Siunausta foorumille!

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Unessahan voi nähdä kaikenlaista - ehkä ylläpito voisi ottaa yhteyttä suoraan Kalamokseen?

Asia ei ehken etene näin, varsinkaan jos hän ei enää lue tätä viestiketjua?

(Kun huomasin Ao:n kommentin aktiivisia viestiketjuja seuraamalla, ajattelin tietysti, että nyt tuli pysyvä banni ja vuoden ainoan joulutortun syömiskielto)

Ehkäpä minä ja me pyydämme tässä ja nyt Kalamokselta anteeksi ja näin pääsemme vapaina jatkamaan itsenäisyyspäivää)

Hyvää Itsenäisyyspäivää (en ollutkaan toivottanut vielä)
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä pyydän myös osaltani anteeksi jos niillä olen ketään loukannut.
Siunattua ja Rauhaisaa Itsenäisyys iltaa ja yötä ..
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 06 Joulu 2020, 21:35 Unessahan voi nähdä kaikenlaista - ehkä ylläpito voisi ottaa yhteyttä suoraan Kalamokseen?

Asia ei ehken etene näin, varsinkaan jos hän ei enää lue tätä viestiketjua?

(Kun huomasin Ao:n kommentin aktiivisia viestiketjuja seuraamalla, ajattelin tietysti, että nyt tuli pysyvä banni ja vuoden ainoan joulutortun syömiskielto)

Ehkäpä minä ja me pyydämme tässä ja nyt Kalamokselta anteeksi ja näin pääsemme vapaina jatkamaan itsenäisyyspäivää)

Hyvää Itsenäisyyspäivää (en ollutkaan toivottanut vielä)
Ei täällä kovin helposti niitä banneja saa, ei vaikka kuinka ruinaisi ;)

Yleensä ne bannit on annettu epäasiallisesta tai loukkaavasta kirjoituksesta. Harvoin niitä täällä kuitenkaan on ollut, varsinkin kun huomioi sen että yli 30 000 viestiä on foorumille kirjoitettu. :) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Unet on unia. Niiden tulkinta on sitten toinen juttu.

En usko Tapani Suonnon pahastuvan siitä, että joku uskova ihminen kertoo kristillisellä foorumilla saamastaan unesta, jossa on Tapanin kanssa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin.. niin paljon kuin olen täällä kirjoittanut niin bannia ei ole tullut. :shock: :o :roll: :lol:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Pyydän anteeksi Tapanilta ja sinulta Kalamokselta, mikä sinun nimesi oikeasti onkin. Hyvää Itsenäisyyspäivää ja Herramme Jeesuksen veren suojaa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kiitos Herra Jeesus, että tämä tilanne selviää.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Uskon, että tilanne selviää pian.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mitäs mulla kävi tossa mielessä... niin!

Kyllä täällä palstalla siis ihan konkreettisiakin, tieteellisesti todistettuja, faktoihin pohjautuvia ihmeitä tapahtuu. Ei pelkästään meidän "Jumalan Hullujen" höpötystä. Höpöhöpöhöpöpö.

Kattokaas, ollaanko me nyt saatu suojelusenkelit tänne palstalle kun ainakin meitä blogisteja on nykyisin kaksin kappalein? Voinko nyt siis keskustella itteni kanssa ilman, että yksinpuhelua paheksutaan ja katsotaan kieroon?

pelasttusanomat.jpg

Vitsi vitsi. Noi nimimerkin kahdennoksen varmaan liittyy jotenkin palveluntarjoajan vaihtoon, siirron yhteydessä voi aina tapahtua outouksia. Selvittelen kunhan ehdin, kun palsta muutoin tuntuu toimivan ihan hyvin.

P.S. En ole koskaan tajunnut sitä tapaa nykyisin kun ihmiset kävelee pitäen kännykkää naamansa edessä ja puhuvat siihen julki kaikki asiansa, missä tahansa tilanteessa. Eikö siinä ole vaara, että joku kuuntelee sivukorvalla? Varsinkin näin Joulun aikaan kun on niitä tonttuja joka kulmalla?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

En voi enää toivottaa siunausta tälle foorumille

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Eero kirjoitti: 06 Joulu 2020, 22:03 Pyydän anteeksi Tapanilta ja sinulta Kalamokselta


Ei Sinulla ole mitään anteeksipyydettävää minulta.
Et Sinä eikä foorumi oli rikkonut minua vastaan.
En ole ainakaan huomannut.

Tapanille osoitettua anteeksipyyntöäsi
hän tuskin tästä ketjusta löytää.

Tuon kaikin puolin asiattoman avauksen
Tapani kyllä voi löytää,
kun jo otsikossa on Hänen nimensä.

Tuo kaikin puolin asiaton avaus
palleineen ja tikareineen
on edelleen paikallaan.

Et siis ole katunut sitä,
ettet poistanut avausta
vaan sen sijaan viritit siitä keskustelua.

Mitä siis itse asiassa pyysit Tapanilta anteeksi?
Eikö Sinun pitäisi korjata laiminlyöntisi?

Kuva
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Pyydän nyt varmuuden vuoksi kumminkin, niin on sitten tilit tasan kun kirjat avataan ja Jeesuksen kautta kun tämä tehdään niin silloin ne on. Tämä on keskustelupalsta, johon voi kuka tahansa tuoda omia aiheitaan ja huoliaan ja murheitaan tai niitä uniaan. Sitten niistä esitetään arvioita ja keskustellaan.

image001.png
image001.png (106.53 KiB) Katsottu 5326 kertaa
Herran Rauhaa ja Jeshuan Verensuojaa veli Kalamos!

image001.png
image001.png (106.53 KiB) Katsottu 5326 kertaa
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä täällä pitää pystyä keskustelemaan , jos tälläisen unen näkee ja kokee sen jakaa niin ei siinä ole mitään väärää , ketään ei tule nostaa arvostelun yläpuolelle ei ketään, jos on saarnamiehen paikalle niin sitä joutuu auttamatta koettelemaan , sillä kukaan ei ole täydellinen ei Tapani suontokaan enkä minä eikä kukaan muu kuin itse Kristus Jeesus hän on täydellinen, tässä avauksessa mistä on kysymys niin en näe mitään väärää , mikä siinä sinun mielestäsi on nyt väärin tehty K?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

No siksihän siellä keskustelussa pohditaan, että mistä tässä on kyse. Siinä voi olla kyse siitä, että kirkon sisälläkin on nyt alkanut koettelu. Tämä ei saa tietenkään johtaa veljien tai sisarien löymiseen. Ei keskustelussa eikä muutenkaan. Siitä Raamattu puhuu monessa kohdin aivan selvästi, että meidän tulisi elää keskinäisessä Rakkaudessa ja anteeksiannossa:

Joh. 13:35 "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Olen analysoinut tuota viestiä ja siihen liittyvää loukkaantumista mahdollisimman neutraalisti.

Aloituksessa ollut tikari on liitetty tuohon "leikattavaan" kohteeseen, jonka tietystikin on anatomian kannalta ja Raamatun ilmoituksenkin ymmärtäen ajateltava kuuluvan ns. häveliäisyyden aihealueeseen.

Unen nähnyt henkilö on oikeasti nähnyt tuon unen ja hän kertoo aloituksessa niin kuin hän muistaa unessa tapahtuneen ja unessa nähtyjen henkilöiden siinä menetelleen. Siis itsensä mukaan lukien.

Normaalissa elämässä voisi jonkun ajatella noin menettelevän uhkaavassa tilanteessa ja käyttävän ilmaisua, joka vastaavassa tilanteessa mahdollisesti jokainen naisihminen käyttäisi.

Voisi olettaa, että juuri tuollainen "kalleuksiin" kajoaminen pysäyttäisi raavaimmankin hyökkääjän. Yleisluontoinen "tikarilla" uhkaaminen ei sitä ehken tekisi.

Unia on mielestäni mahdotonta ja jopa tarpeetonta pyytää anteeksi. Edes Jumalalta meidän ei tarvitse niitä pyytää anteeksi. Ajatuksemme pyydämme anteeksi Jumalalta.

Aloituksen kirjoittaja on juuri tullut palstalle ja on nyt valtavan tärkeää, ettei hän jää palstalta pois, varsinkin kun hän on kertonut ettei ole vielä uskossa. Tärkeää on myös ettei lihallisuus ja uskonnollisuus tuotata loukkaantumista toisten välillä kovin vajaavaistakin ilmaisua kohtaan.

Tuo Eeron käyttämä sana "palli" on tuossa yhteydessä viittaus jonkun henkilön asemaan, eikä viittaa millään tavoin aloituksessa käytettyihin "kalleuksiin". Tosin joissakin yhteyksissä tuota sanaa käytettäneen tilanteissa, joissa liikutaan alatyylisen ilmaisun rajapinnalla.

Kyseessä on siis kielikuva kuten esim. johtoporras, vaikka eivät johtajat tietääkseni koska työskentele portaikossa ylijohtaja kenties ylimmällä portaalla "tahtipuikkoa" heilutellen.

Tuossa viestissähän ei kerrottu näkyvässä maailmassa tapahtuneista kohtaamisista tai tunnetun julistajan tekemisistä, eikä näin ollen ole löydettävissä syytä kritiikkiin. Eri asia on sitten se jos näissä kahdessa viestiketjussa arvostellaan "Jumalan voideltua" ilman raamatullisia perusteita.

Itse olen ollut pari kolme kertaa ko. julistajaa kuulemassa ja huomannut, että hänellä on nöyrä sydän ja hän antaa kaiken kunnian Jumalalle. Se, että hänestä on nyt nähty mainittu uni, ei vielä ole kritiikkiä häntä itseään eikä hänen palvelustyötään kohtaan.

Mahdollisesti ilmaisuihin loukkantunut palstalainen voisi modeerata niitä viestejään, jotka viittaavat viestiketjun aloittaajaan, joka nyt on siis kyselijän paikalla täällä pelastuksensa suhteen. Ettei hän siis loukkaantuisi.

Aloitukseen loukkaantunut palstalainen on viimeisimpään viestiinsä muuttanut otsakkeeksi "En voi enää toivottaa siunausta tälle palstalle", mikä kuulostaa sangen huolestuttavalta, jos ajatellaan, et valittavana on joko siunaus tai kirous. Tärkeää olisi hänen itsensä kannalta hänen nyt selvittää itselleen ja kaikille muille mitä hän itse asiassa toivottaa.

Tärkeää nyt on siis, että hän edelleenkin pysyy palstalla. Silloin kun palstalta on joku kenties loukkaantumisen vuoksi lähdössä pois, niin silloin tulisi keskustellen sopia esim. kuukauden tarkasteluaika tilanteen suhteen. Tämä siis mahdollisesti yleinen ohjeistus.

Koska meille on annettu tehtäväksi hoivata heikkoja niin kuinka paljon enemmän meidän tulee hoivata ja vahvistaa niitä, jotka kenties eivät vielä ole pelastuksessa sisällä.

Paavalin tavoin voimme olla vasta-alkajia vasta-alkajille olemalla kuitenkin täyteen miehuuteen kasvaneita Kristuksen tuntemisessa evankeliumi Jumalan voimana Jumalalta meille, jotka uskomme.

Tällä lausuntakierroksella en esitä muita seikkoja selvitettäviksi asian ollessa vielä akuutti 🤗
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä asia on juuri niin kuin nimimerkki Uskon Jeesukseen sanoo. "Palli" sana tarkoittaa minun käyttämänäni istuinta, siitä on turha vetää muita johtopäätöksiä.

Voihan olla näin, että Tapani Suonto on nyt henkimaailman hyökkäyksen kohteena ja häntä yritetään hänen julistamansa Sanan vuoksi herjata. Pyydän anteeksi harkitsematonta kommenttiani, se kuitenkin jääköön paikoilleen tämän keskustelun pohjana. Ja hyvä siis, että tämä asia nyt nostettiin esille, koska ilman sitä mitään puhdistumista ei Kristuksen Ruumissa tapahdu. Täällä on monissa koeteltaviksi tuoduissa sanomissa puhuttu puhdistautumisesta ja se koskee kaikkia. Myös eteisen on oltava puhdas ja Jeesuksen oltava täysin sisällä, muuten Seurakunta ei ole Valmis kun pahuus ryöstäytyy ja on jo ryöstäytymässä. Tämän sanon Kristuksen rakkaudessa ja sovituksen Hengessä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Vakava asia on olla puolesta tai vastaan mutta vielä vakavampaa on se että jos emme saa koetella ,unet pitää tuoda esille sellaisenaan kun ne on nähty ja totuus kestää aina koettelun , ja vilpittömästi kun tämä kaikki tehdään niin siinä ei ole mitään väärää ,ketään ei pidä sortaa mutta ketään ei saa nostaa arvostelun yläpuolelle ,elämme kuitenkin ajassa jolloin Jumala koettelee meitä enemmän kuin koskaan ja hän voi koetella meitä nimenomaan palvelijansa kautta että pysymmekö totuudessa vai seuraammeko ihmistä, ihmisepelko on se este että kukaan ei uskalla sanoa jos näkee unia tai saa profetioita kun se lynkataan välittömästi ja haukutaan ja pelotellaan että menit koskemaan Jumalan mieheen, kun me rakkaudesta totuuteen koettelemme niin siinä ei ole mitään väärää, jos perusta on se että hyökkäämme henkilöä vastaan inhimillisen syyn vuoksi on asia aivan eri , Jumala kyllä ymmärtää meidän vajavaisuuksia ja näkee sydämmen tarkoitus perän
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Angelicus kirjoitti:
Rikon nyt omaehtoisen adventtibannini, koska tähän on pakko puuttua. Olen itsekin tänne kerran kirjoittanut uneni, mutta se tuskin kenellekään aukesi, koska en halunnut mainita tunnetun henkilön nimeä.
Mitä tuohon tässä nyt keskusteltavaan viestiin tulee, niin siinähän oli sukunimi väärin taivutettu, joten itsekin ajattelin, että kukahan tässä nyt on kyseessä.
Ehdottaisin, että emme alkaisi täällä näin menemään henkilökohtaisuuksiin. Näkeehän sen nyt, kuinka paljon tästäkin on tullut suukopua, aivan turhaa vääntöä. Eikä itse viestin postaaja ole kommentoinut sanaakaan. Ettei olisi trollaustyöskentelyä.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että turhat puheet ovat itse kullekin lankeemukseksi.
---------
Uskon Jeesukseen kirjoittaa:
Samoin tähän kohti huomio: Viestiketjun aloittaja ei kertomansa mukaan ole uskossa, joten on tärkeää ettei hän loukkaannu meihin ja siirry pois etsikkoajasta.

Unet ovat unia, eivätkä siis alitajunnassa loukkaa ketään. Edelleenkin tässä on loukkaannuttu toisen ihmisen puolesta, joka ei tiedä asiasta mitään.

Uni on kerrottu niin kuin siinä on tapahtunut, eikä se unena anna oikeutusta loukkaantumiseen.

Menkäämme itseemme viestiketjun aloittajan uskoontulon puolesta.

Ehkä on parempi, että nyt loukkaantuneet henkilöt ottavat ensin yhteyttä uskon alkajaan ja sen jälkeen tämän palstan alkajaan.

Toivottasti tämä nyt tuli selkeähköksi kaikille yhden ihmisen uskoontulon puolesta. Pelastuksensa tähden ja herätyksen tähden. Jatkossa siis yhteys valvojiin.

Toivon siunattua joulunodotusaikaa kaikille ⛪️⛄️🎆🎁

...ja taas olin mielestäni kovin oikeassa, joten pyydän anteeksi jos joku sanomisiini loukkaantui😇
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

armonlapsi kirjoitti: 07 Joulu 2020, 14:24 Tunnen Tapania. Hän ei ole sellainen. Se on vakava paikka levittää perättömän unen perusteella. On tärkeintä muistaa että jokainen uni on aina Sanalla koeteltavaksi ja on tärkeintä muistaa että jokin saarnaajan erehdys ei voi todistaa puolesta että hän olisi sellainen sen perusteella. Olisi viisasta olla varovainen unen kanssa ja koeteltava Sanalla, pitääkö se paikkansa.

Tämä on viimeinen ystävällinen ja lähimmäisenrakkaudellinen huomautus! Siunausta!
Tuo uni ei sinällänsä liene perätön eli kyse ei ole fyysisessä maailmassa tapahtuneesta tapahtumasta eikä kysessä näin ollen ole huhun levittäminen jostain mitä ei ole tapahtunut.

Uni siis on todella "nähty", eikä se siis hallitsemattomana alitajunnan tapahtumana voi loukata ketään toisin kun tietoisesti voidaan ajatella loukkaavasti toisista ihmisistä.

Kaiken lisäksi tässä on nyt loukkaannuttu toisen ihmisen puolesta, sellaisen henkilön puolesta joka ei edes tiedä häntä loukatun ja joka ei edes voi loukkaantua koska uniin ei voi loukkaantua.

Ihmisiin toki on mahdollista loukkaantua, mutta tärkeintä on ettei loukkaannu Kristukseen uskon alkajaan, joka on asetettu loukkauskiveksi Siioniin.

Aivan kuin jokin lopunajan seulonta olisi ulottumassa myös palstalle. Vetoan nyt palstalaisiin, ettemme nyt loukkaannu juuri palstalle tulleeseen henkilöön, joka aloitti em. viestiketjun. Ettei hän, kuten hän itse kertoo uskosta osattomana, vetäytyisi pois etsikkoajasta.

Ehdotan, että ne palstalaiset, jotka nyt ovat loukkaantuneet mielipiteisiin ja niiden esittäjiin Raamatullisesti (yksityisviestin avulla) menevät esittämään heille sen, mikä heillä on näitä vastaan kuitenkaan kajoamatta tuohon viestiketjun aloittajaan.

Lisäksi ehdotan, että mahdollisesti tästä viestiketjusta tulisi moderoida niitä viestejä joiden voitaisiin ajatella kohdistuvan mainitun viestiketjun aloittajaan ja joiden vuoksi hän olisi vetäytymässä pois.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jos on jotain sanottavaa aiheesta vielä niin sanokoon sen julkisesti, mutta muistetaan kuitenkin, että tämä palsta ei ole mikään oikeustuomioistuin. Herra on ylin Tuomari, niin Hänen edessään sitten kaikki puheet mitataan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Siunausta foorumille!

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jatkossa yksityisviestien kautta yhteys Eeroon. Tulee Raamatullisesti mennä keskustelemaan kahden kesken jos jollakulla on jotain toista vastaan. Eerohan on tehnyt hiljan valtavan parin päivän urakan palstan siirrossa

Ei pidä mennä loukkaantumiseen ansaan.

Uskon tälläistenkin tilanteiden kuuluvan seulontaan.
Vastaa Viestiin