Tietokilpailu #26

Keskustele palstaa koskevista asioista

Kuinka monta kiveä Joosua pystytti keskelle Jordania?

Äänestys päättyi 20 Loka 2024, 16:26

Ei yhtään.
3
38%
Yhden.
0
Ei ääniä
7
0
Ei ääniä
12
5
63%
24
0
Ei ääniä
40
0
Ei ääniä
49
0
Ei ääniä
72
0
Ei ääniä
144 000
0
Ei ääniä
Pystyttäjä oli Mooses
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 8

Rutger
Site Admin

Tietokilpailu #26

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Lähde: Raamattu 33_38
Pyydän huomioimaan kommenteissanne, että kisan ollessa käynnissä, teidän kommenteistanne ei voi päätellä oikeaa vastausta, kiitos.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Re: Tietokilpailu #26

Kaikki mukaan 👍
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Pari päivää aikaa. Saadaanko kymmenen osallistujaa?
Rutger
Site Admin

Oikea vastaus on 12.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eli Israelin heimot, otaksun!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen 🙌🙌🙌
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Niin, Joosua ei pystyttänyt niitä kiviä vaan 12 miestä, yksi jokaisesta heimosta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Joo. Kirjoitin tuosta joku aika sitten blogi tekstin: 12 muistokiveä.
https://sinettisormus.blogspot.com/2024 ... a.html?m=0
Rutger
Site Admin

Raam 33_38
Joos 4:9 Ja Joosua pystytti kaksitoista kiveä keskelle Jordania sille kohdalle, jossa liitonarkkia kantavat papit seisoivat; ja ne ovat siellä vielä tänäkin päivänä.
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Joosua luku 4

4Niin Joosua kutsui ne kaksitoista miestä, jotka hän oli määrännyt otettaviksi israelilaisista, yhden miehen kustakin sukukunnasta,

5 ja Joosua sanoi heille: "Menkää Herran, Jumalanne, arkin eteen keskelle Jordania, ja nostakoon kukin kiven olalleen israelilaisten sukukuntien luvun mukaan,

6 että ne olisivat merkkinä teidän keskellänne. Kun lapsenne vastaisuudessa kysyvät ja sanovat: 'Mitä nämä kivet merkitsevät?'

7 niin vastatkaa heille: 'Sitä, että Jordanin vesi katkesi juoksussaan Herran liitonarkin edessä, kun se kulki Jordanin poikki; Jordanin vesi katkesi juoksussaan, ja siitä ovat nämä kivet muistona israelilaisille ikuisiksi ajoiksi'."

8 Ja israelilaiset tekivät, niinkuin Joosua oli käskenyt, ja ottivat israelilaisten sukukuntien luvun mukaan kaksitoista kiveä keskeltä Jordania, niinkuin Herra oli puhunut Joosualle, ja veivät ne mukanaan yöpaikkaan ja asettivat ne sinne.

9Ja Joosua pystytti kaksitoista kiveä keskelle Jordania sille kohdalle, jossa liitonarkkia kantavat papit seisoivat; ja ne ovat siellä vielä tänäkin päivänä.

Omalla luetun ymmärtämisellä: 12 kiveä pystytettiin kahteen kertaan. Jordan tulvi kyseisellä hetkellä ja virta tasottui pappien astuttua siihen.
Joosua 3:14-17

12 miehen toimesta kivet piti toimittaa yöpymispaikkaan jossa ne toimivat muistutuksena ja muistona tuleville sukupolville joen ylityksestä

Joosuan toimesta taas 12 kiveä pystytettiin keskelle Jordania, jossa niiden sanotaan olevan tänäkin päivänä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
kilvoittelija

Viesti Kirjoittaja kilvoittelija »

Kysymys oli: Kuinka monta kiveä Joosua pystytti keskelle Jordania?
Kysymyksessä ei mainittu muita.
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rutger kirjoitti: 21 Loka 2024, 16:37 Raam 33_38
Joos 4:9 Ja Joosua pystytti kaksitoista kiveä keskelle Jordania sille kohdalle, jossa liitonarkkia kantavat papit seisoivat; ja ne ovat siellä vielä tänäkin päivänä.
Juu, noinhan se oli. Muistin väärin, ajattelin niitä kiviä jotka vietiin Jordanista.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin