Tatuoinnit

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Salome1972

Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Mitä mieltä olette tatuoinneista? Olen ymmärtänyt, ettei uskova ota tatuointia eikä lävistyksiä. Monella uskovalla kuitenkin sellaisia on. Oman seurakuntani paimenella on tatuoidut käsivarret. Arvostan häntä suuresti, ja tiedän, että hänen tatuointinsa on hankittu silloin, kun hän ei vielä uskossa ollut. Viesti jollekin toiselle saattaa kuitenkin olla, että kyllä tatuointeja saa olla kun meidän papillakin on.
Lävistykset ovat orjuuden merkki. Olen sitä ikäpolvea, jonka mielestä (pääsääntöisesti :?: ) lävistykset ovat rumia. Korvikset minullakin oli joskus nuoruudessa, mutta kerran tein lupauksen Jumalalle (ei siitä tässä sen enempää) ja sen merkkinä jätin korvikset pois, enkä ole niitä sen jälkeen käyttänyt. En tuomitse kenenkään korviksia, älkää ymmärtäkö väärin. Itselläni se vain kävi näin. Korvikset ovat kyllä kauniita, nenäkorut, kielikorut ja muut pallukat ympäri naamaa eivät ole.
Tästä aiheesta ei kuule koskaan mitään opetusta. Eikä tämä ole vain nuorten asia. Ikäiseni mummelit ottavat tatuointeja myös!
Loppukevennyksenä: nuoruudessani 70-luvulla uskovaisia nuoria "opastettiin" ulkonäkökysymyksissä liiankin kanssa. Parta oli maailmallinen, tytöillä hiukset piti olla nutturalla, muutama suortuva sai "karata"korvien päälle. Lyhyet hiukset naisilla ihan kamalan maailmalliset, samoin pitkät housut. Meikkiä ei missään tapauksessa! Oi niitä aikoja! :lol:
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

Tässä ollin opetus tatuoinneista, ns. lyhyt oppimäärä:

1. Ruumis on Pyhän Hengen temppeli.
2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viesti jollekin toiselle saattaa kuitenkin olla, että kyllä tatuointeja saa olla kun meidän papillakin on.
minun mielestä tähän sopii nämä kohdat vallan mainiosti...


Hes. 13:22

Koska olette valheella vieneet rohkeuden vanhurskaan sydämestä, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa,vahvistaaksenne jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,

Jaak. 5:6

Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 8:9-13

9. Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne saa heikkoja kompastumaan
10. Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen heikkon omatuntonsa, saa siitä tukea epäjumalille uhratun lihan syömiseen?
11. Sinun tietosi turmelee tuon heikon veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut
12. tehdessänne näin syntiä veljiä vastaan ja haavoittaessanne heidän horjuvaa omaatuntoaan, te teette syntiä Kristusta vastaan.
13. Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni, en ikinä enää syö lihaa, etten viettelisi veljelleäni syntiin.
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

Tunnen hyvin erään ihmisen, joka oli ennen kääntymystään ehtinyt ottaa tatuointeja käsiinsä, ja harmitteli niitä sitten monet kerrat jälkeenpäin.

Kun häneltä niistä joku aina joskus kysyi, hän käytti aina samaa mielenkiintoista ilmaisua: "joo, niitä on joskus roiskittu", mikä kertoi aika paljon hänen asenteestaan niihin.

Monelle tatuoinnit ovat jälkeenpäin jopa rasite tai häpeä, kun ihminen alkaa ajatella sitä etteivät ne oikeasti korota Jumalaa. Mutta tämäkin veli oli asiasta päässyt jo hienosti yli. Tatuoinnit muistuttivat häntä siitä että joskus on ollut aika jolloin hänen elämälleen tai keholleen ei ollut tarkoitusta, ja siksi hän oli kiitollinen Jumalalle ettei hänen enää tarvitse elää tarkoituksetonta elämää.
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

3 Moos 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
Sinettisormus

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Room. 14:23 muistuttaa meitä siitä, että kaikki mikä ei perustu uskoon on syntiä. Meidän on muistettava, että kehomme ja sielumme on lunastettu ja ne kuuluvat Jumalalle. Vaikka 1. Kor. 6:19-20 ei suoraan pädekään tatuointeihin tai lävistyksiin, se antaa meille kuitenkin periaatteen: ”Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa.” Tämän suuren totuuden tulisi todella vaikuttaa siihen, mitä teemme ja miten kohtelemme ruumistamme. Jos ruumiimme kuuluu Jumalalle, meidän olisi varmistettava, että meillä on Hänen selvä lupansa, ennen kuin merkitsemme sen tatuoinneilla tai lävistyksillä.
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

Tässä asiassa taidamme olla helposti kovin samaa mieltä. Muistuttaisin kuitenkin, että vaikka joku on tatuointeja itselleen hankkinutkin, ei hän ole yhtään se vähemmän rakastettu kuin se joka ei ole niitä hankkinut.

Mielestäni tämä kohta sopii myös tatuointeihin:
1 Kor 7:21-22 kirjoitti:Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi. Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johanna Tukiainen hengelliselle herätyskiertueelle Pihon kanssa syksyllä:

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/4 ... elle-isoja

– Uskossaan uudistunut Johanna Tukiainen tulee olemaan mukana ja todistamaan kokouksissa sekä muita uskovia sen mukaan, miten Herra johdattaa, Piho kirjoittaa.
tässä lisää opetusta aiheeseen...
Viesti jollekin toiselle saattaa kuitenkin olla, että kyllä tatuointeja saa olla kun meidän papillakin on.
2005 julkaisemassaan elämäkerrassa Outo tie Piho valottaa kamppailuaan Jumalan, elämänsä naisten ja helluntaiherätyksen kanssa.

– Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon, kirjoittaa Piho eräästäkin avioliitostaan.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lisää opetusta aiheeseen...
Viesti jollekin toiselle saattaa kuitenkin olla, että kyllä tatuointeja saa olla kun meidän papillakin on.

2005 julkaisemassaan elämäkerrassa Outo tie Piho valottaa kamppailuaan Jumalan, elämänsä naisten ja helluntaiherätyksen kanssa.

– Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon, kirjoittaa Piho eräästäkin avioliitostaan.
tähän sopii minun milestä tämä kota vallan mainiosti...

Matt. 15:11

Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämäkin kohta sopii tähän keskusteluun vallan mainiosti ja opetukseen...

Job 42:7

Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

kannattaa miettiä mitä puhuu ja mitä suustaan ulos päästää... ;)
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kannattaa miettiä mitä puhuu ja mitä suustaan ulos päästää... ;)
lisää opetusta "kielen synneistä" ja kielestä...
Viesti jollekin toiselle saattaa kuitenkin olla, että kyllä tatuointeja saa olla kun meidän papillakin on
Jaak. 3:1,5,6 ja 7

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
8. mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

nyt sivuaa vähän aihetta mutta kuuluu aiheeseen ja opetukseen...
2005 julkaisemassaan elämäkerrassa Outo tie Piho valottaa kamppailuaan Jumalan, elämänsä naisten ja helluntaiherätyksen kanssa.

– Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon, kirjoittaa Piho eräästäkin avioliitostaan.
tähän sopii vallan mainiosti tämä kohta raamatusta... ;)

1. Korinttolaiskirje 14:1, 9 ja 222-25

3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
9. Samoin tekin:jos ette puhu selvää kieltä, kuinka sellaista puhetta voidaan ymmärtää?
Tehän puhutte silloin tuuleen.
22. Kielilläpuhuminen ei ole merkiksi uskoville, vaan uskoa vailla oleville. Profetoiminen taas ei ole merkiksi epäuskoisille van uskoville.
23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.
25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän Jumalan edessä kasvoilleen langeten rukoilisi ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lainaus linkistä ja lisää opetusta aiheeseen...

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/4 ... elle-isoja
24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.
25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän Jumalan edessä kasvoilleen langeten rukoilisi ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.
Millainen suhde Tukiaisen ja Pihon välille vielä ehtii syntyäkään pitkän kiertueen aikana, Luoja yksin tietää. Teoksesta Outo tie käy kuitenkin ilmi, että Piho rakastaa isorintaisia naisia.

– Tiedän, että olen hulluna kauniisiin vaaleaveriköihin. Toisaalta uskon, että Jumala ymmärtää minua ja antaa minulle jonain päivänä sen uskomattoman kauniin, pienen ja vaalean, hyväluonteisen, pehmeästi puhuvan, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan, minua rakastavan ja ymmärtävän ihanan NAISEN, jota olen koko ikäni tähän mennessä turhaan etsinyt, Piho kirjoittaa kirjassaan.

PÄIVITYS ma 18.7.2016 klo 12.20: Lisätty Pihon kommentti isorintaisista naisista kirjasta Outo tie.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lisää opetusta...
Hes. 13:22

Koska olette valheella vieneet rohkeuden vanhurskaan sydämestä, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa,vahvistaaksenne jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,

Jaak. 5:6

Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.
2005 julkaisemassaan elämäkerrassa Outo tie Piho valottaa kamppailuaan Jumalan, elämänsä naisten ja helluntaiherätyksen kanssa.

– Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon, kirjoittaa Piho eräästäkin avioliitostaan.
tähän sopii jatkoksi tämä kohta raamatusta...

Hesekielistä 3:17-21

17. "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on totisest kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen väärästä tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä pahalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20. jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21. Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

2005 julkaisemassaan elämäkerrassa Outo tie Piho valottaa kamppailuaan Jumalan, elämänsä naisten ja helluntaiherätyksen kanssa.

– Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon, kirjoittaa Piho eräästäkin avioliitostaan.
tähän sopii myös tämä kohta raamatusta...

Hepr. 12:4

Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tähän keskusteluun sopii erinomaisesti nämä jarmon kommentit...
Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:44

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:44

Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

----------------

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:51

Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tähän keskusteluun sopii myös tämä juttu vaikka vähän sivuaakin aihetta...
rukousapua väärän valinnan estämiseksi

ViestiKirjoittaja Markku_my » 17 Heinä 2016, 23:59

siskoni molemmat lapset, jotka ovat jo aikuisia (hieman yli 20 vuotiaita) ilmoittivat, että he ottavat tatuointeja käsiinsä.
Olen yrittänyt saada heitä perumaan sen, mutta mikään puhe ei auta. Siskoni huomaamatta laittoi toiveen sanoen näin: "Jos se on tarkoitus, niin kaatukoon tämä aie niin tyttäreni kuin poikani kohdalla."

Pyydän esirukousta heidän puolestaan, että Jumala näyttäisi mikä siinä on väärää ja he itse tajuaisivat vetäytyä hankkeesta!

Kiitos kaikille rukoilijoille etukäteen!

Jeesus voi kaiken muuttaa!

-Markku
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

siskoni molemmat lapset, jotka ovat jo aikuisia (hieman yli 20 vuotiaita) ilmoittivat, että he ottavat tatuointeja käsiinsä.
minusta tämä on hassua, naurettavaa ja ristiriitasta että tatuointeja kauhistellaan ja tehdään se synniksi mutta itsetyydytstä ei... ;)
Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
miksi tämä nytten tämä tatuointi juttu lasketaan synniksi pienenmpi pahahan tatuointi on kuin itsetyydytys? ;)
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!
vai kykenemmeko? :mrgreen:

------------

muistakaahan tämä...

1. Korinttolaiskirje 14:1, 9 ja 22-25

3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
9. Samoin tekin:jos ette puhu selvää kieltä, kuinka sellaista puhetta voidaan ymmärtää?
Tehän puhutte silloin tuuleen.
22. Kielilläpuhuminen ei ole merkiksi uskoville, vaan uskoa vailla oleville. Profetoiminen taas ei ole merkiksi epäuskoisille van uskoville.
23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.
25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän Jumalan edessä kasvoilleen langeten rukoilisi ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.
Vieras

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

älkää myös unohtako tätä juttua... :mrgreen:
Re: Kilvoitella

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 17 Heinä 2016, 16:06

Mutta yksikään ei kanna liian suurta taakkaa muttei kukaan myöskään välty kiusauksilta ja lankeemukselta.

-----------------

Re: Kilvoitella

ViestiKirjoittaja Vieras » 17 Heinä 2016, 16:27

tähän sopii minun ielestä tämä kohta hyvin...

Room. 11:32

Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

Gal. 6:2

Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

--------------

Re: Kilvoitella

ViestiKirjoittaja Vieras » 17 Heinä 2016, 16:33

Sinettisormus kirjoitti:

Uskon, tuon kilvottelun tarkoittavan omassa henkilökohtaisessa uskossa kilvoittelua. Että uskallamme aina enempi ja enempi ottaa noita uskonaskeleita. Olemme Kristuksessa rohkeita ja pystymme etenemään uskon kasvussa, jättää pois yhä enenevässä määrin pois sitä maailman houkutusta ja hullutusta ja alkaa tekemään Jumalan tahdon mukaan, olikohan tämä ymmärrettävää, ei kai se tämän kummempaa selitystä tarvitse.

En usko että meidän tulee toistemme kanssa kilvoitella, kuka on suurempi tai parempi, vaan se on uskon kilvoittelua itsensä kanssa, että pyrimme parempaan, Jeesuksessa Kristuksessa.

tähän sopii tämä kohta...

Gal. 6:4

Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
olli

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja olli »

Ei kopioida viestejä toisista ketjuista, vaan jos niihin halutaan viitata, laita linkki viestiin - ja sitten tietysti omin sanoin kertoo miksi tai miten ne liittyvät asiaan.

Siis esimerkiksi tässä linkki tämän ketjun aikaisempaan viestiin:
viewtopic.php?f=12&t=320&p=4125#p4121

klikkaa hiiren oikeaa näppäintä oikean viestin otsikko-osuuden kohdalla, valitse "kopioi linkin osoite" ja liitä se viestiisi.
Vastaa Viestiin