Tatuoinnit

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

olli kirjoitti:Ei kopioida viestejä toisista ketjuista, vaan jos niihin halutaan viitata, laita linkki viestiin - ja sitten tietysti omin sanoin kertoo miksi tai miten ne liittyvät asiaan.

Siis esimerkiksi tässä linkki tämän ketjun aikaisempaan viestiin:
viewtopic.php?f=12&t=320&p=4125#p4121

klikkaa hiiren oikeaa näppäintä oikean viestin otsikko-osuuden kohdalla, valitse "kopioi linkin osoite" ja liitä se viestiisi.
ok... en osaa viel oikein käyttää tätä ja en osa näitä kaikia kikkoja mutta opetellaan täs pikku hiljaa...
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sitten tietysti omin sanoin kertoo miksi tai miten ne liittyvät asiaan.
ensinnäkin tää aisahan menee kokonaan synti ja sytntisyys juttuun ja se on laajempi osaalue ja kokonaisuus minun mielestä tämän keskustelun voisi siirtää tohon synti ja syntisyys osioon kokonaan tai sitten jättä tähän tynkä ketjun ja siirtää osan viesteistä tonne synti ja syntisyys ketjuun ja alottaa oman ketjun vaikka tästä...

lähti vähän käsistä tää mutta koitan tulevaisuudessa pysyä aiheessa...
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:
sitten tietysti omin sanoin kertoo miksi tai miten ne liittyvät asiaan.
ensinnäkin tää aisahan menee kokonaan synti ja sytntisyys juttuun ja se on laajempi osaalue ja kokonaisuus minun mielestä tämän keskustelun voisi siirtää tohon synti ja syntisyys osioon kokonaan tai sitten jättä tähän tynkä ketjun ja siirtää osan viesteistä tonne synti ja syntisyys ketjuun ja alottaa oman ketjun vaikka tästä...

lähti vähän käsistä tää mutta koitan tulevaisuudessa pysyä aiheessa...
minun mielestä tämä sopisi tähän ketjuun...
Tekeekö pelastunut uskova syntiä ?

ViestiKirjoittaja olli » 23 Huhti 2016, 00:15
sen voisi pätkästä tästä...
Re: Tatuoinnit

Lainaa Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Tänään, 18:19
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Re: Moderaation toimenpiteet ja valitukset moden toimenpiteistä

ViestiKirjoittaja -jarmo- » Eilen, 22:46

Siis nämäkään viimeset 10 viestiä ei kuulu tähän osioon. Se vaan on niin vaikee hahmottaa mille aloitusaiheelle kirjottaa.

Siks meil on Olli joka ohjaa ja avustaa.
pitää kyllä lainata tähän jarmon sanoja...
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämäkin liittyy aiheeseen synti ja syntisyys vaika vähän sivuaakin alkuperästä aihetta....

näin minä näen synnin ja syntisyyden mitä tässä ketjussa kirjoitan ja kirjoitetaan ja mitä viestejä olen lainannut toisista ketjuista...

en tiedä näettekö te tämän synnin ja syntisyyden samalla tavalla kun minä mutta näin minä sen näen ja käsitän...
Jarmo__EiKirj

18.7.2016 16:59

En mä sitä sano... ei voi sanoa ettei ihminen voisi muuttua. Se minua vaan karsastaa kun tunnen tuon "tyttelin" oman ex. työni kautta aika hyvin. Pantu muija rautaan kiinni joskus ja sillee. Siis vaan että luonteessa kun on selkeä julkisuudenhakuisuus, halu paistatella ihmisten edessä hinnalla millä tahansa, niin se ei käänny ympäri tulemalla uskoon ja pääsemällä sitten julkisuuteen siellä hellaripiireissä ja paistattelemaan loputtomaan julkisuudenhimon kaivoon suitsutusta jota tämä nainen hakee.

Julian kuoleman jälkeen tämä on varmaan viisatunut ja alkoittanut sitten jotain tekemään asian suhteen. Se vaan siinä on ettei tälle tosiaan tee hyvää päästä heti parrasvaloihin takaisin, vain yleisö on eri. Hänen tulisi hakea nöyryyttä hiljaisuudessa. Se on minun mielipide.
kysymys kuuluu muuttuuko ihminen kun se tulee uskoon tai uudistuu uskossa?

toinen kysymys tekeeko pelastusnut uskova syntiä?
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kolmas kysymys pystyykö ihminen kieltämää itsensä?

neljäs kysymys pystyykö ihminen vastustamaan himojaan?

viides kysymys pystyykö ihminen välttämään syntiä vai onko sen pakko langeta syntiin kun tulee kiusaus? pakottaako joku siihen?

kuudes kysymys pystyykö ihminen vastustamaan kiusauksen hetkellä itseään ja himoaan?
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jatkamme tässä ketjussa aiheesta synti ja syntisyys...

minun mielestä tämäkin menee syntiin ja synnittömyyteen...
Lottoaminen ja muut arpapelit

Salome1972

Lottoaminen ja muut arpapelit

ViestiKirjoittaja Salome1972 » 13 Touko 2016, 10:40

Mitä mieltä olette uskovien veikkaamisesta ja lottoamisesta? Tämä askarruttaa minua todella, koska monet uskovat lottoavat.
jarmo tästä aiheesta meidän riita aikanamme lähti synti ja syntisyys ja tästä jouduit melkein tuomaksenkikaa riitoihin... ;)

mikä siinä on että meidän uskovien on niin vaikea pästä yhteisymmärrykseen ja ymmärtää toisiamme?

vaikka puhumme loppupeleissä monessa asiassa samasta asiasta eri tavalla... :mrgreen:

-----------------

1. Johanneksen kirje 1:6-8

6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä seuraa totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jaak. 4:1

Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
12.3.2008

Tuomaksen kanssa saunassa tuli väittely ja melkeinpä riita aiheesta syntisyys

Tämä on kaava jonka Tuomas piirsi minulle juuri ennen saunaan menoa, josta käy ilmi ihmisen suhde Jeesukseen. Aivan loistava kaavio aiheesta, jonka jälkeen saunassa aloin puhua siitä, kuinka suuri ero on lammaslauman eri jäsenillä.

Toiset lampaat ovat vanhoja ja väsyneitä, toiset nuoria ja innokkaita, joka ei tarkoita sitä että vanha lammas olisi penseä.

Tämä keskustelu johti aasinsiltaan, synnin tiedostaminen ja asemamme syntisyydestämme suhteessa puhtauteemme tai likaisuuteemme.

Aluksi Tuomas ei halunnut uskoa kun sanoin, että teet syntiä jopa satakin kertaa päivässä, jota et näe itse. Tuomas suivaantui, kun en sanonut esimerkkiä.

Enhän minä halua kenenkään syntejä tuijotella joten en aluksi halunnut puhua. Mutta lopulta sanoin, että esimerkiksi, koska Tuomas polttaa tupakkaa, hän ei ole siksikään nähnyt syntisyyttään esimerkiksi siinä asiassa, vaan väittää kiven kovaan, ettei ole tehnyt edes viime päivinäkään syntiä, vaikka tupakointi koskettaa suoraan "älä tapa" itseäsi käskyä.

Ei Tuomas rukka nähnyt sitä, vaan haki heti tukea siitä ettei tupakanapolttoa kielletä Raamatussa. No ei tietenkään kielletä ja etsin heti saman synnin itsestäni, koska olen ylipainoinen, enkä aina edes välitä siitä, joten syyllistyn samaan syntiin itsekin syömällä epäterveellisesti.

Tuhoamme siis Jumalan Pyhän Hengen temppeliä molemmat ja sillä siisti. Tuomas sanoi heti perään puolustukseksi ettei tiedostamaton synti ole syntiä, vaan tahallinen.

Sanoin että et kai luule ettet tiennyt tupakoinnin vaarantavan terveyttä vaikka se lukee askin kyljessä ja sama pätee minuun. Minäkin tiesin tasan tarkkaan epäterveelliset lihapiirakat ja rasvat.

Tämä keskustelu johti pelkästään kinaan, jossa minä yritin korostaa syntisyyttäni ja Tuomas korosti puhtauttaan Jeesuksessa.

Periaatteessa sama asia, mutta ajattelin että kirjoitan aiheesta ja piirrän kaavan ja kuvan. Nuo kuvat puhuvat usein paremmin. Saatte itse vetää johtopäätöksen asiasta kumpaa haluat itse olla.

En lähde tätä sen koommin karsimaan tai parsimaan... kuvan lauserakenne kertoo varmaan asenteen.

En tarkoita että sinun kuuluu korottaa tai korostaa syntisyyttäsi muille, eikä ainakaan synnittömyyttäsi tai varsinkaan pelastusvarmuuttasi.

Tunnusta mieluummin syntisyytesi ennen kaikkea itsellesi ja Jeesukselle juuri tuolla tavalla kuin vasemmalla oleva lapsi tekee. Tässä olen ja tässä näet kuinka vähään kykenen omin avuin.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lopuksi muistuttaisin vielä tästä tääkin vähän sivuaa aihetta mutta kuuluu tähän...

1. Korinttolaiskirje 14:1, 9 ja 22-25

3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
9. Samoin tekin:jos ette puhu selvää kieltä, kuinka sellaista puhetta voidaan ymmärtää?
Tehän puhutte silloin tuuleen.
22. Kielilläpuhuminen ei ole merkiksi uskoville, vaan uskoa vailla oleville. Profetoiminen taas ei ole merkiksi epäuskoisille van uskoville.
23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.
25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän Jumalan edessä kasvoilleen langeten rukoilisi ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.


eli profetia on ihan eri asia kuin profetointi... ;) :mrgreen:
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti: ensinnäkin tää aisahan menee kokonaan synti ja sytntisyys juttuun ja se on laajempi osaalue ja kokonaisuus minun mielestä tämän keskustelun voisi siirtää tohon synti ja syntisyys osioon kokonaan tai sitten jättä tähän tynkä ketjun ja siirtää osan viesteistä tonne synti ja syntisyys ketjuun ja alottaa oman ketjun vaikka tästä...
Aloitin tänään työpäiväni ajamalla ensimmäiseen kohteeseen klo 06:40. Viimeisestä saavuin juuri kotiin, 22:00. Siihen väliin mahtui seitsemisensataa kilometriä ajamista ja loppuaika työtunteja, paitsi hätäinen rullakebap ja kahvia termarista... Arvaa olenko ihan hurjan innostunut siivoilemaan ketjuja sen jälkeen ?

On hienoa että itse huomasit että hieman överiksi meni. Jääköön tämä ketju siis muistutukseksi siitä miten käy jollei noudateta sääntöjä, neuvoja ja ohjeita.

lähti vähän käsistä tää mutta koitan tulevaisuudessa pysyä aiheessa...
Jeps. Kuulostaa erittäin lohdulliselta, teepä niin. Vinkiksi: pelkkä viestin poisto on minulle vain yhden napin painallus kun viestin korjaukset tai siirrot vaativat paljon enemmän työtä, joten pysytäänpä tosiaan aiheissa ja käytetään linkkejä kun halutaan viitata; ettei tarvitse poistella.

Ja jos lähtee lapasesta niin sitten korjataan itse... mikä on mahdollista jos on se rekattu nimimerkki... :roll:
Juhani

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Tuli tästä tatuoinneista mieleeni muutama asia. Tatuoinnit ovat nykyään suurinta muotia. En väheksy ihmisiä joilla on tatuointeja ja pidän heitä rakkaina lähimmäisinäni riippumatta siitä onko heillä tatuointeja vai ei.
Tunnen kuitenkin jotenkin hengessäni tai vaistoan (en tiedä miksi), että ne tatuoinnit edustavat jotakin pahaa henkivaltaa joita ihmiset eivät ollenkaan huomaa. Olen nähnyt muutamia unia joihin ovat liittyneet tatuoidut ihmiset, jotka ovat olleet unissani aina pahojen puolta. En tiedä mitä tämä tarkoittaa, mutta olen nähnyt niitä tulevaisuuden unissani jotka ovat liittyneet aina kristittyjen vainoamisiin.
Tunnen tatuointien (tai sen mukanaan tuoman hengen) liittyvän myös lopun aikoihin, olevan jotenkin kuin epäjumalan palvontaa. Viimeinen uneni oli tatuointi, jonka eräs nainen näytti minulle kehostaan "kolmion jonka sisällä oli silmä" ja se silmä katsoi minua ja se oli ELÄVÄ! Ehkä unessani oleva silmä oli vain vertauskuva ja varoitus siitä, että tatuoinnit ja ihmiseen laitettavat merkit tekevät tietä pedon merkille?

Tarkoitukseni ei ole ketään peloitella. Herra pitää meistä varmasti huolen! "Niin kuin on päiväsi, niin olkoon voimasi.." Tunnen vain että tehtäväni on varoittaa tästä. Raamattu sanoo sanassaan, että "älkää koristelko itseänne ihopiirroksilla" (3 Moos 19:28).

Pyydän lukijaa koettelemaan kirjoitukseni rukouksen kera!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Juhani kirjoitti:Tuli tästä tatuoinneista mieleeni muutama asia. Tatuoinnit ovat nykyään suurinta muotia...
Nostit Juhani tärkeän asian esiin, tatuoinnit ovat todellakin muotia nyt. Yhdellä sukulaislapsella on jo yksi tatuointi ja pari muuta aikoi myös ottaa sellaisen. Mainitsin vaaroista ja ainakin toistaiseksi nämä kaksi eivät ole ottaneet niitä. Viidakko kansoilla oli selvä käytännön tarkoitus tatuoinnille. Soturi saattoi tatuoida ihoonsa esim. tiikerin, jolloin hän sai sisäänsä tiikerin hengen, näin hän oli vahvempi taisteluissa.

--
tuula

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja tuula »

en itseään tykkää tatuoinneista. Minun tyttäreni otti sellasen enkelin kuvan selkäänsä ja se oli minulle shokki. tuon jälkeen hän muuttui ja lopetti yhteyden pidon omaan kotiväkeensä. tämä tietenkin on rukousaihe myös minulla ollut ja olen koettanut Jumalaa saada antamaan viisautta tuolle tyttärelleni. ehdottomasti tatuoinnit edustaa pahaa.
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

3 Moos 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

Tuo sanan paikka kertoo sen mitä Jumala on mieltä tatuoinneista. Hyvin yksiselitteistä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olen samaa mieltä, että ne eivät edusta mitään hyvää. Jos ajattelee niin tatuoinnithan liitettiin vielä vähän aikaa sitten turmiolliseen elämään. No nyt sit turmiota ihaillaan ja tämä on tapahtunut aivan viimeisen viiden vuoden aikana.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tärkeä huomio! Koen myös, että henki ei ole niissä hyvä.
Toinen asia jonka olen laittanut merkille on, että joka on ottanut yhden, haluaa pian toista ja kolmatta, neljättä jne.?
Eikö tämä ole jo merkki siitä, että kynnys merkin ottamiselle on madaltunut. :(
Osa tatuoi mm. sairauteensa liittyviä merkkejä kuten diabetes, epilepsia..sekin aika uutta?
Olematon

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Olematon »

tuula kirjoitti:en itseään tykkää tatuoinneista. Minun tyttäreni otti sellasen enkelin kuvan selkäänsä ja se oli minulle shokki. tuon jälkeen hän muuttui ja lopetti yhteyden pidon omaan kotiväkeensä. tämä tietenkin on rukousaihe myös minulla ollut ja olen koettanut Jumalaa saada antamaan viisautta tuolle tyttärelleni. ehdottomasti tatuoinnit edustaa pahaa.
En mä nyt tiedä onko vuorille vetäytyminen aina huono asia ja onko tatuointi maailmanlopun synti.
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

^ Niin, tärkeitä asioita on vähän tai vain yksi. Hänelle voi olla kuuliainen, olipa iho kirjailtu taikka ei.

Kun tänä vuonna tulee minulle kuluneeksi 40 vuotta siitä kun annoin elämäni Jeesukselle, niin on siihen matkalle mahtunut jos jonkinlaista mielipidettä, harhaoppia ja harha-askeltakin.

Minä ajattelen tatuointeja hieman siihen tapaan, että en toki ottaisi sellaista itse; jo yksin senkin vuoksi että sehän viestittäisi että mielestäni luotu ruumiini ei ole sellainen millaiseksi se olisi pitänyt luoda.

Mutta tosiaankin, joskus vielä pari-kolme vuosikymmentä sitten olisin varmaan kovastikin paheksunut jos minun oma tyttäreni olisi ottanut tatuoinnin tai edes harkinnut sellaisen ottamista. Sehän olisi ollut sitten niin epäsoveliasta kuin vain voi.

Mutta me kaikki kasvamme. Niinpä, kun joitakin vuosia sitten (silloin melkein-17-vuotias) tyttäreni kysyi minulta mielipidettäni tatuointiin, sanoin, että odottaa - eli että kun täytät 18, saat itse päättää asiasta ja silloin ei tarvitse kysyä lupaa iskältä tai äiskältä. Mutta samalla kerroin, että tässä odottaessa meillä on hyvää aikaa keskustella asiasta. Ja näin kävikin. Monta kertaa hän sitten esitteli minulle ajatuksiaan tatuoinnin paikasta, kuvasta ja koosta.

Kun hän aikanaan täytti 18, niin rauhassa harkittu ja keskusteltu tatuointi ilmestyi, ja tyttäreni sai iloisena näyttää minulle sellaista, jonka olin hyväksynyt, ja johon olin saanut myös itse vaikuttaa häntä hieman ohjailemalla. Ennen kaikkea hän sai kokea, että hyväksyn hänet sellaisena kuin hän on, ja meille jokaiselle Jumala tekee aivan samoin.

Minun mielestäni, ei sellainen tatuointi, joka ei ole otettu Jumalanpilkaksi tai Jumalaa vastaan, erota meitä Jumalasta eikä Hänen rakkaudestaan eli se ei ole syntiä. Ja jos joku läheisemme sellaisen on ottanut, niin mielestäni meidän tulee tuoda siihen tilanteeseen Jumalan mieli, joka on rakkaus niitäkin ihmisiä kohtaan, jotka ovat edelleen kapinassa Häntä vastaan.

Sinetti toi esiin:
3 Moos 19:28 kirjoitti:Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.


Minä itse näen, että tuo - kuten todella monet muutkin tuollaiset määräykset viittaavat lähinnä muiden uskontojen ja uskomusten tuomiseen omaan ruumiiseen. Mutta vaikka tuota ihopiirrosta tulkitsisikin kirjaimellisesti koskemaan kaikkea ihoon piirtämistä, mielestäni sen, joka tatuoinnit tuon perusteella kieltää, pitäisi luke myös juuri edellinen jae:
3 Moos 19:27 kirjoitti:Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa.
Joten jos tatuoinnit on kielletty, niin sitten on syytä ainakin miesten olla koskematta tukkaan tai partaankin !!!

Eiköhän tässä kuitenkin ole syytä ottaa järki käteen, ja ymmärtää, että tatuointi ei ole sitten niin minkäänlaisessa ristiriidassa sen meille kaikkein tärkeimmäksi nimetyn käskyn kanssa, jossa muuten Jeesuksen sanojen mukaan riippuu KAIKKI laki ja profeetat.

Rakkauden kaksoiskäsky ei kiellä tatuointeja... ;)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Olli hyvästä ja pohdiskelevasta tekstistä ja myös tuon vanhempain näkökulman esilletuomisesta. En usko, että tatuointeja tarvitsee verissäpäin ruveta vastustamaan, koska ne eivät tosiaan ole mikään este Jumalan ja ihmisen välillä. Toisaalta uskon että Pyhän Hengen vaikutuksesta uskova ihminen ohjautuu poispäin kaikesta tuollaisesta, ovathan ne siis enemmän ruumiinkulttuuria eli tästä maailmasta kuin Herrasta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

HerranNimessä kirjoitti:Toisaalta uskon että Pyhän Hengen vaikutuksesta uskova ihminen ohjautuu poispäin kaikesta tuollaisesta, ovathan ne siis enemmän ruumiinkulttuuria eli tästä maailmasta kuin Herrasta.
Ja tässä asiassa olemme aivan 100.000% samaa mieltä. Toit esille asian ytimen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Olli!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin