjoitetaan ja on nyt jo kirjoitettu niiden sydämiin, jotka uskovat. Spekulaatio jatkuu niin kauan kunnes se loppuu, mutta jos siinä prosessissa pitää uskonsa, niin on voittanut tai juossut hyvän juoksun, niin kuin Paavali asian ilmaisi.

Tästä ketjun varsinaisesta aiheesta, nythän on taas Israeliin ja palestiinalaisten välit leimahtaneet, vaikea sanoa liittyykö se tämän päivämäärän tiedostamiseen vai henkimaailman vaikutukseen asiassa.
Eerolle kiitokset aktiivisuudesta foorumilla ! :) :) :)

Tämä oli sinun 4000. viestisi.
:) :) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ohoh, kiitos! Vielä on matkaa Tuijan taannoisiin lukuihin, mutta perästä tullaan ellei aika lopu kesken :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! Kiitos Eero että olet täällä.🤗☀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos Eero!
Hienosti olet armolahjaasi tuonut täälläkin esille.
Silloin, kun tilanne täällä välillä kuohuu niin tuot rauhaa palstalle.
Rohkaisevat ja kantaaottavat kommenttisi tuovat harmoniaa kuten Kristuksen aito palvelija.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: 9. AV

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen, lempeä ja rauhallinen laumanjohtaja 😊

Polish_20220807_210700439.png
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin