Siunausta foorumille!

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

kalamos kirjoitti:No, juuri noin minä sitä vanhasta kokemuksesta etsin
Joo, siis poistin sinut uusien käyttäjien listalta, joten sen pitäisi toimia nyt. Kokeilin jopa sun oikeuksillas.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Ok. Nyt toimii. Kiitos.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Ensimmäisessä avaamassani varsinaisessa keskusteluketjussa,
jos tätä ei sellaiseksi lueta,
tuli ylläpidon taholta Jyrkin viestiin kommentti:
Muutin fontin värin normaliksi. Punainen ja sininen on varattu yksinomaan moderaation käyttöön.


Olen tottunut käyttämään Raamatun tekstiä lainatessani väriä 804000
kun on kysymyksessä esimeriksi Jeesuksen itse lausuma Sana.
Luukas (12:35-37) kirjoitti:Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat,
milloin hän palajaa häistä,
että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Autuaat ne palvelijat,
jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta!


Onko OK?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi quoten käyttö on just paras!
olli

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja olli »

Kalamos, sininen ja punainen väri on varattu moderaatiolle, jotta moderaation kommentit erottuvat selkeästi muusta kirjoittelusta. Joskus voidaan antaa ohjeita tms. ketjua varten, toisinaan annetut ohjeet ovat siinä mielessä yleisluontoista ohjausta, että ne toivotaan kaikkien lukevan.

Muut värit ovat ihan vapaassa käytössä - eli on ihan ok. Emme halua rajata värien käyttöä pois - mutta haluamme erottaa moderaation antamat ohjeet siten, että jokainen lukija "tajuaa" ketjua pikaisestikin selaillessaan että jotakin ohjailua on annettu.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Siis niinkö,
että kielletty on käsky
      • color=blue
joka vastaa käskyä
      • color=#0000FF
Joku ylläpidosta käytti
tuossa tarkoituksessa
kuitenkin käskyä
      • color=#0040FF
Tuo käsky antaa melko lailla eri värin kuin tuo blue?

Vertaa:

#0000FF eli blue
#0040FF


Ja niin herääkin kysymys,
mitkä siniset värit on kielletty.

Ja vastaavasti tietenkin punaisen kanssa.
Onko kielletty vain käsky
      • color=red
eli samainen käsky
toisin kirjoitettuna
      • color=#FF0000
#FF0000 eli red
Viimeksi muokannut kalamos, 16 Maalis 2016, 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En minä ole käyttänyt mitään sinistä aikoihin. Eiku joo, käytin kun yhden kopiojutun koostin tiiviimmäks mutten muista mitä sinistä.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Anteeksi Jarmo!
Korjasin edellisen viestini.

Joku ylläpidosta kuitenkin käytti tuossa tarkoituksessa
siis eri väriä kuin blue

Nyt minulle on edelleen epäselvä,
mitkä värit tarkkaan ottaen ovat kiellettyjä,
koska ovat varattuja ylläpidolle.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ollin kanssa on sovittu että ylläpito käyttää punaista ja valvojat sinistä. En minäkään ihan ymmärrä mutta Olli on järjestelmällinen kaveri ja hän on säännöt luonut, joten mennään näillä. En tiedä värikoodeja, koska kukaan ei erota kuitenkaan punaista eri punaisesta ja sinistä eri sinisestä, joten pitää koittaa pystellä muissa väreissä ja boldaamalla ja erityisesti quote aina lainauksiin.
Mielestäni jo pitää korostaa paljon jotain asiaa, niin korottakaa mieluumin fointtia ja laittakaa se boldiksi ja alleviivatkaa se

NIINKU NÄIN!!!
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Väri voidaan siis määritellä paitsi värikartasta etsittävissä olevilla koodeilla
myös kirjoittamalla suoraan värin nimi käskyn sisään, esimerkiksi:

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=black

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=gray
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=dimgray
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=darkslategray

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=green
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=limegreen

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=teal
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=turquoise
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=cyan

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=blue
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=mediumblue
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=darkblue

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=indigo
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=purple

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=red
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=darkred
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=maroon
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=firebrick

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=brown
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=saddlebrown

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=orange
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=darkorange

Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=gold
Fontin väri on tämä, jos käskynä on color=goldenrod

Muita nimellä käskytettäviä värejä (näkyvät huonosti valkoisella tai harmaalla pohjalla):
  • - lavenderblush
    - antiquewhite
    - yellow
    - lightyellow
    - honeydew
    - azure
    - aliceblue
    - lavender
    - white
Jos nyt tuosta väriskaalasta kielletään kaikki vähänkin punertavat tai sinertävät sävyt,
niin paljon ei jää jäljelle.

Samoin on tilanne, jos katsotaan painikkeesta Fontin väri
aukeavaa värikarttaa - melkein koko paletti on sinertävää tai punertavaa.

Mielestäni olisi hyvä tietää, mitkä värit tarkkaan ottaen
ovat kiellettyjä. Ovatko kiellettyjä vain
- blue eli #0000FF
- red eli #FF0000

Jos kaikki sinertävät ja punertavat värit ovat kiellettyjä,
niin lopputulos on aika mustavalkoinen,
sillä muut kuin punertavat tai sinertävät sävyt
eivät kovin hyvin näy tällä pohjalla.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mun mielestä noi värit eivät ole asiassa relevantteja, vaan jokaisen omat sosiaaliset taidot palstalla.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:D Mulla ei ole tarvetta käyttää useita värejä :D Yritin laittaa Raamattu-sitaattíni punaisiksi :D Heti alkoi pyhkeet lätistä päin pläsiä :D Nykyään käytän vihreää. Sopii hyvin. Se sanoo, että reitti on selvä :mrgreen:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvä Jyrki!!! :)

Mikä maailmasta on, se ei koskaan ole hyvää, sen sijaan mikä Taivaassa on, se kaikki on hyvää. Mutta kaikissa pelataan niillä säännöillä jotka ovat voimassa. Se erottaa meidät Jumalan lapsina muista, jotka tulisivat Taivaaseen sanomaan että emme me näillä säännöillä halua täällä elää.
Palstamme säännöt ovat varmasti huonot, ainakin suhteessa Taivastenvaltakunnan sääntöihin. Mutta se erottaa kaiken aina siitä että säännöt osoittautuvat lopulta aina olevan kirjoitettu sääntöjen rikkojia varten, eikä niitä varten, jotka ekasanomisella tajuavat että tuo täytyy olla jotain tarkoitusta varten. Kuten meidän palstan tytöt, joita olen naureskellut... he eivät kyseenalaista, vaan jatkavat "aha, okei sopii meille" tyyliin, ihan kuin Jyrkikin tässä juuri. Näillä mennään ja jos joku keksii hyvän keinon tähän muutoksen perusteeksi, niin olkaa hyvä.

Tarkoitan että kun moderointi joutuu joskus puuttumaan jonkun tekemiseen, niin se näkyisi heti, eikä vasta kun lukee tarkemin. Tätä Olli on hakenut ajatellessaan värien varaamista.
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Hyvä Jyrki!!! :)

Mikä maailmasta on, se ei koskaan ole hyvää, sen sijaan mikä Taivaassa on, se kaikki on hyvää. Mutta kaikissa pelataan niillä säännöillä jotka ovat voimassa. Se erottaa meidät Jumalan lapsina muista, jotka tulisivat Taivaaseen sanomaan että emme me näillä säännöillä halua täällä elää.
Palstamme säännöt ovat varmasti huonot, ainakin suhteessa Taivastenvaltakunnan sääntöihin. Mutta se erottaa kaiken aina siitä että säännöt osoittautuvat lopulta aina olevan kirjoitettu sääntöjen rikkojia varten, eikä niitä varten, jotka ekasanomisella tajuavat että tuo täytyy olla jotain tarkoitusta varten. Kuten meidän palstan tytöt, joita olen naureskellut... he eivät kyseenalaista, vaan jatkavat "aha, okei sopii meille" tyyliin, ihan kuin Jyrkikin tässä juuri. Näillä mennään ja jos joku keksii hyvän keinon tähän muutoksen perusteeksi, niin olkaa hyvä.

Tarkoitan että kun moderointi joutuu joskus puuttumaan jonkun tekemiseen, niin se näkyisi heti, eikä vasta kun lukee tarkemin. Tätä Olli on hakenut ajatellessaan värien varaamista.
... vai olet sinä meitä naureskellut ... :lol: no, ei se mitää, sopii meille.. :lol: ... minä vaa kirjotan ja heitän noita naamoja sekaa, ne riittää mulle, kunhan sanoma tulee selväksi... ;) no, tiedä siitäkään aina, mutta näillä menen.. :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toivottavasti ymmärsit Sinetti sisar mitä naureskelullani tarkoitin... siis sitä että te ette kyseenalaista ja se nauruni on siksi hyvätahtoinen, koska tiedän varsin hyvin miten hankalaa joillekin tämä saattaa olla, kun alkavat halkoa hiuksia. Naiset ovat yleensä näissä asioissa vaatimattomampia ja se on minulle sellainen helpotus, johon myhäilen ilokseni.
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Toivottavasti ymmärsit Sinetti sisar mitä naureskelullani tarkoitin... siis sitä että te ette kyseenalaista ja se nauruni on siksi hyvätahtoinen, koska tiedän varsin hyvin miten hankalaa joillekin tämä saattaa olla, kun alkavat halkoa hiuksia. Naiset ovat yleensä näissä asioissa vaatimattomampia ja se on minulle sellainen helpotus, johon myhäilen ilokseni.
... noi mun päät varmaan kerto, et kyl mä ymmärsin ja tiedän sinut hyväntahtoiseksi... :roll: ... mut saahan sitä huumoriakin olla välillä sekaan, itelläni tuli tossa mieleen, kun katselin noita naamoja, että pitäisiköhän niitä nimetä, eri palstalaisten mukaan... :lol: ... näin hyväntahtoisesti.. :roll:
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
-jarmo- kirjoitti:Toivottavasti ymmärsit Sinetti sisar mitä naureskelullani tarkoitin... siis sitä että te ette kyseenalaista ja se nauruni on siksi hyvätahtoinen, koska tiedän varsin hyvin miten hankalaa joillekin tämä saattaa olla, kun alkavat halkoa hiuksia. Naiset ovat yleensä näissä asioissa vaatimattomampia ja se on minulle sellainen helpotus, johon myhäilen ilokseni.
... noi mun päät varmaan kerto, et kyl mä ymmärsin ja tiedän sinut hyväntahtoiseksi... :roll: ... mut saahan sitä huumoriakin olla välillä sekaan, itelläni tuli tossa mieleen, kun katselin noita naamoja, että pitäisiköhän niitä nimetä, eri palstalaisten mukaan... :lol: ... näin hyväntahtoisesti.. :roll:

.. ehkä jätetään tekemättä... :D
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:D Kiitos Sinetti. Näemä Herra on jakanut sulle armolahjojaan runsain mitoin. Tykkään spontaanista artikuloinnistasi ja dynaamisesta huumorintajustasi ! Bueno ! :D
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jyrki kirjoitti::D Kiitos Sinetti. Näemä Herra on jakanut sulle armolahjojaan runsain mitoin. Tykkään spontaanista artikuloinnistasi ja dynaamisesta huumorintajustasi ! Bueno ! :D
... jeh! :oops: ... johtuiskohan siitä et äiti oli Kainuusta ja isä tuolt savon puolesta ja minä raukka tulin molempiin, mut täällä hämeessä.... :lol:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sama täällä...
Jyrki kirjoitti::D Kiitos Sinetti. Näemä Herra on jakanut sulle armolahjojaan runsain mitoin. Tykkään spontaanista artikuloinnistasi ja dynaamisesta huumorintajustasi ! Bueno ! :D
Olen iloinen tästä ja teistä kaikista :)

PS. En oo osannu koskaan käyttää hymiöitä. Tuntuu oudolta laittaa noita hymynaamoja. Mulla on 4-5 hymiötä joita käytän ja ne tulee noista perusnäppäimistä ja nää lukuohjelmat sitte muuttelee niitä, niin ku tän :) tai ;) tai :( Mites tää toimii :D tai tää XD
Vastaa Viestiin